İçeriğe Yönlendir

Ön Aks Taşıyıcı Bilya.


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Bu bilyayı daha önce değişen var mı? Bilyanın sorunlu olduğuu nasıl anlarız, teşhisi nasıl yapılır. araç boşken yada yüklüyken sesde değişim yapn bir bilya mıdır?

6281756251520_FOCUS%20AKS[1]...jpg

Ve bu parçanın düz vites otomatik vites ayrımı var mı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Porya mili bu

Fark etmemesi gerekir (aynı tip aks ise) düz halde giderken vınlama yapar.

tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Düz-otomatik aynıdır, liftte, lastik döndürülür, suspansiyon aksamındaki vidrasyonu el ile kontrol edilir, yolda da uğultu yapar.

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Aracın sağ aks,ı sökülür bilye avuç içiyle sıkıca kavranır sağa, sola çevrildiğinde kıtırtı yapıyorsa değişir :lol2:

Not balık sırtı bir bilyedir yeniside yanık gibi karadır

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Benim dediğim bilya ortadaki bilya. Resmi şu (tabi anlaşılıyorsa ok ile gösterilen. yerdeki bilya)

afttaycbilya.jpg

arabada virajda ve kasis geçişlerinde bir rulman sesi gibi hırrrrr efekti çıkıyor. Bu sesi nerden biliyorum arka bilya değişirken bir usta ses teşhisi yaparken benzer bir ses vardı. Ama bu sefer önden geliyor. Düz giderken ses yok. sadece dediğim gibi virajda araç bir tarafa yatınca yada hız tümseklerinden geçerken araç esneyince çıkıyor. Birde araçta 3-4 kişi olunca duydum ama o zamanki yol hep virajlı idi yani sabit hızda düz gitmedim. ilçede bir ustaya gösteredim. ilk önce yol testinde ses felan yok dedi. sonra lifte tekerleri kontrol etti. teker bilyalarında sorun yok ama aks taşıyıcı rulmanda hafif tıkırtı var dedi. Ama emin olamadık. Biraz daha kullanıp sesin belirginleşmesini beklesek (çünkü ses daha yeni başlamaya çalışıyor gibi ) bir sorun çıkarırı mı. Ayrıca o rulman presle geçiyormuş yerine. ve aks iniyormuş. tabi aks inince şanzımandan yağ eksilecek belkide. TIStan bakınca aks indiricem yanlış anlamdıysam bayağı parça sökülüyor. :flowers:

Aracın sağ aks,ı sökülür bilye avuç içiyle sıkıca kavranır sağa, sola çevrildiğinde kıtırtı yapıyorsa değişir :lol2:

Not balık sırtı bir bilyedir yeniside yanık gibi karadır

Preslemi yerine geçiyor :(

Yorum bağlantısı
Arda Merve

mustafa o gösterdiğin bilya önce vınlama yapıyor peşinden biraz daha inat edersen dağılıyor :lol2: takır takır ses yapıyor ve değiştirmessen abs okuyucusuna zarar verebiliyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz

Benim arabada da birkaç gündür bir tıkıtı peydah oldu. Sol taraftan geliyor gibi ama ön mü arka mı kestiremedim. Özellikle bozuk yolda ve tümseklerde oluyor. Bu bilyadan olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

80km/h ile giderken hangi tarafa direksiyon çevirince ses başlıyorsa, o taraf dış bilyayı değiştir derim. Orta bilya çok zor bozulur, ayrıca sadece bilya olarak satılmaz, aks kolu komple değişir. Tek bilya çakılıyor ama şahsen tavsiye etmem.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
80km/h ile giderken hangi tarafa direksiyon çevirince ses başlıyorsa, o taraf dış bilyayı değiştir derim. Orta bilya çok zor bozulur, ayrıca sadece bilya olarak satılmaz, aks kolu komple değişir. Tek bilya çakılıyor ama şahsen tavsiye etmem.

Otosan parça kodlu ve paketli tek bilya var sanayide. Ama pres işinden pek haz etmesemde o kolun fiyatı adı gibi olacaktır diye düşünüyorum :lol2:

Bakalım ses az biraz daha belirginleşsin hem bakımı geliyor bakımda ona da bir müdahele olur. Ama ben de o taşıyıcı bilyanın virajda ses yapacak bir parça gibi durmadığını düşünüyorum. çünkü o kol sabit bir şekilde dönmüyor mu? yani sağa sola virajda esneyen bir yerde değil gibi.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Rulman montaj cihazı olan birini bul.Rulmanı presle mile geçirmiyorlar. İzmit sanayide varmı bilmiyorum.(SKF marka cihaz.rulmanın üzerindeki kodu yazarak ısıtıyorsun)

Yada daha uçuk olarak aks mili büyük değilse buzdolabı olan sanayi esnafı bul.Mili şlinkle sarıp buzluğa at. 1 saat sonra rulman elle geçer...( işe yarıyor :) )

Ben makinalarımdaki bu tip rulmaları 250 derece önceden ısınmış tablada 20-30 saniye bekletip yerine geçiriyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Abi İzmit sanayide bu dediklerini yapacak yer ben görmedim duymadım :angry:

bazısı rulmanı kendi elle kullanılan hidrolik presle kendi yapıp işcilik alıyor kimi de preslemeye yollayıp pres parsı alıyor :) aracı bu gün gösterdiğim yer körfezdeki sanayi. ordakiler hep presciye havale ediyor. yine yetkili servistede başka bir bilya işlemi için sormuştum prese yolluyoruz demişti.

Daha sorunun tam kaynağına bile inemedik :unsure: teşhis için

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mli uzunmu? Würth'ün Rostoff ice denilen buz spreyi -45 derecelik yağ bazlı gaz çıkarıp milin veya nesnenin daralması sağlanıyor.Aklında bulunsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mli uzunmu? Würth'ün Rostoff ice denilen buz spreyi -45 derecelik yağ bazlı gaz çıkarıp milin veya nesnenin daralması sağlanıyor.Aklında bulunsun.

Boyutunu pek çözemedim aksa hiç detaylı bakmamıştım ama çok uzun olmasada 40-50cm vardır en az heralde :angry: Aks milini tamamı değil parçalı bir şey sanıırım. :rofl: Abi valla dediğim gibi o yetenekte bir usta bulmamda zor. Büyük ihtimal İstanbula bakıma gittiğimde gösterecem. Çağlar abinin demesi o mil tek satılıyor. eğer uçuk kaçık değilse fiyatı (ki adı kol :) ) belki kolu değişiriz. Ama bakalım ehil ustamıza götürelim o ne diyecek :unsure:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Şimdilik fiyat tahminim adı gibi olduğu. Otosan beni pek yanıltmaz. Nette göremedim daha ürünü.

Yorum bağlantısı
Ali Kaya

Aynı bilya benim araçtada eskimiş,uğultu yapıyor düz yolda giderken dahi,fiat olarak özel servis sadece bilya fiyatına 150 tl istedi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Peki değişimden sonra kaç km oldu. Ve değişimi nasıl yapılıyor hatırlıyor musunuz.

Yorum bağlantısı
Özay Uçar
(ki adı kol :D )

:D:good1::p akşam akşam beni güldürdün mustafa, allah ta seni güldürsün...

tiz kurtulasın bu dertten inşallah...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yok arabadan hevesim kaçıyor. Nette tit-x focuslara bakıp duruyorum. Ah babamı kafalasam. şöyle 20-30 binde 30-32 liraya :D

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
(düzenlendi)

Benim aracın da değişti, ben değişimi hatırlıyorum sanki, önce tekerlek ve disk sökülecek, sonra aks poryadan sökülecek, sonra bu şaft bilyasının şasiye bağlantısı sökülecek ve son olarak şanzumandan aks komple sökülecek, sanırım bu aksın bulunduğu taraf iki parça bu bilyanın olduğu parça şanzuman tarafındaki diye hatırlıyorum.. Sökülen aksdan presle bilya çıkarılacak ve yerine yenisi takılacak ve yukarıdakilerin tersi yapılarak araç toplanacak (umarım doğru hatırlamışımdır). Aks boşluklarını doldurturken bu bilyanın bozuk olduğunu fark etmiştik ve yeni bilya bekleyecek zamanın olmadığı için serviste sağlam çıkma bir bilya kullanmıştık, daha önceden çok dikkatli dinlendiğinde duyulabilecek bir vınlama sesi vardı ve bu ses kesildi, o günden bu yana hiç bir problem çıkmadı, bence değiştirin bir problem olmaz, pres makinesiyle sorunsuz çıkarılıp takılıyor, bu arada şanzuman yağı boşaltılıyor, fırsatını bulmuşken şanzuman yağını da değiştirebilirsin...

tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yağ değişimi bizim arabada biraz tuzlu :)

Bu işi iyi birine yaptırmak gerekecek.

Preslemede sorun olmadıysa o güzel :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Aksi degistir. Iscilik verme bosuna simdi bilyayi degissen yarin oburgun aksda bozulacak bide aksi degisceksin. Yeni aks ile birlikte geliyor o rulman. Ama bence senin sorunun yolcu tarafi motor kulagi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...