Orhan Türkoğlu 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 merhabalar arkadaslar bugun focus2000 ghia aracımın lpgde 1 ve 2. viteste tekledıgını fark ettım makınaya bagladık hataları sıldık bujiler degişmesi lazım denmişti bende orjinal bujılerını aldım taktırcam bujilerden bırısının yaglandıgını fark ettık ne yapmamız lazım bor power motor ınmeden yaglama bujı yağlama ısını kurtarırımı aynı sekılde basına gelen arkadaslar vardır sanırım sizler bu durumda ne yapmıstınız aracımda yag eksıltme yok varsada fark edılmıycek kadardır yardmlarınızı beklıyorum sagyılar Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Sakiiiin, motorun ineceğini falan kim söyledi? Diyelim ki motor gidik, Superman Power sıvısı olsa işe yarar mı? Gerçekten nasıl bir ustaya gidiyorsunuz merak ettim, cüzdanınıza yazık Yorum bağlantısı
Orhan Türkoğlu 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 Sakiiiin, motorun ineceğini falan kim söyledi? Diyelim ki motor gidik, Superman Power sıvısı olsa işe yarar mı? Gerçekten nasıl bir ustaya gidiyorsunuz merak ettim, cüzdanınıza yazık hocam valaha burası gucuk bıyer subop contalarındanmı bıseylerdenbahsettıler benımde sabahtan berı canım sıkıldı yemek bıle yıyemıyorum sıkıntıdan aracı alalı 2 ay oldu pekı ne onerırsınız ne yapmamız lazım sadece bırtane bujı yaglanmıstı en soldakı bujı lutfen sız barı rahatlatıcı bısrsey soleyın bugun bı yemek yıyeyım rahatca Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 1. Buji sökülmeden edep adap gereği, içeri bir bakılır, orada yağ-su vb. var mı, sökersem silindir içine kaçar mı diye bir düşünülür 2. Sıvı vb. varsa, üstüpü sokulur, hava tutulur vb. 3. Buji sökülünce yağlı çıkarsa, bunun motor içi ile ilgisi yoktur, basit, üst kapağın contasıdır (motor contası değil hani hararet sonrası sökülen) süs kapağı contasıdır 4. Öncelikle üst kapağın civatalrı iyice sıkılır, 1000 km sonra yine göz ile üstten bakılır, hala yağ varsa, o zaman conta değişir Çok basit bir işlemdir, 15 dak. falan sürer, contanın fiyatını bilmem ama 100-150 TL lik bir iş İyi geceler tatlı rüyalar, rahat uyuyun. Vesile ile, Türkçe karakterlere dikkat edelim. Yorum bağlantısı
Orhan Türkoğlu 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 hocam allah razı olsun sımdı bu yazıyı cıktı alıyorum yarın okutuyorum bızım ustaya sagolasın valaha rahatladım ama hocam sımdı aklıma geldı bu bujının ust tarafında degıl bu yağ alt dişli bölümünde aynı seyden bahsedıyoruz dımı saygılr hocam Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Buji sökülürken, üstteki yağ, fizik kuralları çerçevesinde aşağı süzülür ve dişli - ateşelme tırnaklarını yağ içinde bırakır. Yorum bağlantısı
Orhan Türkoğlu 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 anladım hocam cok ama cok tessrkler edıyorum sagılar bu arada msn ye ekledım sızı ama sakıncası varmı bılmıyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Bujiden msn e yağ bulaşmazsa sakıncası yok da, msn özürlüyümdür onu belirteyim, pek vaktim olmuyor. Yorum bağlantısı
Orhan Türkoğlu 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 yok hocam contaladım:) sorn olmaz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Orhan Bey.. yazım kuralları için Çağlar Bey uyarmış ama hiç üstüne uğramamışsınız.. Dikkat etmeli, harfleri ve kelimeleri olması gerektiği gibi yazmalısınız.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Mayıs 2011 Paylaş 17 Mayıs 2011 Motor yaptırınca bujiyi değişmedin mi Kadir.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Mayıs 2011 Paylaş 18 Mayıs 2011 hayır değiştirmedim, çünkü 1,5 ay olmuştu bahsettigimiz bosch bujileri almıştım lpg uyumlu olanı? değiştirimmi? ne önerirsin abi napim?? Değiştirme, Bujideki yağlanma genelde ateşleme sorununa da işaret eder.. Buji kablon ne alemde.. ? Bobinin ne alemde.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Mayıs 2011 Paylaş 18 Mayıs 2011 Eski bujin varsa onunla da dene... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2011 Paylaş 19 Mayıs 2011 Bujin büyük ihtimal bozulmamıştır ama dene bakalım... Yanlış kablo ihtimalini düşünümyorum... Her şey yerine oturmuş ise doğru kablodur... Bir de.. heyecan yapmadan yaz, kelimelerinin bir çoğu yanlış baştan savma.. Biraz dikkat lütfen.. Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m 20 Mayıs 2011 Paylaş 20 Mayıs 2011 İki konuyu birleştirdim. Sorunu buradan çözüp bitirmek forum için daha faydalı olacaktır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Mayıs 2011 Paylaş 20 Mayıs 2011 Beyinden ateşleme sinyali çıkıyormu diye bakmalı, bu kadar sorunu tek bir parça kaynağı olabilir yani beyin. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Mayıs 2011 Paylaş 21 Mayıs 2011 İki sıfır bobinin bozuk çıktığına şahit oldum.. Peşpeşe alınmış 3 buji kablosunun bozuk olduğuna şahit oldum.. Ancak; Bence senin sorunun ateşleme değil.. Ateşleme bu kadar kararsızlık göstermez.. Büyük ihtimal lpg kaynaklı tesisat sorunun var.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mayıs 2011 Paylaş 21 Mayıs 2011 Kadir kardeş, sendeki motorun ve tesisatın geçmiş sahiplerinde balından geçenler biraz karanlık yani çeşitli tamiratlar olduğunu biliyoruz, buradan hareket ile, klasik arıza teşhis yöntemlerinin daha üstünde bir çalışma yapmak lazım, bunun için de motorun başında olmak şart. Beyin arızasında fan direkt çalışır ama ateşleme çıkışı arızası başkadır, fan direkt çalışmayabilir, beynin konrolünü ehil ford elektrikçisi yapabilir. Ama öncelikle bobin/buji kablosunun sıhhatinden de emin olmalı, yani orjinal parça olmalılar, daha bügun gözümün önünde 3 adet yan sanayi (üstünde motorcraft yazısı olan) bobin arızalı çıktı kutusundan , 40 TL lik parçadan da başka bir şey beklenmez. Yorum bağlantısı
Recommended Posts