İçeriğe Yönlendir

Tekleme Sorunu


İlhan Dede

Recommended Posts

İlhan Dede

Ford focus 2005 aracım var.

2010 yılında nisan gibi lpg taktırdım aracıma. Aracım 2010 mayıs gibi tekleme sorunu yaşadı.

1)Bende özel bir ford sevisine götürdüm. Bana motorda su kaçağı var, hararet muşulu su koyveriyor. Bujiler ıslanıyor diyerek.Motorun üst kapağını söküp yaptılar.Bu jileri falan

buji kablolarını orjanli ile değiştirip 400 civarı bir masrafla gönderdiler.

2)1 ay öncesine kadar sorunsuz kullanırken pat diye gene arıza lambası yaktı arabam tekrar teklemeye başladı. Bu sefer eski bi ustam var ona götüriyim hallaeder dedim götürdüm.

İlk önce dedi hocam bobindir. BObini denedi hayır bobin değilmiş dedi sonra. BUjilere bakınca bujilerin ıslak olduğunu ve bujilere buji kablosunun üstünde sıvı girmiş olabileceiğini söyledi. Bujileri temizledi gönderdi beni tamam hocam dedi. SOnra 2 gün içinde sorun tekrar etti. tekrar ustaya gittim gene temizledi kabloların takıldığı motorun üstündeki bujilerin takılı olduğu yeride iyice temizledi. gönderdi btabi. 2 gün sonra gene tekledi araba.

tekrar gittim dediki hocam bu silecek hortumun su kaçırıyor olabilir. bujilere ordan su giriyordur su damlıyor silecekleri çalıştırınca ordan damlayan su birikiyordur dedi.Neyse orjinal hortum bulamadaık bi çözüm uyguladı. sonra arabamın ön camı değişmişti çetaş FORD ta

usta :dediki arabanı cam değişimi yaptığın servise götür çünkü arabanın kanallarına çok miktarda su dökünce motorun araca doğru içeri tarafından bi kaç damla su geliyo bu su gelmemeli o su hortumlarda yürür yukarı çıkabilir dedi. Ve sorunumu bi türlü çözemeden gönderdi.

Bende çetaşda camın altını tekrar yapıştırdım Bu arada araç lpgli diye adamlar motorla ilgili hiç bi işlem yapmıyorlar.

Neyse ön cam fiskiye hortumunu da orjinali ile değiştirdim. Başka bi yerdede bujilerimi kablolarımı ttemizlettim.

Arabam 1 hafta sorunsuz çalıştı ama bugünl gene tekledi arıza lambasını yaktı.

BU kadar sorundan sonra arabayı yaptıracak bu işten anlayan işi bilen ,üçkağıtçı olmayan istanbul (bağcılar da oturuyorum) bi usta tavsiye edermisiniz lütfen.

Resmen arabadan soğudum, Sorun basit ama bi türlü çözemedi usta.

Bu arada bi sorum olacak bujilerin olduğu yerde muşur varmı. BEn ustaya ısrarla usta su içerden gelebilir diyorum. AMa o

ozaman araban su eksiltirdi diyor. Ama su eksilmesi öyle çok belirgin değil gerçekten.

yoksa ustanın dediği gibi su üstten mi giriyor. Ne dersiniz bi fikir verin lütfen...

Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran

Malesef bazı ustalar araca doğru dürüst bakmadan yanıtlar verip , orasını burasını değiştirmeye kalkıyorlar. Aynı sorun benim araçta da oldu. Ben defalarca bujileri değiştirdim. Buji kablosundandır deyip onu bile aldım taktırdım. Bir usta benzin filtresi demişti onu da değiştirdim. Hava filtresi felan onları bile değiştirdim.

Bugün bir usta yine araca bakarken, manifoltun altında bulunan, emme hortumuna baktı ve yırtık olduğunu gördü. 20 TL'lik bir parçaydı ve hemen yenisiyle değiştirdik. Eve gelene kadar tık demedi. :D

Bence oraya da baktırtın belki aynı sorundur. Sadece ateşlemeyle ilgili olmayabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Taksim ELmadağ da Liderler servis size yakın, 0212 2304841 den Osman a ulaşın.

