İçeriğe Yönlendir

Focus 2 Tiptronik Dip Gaz


Ruhi Gökhan

Recommended Posts

Armağan Pekatik
Otomatik araçta seri kalkmak için, yani aracı yüksek devirde kaldırmak için fren ile gaza aynı anda basılmalı, istenilen devire araç ulaşınca frenden ayak çekilip araç yüksek devirde kaldırılır :)

Süper yöntemmiş birisi yazmış şanzıman kucakta yöntemi.

Gerçekten zararı var mıdır bilmiyorum ama aynı şey el freni ile de yapılabilir.

Sanki balatalardan gelen gıcırtılar ve arabanın zorlanmasıyla çıkan gayırtılar kulağımda çınlar gibi oldu. Tüylerim ürperdi.

Ama yine de Manuel vites Focus, Otomatik Focus'u Geçer :(

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

KickDown özelliği benim eski vectrada da vardı yarı turbo diyolardı.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Öncelikle Fatih bey neden ayağını gazdan cekiyorsun demişsiniz. Çekmiyorum ama şöyle bir durum var. Manuelde aragaz imkanı var otomatikte yok. Ne kadar gaza basarsan vites değiştirirken gazı kendi kesiyor araç. Aragazlı vites değişimi çok daha avantaj sağlar.

Şimdi Mustafa Bey Ford sitesinde 13,7 diye 14'e yakın işte benim bahsettiğim araç 2003 Focus'da 9,5 diye hatırlıyorum. Yanlış olabilir.

Kaldı ki 11 ve 13 olsa bile yetişemez. Ne fark edecek ki?

tiptronikte vites değişikliği sadece hızınız düşerse otomatik olarak hıza uygun vitese geçer ama ileri hızlanmalarda siz vites değiştirmediğiniz sürece vitesi yükseltmez..

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin-2
2 bin tl fazladan verdik.

ileri viteslerde de belirli bir devirden sonra vitesi kendisi otomatik olarak yükseltiyor.yeterli deviri görmezse de vites değişimine izin vermiyor....diye biliyorum.ben mi yanılıyorum....

Dediğiniz gibi gaza bastıkça vites kendiliğinden yükseliyor tek farkı vitesin daha yüksek devirde değişmesi, biraz yüksek devirde değiştiği için araç dah aperformanslı oluyor.

Aynı şey yavaşlamada da gecerli yavaşladıkça vites kendiliğinden düşüyor. Dün akşam denedim :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Dediğiniz gibi gaza bastıkça vites kendiliğinden yükseliyor tek farkı vitesin daha yüksek devirde değişmesi, biraz yüksek devirde değiştiği için araç dah aperformanslı oluyor.

Aynı şey yavaşlamada da gecerli yavaşladıkça vites kendiliğinden düşüyor. Dün akşam denedim :mangal:

ben kendi kendine yükselttiğini hiç görmedim,zorladığım zaman yüksek devir ışığı yanıp sönmeye başlıyor uyarıyo aman motor sağlam kalsın diye kendim değiştiriyorum..

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin-2
ben kendi kendine yükselttiğini hiç görmedim,zorladığım zaman yüksek devir ışığı yanıp sönmeye başlıyor uyarıyo aman motor sağlam kalsın diye kendim değiştiriyorum..

İlk aldığımda ben de ondan korktum bi türlü vites yükselmedi o nedenle fazla gaza devir yükseliyordu çünkü.

ama biraz zorlayınca sadece yüksek devirde değiştiğini gördüm motor ikaz lambası hiç yanmadı

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Focusum da da vardı bu , çok severdim yapmayı :mangal: Hatta Rover ım da da var (120hp) :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin-2
Focusum da da vardı bu , çok severdim yapmayı :mangal: Hatta Rover ım da da var (120hp) :D

Focus otomatiklerin 100 Hp üztü varm, olsa daha performanslı olur bence

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
Focus otomatiklerin 100 Hp üztü varm, olsa daha performanslı olur bence

Focus için denmemiş zaten . Virgül var arada :mangal:

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin-2
Focus için denmemiş zaten . Virgül var arada :mangal:

Farkettim ustat ama focuslarda 100 HP ustu bir motor seceneği olsa (Bildiğim kadarıyla yok) sürüşü daha keyifli olur bence

Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik
(düzenlendi)
tiptronikte vites değişikliği sadece hızınız düşerse otomatik olarak hıza uygun vitese geçer ama ileri hızlanmalarda siz vites değiştirmediğiniz sürece vitesi yükseltmez..

