İçeriğe Yönlendir

Geri Viteste Aşırı Derecede Motorda Titreme


Ahmet Güler

Recommended Posts

Ahmet Güler

Merhaba, az önce alışveriş yaptıktan sonra evin önüne geldiğimde ayağımla frene dokunduğumda önce bir gıcırtı daha sonra motorda titreme başladı ama ne titreme. Aracı parkettim kontağı kapattım ve deneme için tekrar çalıştırdım. Şanzuman p r ve n konumundayken araçta aşırı bir titreme oluyor rodeo yapıyoruz sanki frene bastığımda titreme de azda olsa artış oluyor. Direksiyonu sağa ya da sola çevirdiğimde titreme artıyor. Ancak aynı titreme vitesi d konumuna alınca kesiliyor. Üstadlar acil yardımınıza ihtiyacım var sorun nereden kaynaklanıyor olabilir acaba?.

Yorum bağlantısı
Ahmet Güler

Az önce yeniden kontrol ettim aracı sonuçlar aşağıda yorumlarınızı bekliyor?

1- Araç ilk çalıştırıldığında (vites p konumunda) tak diye vurma sesine benzer bir ses geliyor sanki motor bir yere çarpıyor Dizel motorlardakine benzer bir titreme ve gürültü mevcut.

2- Vites R konumuna alındığında araç şiddetli derecede sallamaya titremeye başlıyor, ses seviyesi artıyor traktör sanki. Direksiyon sağa ya da sola çevrildiğinde sallantı ve titreme ile gürültü seviyesinde bir artış hissediliyor.

3- Vites N konumuna alındığında gürültü seviyesi ve sallantı P konumundaki gibi hafifliyor.

4- Vites D, 1 ve 2 konumuna alındığında araç tamamen normale dönüyor titreme ve gürültü kesiliyor.

Vites değiştirirken herhangi bir vuruntu olmuyor. Bu arada bu testleri araç park halinde iken yaptım. Hareket halinde nasıl olur bilmiyorum. Şanzuman olmasında ne olursa olsun.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

motor kulakları ile ilgili bir sıkıntıya benziyor. motor kaputunu açın bakın motorun duruşunda bir anormallik varmı.

Yorum bağlantısı
Ahmet Güler

Teşekkürler Yaşar usta bir bakayım ama belirgin bir duruş farkı olmuyorsa anlayamam gibime geliyor sanki motorun duruşunu. Peki ustam neden sadece geri vites konumunda iken yapıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Güler

Türbin vs. Şanzumanla ilgili bir arızada motor yerinden fırlayackmış gibi araç sallanır mı acaba? Bu arada tam da şanzuman yağını haftaya değiştirecektim, ne zaman rutin bir işlem için sanayiye gtmek üzere karar alsam hep başka bir sorun peşinden geliyor şansa bak.

Yorum bağlantısı
Ahmet Güler

Az önce bir arkadaşımla birlikte kaputu açıp motora baktık önce sağ taraf sanki daha aşağıda gibi duruyordu. Sonra motoru çalıştırıp aracı biraz ileri ve biraz geri hareket ettirdik ve şunu gördük motor araç hareket ettiğinde 3-4 parmak aşağı inip geri yükseliyor her dur kalkta bu hareket tekrar ediyor. Bu duruma göre motor kulağından mı yoksa şanzumandan mı ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

gaza yüklendikçe motor geri yatıyor ama 4 parmak 10 cm eder neredeyse :angry: o kadar çok oynamaz.

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

motora gaz verildiğinde hiç gözlemlemedim ama 3-4 parmak bana da biraz fazla geldi de ondan sordum :angry:

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Az önce bir arkadaşımla birlikte kaputu açıp motora baktık önce sağ taraf sanki daha aşağıda gibi duruyordu. Sonra motoru çalıştırıp aracı biraz ileri ve biraz geri hareket ettirdik ve şunu gördük motor araç hareket ettiğinde 3-4 parmak aşağı inip geri yükseliyor her dur kalkta bu hareket tekrar ediyor. Bu duruma göre motor kulağından mı yoksa şanzumandan mı ne dersiniz?

aşagı yukarımı, öne arkayamı sallanıyor.

Yorum bağlantısı
Şafak Kaya
(düzenlendi)

Hocam aynı sorun bende de var. Özellikle park ederken vites R de veya D de (R de daha çok yapıyor) motor devrinde salınım oluyor ve araç sarsılıyor. Direksiyonu çevirdiğimde de salınım artıyor. Ben bu problemle yaklaşık 2 yıldır uğraşıyorum. Kimisi manifold delik dedi, bazıları trigerden dedi, bazıları sübaplardan dedi, değiştirmediğim yer kalmadı değişiklik yok. Sevgili ustalarım şimdi de bunda arıza yok araba eskimiş, tüpten yapar abi gibi ifadeler kullanıyorlar. Ben de bununla yaşamayı öğrendim artık sanırım kronik bir problem bu. Saygılar.

tarihinde Hakan Tar?m tarafından düzenlendi
L
Yorum bağlantısı
Ahmet Güler

Bende rölantide veya sonrasında devirde salınım olmuyor. Bu arızanın hemen öncesinde 40 km kadar yol yaptım bir şey yoktu. Sonra evin önüne park ederken küt diye bir ses geldi ve başladı.

Yaşar Usta motor bir aşağı bir yukarı hareket ediyor.

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

kulak sorunu bence... küt sesi motorun aşağı yukarı sallanması bunun belirtisi... hiç görmedim ama gaz verince motor ileri geri sallanır diye tahmin ediyorum...

Yorum bağlantısı
Ahmet Güler
Drive da normal giderken vites geçislerinde vuruntu varmı ?

Vites geçişlerinde vuruntu yok, bugün ustaya telefon ettim sağ üst kulak kopmuştur dedi, bakalım görünce ne diyecek. Bu arada iş yoğunluğu nedeniyle aracı sanayiye Cumartesi götürebileceğim galiba.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

yapılan işlmleri buradan söylerseniz başına geleceklere emsal olur :unsure2:

Yorum bağlantısı
Guest Murat Kara
(düzenlendi)
Merhaba, az önce alışveriş yaptıktan sonra evin önüne geldiğimde ayağımla frene dokunduğumda önce bir gıcırtı daha sonra motorda titreme başladı ama ne titreme. Aracı parkettim kontağı kapattım ve deneme için tekrar çalıştırdım. Şanzuman p r ve n konumundayken araçta aşırı bir titreme oluyor rodeo yapıyoruz sanki frene bastığımda titreme de azda olsa artış oluyor. Direksiyonu sağa ya da sola çevirdiğimde titreme artıyor. Ancak aynı titreme vitesi d konumuna alınca kesiliyor. Üstadlar acil yardımınıza ihtiyacım var sorun nereden kaynaklanıyor olabilir acaba?.

Aynı sorun benim focusta da vardı. sorun motor sabitleme kulakçığından çıktı. üst kulakçık değişti titreme kalmadı.

tarihinde Murat Kara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Güler

Bugün sanayide problemim giderildi, sorun motor kulağından kaynaklanıyormuş. Bütün motor kulaklarını değştirdim ben de. Sağdaki pahalı olanı orjinal aldım diğerler yan sanayi oldu artık. Sağ taraf 235 TL diğer ikisi ise toplam 60 TL tuttu, titreme falan kalmadı, patladı gitti :D. Usta otomatik şanzuman yağını da değiştirdi. Ufak tefek başka işlerde yaptı hepsine 100 TL'de işçilik verdim.

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
(düzenlendi)
Bugün sanayide problemim giderildi, sorun motor kulağından kaynaklanıyormuş. Bütün motor kulaklarını değştirdim ben de. Sağdaki pahalı olanı orjinal aldım diğerler yan sanayi oldu artık. Sağ taraf 235 TL diğer ikisi ise toplam 60 TL tuttu, titreme falan kalmadı, patladı gitti :). Usta otomatik şanzuman yağını da değiştirdi. Ufak tefek başka işlerde yaptı hepsine 100 TL'de işçilik verdim.

Sorunun düzelmesine sevindim. Sağ motor kulağı 235 TL. Çok pahalı. Ustam önerdi, yan sanayi 55 TL. vermiştim.

Şanzıman sıvısı Mobil 1 Synthetic ATF doğru seçim. Fiyatı nedir?

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Güler

ATF'yi 32 TL'ye aldım Vural Bey. Benim diğer kulakar yansanayi sadece sağ üste çok önemli yan sanayi olmasın dedikleri için aldım.

Yorum bağlantısı
Şafak Kaya

motorda aşırı bi oynama yok. ama devir saati aşağı yukarı salınım yapıyor.(yaklaşık 900-1200 rpm arası) ve devir saati yukarı doğru salınımyaparken araçta sarsıntı oluyor. sanki freni bıraksam kopup gidecekmiş gibi. bunun karter havalandırma borusuyla ilgisi var mıdır? daha önce servise sorduğumda araç emme manifoldundan hava alıyor manifoldu değiştirmek gerekir demişlerdi o zaman pek aklıma yatmadı bu fikir ve değştirmedim. acabakarter havalandırma borusundaki bir çatlaktan hava alıyor olabilir mi motor? bir de yeni fark ettiğim bi husus var. deniz seviyesine yakın yerlerde(yüksek atmosferik basınç) sorun kendini daha çok belli ediyor.yüksek rakımlı yerlerde nispeten sorun azalıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...