Yorum bağlantısı
İlhan Dede
(düzenlendi)
Taksim ELmadağ da Liderler servis size yakın, 0212 2304841 den Osman a ulaşın.

Arıza kodunu hatırlamıyorum. Ama 4. bujide ateşleme sorunu şeklinde gösteriyor kendini demişti usta.AMa diğer bujilerde ıslanıyor buji kabloların bujije giren kısmının pas olduğunu biliyorum.

Bir konuşayım bakalım ustayla.Teşekkür ederim.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlhan Dede
(düzenlendi)

Dediğiniz gibi osman ustaya gösterdim arabayı ,

oda aynı şekilde arabaya cam fiskiyesinin kenarından boşlukvar ordan su giriyordur dedi.

Cihaza bağladı.Arızayı oda aynı şekilde gördü.4. ateşlemede sorun var diye.

Neyse demesine göre su üstten girebilirmiş.

bende sordum acaba bujilerin bulunduğu yerdeki tapalardan su gelebilir mi diye.

bujilerin olduğu motorun üstü olan yerde, kaablolarınucu buraya giriyor iki adet tıpa varmış. Bu tıpalar bu km de çürümez dedi.arabam 70000 de bu arada.

Geçen sene başka bir servisde aynı sorunda tıpa da sorun olduğunu da söylememe rağmen.

dediki onlar yanlış bakmış bu kmde çürümez ki geçen sene arabam 55000 de idi.

Neyse silecek fıskiyesi altına silikon sıktı. Bıji kablolarını söküp buji yuvalarını hava ile temizledi.

yani yaklaşık 15-20 dk uğraştı. Ve kartını verip uğurladı. Buji kablolarının iyi durumda olduğuunuda söyledi.

hizmet karşılığıda 50 tl ücret verdim. BAkalım arıza tekrar edecekmi.

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

tarihinde ?lhan Dede tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Kadir Sönmez

arkadaşım merhaba senin mesajını okuyunca sanki kendim yazmışım gibi hissettim

aynı sorunlar aynı cevaplar

sende son durum nedir çözüm bulabildiniz mi? tapalardan mı kaynaklanıyordu sorun?

merakla cevabınızı bekliyorum

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
Zafer Koç

2006 focus ghıa aracımdada titremeden kaynaklı buji kontrolü sırasında bizdede yanmamış motor yağı gördük,bujinin dişli kısmında idi yağ,aşağı indiğini göremedim,ustam bunun sübap kapak contasından kaynaklandığını ,contanın değişimiyle sorunu çözebileceğimizi ve 50 tl masrafı olduğunu belirtti.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Ali Akar26

ben de bujilerde su sorunu yaşamıştım, aracım 2006 focus, ilk gittiğim tamirci bana tapaların çürüdüğünü ve değişmesi gerektiğini söylemişti, ancak ben ikna olmadım ve araştırma yaptım, sonuç olarak bujilere giren suyun cam yıkama fıskiyesinin oradan girdiğini tespit ettim, araçta gaz yememe ve tekleme sorunu vardı, hatta 2 ay içerisinde bujilerden biri patlamıştı. cam yıkama fıskiyelerini değiştirdim, focus 2,5 için olan altında contası bulunan ve yelpaze şeklinde su püskürten memeden taktım, çıkan su fıskiye memelerinin altında lastik conta yok ve yağmur veya yıkama suları buradan motora giriyor ve tam bujilerin oraya damlıyor, bujilere su girme sorunu çözüldü, daha sonra su yüzünden çürüyen bujileri ve buji kablolarını değiştirdim, motor kendine geldi, çekişi arttı ve bütün düzensizlikler ortadan kalktı, hatta ateşleme bobininin de buji kabloları ile değiştirilmesi tavsiye ediliyor ancak ilk etapta sorun düzeldiği için gerek duymadım. maliyet ise şu şekilde oldu; su fıskiye memeleri: 25 TL, 4 buji 30 TL, 4 buji kablosu:125 TL. bütün parçalar orijinal takıldı. belki sizinki de söyle bir sorun olabilir. denemenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ömer Yıldırım

Aynı sorun benim 2005 ford ghia da olmuştu bujiler paslanmis ve çürümeye gelmiş ti sübab kapağını ve takımı degistirdi usta bir yıldır biniyorum hiç bir sıkıntı çıkarmadi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...