İçeriğe Yönlendir

Alfa Romeo Giulietta


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

H.Cenk Bayrakçı

Bugün okulda ders arasında, havanın güzelliğinden faydalanıp okul bahçesinde bir hocamla konuşurken, gözümüze parketmiş bir araç ilişti. "Bu ne?" falan derken, oraya doğru gittik. Araç beyaz Alfa Romeo Giulietta idi. Araca dışarıdan baktık, iç koltukları kırmızı, konsolu gayet güzel görünen, led farlı bir araç. Tam bakarken sahibi geldi, öğrencimizmiş. Bizim aracı ilgiyle incelediğimizi görünce hocam buyrun binelim buyrun test edin dedi, bana da gün doğdu, :D oturdum koltuğa 2 km kadar kullandım. :f1:

Öncelikle araç süper bir tasarıma sahip. İtalyan tasarım anlayışının bütün şık detayları kullanılmış. Kırmızı spor deri koltuklar, kırmızı dikişli siyah deri direksiyon, sportif kırmızı beyaz göstergeler, alüminyum ve deri vites topuzu, deri kol dayama, ve mini Cooper'ın butonları havasında kontrol butonları ( cam rezistansı, sis farları, kapı kilitlerini otomatik açıp kapama vb.) çok şık ince detaylar. Ayrıca kokpitin yerleşimi neredeyse sorunsuz, düğmeler sürücünün kolaylıkla ulaşabileceği konumda, dijital klima ve CD çalarlı müzik sistemine kumanda etmek basit. Direksiyon üzerinde sadece müzik sisteminin kumandaları var. Müzik sistemi CD+MP3 çalar-6 Hoparlör ve başarılı bir düzeyde. Hız sabitleyici ise ayrı bir kolla kumanda ediliyor, alışkanlık gerektiriyor, gözüm direksiyon üzerinde aradı cruise sistemini.

Kullandığım araç yanlış anlamadıysam, distinctive spor 2 paketli bir araçtı. Spor metal pedal kiti ve koyu gri (galiba magnezyum gri adı) ön panel çok şık duruyordu. Bir de yolun durumuna göre süspansiyon ve şasi sistemini ayarlamak mümkün bu araçta, DNA deniyormuş. Dinamik yani spor sürüş, normal ve kötü hava modu, ya da tüm hava şartları...Araçta ayrıca ESP var.

Benim C-max'ten sonra araç iç mekan olarak birazcık dar ve görüşü kısıtlı geldi. Tabi ben 16:9 formatında görüşe alışınca C-max'te, ilk başta yadırgamam doğal. Zaten ikisi ayrı sınıf araçlar. :p

Sürüş izlenimine gelince, öncelikle kullandığım aracın dizel olduğunu söyleyeyim. Yani 1,6 JTD motor. 105 beygirmiş ama sıkı durun, spor 2 paketi olduğu için torku 320 Nm. Bu da sürüşte alt devirlerde süper hızlı bir dizel demek. Yani aracın gaza tepkisi inanılmaz. 6 ileri vitesle sunuluyor ki, bizim Ford'dan alışık olduğumuz 109 beygirlik TDCi motorla hiç alakası yok...Benzinli performanslı bir araç kullanıyor gibisiniz. Tüm modlarda kullanma şansım olmadı , kısa bir sürüş olduğu için. Ama normal mod sürüşünde bu kadar keyifli ise, spor modda yani ESP devreden çıkınca ne oluyor bilmem?

Bir de bu sınıfta bir araba için gerçekten çok konforlu geldi bana, yoldaki çukur ve tümsekleri çok iyi bertaraf ediyor, spor sayılacak bir otomaobile göre çok başarılı. Sürüşte bir diğer dikkat çekici durum ise, yol bilgisayarının sizi vites değiştirmek için uyarması, biraz devirli kullanmak istediğinizde ekranda "shift" yazısı beliriveriyor. Tabi buna uymak zorunda değilsiniz ama ekonomik kullanım adına iyi bir özellik.

Frenlemesi çok güzel, kısa mesafede yığılmadan ve çabucak duruyor, güçlü bir fren sistemi var, uzun mesafe hızlı frenlemede de gayet başarılı. Ama tabi mesafeyi ölçecek durumda değildik :)

Bana göre eksisi dar görüş mesafesi ve o kadar donanıma göre manuel ayarlı sürücü ve yolcu koltukları, bence donanım seviyelerini satmak için özellikle çıkarılmış. Arka HB spor tasarımdan dolayı, arka camın dar olması geri görüşü de kısıtlıyor, ancak geri park sensörü ve üzeri krom kaplı büyük aynalarla, geri gidişte park etmek zor değil.

Özetle araç "rüyaların yapıldığı maddeden yapılma" gibi bu kullandığım donanım seviyesiyle. Benim gayet hoşuma gitti, sadece biraz basıklık hissi yaşadım C-Max'ten sonra. Belki cam tavanlı bir seçenek, daha ferahlık hissi yaşatabilir. Ancak fiyatlar fazlaymış biraz. Kullandığım araç 54.000 YTL, o da Fiat çalışanı indirimli imiş. Değer mi? O da size kalmış...:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Görünümü nefis bir tasarım olmuş (zevke bağlı tabii) Fiyatları aynı olunca, focus mu Giulietta mı tercih etmek zor. Tek kusuru, kopya çekmeden model ismini yazmak zor :D

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Hayallerimi süsleyen bir araç. Ne zaman bir Jülyet geçse , döner yeniden bakarım. :D

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Ön tasarımı 156 veya 147 lere benzetilse çok daha giderli olacak bir bebektir kendileri.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Kullandığım araç 54.000 YTL,

Kaç modeldi Cenk hocam, 2003 :bambam:

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Kaç modeldi Cenk hocam, 2003 :bambam:

2011'di. Henüz 2000 km'de... TL olacak tabi, yaşlandım artık....:)

Elinize sağlık Cenk Bey, keyifli bir deneyim olmuş.

Rica ederim, evet çok keyifli idi.

Bu arada söylemeyi unutmuşum bu araçta start stop özelliği var, durursanız, stop ediyor, debriyaja basınca tekrar çalışıyor. Durdunuz, biriyle konuşuyorsunuz, stop ediyor, ancak mesela teybiniz açık, aküyü korumak için tekrar devreye giriyor. Yakıt tasarrufu için faydalı bir özellik.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Rica ederim, evet çok keyifli idi.

Bu arada söylemeyi unutmuşum bu araçta start stop özelliği var, durursanız, stop ediyor, debriyaja basınca tekrar çalışıyor. Durdunuz, biriyle konuşuyorsunuz, stop ediyor, ancak mesela teybiniz açık, aküyü korumak için tekrar devreye giriyor. Yakıt tasarrufu için faydalı bir özellik.

Turbo ne oluyor acaba bu durumda...

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Turbo ne oluyor acaba bu durumda...

Valla Sani, ona göre bir şey düşünmüşlerdir herhalde...

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir
Arka tarafını çok beğeniyorum, ama ön tarafı pek güzel değil.

+1 En zayıf noktası ön far tasarımı bence de. Ama yine de çok güzel araç.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Turbo ne oluyor acaba bu durumda...

Zaten durduğunda rolanti devirde olduğundan turbo için sıkıntı yok. Büyük ihtimalle belirli bir süre sonra stop eder araç. Mesela 30 sn gibi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

c4 de çat diye kapatıyor motoru. sn bekleme vs yoktu ;)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Zaten durduğunda rolanti devirde olduğundan turbo için sıkıntı yok. Büyük ihtimalle belirli bir süre sonra stop eder araç. Mesela 30 sn gibi.
c4 de çat diye kapatıyor motoru. sn bekleme vs yoktu :)

Bildiğim kadarıyla tüm start stop'lar çat diye stop ediyor...

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Hüsnü Sağcan

Bende geçen hafta 170bg olanını test ettim. 1.4 benzinli ve turbo bir araç için inanılmaz keyifli ama fiyatı 54500 idi. Bu fiyat distinctive modeli için ve alfa kırmızısına metalik boya farkı alınmıyor. Dizel versiyonun distinctive+görüş paketli olanı 60600TL. Test aracını dynamic moda aldıktan sonra bir daha normal moda dönmek istemedim. Pedalların sanki üfleseniz tepki verecekmiş gibi hassas olduğunu belirtmeliyim. Öyle ki özellikle frenlemeler sırasında arabadakiler pek çok kez cama yaklaşarak bunu çok iyi anladılar.

Bayraklı yolundan dönerken kavşaktaki ışıkları geçince oldukça uzun ve geniş olan virajda aracın savrulma direncini driftle deneyince Özgür Bey ve arabadaki arkadaşım Özkan bir süre sessiz kalmak zorunda kaldılar. Araç o kadar tatlı kaymalar yapıyor ve son ana kadar ESP'yi de devreye sokmayarak spor kullanıma müsaade ediyor ki her şeyi unutup o an bu araca sahip olmak istiyorsunuz.

Bu güzel deneyim sırasında bizi oldukça yakın karşılayan ve küçük deneylerimize anlayışla yaklaşan Satış sorumlusu Özgür Bey'e teşekkür ediyorum.

Hala hangi arabayı almalıyım sorusuna yanıt bulamazken bir de Guilietta listeye girince işin içinden çıkamaz duruma geldim. Kafayı yemeden biri bana yardım etsin lütfen ;):p:D;)

Yorum bağlantısı
Çağdaş Hatırnaz

Giulietta o paraları kesinlikle hak ediyor. 54 000 Tl 'ye ne alınabilir bundan iyi bilemiyorum. Focustan sonraki hedefim Giulietta 1.4 170 ps. :)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Valla almayı çok isterdim bu aracı.Sadece denildiği üzere ön far tasarımı biraz sıkıntılı ama gerisi harika.F3 alacağıma bunu alırdım.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Cenk Abi beyaz dolanıp duruyor onu denedin galiba gerçi konu eski ama Akan Abi hortlatınca farkettim çok güzel araba kesinlikle o paraları hak eder heryer Focus kaynıyor asıl o arabayı alıp piyasa yapmak lazım :bravo:

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Doğu Kemik

Bu aralar bu arabaya merak saldım. Ford' a göre en güzel özelliği müşteriye birçok ek donanım sunuyor olmaları. Para çokomel eğrisi geçerli ama çoğu özelliği orjinal olarak temin edebiliyorsunuz. F3 e göre çok avantajları var. Hatta 8. etap programında 1.4 170 ps lik motoun bir haftalık İstanbul içi yakıt tüketimi 8.5 lt olarak ölçülmüş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu aralar bu arabaya merak saldım. Ford' a göre en güzel özelliği müşteriye birçok ek donanım sunuyor olmaları. Para çokomel eğrisi geçerli ama çoğu özelliği orjinal olarak temin edebiliyorsunuz. F3 e göre çok avantajları var. Hatta 8. etap programında 1.4 170 ps lik motoun bir haftalık İstanbul içi yakıt tüketimi 8.5 lt olarak ölçülmüş.

1 hafta benzin şirketten bana versinler, 5.8 ölçemeyen noolsun :D

Yorum bağlantısı
Doğu Kemik

1 hafta benzin şirketten bana versinler, 5.8 ölçemeyen noolsun :D

:D

o kadar düşer mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mecidiyeköy'deki Fiat bayisine gittiğimizde "Giuletta test etmeye normal adam gelmiyor" dedi adam. Ya el freni çekiyor ya deli gibi viraja giriyor dedi.

yani tekrar geldiğini hatırlamadı mı?

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

peki servis durumu nedir alfa ların ? yani elimi kolumu sallaya sallaya vw ford gibi servis bulabiliyormuyum yetkili serviste anlayan usta varmı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:D

o kadar düşer mi?

benzin şirketten 1 hafta bende kalsın , düşüremeyeni zarganalar yesin, maalesef şeffaf test değildir medyada çıkanlar derim. Test yapacak hedef kitleye deposu boş yollarlar o da ayrı bir konu.....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...