İçeriğe Yönlendir

Lpg Taktırmaya Değermi Sizce...


Taner Aksoy

Recommended Posts

Ferhat Ünalan

Selamunaleyküm arkadaşlar. 2 gün önce Ford Escort 1997 model CL 1.3 sedan araç satın aldım. Aracın ne kadar yaktığı konusunda şuan için hiçbir bilgim yok. Aracı bakıma soktum ve 2 gün sonra ancak alıp binebileceğim. Haftaiçi ofisime şirketin aracıyla gidip geliyorum. Aracımı genelde sadece haftasonları kullanmayı planlıyorum. Bu aracı yaklaşık 2 yıl kullanıp sıfır almayı düşünüyorum. Bu 2 yıllık süreçte tahminen en fazla 7-8 bin bilemedin 10 bin km. yol yaparım diye düşünüyorum. Aklıma takılan sorular şunlar;

1) Acaba bu araçlar benzinle km.'de tahminen ne kadar yakmaktadır ve LPG'li olur ise tahminen ne kadar yakar?

2) LPG taktırınca aracın verimi nasıl olur? (Malum araç 1.3 motor çekiş gücü çok düşer mi diye aklıma takıldı)

3) Benzinin fiyatının alıp başını gittiği ülkemizde gelinen noktada LPG taktırmam sizce şart mı?

4) Eğer LPG taktırmamın şart olduğunu düşünüyorsanız önereceğiniz ucuz yollu LPG sistemi var mı acaba? (Sıralı sistemler oldukça pahalı o nedenle klasik sistemde olabilir)

5) LPG taktırmak yaklaşık ne kadara mal oluyor? (Sızdırmazlık raporu, ruhsata işletmesi vs. dahil)

Sorularım biraz fazla oldu beni mazur görün ilk defa Ford Escort kullanacağım için araç hakkında bilgi sahibi değilim. Bu konularda bilgisi olan arkadaşların değerli görüşlerini bekliyorum. İlgi gösteren herkese şimdiden teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen
Selamunaleyküm arkadaşlar. 2 gün önce Ford Escort 1997 model CL 1.3 sedan araç satın aldım. Aracın ne kadar yaktığı konusunda şuan için hiçbir bilgim yok. Aracı bakıma soktum ve 2 gün sonra ancak alıp binebileceğim. Haftaiçi ofisime şirketin aracıyla gidip geliyorum. Aracımı genelde sadece haftasonları kullanmayı planlıyorum. Bu aracı yaklaşık 2 yıl kullanıp sıfır almayı düşünüyorum. Bu 2 yıllık süreçte tahminen en fazla 7-8 bin bilemedin 10 bin km. yol yaparım diye düşünüyorum. Aklıma takılan sorular şunlar;

1) Acaba bu araçlar benzinle km.'de tahminen ne kadar yakmaktadır ve LPG'li olur ise tahminen ne kadar yakar?

2) LPG taktırınca aracın verimi nasıl olur? (Malum araç 1.3 motor çekiş gücü çok düşer mi diye aklıma takıldı)

3) Benzinin fiyatının alıp başını gittiği ülkemizde gelinen noktada LPG taktırmam sizce şart mı?

4) Eğer LPG taktırmamın şart olduğunu düşünüyorsanız önereceğiniz ucuz yollu LPG sistemi var mı acaba? (Sıralı sistemler oldukça pahalı o nedenle klasik sistemde olabilir)

5) LPG taktırmak yaklaşık ne kadara mal oluyor? (Sızdırmazlık raporu, ruhsata işletmesi vs. dahil)

Sorularım biraz fazla oldu beni mazur görün ilk defa Ford Escort kullanacağım için araç hakkında bilgi sahibi değilim. Bu konularda bilgisi olan arkadaşların değerli görüşlerini bekliyorum. İlgi gösteren herkese şimdiden teşekkür ederim...

Ferhat Bey öncelikle hayırlı olsun aracınız. Escort benzinde ne yakar bilemiyorum ama en ucuz kiti de taktırsanız 10000 km de zaten kendini amorti ya eder ya etmez. Ayrıca yeniden muayene, ruhsat değişimi gibi masrafları da göz önünde bulunduracak olursak ve de 2 yıl (toplamda 8-10 bin km )için değmez diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

+1907

Aracınız hayırlı vede uğurlu olsun. Lpg taktırırsanız otomatikman daha çok km yapabilirsiniz.:D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu araca takılacak kit. 350-400 liradır...

Kalibrasyonu iyi yapılırsaki.. bunda kalibrasyon da olmayacak.. İyi ayarlanırsa çekişinde falan pek bi kaybınız olmaz..

Bence yarın gidin taktırın..

Özgürce gezin dolaşın..

