Mehmet Ali Lök 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Merhaba arkadaşlar, Dün Tem otoyolunda 110 km hıza kadar çıktım. Anca birşey dikkatimi çekti, 5. vitesde giderken ( hız sabitleyici 110 da ) ve aracı yavaşlatıp 4. vitese düşürmek istedim ancak direk 4 e almak yerine önce boşa aldım sonra 4 e takmak istedim. Ve 4. vites ile geri vitesi karıştırdım debriyaja basılı tutarken geri vitese taktım ve geri vitese taktığımda gelen bip uyarı sesini duyunca farkettim. Sonra debriyajdan ayagımı kaldırmadan hemen 4. vitese taktım. Çok ilginç bir şey ben o hızda giderken nasıl oluyor da geri vitese takabiliyorum aracı sizde de olabiliyor mu bu? Hiç bir önlem yok mu? Eğer ben bip sesini farketmeseydim neler olabileceğini hayal bile edemiyorum.. Yorumlarınız için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Debriyajı bıraksaydınız şanzıman ve motorun işi oracıkta bitebilirdi. Geri vitese nasıl geçmiş ilginç. Normalde araba tam durmadan bile geçmiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Müşür ile vites geçiş noktası farklıdır, vites geçmemiştir diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök 16 Ocak 2011 Yazar Paylaş 16 Ocak 2011 Müşür ile vites geçiş noktası farklıdır, vites geçmemiştir diye düşünüyorum.. Peki bip uyarısı neden geldi? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Acaba geri vitese geçirme teşebbüsünde bulunduğunuz için gelmiş olabilir mi?Bence de geçmesi mümkün değil... Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök 16 Ocak 2011 Yazar Paylaş 16 Ocak 2011 Acaba geri vitese geçirme teşebbüsünde bulunduğunuz için gelmiş olabilir mi?Bence de geçmesi mümkün değil... Hayır direk geçti ve işin ilginci inanamadığım birşey olduğu için aynı şeyi tekrar denedim debriyajdan ayagımı kaldırmadan rahatça tekrar geçti ve bip sesi duyuldu.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Geçebilmesi için arabanın durmuş olması gerekiyor. Dönen dişliye diğer bir dişliyi nasıl takılabilirki. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Acaba geri vitese geçirme teşebbüsünde bulunduğunuz için gelmiş olabilir mi?Bence de geçmesi mümkün değil... araba ileri yönlü hareketteyken geri vites geçmesi mümkündür fakat bunun için özel şanzıman olması gerekir.. klasik şanzımanda nasıl geçmiş hayret.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök 16 Ocak 2011 Yazar Paylaş 16 Ocak 2011 Geçebilmesi için arabanın durmuş olması gerekiyor. Dönen dişliye diğer bir dişliyi nasıl takılabilirki. Ben sadece son kullanıcı bilgisine sahibim otomobil konusunda. Vitesin geçip geçmediğini nasıl anlarım sadece yerine oturduysa vites bundan anlayabilirim yani debriyajı kaldırmadan. Sizce servise götürmeli miyim? Yorum bağlantısı
Fatih Ada 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Ben sadece son kullanıcı bilgisine sahibim otomobil konusunda. Vitesin geçip geçmediğini nasıl anlarım sadece yerine oturduysa vites bundan anlayabilirim yani debriyajı kaldırmadan. Sizce servise götürmeli miyim? servise götürmelik birşey oldğunu sanmıyorum ben şahsen.. vites geçmemiş olabilir dişli temasında ileri yönlü hareketi algılayıp sinyal verip uyarmıştır sizi,eskaza vites geçmiş olsaydı şanzımanı kucağınıza almanız gerekirdi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Vites 2 kademede geçer aslında. Bazen geri vitese taktık sanarız ama 2. kademe oturmadığı için debriyajı bırakırız ama araba gitmez. Bunun gibi birşey olmuştur diye düşünüyorum. Servislik bir durum yok. Bir problem olsa zaten farkedilmemesi imkansız. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Vites 2 kademede geçer aslında. Bazen geri vitese taktık sanarız ama 2. kademe oturmadığı için debriyajı bırakırız ama araba gitmez. Bunun gibi birşey olmuştur diye düşünüyorum. Servislik bir durum yok. Bir problem olsa zaten farkedilmemesi imkansız. +1907 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök 16 Ocak 2011 Yazar Paylaş 16 Ocak 2011 Vites 2 kademede geçer aslında. Bazen geri vitese taktık sanarız ama 2. kademe oturmadığı için debriyajı bırakırız ama araba gitmez. Bunun gibi birşey olmuştur diye düşünüyorum. Servislik bir durum yok. Bir problem olsa zaten farkedilmemesi imkansız. Peki ben 5 den 4 atarken hep dikkatli mi olmalıyım yani bip sesi çıkacak mı diye? Demek istediğim şey ben debriyajı bırakmadığım için gerçekten de vitesin geçip geçmediğini ispatlayamam ama debriyajı bırakmış olsaydım belki de herşey için çok geç olmayacak mıydı? Yani ben 4 e atarken ille de bip sesini dinlemem mi gerekiyor? Yorum bağlantısı
Fatih Ada 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Peki ben 5 den 4 atarken hep dikkatli mi olmalıyım yani bip sesi çıkacak mı diye? Demek istediğim şey ben debriyajı bırakmadığım için gerçekten de vitesin geçip geçmediğini ispatlayamam ama debriyajı bırakmış olsaydım belki de herşey için çok geç olmayacak mıydı? Yani ben 4 e atarken ille de bip sesini dinlemem mi gerekiyor? kısa zamanda eliniz alışır geriye atmazsınız zaten.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Peki ben 5 den 4 atarken hep dikkatli mi olmalıyım yani bip sesi çıkacak mı diye? Demek istediğim şey ben debriyajı bırakmadığım için gerçekten de vitesin geçip geçmediğini ispatlayamam ama debriyajı bırakmış olsaydım belki de herşey için çok geç olmayacak mıydı? Yani ben 4 e atarken ille de bip sesini dinlemem mi gerekiyor? Vites kolu devamlı kendini orta konuma çeker. Orta konumda iler yaparsak 3, geri yaparsak 4'e girer. 5. vitesten çekip kolu az serbest bırakınca yaylar onu orta konuma çeker, ve tekrar geri çektiğimizde 4. vitese girer. Sizin arabanızdaki vites kolu boşa attığınızda ortada durmuyormu ? Sağa veya sola sertbest yatmaması gerekir ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Normal şartlarda 4. vites yerine 5.vitese atılmaz.Yani bunu yapmak için bir çaba gerekir.İleri itince 3 geri çekince 4. vitese geçer.5.vites için sağ tarafa itmek gerekir.Ancak sizin vites kolunuz sağ tarafa yatkın duruyorsa bilemem.Geriye doğru çektiğinizde 5.vitese doğru bir kayma oluyor olabilir... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 geri vitese geçmemiştir ama park sensörü tetiklenmiş olabilir. Ayhan da demiş ilk seferde sabitken bile zor geçen bir vitestir. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Gülen çok oldu ama olmayacak iş değil. Sensör devreye gireceği zaman bip diye bir uyarı veriyor. Bakakım arabada sensör var mı yoruma sonra güleriz Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök 16 Ocak 2011 Yazar Paylaş 16 Ocak 2011 Gülen çok oldu ama olmayacak iş değil. Sensör devreye gireceği zaman bip diye bir uyarı veriyor. Balaım arabada sensör var mı yoruma sonra güleriz Zekice!. Evet bu olması ihtimali kafama yattı.. : )) hahaha Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Ama şu var bip sesini duymanız demek geri vitese geçmesine yaklaştıınz demek. düşük bir ihtimalde olsa debrajı bıraksaydınız sorun yaratabilirdi. Ben vitese geçeceğini pek sanmıyorum ama olur mu olur Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Müşür ile vites geçiş noktası farklıdır, vites geçmemiştir diye düşünüyorum.. Mehmet abi de yazmış zaten ; müşir algılamış park sensörü ötmüş.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts