İçeriğe Yönlendir

5. Vitesde Giderken 4. Vites Yerine Geri Vitese Takmak.


Mehmet Ali Lök

Recommended Posts

Turkay Enez

Bugün denedim. 20 km hızda. Önce boşa aldım. Sonra geri vitesine geçirmeye çalıştım. Hiç ses falan çıkarmadan geçti. Durdum. Debriyajdan ayağımı çektim ve araç normal şekilde geri gitmeye başladı...

Sessiz geçiş beni şaşırtsa da geri vitesin de senkromeç li olması bunu sağlıyor demek ki...

Ancaaak,

Arkadaşımızın bahsettiği gibi 5 ten 4 e çekmek mümkün değil...

Yani 3 ten 4 e, 1 den 2 ye ya da tam tersi 4 ten 3 e geçiş gibi tek harekette geçirmek mümkün değil...

Araç durduğu yerde çalışırken 5 ten direk geri vitese takmaya çalıştığımda kesinlikle tek harekette mümkün değil. Mekanik bir engel var. Ancak 5 ten boşa alıp vitesi kendi haline bırakıp sonra geriye takmak mümkün oluyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Lök
Ancak 5 ten boşa alıp vitesi kendi haline bırakıp sonra geriye takmak mümkün oluyor...

Aynen öyle yapmıştım bende..

Yorum bağlantısı
Fatih Karaca
Araç durduğu yerde çalışırken 5 ten direk geri vitese takmaya çalıştığımda kesinlikle tek harekette mümkün değil. Mekanik bir engel var. Ancak 5 ten boşa alıp vitesi kendi haline bırakıp sonra geriye takmak mümkün oluyor...

Haklısınız, aracın kitapçığında da zaten bunun mümkün olmadığı yazıyor. Şanzımanı korumak için beşinci vitesten geri vitese geçişe bir engel var. Ancak, vitesi beşten çıkarıp, boşta nazlı nazlı sağa sola sallayıp geriye atabilirsiniz. Bunun önüne geçmenin tek ve en güvenilir yolu, vitesi beşten çıkarıp hemen dörde atmak. Boşta vites kolunu sallamamak.

Yorum bağlantısı
Cihan Yenice
Biraz önce denedim benim arabada 50 km hızla giderken çok rahat bir şekilde geri vitese geçti ve park sensörüde o meşhur biiippp sesini verdi ama yüksek hızlarda ne yapar bilemem...

Bugün tekrar denedim olmuyor geçen gün niye olduysa bilmiyorum. Ama bugün baya zorladım kesinlikle geçmiyor ve biippp sesi de gelmiyor...

Haklısınız, aracın kitapçığında da zaten bunun mümkün olmadığı yazıyor. Şanzımanı korumak için beşinci vitesten geri vitese geçişe bir engel var. Ancak, vitesi beşten çıkarıp, boşta nazlı nazlı sağa sola sallayıp geriye atabilirsiniz. Bunun önüne geçmenin tek ve en güvenilir yolu, vitesi beşten çıkarıp hemen dörde atmak. Boşta vites kolunu sallamamak.

Vitesi istediğiniz kadar sallayın kesinlikle geçmiyor çok çok fazla zorlarsanız nolur bilemem ama normal şekilde geçmiyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ekiz

böyle birşey söz konusu bile olamaz araç 110 km değil 10 km hızla bile ilerlerken geri ye girmez vites....

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Bu konudaki ilk mesajımda ben de aynen senin gibi çok iddialı bir şekilde kesinlikle geçmez diyordum...

Denedim. Geçiyormuş.

Denersen sen de göreceksin.

Demek ki neymiş: 1. Öğrenmenin yaşı yokmuş.

2. Focus 1 de imkansız olan durum, Focus 2 de mümkünmüş.

böyle birşey söz konusu bile olamaz araç 110 km değil 10 km hızla bile ilerlerken geri ye girmez vites....
Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Sanırım tam tersi olmalı.Debriyaja tam basmadan vitesi geçirmeye çalıştığımızda cırlamayı yapan senkromeçtir.

Düzeltme yapıyorum.İleri viteslerde senkromeç vardır,geri viteste yoktur.(Benim bildiğim şanzıman modelleri için söyledim)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Araba surmeyi yeni ogrendigim gunlerde babamin focusunu arac durmadan geriye atmistim gaaarrcc sesinin ardindan fircayi yedim :D focus 1 lerde durmadan gecmez.

Durduğu yerde de geçirememişliğim çok olmuştur acemilikte :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ekiz
Bu konudaki ilk mesajımda ben de aynen senin gibi çok iddialı bir şekilde kesinlikle geçmez diyordum...

Denedim. Geçiyormuş.

Denersen sen de göreceksin.

Demek ki neymiş: 1. Öğrenmenin yaşı yokmuş.

2. Focus 1 de imkansız olan durum, Focus 2 de mümkünmüş.

kesin yani denicem bak hocam bu geri vitesler benim bildiğim kadarı ile kara şanzıman olması lazım ama... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
kesin yani denicem bak hocam bu geri vitesler benim bildiğim kadarı ile kara şanzıman olması lazım ama... :rolleyes:

geri viteste senkromeç yok bu yüzden devirsayılarını eşitlemeniz mümkün değil tekerlekle tahriki ile motor tahrik dişlileri aksi yöne dönüyor (sanırsam ferrarilerin şanzumanında geri vites senkromeçliymiş öyle duydum gibi)

Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal
geri viteste senkromeç yok bu yüzden devirsayılarını eşitlemeniz mümkün değil tekerlekle tahriki ile motor tahrik dişlileri aksi yöne dönüyor (sanırsam ferrarilerin şanzumanında geri vites senkromeçliymiş öyle duydum gibi)

Mandal çekerek geri vitese takılan, MTX şanzımanlarda geri viteste senkromeç var.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Geri vitesinde senkromeç olmayan bir araçta, geri vitese takmak için aracı tam durdurmak gerekir. İleri ya da geri hareket ederken sessiz bir şekilde geri vitese geçirmek mümkün değildir. Çok küçük bir hareket (ileri veya geri) bile varsa, mutlaka gııırrrrççç sesi gelir...

Demek ki, focus 2 lerde geri viteste senkromeç var. Şanzıman kara değil, renkliymiş. :flowers:

Çünkü hareket halinde (ileri doğru) bile sessiz bir şekilde geri vitese GEÇİYOR...

Denerken şaşırıp debriyajı bırakma sakın :unsure2:

kesin yani denicem bak hocam bu geri vitesler benim bildiğim kadarı ile kara şanzıman olması lazım ama... :vroom:
tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

motorlu taşıtlar dersinden kullağımda öyle kalmış kitaplarımı birdaha kucalamam lazım mandallı europamda senkromeçsizdi geri vitesi biliyorum

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

konstriktif olarakta düşündüm hiç canlandıramadım nasıl senkromeç olur geri viteste varsa resmi birşeyi forumda paylaşalımda öğrenelim

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Focus I'de deneyen biliyorum geriye geçmemiş, ayak debriyaja basılıyken gırçç diye ses gelmiş..

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

İyiki bu bip sesi varmış. Yoksa çok kaza kurbanları çıkacakmış.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Rıdvan Bakkal
konstriktif olarakta düşündüm hiç canlandıramadım nasıl senkromeç olur geri viteste varsa resmi birşeyi forumda paylaşalımda öğrenelim

TIS CD'sinden MTX75 şanzımanla ilgili bölüm.

1. parça

2. parça

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Denemek için yapmamış. 5. viteste giderken yavaşlıyormuş o arada aracı boşa almış. Sonra 4 e takıp devam edeyim derken geriye takmış. Ama debriyajı bırakmamış... :)

Mehmet Ali Bey akşam akşam iyi güldüm. :good1: Niye böyle birşey yapma gereği duydunuz çok merak ettim. :)

Arkadaşlarım, abilerim, bırakın senkromeçi falan. Deneyim derken ayağınız kayacak debriyajdan, ondan sonra şanzımanı indirdim diye konu başlıkları göreceğiz burada. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ünlü

Geri vites , araç dururken bile zor geçiyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
TIS CD'sinden MTX75 şanzımanla ilgili bölüm.

1. parça

2. parça

Rıdvan Bey ilginize teşekkür ederim merak ettim gerçekten bir inceleyeyim şimdi

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Geri vites , araç dururken bile zor geçiyor.

Ayağınız firendeyken 1. vitese takıp sonra geri vitese takmayı deneyin bakalım.

Yada 1. viteste iken yarım debriyaj ile araba hafif kıpırdasın ve sonra ayağınız firendeyken geri vitese takın. Bu şekilde zorlanmaması gerek.?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ünlü

70000 km den sonra artık geçiyor. Ama ilk kullananlar açısından biraz tarif gerekebilir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

fiestaların da geriye zor geçiyor geçmez gibi olursa çift debriyaj yapıyorum geçiyor

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
fiestaların da geriye zor geçiyor geçmez gibi olursa çift debriyaj yapıyorum geçiyor

Geçiş şekline alıştıktan sonra çok rahat geçiyor. Baştan banada öyle gelmişti. Geri gelmek için firenle dururken ayağımız frendeyken araba durduğunda geri vitese takarsak çok rahat geçiyor. Ayağın firende olması en önemli nokta.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Rıdvan Beyin attığı pdf dosyalarını inceledim aslında ben niyeyse hiç böyle düşünmemiştim (kafamda karmaşıklaştırmışım) diğer senkromeçler gibi standart bu da aynı yapıda demekki bu kadar kolay gerivitese senkromeç koymak niye çok az sayıda arabada mevcut acaba ?

Ayhan ben ilk çalıştırmada dururken araba geçmeyebiliyor alışkanlık oldu tekrar debriyaja basıyorum

eskiden de hep reno serisi çok araç kullandım onlarda da birinci vitese 2 ye alıp bire geçerdim fiesta da bir sene sonra bu alışkanlığı anca unuttum arada hala 2 den bire alırım geri vites başladı :) şimdi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...