İçeriğe Yönlendir

1997 Mondeo Tekliyor


Mehmet Emin Ara

Recommended Posts

Mehmet Emin Ara

1997 mod mondeo ghia otom.arkadaslar araba gazda da benzinde de bir an teklemeye basladı ve 2 haftadır devam ediyor fakat bazen normale donuyor tekrar baslıyor lutfen yardım edin kac ustaya gosterdi isem devam ediyor en son yakacam arabayı

Yorum bağlantısı
1997 mod mondeo ghia otom.arkadaslar araba gazda da benzinde de bir an teklemeye basladı ve 2 haftadır devam ediyor fakat bazen normale donuyor tekrar baslıyor lutfen yardım edin kac ustaya gosterdi isem devam ediyor en son yakacam arabayı

siz yinede yakmayın bence :nazar: çağlar abi sizin araçta ki sorunu çözecektir.merak etmeyin

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Ara
hangi şehirdesiniz?

ağrı

Neler yapıldığını yazmazsanız boşa konuşmuş oluruz...

abi rolantiden dediler olmadı gaz telllini kısalttılar olmadı ensonda manifod (eksoz) delik dediler olmadı krank sensoru dediler olmadı buji ve kablolar dediler olmadı olmadı olmadı....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşleme sistemi baştan aşağı kontrol edilmeli,

Arasıra yapıyorsa tesisat sorunu olabilir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Ara
Ateşleme sistemi baştan aşağı kontrol edilmeli,

Arasıra yapıyorsa tesisat sorunu olabilir..

cok sagolun bide ateşleme ye baktırayım acaba gaz kelebegi yada rolanti valfinden ola bilişrmi ayrıca maf diyende var ama maf fişini cektiyimde araba stop ediyor boyle ise maf calısıyor diye bilirmiyiz

Yorum bağlantısı

Tekleme ilk harekette mi? Yolda hereket ederken gaz yememe şeklinde mi?

Teklemeler esnasında sarsılıyor musunuz? Araçta vuruntu hissediyor musunuz?

Rolantide beklerken motor devriniz ne durumda? Devir göstergeniz yaklaşık 900d/d dolaylarında sabit mi?Hareketli mi?

Klimayı açınca aracınızın tepkileri değişiyor mu? YAni teklemeler artıyor mu?

Aracınız arıza ışığı yaktı mı? Bilgisayara bağlandı mı?

Bu ayrıntılara dikaktetmediyseniz, gözlemleyip sıkıntılarınızı burada yazarsanız, tecrübeli ve mekanik konusunda usta olan forumdaşlarımız yardımınıza koşacaktır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
abi rolantiden dediler olmadı gaz telllini kısalttılar olmadı ensonda manifod (eksoz) delik dediler olmadı krank sensoru dediler olmadı buji ve kablolar dediler olmadı olmadı olmadı....

Ustacığın motora verdiği hasar sanırım 2000 TL civarında şu ana kadar :good1::nazar: :nazar:

orjinal bobin+buji kablosu ile beraber buji alın ve taktırın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Ara
Tekleme ilk harekette mi? Yolda hereket ederken gaz yememe şeklinde mi?

Teklemeler esnasında sarsılıyor musunuz? Araçta vuruntu hissediyor musunuz?

Rolantide beklerken motor devriniz ne durumda? Devir göstergeniz yaklaşık 900d/d dolaylarında sabit mi?Hareketli mi?

Klimayı açınca aracınızın tepkileri değişiyor mu? YAni teklemeler artıyor mu?

Aracınız arıza ışığı yaktı mı? Bilgisayara bağlandı mı?

Bu ayrıntılara dikaktetmediyseniz, gözlemleyip sıkıntılarınızı burada yazarsanız, tecrübeli ve mekanik konusunda usta olan forumdaşlarımız yardımınıza koşacaktır.

Saygılarımla.

abi sabah calıştırırken hemen yapmıyor 5-6 dakka sonra baslıyor ara ara sarsıyor arabayıhızlanıncada aynen devam ediyor rolantidede devir azalıp artıyor

arıza ısgı yanmıyor acaba diyorum maf olabilirmi

Yorum bağlantısı
abi sabah calıştırırken hemen yapmıyor 5-6 dakka sonra baslıyor ara ara sarsıyor arabayıhızlanıncada aynen devam ediyor rolantidede devir azalıp artıyor

arıza ısgı yanmıyor acaba diyorum maf olabilirmi

Motor soğukken yapmıyorsa muhtemelen, rolanti motor ısınana kadar biraz yüksekte kalıyor. Ağrı'da sabahları hala soğuktur. ANkara bile soğuk. Sonra araç ısındıkça rolanti düşüyor ve teklemeler başlıyor anlamı çıkıyor. Bobinin kontrolü yapılmadıysa bobin bakılmalı. Maf konusunda birşey diyemem, mafla başım derde girmediği için bozulduğundaki tepkilerini kestiremiyorum.

Bobin arızası daha çok kesiklikler olarak kendini hissetiriyor. Araca gaz veriyorsunuz ama sanki benzin kesip, tekrar veriyor gibi, öne atılmalar hissedersiniz.

Buji kablosu arızasında, araç durduğu yerde gaza bastığınızda devir patlayarak artıyor.. Yani bir nevi tutukluk yapıyor. Yine rolantide araca yük bindirdiğinizde vuruntuyu hissettirir.

Sarsıntılı çalışmaya aracın vakum hortumlarındaki, çatlaklar da neden olabilir. Ancak bu hortumlar ciddi zarar gördüğünde, fren bile yapamayacak hale gelirsiniz.

Motorun düzensiz çalışmasının birçok nedeni olabilir. Yukardakiler en basit çözümlemeler. Araçtan iyi anlayan bir ustaya göstermeniz bence şart. Erzurum veya Van'da belki daha fazla şansınız olur.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Ara
Motor soğukken yapmıyorsa muhtemelen, rolanti motor ısınana kadar biraz yüksekte kalıyor. Ağrı'da sabahları hala soğuktur. ANkara bile soğuk. Sonra araç ısındıkça rolanti düşüyor ve teklemeler başlıyor anlamı çıkıyor. Bobinin kontrolü yapılmadıysa bobin bakılmalı. Maf konusunda birşey diyemem, mafla başım derde girmediği için bozulduğundaki tepkilerini kestiremiyorum.

Bobin arızası daha çok kesiklikler olarak kendini hissetiriyor. Araca gaz veriyorsunuz ama sanki benzin kesip, tekrar veriyor gibi, öne atılmalar hissedersiniz.

Buji kablosu arızasında, araç durduğu yerde gaza bastığınızda devir patlayarak artıyor.. Yani bir nevi tutukluk yapıyor. Yine rolantide araca yük bindirdiğinizde vuruntuyu hissettirir.

Sarsıntılı çalışmaya aracın vakum hortumlarındaki, çatlaklar da neden olabilir. Ancak bu hortumlar ciddi zarar gördüğünde, fren bile yapamayacak hale gelirsiniz.

Motorun düzensiz çalışmasının birçok nedeni olabilir. Yukardakiler en basit çözümlemeler. Araçtan iyi anlayan bir ustaya göstermeniz bence şart. Erzurum veya Van'da belki daha fazla şansınız olur.

Saygılarımla.

ilgilerinizden dolayı cok sagolun .

bakalım yeni bir ustaya goturdum bekliyorum ne olacak

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Ara
slm arkadaslar bobin buji ve kabloları degişti ama düzelmedi

simdide kam 1 devre hatası diyor ne yapabiliriz baska fikri olan varmı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...