Yorum bağlantısı
Ferhat Ünalan
(düzenlendi)

Değerli görüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar. Evet araç karbüratörlü. Diğer arkadaşların da görüşlerini paylaşmalarını rica ederim.

tarihinde Ferhat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen

Araç karbüratörlü ve 300-400 Liraya bu iş halloluyorsa bence arabayı bakımdan çıkartmadan hazır sanayideyken kiti de taktırıp kullanın. Eğer henüz aracı üzerinize almadıysanız lpg yi de taktırıp ruhsatı üzerinize alırsanız iki kere masraftan da kurtulmuş olursunuz.

Yorum bağlantısı
Ferhat Ünalan
Araç karbüratörlü ve 300-400 Liraya bu iş halloluyorsa bence arabayı bakımdan çıkartmadan hazır sanayideyken kiti de taktırıp kullanın. Eğer henüz aracı üzerinize almadıysanız lpg yi de taktırıp ruhsatı üzerinize alırsanız iki kere masraftan da kurtulmuş olursunuz.

Mahmut Bey tahminen 500-TL.ye halloluyormuş arkadaşlardan öğrendiğim kadarıyla. Aracı üzerime aldım o nedenle yeniden ruhsat için masraf vermem gerekecek. Ancak araç halen sanayide. Dediğiniz gibi aracı vermişken onu da aradan çıkartsam iyi olur. Ayrıca aracın muayenesine de 2 ay kaldı bari bakımlarıyla birlikte LPG'yi de taktırıp öyle muayeneye gireyim ve ruhsata işleteyim 2 iş olmasın. Teşekkürler değerli fikirleriniz için arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen
Mahmut Bey tahminen 500-TL.ye halloluyormuş arkadaşlardan öğrendiğim kadarıyla. Aracı üzerime aldım o nedenle yeniden ruhsat için masraf vermem gerekecek. Ancak araç halen sanayide. Dediğiniz gibi aracı vermişken onu da aradan çıkartsam iyi olur. Ayrıca aracın muayenesine de 2 ay kaldı bari bakımlarıyla birlikte LPG'yi de taktırıp öyle muayeneye gireyim ve ruhsata işleteyim 2 iş olmasın. Teşekkürler değerli fikirleriniz için arkadaşlar.

Hatta LPG yi yaktıracağınız yerle konuşursanız projeyi ve faturayı muayene zamanına yakın keser siz de normal zamanınızda muayeneyi yaptırırsınız.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Onur bey brc de kit seçme sansınız yok yani son ürün neyse o takılıyor my10 ile my 11 arasında sadece enjektör ve yazılım farkı var.Yeni enjektörlerin daha kaliteli ve biraz daha sessiz olduğu ve kötü yakıttan en az seviyede etkilendiğini okumuştum.Bendede my 1 pipolu sistem takılı hiçbir sıkıntısını yaşamadım şimdiye kadar.imkanımız olsada aynı özelliklerdeki aracın birde piposuz montajlısını kullansak fark varmı diye daha kolay anlaşılır en azından hissedilen bir durum olup olmadığı

Yorum bağlantısı
Akan Belen
Akan bey,my 1 yazmışsınızda o 10'mu 11'mi? Birde my 11 pipolu sistemmi demek,yoksa pipo tamamen farklı bir olaymı?

pardon my11 demek istedim.pipo tamamen farklı bir sistem yani kitin modeli ile ilgili değil.Pipolumu yoksa manifolt delinerek mi yapılacağı size ve ustanıza kalmış.Ben araştırırken pipolu olmasına karar vermiştim açıkçası bir ustaya gittim brc yetkili servis pipolu montaj yapmadığını söyledi? bende başka bir ustaya gittim pipolu montaj yaptırdım tabiki zaten araştırmıştım öncesinde.Sonuçta amaç yakıtı en yakın yerden göndermekse pipolu sistem gerekiyor.Diğer türlü taktırıpta memnun olanlarda var sonuçta biraz tercih meselesi bu durum.Ben otobanda deneme amaçlı oldukça yüklendim gazda 190 km lere çıktım pedala bastığımda hala istekli olduğunu gördüğümde birkaç defa göstergeye baktığımı hatırlıyorum gazdamıyım benzindemiyim diye.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mesut Çelik

selam arkadaşlar, geçen hapta lpg ile ilgili brc içanadolu bölge bayisi sahibi mehmet bey ile görüştüm. onur beyin burada söylediğinin aksine pipoyu önerdi nedeni ise motoru 3 yerden matkapla (acımadan) deldiğimizde motrun içine nekadar önlem alınırsa alınsın bir miktar demir parçaları veya tozu düşüyor ve bu partiküller moturn aksamlarına yapışıyormuş. buda zamanla motorun aşınması ve güç kaybına neden oluyormuş dolayısı ile pipo ile oluşan verim kaybı ile bahsettim olay nedeni ile oluşan verim kaybı aynı derecede oluyor fakat motor aşınmamış oluyorMUŞ. şimdi bende bunu araştırıyorum yani yöntem konusunda kararsızım bilgili ve tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum.

Allah hepimizi kazadan beladan korusun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...