Mustafa Küçükşenlik 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Arkadaşlar merhabalar. 2011 model aracıma ST jant ın replika'sından almak istiyorum. Fakat 16" ile 17" arasında kararsız kaldım. 1- 17" jant alsam performans ve yakıt açısından illa ki fark olacaktır ama ne kadar olcaktır? 2- 17" jant'a 225*45*17 lastik takılacak 215 olabilir ama yanak 45 olması ne gibi sıkıntılar oluşturacaktır? 3- Konforda cok mu ödün veriyoruz? 4- 16" ST takıpta keşke 17" sini taktırsaydım diyen arkadaş var mı? 5- Replika jantların ömürleri orjinale göre ne kadar fark eder? Son olarak sorularımın icinde belirttigim gibi en büyük çelişkim 16" mi 17" mi sonradan pişman olacağım bir kara vermek istemiyorum. Bunu için sizlerden yardım bekliyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkur ederim. bu arada 16" st replika jant için fiyat almıştım. aracın orjinal kapaklı jant ve lastiklerini veriyorum üstüne 750TL daha fak verip 16" ST jant sahibi olabiliyorum. fiyat konusunda da bilgi verirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 45 yanak lastikle yoldaki lastik genişliğindeki çukurlardan kaçmanız demektir. Ben 16'' inç 55 yanak lastiklerle titanyum jantlarını 2 kere düzelttirdim. Çukurlardan kaçarım diyorsanız 17'' taktırın derim. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 ya 17 ya da orjinal saclar derim. 16" için masrafa değmez. Yorum bağlantısı
Mustafa Küçükşenlik 1 Ocak 2011 Yazar Paylaş 1 Ocak 2011 teşekkurler arkadaşlar diger konularıda inceleyip arac gelene kadar bir karar veririm inşaallah. yine de aklınıza gelen paylaşmak istediginiz bişey olursa paylaşacağınıza eminim. tekrar teşekkur ederim. Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 100 lük makina zaten gitmiyor.16" üstü tavsiye etmem Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 kesinlikle 16. Hatta 15 bile olabilir. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Oldu olacak 13 takın kurtulun. Arabaya hakaret etmeyelim. Tasarımcı görse oturur ağlar. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 1 Ocak 2011 Paylaş 1 Ocak 2011 Oldu olacak 13 takın kurtulun. Arabaya hakaret etmeyelim. Tasarımcı görse oturur ağlar. ))) Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Ocak 2011 Paylaş 2 Ocak 2011 Hocam,siz daha iyi bilirsiniz;ayak-yorgan. Bütçe kaldırmıyorsa bir alt sınıfa düşülür,onlarda zaten en fazla 15" jant olur ki,o bile çoktur çoğu zaman. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Ocak 2011 Paylaş 2 Ocak 2011 Bizim yollara 16 bile fazla bence. Pinpon topu gibi zıplar, yol tutuşu arttıracağına daha kötü yapar. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Ocak 2011 Paylaş 2 Ocak 2011 Bizim yollara 16 bile fazla bence. Pinpon topu gibi zıplar, yol tutuşu arttıracağına daha kötü yapar. Nasıl ya? Nasıl daha kötü yapar? Neden? 15" jant-lastik kombinasyonu,16" jant-lastik kombinasyonundan daha iyi yol tutacak? 17" kullanıyorum,Ankara'da yaşıyorum,205 40 17 ile bi kere bile pinpon topu gibi zıplamadı arabam,bi kere bile orjinal ebat olan 185 65 14 ün tutunduğu yerde kaydığım olmadı. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 2 Ocak 2011 Paylaş 2 Ocak 2011 Sağlıklı olması ve ekonomiklik açısından 16 ama görsellik istiyorsanız, konfor önemli değil, bir sorun olursa masrafıd önemli değil diyorsanız 17 takın. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 2 Ocak 2011 Paylaş 2 Ocak 2011 45 yanak lastikle yoldaki lastik genişliğindeki çukurlardan kaçmanız demektir. Ben 16'' inç 55 yanak lastiklerle titanyum jantlarını 2 kere düzelttirdim. Çukurlardan kaçarım diyorsanız 17'' taktırın derim. Çukurdan kaçmak gerekiyor. bende sizin gibi 16 mı 17 mi derken siz benden erken davrandınız,-17 olunca yayda kullanmak gerekli diye düşünüyorum,yaysız leylek gibi olacağını kanısındayım -17 için 205/50/17 lastik ebatı uygundur(kullanma kılavuzunda bu şekilde yazıyor) -16 jant için ankaradan 675 tl fiyat aldım kargo dahil(teneke kapaklı jant lastiğim bende kalıyor)gökçe