Bilgihan Ömür 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Hakan bey körüğün kendisini mi çıkardınız, yoksa körüğün dışındaki krom çerçeveyle birlikte mi çıkardınız? Yani araçtan ayrılan parça krom çerçeve mi olacak yoksa krom araçta olup yalnız körük mü çıkacak? Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Birincisi bendeki o parlak gözüken parça krom değil plastik. Ve ben ilk olarak körüğün kendini çıkarttım. Parlak olan parça yerinde kaldı. Ama sonrada onu denedim. oda çok kolay bir şekilde yerinden çıktı. Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Bu akşam körüğü sökmeye çalışırım, bakalım nereleri kıracağım... Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür 8 Aralık 2011 Paylaş 8 Aralık 2011 (düzenlendi) Akşam epey uğraştım fakat benim körük nezakketten pek anlamıyor, şiddet de uygulamak istemedim bize yakışmaz. Yolum servise düştüğünde körüğü söktürürüm. Yada çok iyi anlatan birini bekleriz. 8 Aralık 2011 tarihinde Bilgihan Ömür tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür 9 Aralık 2011 Paylaş 9 Aralık 2011 İnat ettim, biraz kaba kuvvet kullanarak topuzu söktüm daha doğrusu krom çerçeveyi çıkardım. Bu arada kesinlikle körüğü çıkarmayı denemeyin körük, krom çerçeveye bir çok yerinden tırnaklı geçmeyle (14 adet ince tırnaklar kırılmaya çok müsaait) sıkıca geçmiş vaziyette çıkarmak isterseniz ya tırnakları kırarsınız ya da körüğü yırtarsınız.. Şu anda vitesi körüğü montajladım. Işığı yaktıktan sonra, sökme ve montajı fotoğraf desteğinde detaylıca anlatırım. Bu gün cuma artık yarın (hafta sonu) montajı yaparım. Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür 12 Aralık 2011 Paylaş 12 Aralık 2011 1-Kesinlikle körüğü çıkarmayı denemeyin. Körüğü tutan iç çerçeve 14 adet küçük tırnakla, dış çerçeveye (Krom çerçeve) sıkıca montajlı. Zorlanırsa tırnakların kırılma ihtimali oldukca yüksek. Dış çerçeve küllük tarafından kendinize doğru kanırtarak çekmeniz gerekiyor, burada biraz kaba kuvvet kullanmak gerekiyor. Foto:01 2- Topuz vites miline M12x1 ince dişle vidalanmış vaziyette. Tıpkı bir vidayı söker gibi sola çevirerek topuz milden ayrılır. Fakat topuz ve körük birlikte geliyor. Foto:02 3- Şimdi topuzu körükten ayırmamız gerekiyor. İşte bu kısmı sıkıntılı ve zor. Bir tornavida yardımıyla topuzu ağızlayan çerçevenin dört tırnağını kırmadan ayırıp, topuzu körükten kurtarıyoruz. (En zor olan kısmıydı, geçmiş olsun) Foto:03 4- Topuzla körüğün birleştiği yerdeki yuvarlak çerçeve körükten alındıktan sonra, yeni topuzun siyah çerçevesi körük içinden oturtuluyor. Fakat körük, huni gibi düşünün dar olan yerindeki çıkış ağzını yeni çerçeveye uygun olacak şekilde bir makas yardımıyla genişletiyoruz yani kesiyoruz. Buraya çok dikkat edin gereğinden fazla keserseniz çerçeve dışarı çıkar ve artık geri dönüşü olmaz yeni körük almak gerekir. Adım adım gidin. Foto:04 5- Çerçeveden taşan kısmı içe doğru çevirerek iç halkayı (beyaz olan) takın. Yalnız tüm bunaları yaparken vitesin konumuna dikkat edin, çünkü bu çerçevelerin konumu vitesin konumunu, yönünü belirleyecek.Foto:05 6- Artık ışıklı topuzu beyaz çerçeveden geçirerek vites miline bağlanacak pozisyona getirdik. Bundan sonra elektrik bağlantısını yapıyoruz. Foto:06 7- Vites topuzu üzerinde iki kablo var, biri kırmızı diğeri kahverengi. Kırmızıyı canlı uca yani +12V'a bağlıyoruz diğeri şase. 8- Elektriği en uygun yer olan çakmaklıktan alıyoruz. Vites körüğünün, kromlu çerçeve bağlantı yuvasından kablo uzatılarak çakmağın ışığına bağlanan sarı renkte olan kablo papucuna bağlanıyor. Bir tornavida yardımıyla papucu geri itirdiniz mi, yerinden çıkıyor. Bizim kırmızı kabloyu buraya bağlayıp tekrar yerine takıyoruz. Böylece ambians ışığından aldığımız elektrikle ön paneldeki ışıklandırmadan yararlanıyoruz. Diğer kahve ucu istediğiniz şaseye bağlayın mesela Ben vites halatlarının bağlantı gurubunu gövdeye bağlayan vidayı gevşetip arasına sıktım. Foto:07 9- Artık kromlu çerçeveyi yerine oturtup stopları yakınca topuzda yanıyor. Güle güle kullanın..... 1 Yorum bağlantısı
Emrah Eraykaç 13 Aralık 2011 Yazar Paylaş 13 Aralık 2011 Gerçekten helal olsun harika bir anlatımınız var gece fotorafınıda çekerseniz sevinirim Yorum bağlantısı
Murat Dere 13 Aralık 2011 Paylaş 13 Aralık 2011 Işıklı vites topuzu deyince aklıma hep şöyle bir şey geliyor nedense. 3 Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür 13 Aralık 2011 Paylaş 13 Aralık 2011 Emrah bey, teşekkür ediyorum. En kısa sürede. Murat bey harika şeyler yapmışsınız elinize sağlık... Yorum bağlantısı
Murat Dere 15 Aralık 2011 Paylaş 15 Aralık 2011 Emrah bey, teşekkür ediyorum. En kısa sürede. Murat bey harika şeyler yapmışsınız elinize sağlık... Teşekkürler Bilgihan. Ömürsün tillahi. Yorum bağlantısı
Guest Reha Kızılkaya 21 Ocak 2012 Paylaş 21 Ocak 2012 Herkese selam bu topuz için satıcıya mesaj attım fakat c-max için uyumlu değil şeklinde bir cevap geldi. focus!a uyup c-max a uymaması mümkünmüdür sizce? Yorum bağlantısı
Murat Doğan 21 Ocak 2012 Paylaş 21 Ocak 2012 şase nasıl bağlanıyor? nereye nasıl bağlıyoruz? Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 şase nasıl bağlanıyor? nereye nasıl bağlıyoruz? Madde 8'i okuyun. Yorum bağlantısı
Kağan Okuyucu 28 Mart 2012 Paylaş 28 Mart 2012 gerçekten çok güzel olmuş bir tanede ben düşunuyorum bu vites topuzundan Yorum bağlantısı
Recommended Posts