Benim söylediğimle ne alakası var anlamadım.

Neyse

Konuya hemen bi açıklık getireyim. Siz vitesi Tiptroniğe alır dokunmazsanız spor sürüş oluyor. Tiptroniğe aldıktan sonra +,- yaptığınız an artık kontrol sizde. Arabanın kendi değiştirmemesi lazım(çok düşük devirlerde kendi düşürüyor. 130 la giderken'de 1'e atmaya izin vermiyor tabiki.) Yani ben de öyle

tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Benim söylediğimle ne alakası var anlamadım.

Neyse

Konuya hemen bi açıklık getireyim. Siz vitesi Tiptroniğe alır dokunmazsanız spor sürüş oluyor. Tiptroniğe aldıktan sonra +,- yaptığınız an artık kontrol sizde. Arabanın kendi değiştirmemesi lazım(çok düşük devirlerde kendi düşürüyor. 130 la giderken'de 1'e atmaya izin vermiyor tabiki.) Yani ben de öyle

şu alakası var,ayağını çekiyosun demişsin ya hani..

ayağını falan çekmeden vites değiştirmen mümkün diyorum

neyse..

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin-2
Benim söylediğimle ne alakası var anlamadım.

Neyse

Konuya hemen bi açıklık getireyim. Siz vitesi Tiptroniğe alır dokunmazsanız spor sürüş oluyor. Tiptroniğe aldıktan sonra +,- yaptığınız an artık kontrol sizde. Arabanın kendi değiştirmemesi lazım(çok düşük devirlerde kendi düşürüyor. 130 la giderken'de 1'e atmaya izin vermiyor tabiki.) Yani ben de öyle

'' Tiptroniğe alır dokunmazsanız spor sürüş oluyor'' Bunu hiç farketmedim bi deneyim :bravo:

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
'' Tiptroniğe alır dokunmazsanız spor sürüş oluyor'' Bunu hiç farketmedim bi deneyim :bravo:

tiptronige alıp dokunmazsanız 1. vitesle tüm yolu gidersiniz artık..

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin-2
(düzenlendi)
tiptronige alıp dokunmazsanız 1. vitesle tüm yolu gidersiniz artık..

Fatih Bey, Aracı Alanı 3-4 ay oldu daha neler ogrenecem bilemiyorum ama ben +, - yaptıktan sonra ışıkta veya biryerde durunca 1. vitese düşüyor gaza basınca belirli birdevirden sonra kendi otamatik yukseliyor. ama tiptroniğe alıp hiç +, - yapmadan denemedim...

tarihinde Mustafa ?ahin-2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Kaplan

Aynı olay citroen C4 ve C5'de manuel ve otomatik vitesinde mevcuttur.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy
Farkettim ustat ama focuslarda 100 HP ustu bir motor seceneği olsa (Bildiğim kadarıyla yok) sürüşü daha keyifli olur bence

Dediğiniz gibi , çok severek kullandığım bir araçtı focus 2 . Yanlızca otomatik vitesten midir yada ağırlığındanmıdır bilemem ama. Yokuş yukarı 4 düncü vitese geçtiğinde bırakıyor kendini . İlla gaza basmak gerekiyor veya vites küçültüp yüksek devirde kullanmanız gerekiyor aynı hızı yakalamak için . Buda ekonomik açıdan masraf çıkarıyor .

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Hele o mersonun durumu ne öyle :) İlk ikisinin düz vitesi olduğunu düşün bir de :D Triptonikçiler sizi ;) Şunu kabul edin arkadaşlar,

triptonik=rahatlık=fazla yakıt=düşük performans :bambam:

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Süper yöntemmiş birisi yazmış şanzıman kucakta yöntemi.

Gerçekten zararı var mıdır bilmiyorum ama aynı şey el freni ile de yapılabilir.

Sanki balatalardan gelen gıcırtılar ve arabanın zorlanmasıyla çıkan gayırtılar kulağımda çınlar gibi oldu. Tüylerim ürperdi.

Ama yine de Manuel vites Focus, Otomatik Focus'u Geçer :)

Şanzıman kucakta yöntemi falan değildir, otomatik vites araçların fabrikasyon 0-100 testleri bu yöntemle yapılır, araç drive'da iken fren ile gaza aynı anda basılır, devir 4000 civarında gidip gelir kalkarken frenden ayak çekilir..

Elfreni ile olmaz çünkü el freni sadece arkayı tutar..

Ama devir 4000gibi N'den D'ye alınırsa işte o zaman şanzıman kucak olur ( zaten N'de ve P'de motorun 4000deviri geçmesine araç izin vermez.)

İşte dediğim olayı özeti :bambam: Hangi triptonik böyle değiştirebilirmiş :D

çift debriyajlı modeller değil ise diğerleri değiştiremez..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İşte dediğim olayı özeti :good1: Hangi triptonik böyle değiştirebilirmiş :D

Direksiyonda tek el ile sürüş, çok güvensiz ve yanlış :angry:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Şanzıman kucakta yöntemi falan değildir, otomatik vites araçların fabrikasyon 0-100 testleri bu yöntemle yapılır, araç drive'da iken fren ile gaza aynı anda basılır, devir 4000 civarında gidip gelir kalkarken frenden ayak çekilir..

Elfreni ile olmaz çünkü el freni sadece arkayı tutar..

Ama devir 4000gibi N'den D'ye alınırsa işte o zaman şanzıman kucak olur ( zaten N'de ve P'de motorun 4000deviri geçmesine araç izin vermez.)

Fabrika verisi fren-gaz şeklinde değil. Normal dip pedalla gaza yüklenip kalkıyor . Gaz-fren yapılması sakıncalıdır ki 4000dd ye gelemiyor o şekilde diye biliyorum. Şanzımanda ilk viteste belirli bir tork gerekiyor şanzıman dönmeye başlması için. Şanzımana gereken tork baştan yüklenmiş oluyor. yani tekerler dönmediği halde şanzımana yük bindiriliyor.

İkinci dediğin boşta gaz verip vitese atmak dahada sakıncalı, boşa dönen motor birden şanzımanı kavrıyor. Zaten tak diye vurma olur hissedersiniz. Ve FI de N de 7000 dd ye kadar çıkıyor. FII de de büyük ihtimalle çıkıyordur. Sadece mondeolarda 4000dd de sınırlıyor boşta.

Bu arada evet otomatik için üste para verilir. çünkü bir lükstür. nasıl aracın diğer otomatik aksamı için ( otomatik cam, otomatik klima, otomatik far vs vs.) fazldan para veriyorsunuz onun içinde veriliyor.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Fabrika verisi fren-gaz şeklinde değil. Normal dip pedalla gaza yüklenip kalkıyor . Gaz-fren yapılması sakıncalıdır ki 4000dd ye gelemiyor o şekilde diye biliyorum. Şanzımanda ilk viteste belirli bir tork gerekiyor şanzıman dönmeye başlması için. Şanzımana gereken tork baştan yüklenmiş oluyor. yani tekerler dönmediği halde şanzımana yük bindiriliyor.

Mustafa gaz fren yapınca neden 4000devire gelmesin, o zaman 4000devir üstü yolda giderken frene basılınca araba napıcak :)

Araç viteste olduğu için frenden çekince şanzımana değil yürüyen aksama yük binecek, bu da seri kalkışın hediyesi.. :)

İkinci dediğin boşta gaz verip vitese atmak dahada sakıncalı, boşa dönen motor birden şanzımanı kavrıyor. Zaten tak diye vurma olur hissedersiniz. Ve FI de N de 7000 dd ye kadar çıkıyor. FII de de büyük ihtimalle çıkıyordur. Sadece mondeolarda 4000dd de sınırlıyor boşta.

İkinci dediğim elbette sakıncalı zaten o yüzden yazdım, kimse bu kadar acımasız değildir diye düşünürdüm ama Honda forumunda bunu yapan bir çok kişiye rastladım, yazık o arabaların ikinci sahiplerine..

F1'de P'de de 7000devire çıkıyor mu?

Bence açıkçası otomatik vites araç ile heleki 0-100'ü 10snyeden fazla bir araç için sıfırdan aracı kaldırmak çok anlamsız, hafif yürürüm sonra gazlarım, 0dan kalkmak bana ters..

rolling rulezz :p

(görende 180hp arabaya biniyoruz sanacak :) )

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Fatih otomatiklerin daha çok vitesli olan modeli var mı?

var 18 bide 21 vitesli olanlar var.. haşim işcan dan uygun fiyata bulabilirsin

Hele o mersonun durumu ne öyle :) İlk ikisinin düz vitesi olduğunu düşün bir de :) Triptonikçiler sizi :p Şunu kabul edin arkadaşlar,

triptonik=rahatlık=fazla yakıt=düşük performans :)

biz makasta iyiyiz desem bunuda yemezsiniz dimi :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...