jant 05303447676 mutlu bey -benim niyetim 17 almak ama henüz st jantının 17 olanını bulamadım(birebir aynı olanın 16 ve 18 var 17 ler benzerleri)siz bulursanız bana da haber verirseniz sevinirim -17 kullanan arkadaşlar yayla birlikte konfordan çok ödün vermediğini söylüyorlar performans ve yakıt konusuna bişey diyemicem kullanıcı arkadaşlardan dinlemek lağzım -aracım henüz 800 km de ortalama 100 km de 9 lt benzin tüketiyorum 17 jant lastikle 9,5 lt geçeceyini sanmıyorum 17 inch janta en uygun ebat 205*50*17 dönme çapından dolayı. Ankara'da olsam 18" takardım ama Diyarbakır'dayım. İçim gidiyor böyle konularda Maraşta kafayı yiyecem çukurlardan kaçmaktan bıktım. en son geçen gece bir çukurdan kaçamadım. Lastin balon yaptı. ve araba 100 km direksiyon titremeye başladı. Ankarada hiç bir sorun yaşamadım 1 hafta kaldım. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Nasıl ya? Nasıl daha kötü yapar? Neden? 15" jant-lastik kombinasyonu,16" jant-lastik kombinasyonundan daha iyi yol tutacak? 17" kullanıyorum,Ankara'da yaşıyorum,205 40 17 ile bi kere bile pinpon topu gibi zıplamadı arabam,bi kere bile orjinal ebat olan 185 65 14 ün tutunduğu yerde kaydığım olmadı. Sizin orada yollar kaymak asfalttır. Bir çok yerde pütürlü , yamalı ,kötü asfalt var, sözde duble yol.Buralarda yarardan çok zarar verir. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 (düzenlendi) Arkadaşlar merhabalar.2011 model aracıma ST jant ın replika'sından almak istiyorum. Fakat 16" ile 17" arasında kararsız kaldım. 1- 17" jant alsam performans ve yakıt açısından illa ki fark olacaktır ama ne kadar olcaktır? 2- 17" jant'a 225*45*17 lastik takılacak 215 olabilir ama yanak 45 olması ne gibi sıkıntılar oluşturacaktır? 3- Konforda cok mu ödün veriyoruz? 4- 16" ST takıpta keşke 17" sini taktırsaydım diyen arkadaş var mı? 5- Replika jantların ömürleri orjinale göre ne kadar fark eder? Son olarak sorularımın icinde belirttigim gibi en büyük çelişkim 16" mi 17" mi sonradan pişman olacağım bir kara vermek istemiyorum. Bunu için sizlerden yardım bekliyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkur ederim. bu arada 16" st replika jant için fiyat almıştım. aracın orjinal kapaklı jant ve lastiklerini veriyorum üstüne 750TL daha fak verip 16" ST jant sahibi olabiliyorum. fiyat konusunda da bilgi verirseniz sevinirim. 1. ebat büyüdükçe ve lastik genişliği arttıkça sarfiyat artar. %10-15 civarı fark edecektir. 2. bildiğin ebat yanlış. 205/50/17 olacak arkadaşların da dediği gibi. 3. konfor olarak 15" orijinallerden sonra her ebat bir öncekinden daha rahatsız gelecektir çünkü konfor ile jant ebatı arasında ters orantı var ama hiç bir 16" jant 17" kadar şık durmayacaktır. zaten bu nedenle daha byüğü tercih edilir. 4. aşağıdaki iki resme bakalım lütfen. ST jantı 18" olur. 16" ve 17" modelleri yok. 16" OEM ST benzerleri var ama 17" olanlar tamamen çakma. çin malı saçma sapan ürünler. 18" olanlarda jant kolları dıştan içe doğru girerken önce derinleşir ve sonra merkezde tekrar yükselir. yani bir efekte sahiptir. 16" ler ise düzdür. 17" için serhat'ın jantlarını çok beğeniyorum ben. OEM ürün ne de olsa. kısacası 16" ST takıpta keşke 17" sini taktırsaydım diyen arkadaş yok ama hangisini taktırırsa taktırsın diğerinde aklı kayan çok arkadaş var. çünkü araç sert geldiği anlarda 16"'e iç geçiren, aracına bakınca da keşke 17" yapsaydım diyen olacaktır elbette. üst resimdeki araç benim ve yazın bu halde sonuna kadar zevkini alarak kullanıyorum. kış gelince 15" jant ve kış lastiklerine geçinceyse "oh be konfora bak" diyorum ama 18 lerimi nasıl özlüyorum anlatamam. http://www.otoclubturkiye.com/forum/Focus-Tren...41#entry1001441 Oldu olacak 13 takın kurtulun. Arabaya hakaret etmeyelim. Tasarımcı görse oturur ağlar. biz cihan'la her daim aynı fikirdeyiz. zevkimiz bu kadar benzeyebilir. yahu millet değil 18, 19-20" jantlarla son derece lüks araçlarla geziyor. korkmayın bu kadar yoldan izden. evren iki defa yaptırdım 16" leri demiş. inanırım ama ben 18" leri bir kere bile yaptırmadım. öyle bir varsayım olmaz çünkü 17" o kadar büyük bir ebat değil 16" janta göre. bence risk 50 profilin altında fazla. benim 225/40 lastiğimin tanesi 350 lira ama ben o kadar sorun etmezken 17" 50 profil jant ve lastik için abartmaya gerek yok. bütçe meselesi derseniz ekmek-köfte olayı zaten. 