İçeriğe Yönlendir

Lpg Ve Benzinde Anlık Yakıt Tüketim


Eyüp Döngel

Recommended Posts

Eyüp Döngel

Arkadaşlar benim arabada anlık yakıt tüketimi benzinde de lpgde de rölantide çalışırken aynı değerler şöyle ilk çalışmada 1.0 motor ısınınca 0.9 0.8 motor tam ısınınca 0.7 0.6 gösteriyor 5 viteste 90 km sabit hızda giderken de lpg ile değer 7.5 gösteriyor.

Sizlerde bu durum nasıl paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toygar

benim araç otomatik araç vites te soğuk ken 1.2 ısınınca 0.9 oluyo

Yorum bağlantısı
Arda Merve

yol bilgisayarındaki anlık veri karışımın zengin ya da fakir olduğunu size belirtmez :nazar:

Yorum bağlantısı
Şehit Mustafa Yaman

Yol bilgisayarındakı yakıt tüketimi lpg mi benzin mi? :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Olması gereken de sizin yazdıklarınız gibi.

Arkadaşlar benim arabada anlık yakıt tüketimi benzinde de lpgde de rölantide çalışırken aynı değerler şöyle ilk çalışmada 1.0 motor ısınınca 0.9 0.8 motor tam ısınınca 0.7 0.6 gösteriyor 5 viteste 90 km sabit hızda giderken de lpg ile değer 7.5 gösteriyor.

Sizlerde bu durum nasıl paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
yol bilgisayarındaki anlık veri karışımın zengin ya da fakir olduğunu size belirtmez :nazar:

Yanılmıyorsam yakıt yanma verisi oksijen sensöründen alınıyordu yanılıyorda olabilirim. lpg de yanma verileri oksijen sensörüne gitmese mantıken arıza lambası yanmaz mı? bilgim doğrultusunda yazdım yanılıyorda olabilirim.

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Olması gereken de sizin yazdıklarınız gibi.

Teşekkür ederim mehmet abi o halde yeni yazılımdan sonra yapılan kalibrasyonda benim ayarlar tam ayarlanmış. Lpg deposunu doldurdum 35 lt lpg aldı tamamı şehir içi kullanımda kullanıyorum bakalım kaç km gidecek önceki ve sonraki değerleri burada paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özenç

Benim söylemek istediğim motorun soğukken daha fazla yakıt tükettiği ve ısındıkça tüketimin azalmasıdır yoksa yol bilgisayarına bakarak lpg ayarının doğru ya da yanlış olduğunu anlayamayız.Bakalım sonuçlar nasıl çıkacak ...

Teşekkür ederim mehmet abi o halde yeni yazılımdan sonra yapılan kalibrasyonda benim ayarlar tam ayarlanmış. Lpg deposunu doldurdum 35 lt lpg aldı tamamı şehir içi kullanımda kullanıyorum bakalım kaç km gidecek önceki ve sonraki değerleri burada paylaşırım.
Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
(düzenlendi)
Lpg ve benzindeki değerleriniz aynı ise, kalibrasyonunuz iyi demektir..

Değerler aynı mehmet abi. Bende bir kaç hafta önce lovatonun 2011 ecu yazılımı çıkmış onu yükletip yeniden kalibrasyon yaptırmıştım. Değerler aynı olduğuna göre demekki ayarlar güzel tutmuş. bide kaç km gideceğini test ettikmi olay tamamdır.

tarihinde Ey tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel
Benim söylemek istediğim motorun soğukken daha fazla yakıt tükettiği ve ısındıkça tüketimin azalmasıdır yoksa yol bilgisayarına bakarak lpg ayarının doğru ya da yanlış olduğunu anlayamayız.Bakalım sonuçlar nasıl çıkacak ...

Mehmet abi dur bakalım lpg ile kaç km gidecek katedilen mesafe ayar hakkında az buçuk bilgi verecektir.

Birde yakıt verileri (lpg-benzin vs.) oksijen sensöründen geçmiyormu lpg ile çalışırken oradaki anlık veri neyin verisi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

yol bilgisayarıdaki değer benzin tüktim değeri araba lpg yakarkende benzin tüketiyormuş gibi davranıyor. yani ne yaktıpının şuurunda değil. yol bilgisayarı anlık tüketimi benzinde de lpgde de aynı ise kalibrasyon doğru araç fakir yada zengine düşmüyor. demek. oksijen sensörü silindirlerdeki yanmadan sonra çıkan egsoz gazına bakıp aracın kendi beynine gereğinden fazla yakıt yada gereğinden az yakıt gönderiyorsun diyor. aracın ecüsü de bu değerlere bakıp benzin püskürtme sürelerini ayarlamaya çalışıyor. araç lpg iken ise lpg ecüsü benzin ecüsünün değerlerini referans alıp lpg enjeksiyonlarına diyor ki araç ecüsü enjeksiyon püskürtme süresini kısıyor yada uzatıyor sende kenidini ona göre ayarla ve ya kıs ya uzat araba lpgde gittiğini anlamasın arıza lambası yakar :good1:

SFTT denen kısa süreli tüketim değeri ile anlık müdahale ediyor araba diye biliyorum.

LFTT ile de SFT ye bakıp aracın uzun dönem yakıt değerlerini ayarlıyor.

yani kısa süreli değişimler süreklilik arz ederse yani araç anlık olarak sürekli enjeksiyon mili saniyelerine uzatırsa yada azaltıyorsa araç ecüsü diyorki bu adam sürekli zenginde kalıyor yada fakirde kalyır ben toptan bir ayar çekeyim de sürekli fakir -zengin muhabbeti yapmasın.

arıza lambası yanmasıda benim anldığım bu LFT değerinin aşırı sapmasında sanırım. +5 -5 aralığında ( değer kesindeğil) araç tolarans gösteriyor ama bu dğer aşırı sapınca lamba yanıyor.

bunlar nette bakıp kendimce yorumladığım şeyler. çünkü geçen kalibrasyona gititğimde LFT değerine bakmasını söyledim ve +3 çıktı. hımm dedi bir ayar çekelim. ama bunun ne anlama geldiğini yada ne yaptığını söylemedi :flowers: beni böyle sağda solda işi gücü bırakıp forum okumaya itti.

Bilgisi olan varsa yazsın lütfen :flowers:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bana anlattığını aynen uyguladım.

Adana-Mersin arasında düpdüz bir 10 km lik bölüm var.

Hızı 88 yaptım sabitledim.

Ortalamayı sıfırladım.

5 km sonunda 5,3 litreydi.

Düper aldım diğer 5 km yi yine sıfırlayarak gittim.

Ortalama 5,5 litreydi.

Sence iyi mi kalibrasyonum?

İyi iyi.. kurcalama..

Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel

Yeni kalibrasyon ve yazılımdan sonra 35 lt lpg ile tamamı şehir içi normal kullanımla 400 km yol gitti

Sabah lpg deposunu tekrar doldurdum otoyoldan niğdeye gittim geldim tamamı uzun yol araçda 3 kişi ile 90-120 km hız aralığında 35 lt gaz ile 490 km yol gidebildim.

Yeni kalibrasyon ve ecu güncellemesi ile eski kalibrasyon arasında şehir içi tüketim değişmedi ama uzun yoda 10-20 km daha uzun gitmeye başladım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...