15" her daim en iyisi. hem performans, hem konfor hem de TCO açısından tek geçmek lazım. 17" için yay da şart çünkü ve yay hem konforu etkiliyor hem de 350 lira civarı fiyatıyla bütçeyi. velhasıl-ı kelam bence en ideali çocuklu aile babası için 16" ama durum bu değilse 17" serhat'ınkiler gayet şık. (bence en muhteşemi 18" ST o ayrı 5. sorunun cevabını bir altta kasım'ın mesajıyla ortak veriyorum. arkabaşlar 100 pslik comfortta 17 jant performans yönünden çok fakettirir mi ?orjinal kapaklı jantların 17 inç janttan daha ağır olma ihtimali var mı? almak istediğim jant bu 100-115ps yüksek hız harici çok farklı değil. resimdeki çakma jantlarla ilgili çağlar bayur'un jant kırılması sonucu yapılan bir kaza bilgisi vardı. uzun zaman önce yazmıştı bir başlıkta. güvenlikle ilgili konular şakaya gelmez. ya iyisini al ya da alma. replika'nın iyisi kötüsü olur ama en iyisinin bile bir ronal olmadığı aşikar. 9 Ocak 2011 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 arkabaşlar 100 pslik comfortta 17 jant performans yönünden çok fakettirir mi ?orjinal kapaklı jantların 17 inç janttan daha ağır olma ihtimali var mı? almak istediğim jant bu St kadar olmasada oldukca güzel görünüyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Küçükşenlik 3 Şubat 2011 Yazar Paylaş 3 Şubat 2011 (düzenlendi) Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkur ederim. Lastik secimim continentail 205x55x16 olmuştur. Jantlarıda replica st ile değiştirdim. Tüm replicalar icinde en begendiğim bu oldu. 17 inch almak istiyordum ancak komfordan ödün vermek istemedim. İleride inşaallah spor helezon alacağım. 3 Şubat 2011 tarihinde Mustafa K tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 3 Şubat 2011 Paylaş 3 Şubat 2011 Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkur ederim. Lastik secimim continentail 205x55x16 olmuştur.Jantlarıda replica st ile değiştirdim. Tüm replicalar icinde en begendiğim bu oldu. 17 inch almak istiyordum ancak komfordan ödün vermek istemedim. İleride inşaallah spor helezon alacağım. bence çok ideal bir seçim olmuş. hem model hem de ebat ve lastik markası olarak. yalnız konfor isteyen yay almaz. bu ebatlarda profilden ziyade yay sertleştiriyor aracı bence. benimki odun şahsen. Yorum bağlantısı
Mustafa Küçükşenlik 3 Şubat 2011 Yazar Paylaş 3 Şubat 2011 bence çok ideal bir seçim olmuş. hem model hem de ebat ve lastik markası olarak. yalnız konfor isteyen yay almaz. bu ebatlarda profilden ziyade yay sertleştiriyor aracı bence. benimki odun şahsen. Teşekkürler Övgü Bey. Şu an yay konusunda biraz tereddüt içindeyim.Kendimi kullanıcı yorumlarına göre yönlendireceğim. Yay konusunda da görüşlerinizi tekrar almak isterim. Yorum bağlantısı
İlker Gercik 3 Şubat 2011 Paylaş 3 Şubat 2011 arkabaşlar 100 pslik comfortta 17 jant performans yönünden çok fakettirir mi ?orjinal kapaklı jantların 17 inç janttan daha ağır olma ihtimali var mı? almak istediğim jant bu SELAMIN ALEYKÜM.... BENDE 16 İNÇ ARIYORUM REPLİKASINI NERDEN BULABİLİRİM FİYAT İYİYMİŞ HAKKATEN... 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Küçükşenlik 4 Şubat 2011 Yazar Paylaş 4 Şubat 2011 A.S Ben replikasını almasaydım bu jantları düşünürdüm.Bu adrese bakın isterseniz. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant...-41396556/detay? Yorum bağlantısı
Mustafa Küçükşenlik 15 Şubat 2011 Yazar Paylaş 15 Şubat 2011 mustafa aracının çok hoş olmuş,allah iyi günlerde binmeyi nasip etsin,titanyum far ve spoilerin resimlerini yakından görmek isteriz Teşekkürler Kasım.En yakın zamanda fotoğrafları çekip, foruma ekleyeceğim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts