İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - 1.6 Tdci 109hp Kalkışlarda Yığılma Gaz Yememe Sorunu


Mehmet Bedir

Recommended Posts

Mehmet Bedir

Arkadaşlar forumda araştırdım ama tam olarak bi cavap bulamadım.

Aracım 2009 model focus hb titanium ve 84000km de.

Araç ile kalkışlarda sorun yaşıyorum, ilk zamanlar böyle bi sorun yoktu. Bayır yukarı daha fazla hissediliyor.

Kalkış yaptığımda araç ilk önce 1-3 saniye debriyaj ile yarım kavrama anında gaza sonuna kadar bile bassam araç yığılıyor. Bunu klima açıkken ve rampalarda daha fazla yapyor. Aracımın uzatılmış garantisi var, servise gittim usta daha test bile yapmadan bu arçlarda bu var dedi.

Özellikle rampada durmam gerektiğinde veya eğimli yerlerde manevra yaparken aracı geri kaçırıyorum. Çünkü gaz tepkisi geç gibi geliyor bana.

Araç rolantide gaz verdiğimde tepkinin geç olduğunu hissediyorum yani aniden gaza sonuna kadar basıp çektiğimde devir 2 bin i bile bulmuyor.

Sorun neden kaynaklanabilir acaba?

Yorum bağlantısı
Arkadaşlar forumda araştırdım ama tam olarak bi cavap bulamadım.

Aracım 2009 model focus hb titanium ve 84000km de.

Araç ile kalkışlarda sorun yaşıyorum, ilk zamanlar böyle bi sorun yoktu. Bayır yukarı daha fazla hissediliyor.

Kalkış yaptığımda araç ilk önce 1-3 saniye debriyaj ile yarım kavrama anında gaza sonuna kadar bile bassam araç yığılıyor. Bunu klima açıkken ve rampalarda daha fazla yapyor. Aracımın uzatılmış garantisi var, servise gittim usta daha test bile yapmadan bu arçlarda bu var dedi.

Özellikle rampada durmam gerektiğinde veya eğimli yerlerde manevra yaparken aracı geri kaçırıyorum. Çünkü gaz tepkisi geç gibi geliyor bana.

Araç rolantide gaz verdiğimde tepkinin geç olduğunu hissediyorum yani aniden gaza sonuna kadar basıp çektiğimde devir 2 bin i bile bulmuyor.

Sorun neden kaynaklanabilir acaba?

Yokuşlarda el freni destekli kalkış yapmanız gerekir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Bedir
Yokuşlarda el freni destekli kalkış yapmanız gerekir.

Zaten dediğiniz gibi, yokuşlarda aracı geri kaçırmamak için elfreni ile kalkış şart.

Bizde 1.3 dizel astra var o bile motoru küçük olmasına rağmen kalkışlarda yığılma yapmıyor.

Yorum bağlantısı

Bu yığılma ile ilgili olarak benim de sıkıntım var. 2. vitesteyken ayağımı gazdan çekip devir 1100-1200 düştüğünde tekrar gaza yüklendiğimde araç yığılıp kalıyor.Ta ki devir yavaş yavaş 1600-1700 aralığına gelene kadar. Bu bazen tali yoldan ana yola girerken hızlanmam gerektiği anda sıkıntı yaratabiliyor. Yığıldığı anda 1 'e atayım desem de 1'e zor geçiyor. Artık ara gazı mı yapacaz bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
(düzenlendi)
Bu yığılma ile ilgili olarak benim de sıkıntım var. 2. vitesteyken ayağımı gazdan çekip devir 1100-1200 düştüğünde tekrar gaza yüklendiğimde araç yığılıp kalıyor.Ta ki devir yavaş yavaş 1600-1700 aralığına gelene kadar. Bu bazen tali yoldan ana yola girerken hızlanmam gerektiği anda sıkıntı yaratabiliyor. Yığıldığı anda 1 'e atayım desem de 1'e zor geçiyor. Artık ara gazı mı yapacaz bilmiyorum.

1.6 TDCI ın Devir-Tork-Güç eğrisine bakacak olursanız 1100 devirde verdiği torkun yaklaşık 145 NM, ürettiği gücün ise yaklaşık 20 PS oldupunu görürsnüz. Eğer bu değerler doğru ise başınıza gelen şey (düşük güç üretimi nedeniyle) son derece normal. Bence kullanım tarzınız bu ise düşük devirde supercharge desteği olan TSI motorlar tam size göre.

tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
Aracımın uzatılmış garantisi var, servise gittim usta daha test bile yapmadan bu arçlarda bu var dedi.

Bence başka bir servise /ustaya gidin. Mesela sizin probleminizle gerçekten ilgilenmek isteyen biri olabilir. Çünkü bu usta doğrudan sizi başından savmış.

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Bankanın aracıyla otoparka çıkarken, tam rampada durmak zorunda kaldım. Sonrada kalkacam diye akla karayı seçtim. Bizimkinde de var bir sıkıntı.

Yorum bağlantısı
1.6 TDCI ın Devir-Tork-Güç eğrisine bakacak olursanız 1100 devirde verdiği torkun yaklaşık 145 NM, ürettiği gücün ise yaklaşık 20 PS oldupunu görürsnüz. Eğer bu değerler doğru ise başınıza gelen şey (düşük güç üretimi nedeniyle) son derece normal. Bence kullanım tarzınız bu ise düşük devirde supercharge desteği olan TSI motorlar tam size göre.

Aslında kullanım tarzım bu değil.Bahsettiğim olay gündelik hayatta çok sık yaptığımız bir şey. Araç bazen belli bir hızdayken ne 1. vitese geçmek ister ne de 2. viteste atağa kalkmak.Tüplü olarak kullandığım pug 206' mla bu kadar sorun yaşamamıştım.206 o hız aralığında üst viteste çok daha çabuk topluyordu.Tdci olduğu yerde yığılıyor hele ki hafif bir rampa varsa. Sanırım ben düşük devirlerde tdci motordan çok şey bekliyordum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Bedir

Tabiki başke servise de göstermekte fayda var. Ama servisler bu tarz şikyetlerde genelde aynı yolu izleyerek normaldir, buarabalar böyle vs diye geçiştiriyorlar. Onlar kolay lokma peşinde arata daha somut arızaları tamir etmek daha kolay gelioy onlara galiba. Yani araban gidiyormu? tamam sorun yok mantığındalar.

Önceki aracım megane 1.9 dizeldi aracımı 280000km de sattım böyle yığılma boğulma vs. hiç karşılaşmamıştım.

Benim tahminim sanki bizim araçlarda gaz tepkisi geç kalıyor veya debriyaj çok yukarda kavradığından bana öyle gelir.

Napalım alışacaz forun yeniliklerine:)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dönmez

arcımı ilk aldığımda buna benzer sorun bende yaşadım.shelin yüksek fiyatlı olan dizel yakıtını aldım biriki sefer sorun düzeldi kullanılan yakıtla alakalı olma ihtimali de var.birde mustafa beyin bahsettiği gibi enjektörlerden kaynaklanıyor sanırım.bu yakıt işini deneyin bi kaybınız olmaz.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Arkadaşlar forumda araştırdım ama tam olarak bi cavap bulamadım.

Aracım 2009 model focus hb titanium ve 84000km de.

Araç ile kalkışlarda sorun yaşıyorum, ilk zamanlar böyle bi sorun yoktu. Bayır yukarı daha fazla hissediliyor.

Kalkış yaptığımda araç ilk önce 1-3 saniye debriyaj ile yarım kavrama anında gaza sonuna kadar bile bassam araç yığılıyor. Bunu klima açıkken ve rampalarda daha fazla yapyor. Aracımın uzatılmış garantisi var, servise gittim usta daha test bile yapmadan bu arçlarda bu var dedi.

Özellikle rampada durmam gerektiğinde veya eğimli yerlerde manevra yaparken aracı geri kaçırıyorum. Çünkü gaz tepkisi geç gibi geliyor bana.

Araç rolantide gaz verdiğimde tepkinin geç olduğunu hissediyorum yani aniden gaza sonuna kadar basıp çektiğimde devir 2 bin i bile bulmuyor.

Sorun neden kaynaklanabilir acaba?

bir sorun olduğu krsin, zaten daha önce böyle olmadığını kendiniz belirtmişsiniz. kurumlanma durumu olabilirmi acaba?

Bu yığılma ile ilgili olarak benim de sıkıntım var. 2. vitesteyken ayağımı gazdan çekip devir 1100-1200 düştüğünde tekrar gaza yüklendiğimde araç yığılıp kalıyor.Ta ki devir yavaş yavaş 1600-1700 aralığına gelene kadar. Bu bazen tali yoldan ana yola girerken hızlanmam gerektiği anda sıkıntı yaratabiliyor. Yığıldığı anda 1 'e atayım desem de 1'e zor geçiyor. Artık ara gazı mı yapacaz bilmiyorum.

Benzinli atmosferik araca göre tdci'ın alt devirde toparlaması daha zor, bu normal. zaten küçük sınıf araçlar ağırlıklı şehiriçi kullanımı için tasarlandığı için vites oranları daha çabuk toparlanması için ayarlanıyor. TDCİ motorda sizin durumunuzda ben ya hemen 1. vitese geçiyorum, ki pek çok araçta tekerleklerde hareket varsa 2den 1e biraz kemikli geçerKen TDCİ Focus'ta rahat geçiyor, ya da kavramayı yavaş ve biraz bol gaz ile yaptırıp yoluma devam ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak
bir sorun olduğu krsin, zaten daha önce böyle olmadığını kendiniz belirtmişsiniz. kurumlanma durumu olabilirmi acaba?

Benzinli atmosferik araca göre tdci'ın alt devirde toparlaması daha zor, bu normal. zaten küçük sınıf araçlar ağırlıklı şehiriçi kullanımı için tasarlandığı için vites oranları daha çabuk toparlanması için ayarlanıyor. TDCİ motorda sizin durumunuzda ben ya hemen 1. vitese geçiyorum, ki pek çok araçta tekerleklerde hareket varsa 2den 1e biraz kemikli geçerKen TDCİ Focus'ta rahat geçiyor, ya da kavramayı yavaş ve biraz bol gaz ile yaptırıp yoluma devam ediyorum.

bende böyle kullanıyorum.ama yokuşta falan bariz bir düşüklük yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Özer Gelişli
Aslında kullanım tarzım bu değil.Bahsettiğim olay gündelik hayatta çok sık yaptığımız bir şey. Araç bazen belli bir hızdayken ne 1. vitese geçmek ister ne de 2. viteste atağa kalkmak.Tüplü olarak kullandığım pug 206' mla bu kadar sorun yaşamamıştım.206 o hız aralığında üst viteste çok daha çabuk topluyordu.Tdci olduğu yerde yığılıyor hele ki hafif bir rampa varsa. Sanırım ben düşük devirlerde tdci motordan çok şey bekliyordum.

Dediğim gibi 1400 kg lık bir aracı maksimum 20 PS ile hızlandırmaya çalışıyorsunuz. Bence nispeten tepkisiz kalması normal. Kullanımda olabildiğince 1500 rpm üzerinde tutmakta fayda var diye düşünüyorum.

Benim aracımda mı bir sıkıntı var bu durumda, 1,6 TDCI 109HP

bu bahsettiğiniz sorunların hiçbirini yaşamıyorum.

Bu sorun yaşanıyorsa bence bir yerde bir problem var. TDCI böyle diye geçilecek bir durum değil, lakin TDCI böyle değil.

+1

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Bedir
arcımı ilk aldığımda buna benzer sorun bende yaşadım.shelin yüksek fiyatlı olan dizel yakıtını aldım biriki sefer sorun düzeldi kullanılan yakıtla alakalı olma ihtimali de var.birde mustafa beyin bahsettiği gibi enjektörlerden kaynaklanıyor sanırım.bu yakıt işini deneyin bi kaybınız olmaz.

Bahsettiğiniz yakıtı denedim (4.06tl/Lt) Biraz pahalı ama aracın perpormansını artırdığı kesin. Yarım depoyu kullandım ve hep yüksek devirlerde kullanıyorum aracı kurum flan varsa temizlensin diye.

Ama bende ki sorun aracın gaza geç tepki varmesi yoksa ga basılı biraz baklayince 1.5-2 bin devire ulaştığında debriyajdan ayağımı çektiğimde hiç bir sorun yaşamıyorum

Yorum bağlantısı
Sacit Cebeci

benim aracımda da aynı problem var, ilk aldığım günden beridir şikayetçi olduğum bi durum bu, benim aracım 1.3 cdti 70hp opel combo, motor düşük kalıyor diye düşünüyordum ama 1.6 tdci çok daha iyi olması lazım, bence bir arıza sözkonusu, servis yetkilisine ısrarla bu durumdan kurtulmak istediğinizi söyleyin bence.

Yorum bağlantısı
Arkadaşlar forumda araştırdım ama tam olarak bi cavap bulamadım.

Aracım 2009 model focus hb titanium ve 84000km de.

Araç ile kalkışlarda sorun yaşıyorum, ilk zamanlar böyle bi sorun yoktu. Bayır yukarı daha fazla hissediliyor.

Kalkış yaptığımda araç ilk önce 1-3 saniye debriyaj ile yarım kavrama anında gaza sonuna kadar bile bassam araç yığılıyor. Bunu klima açıkken ve rampalarda daha fazla yapyor. Aracımın uzatılmış garantisi var, servise gittim usta daha test bile yapmadan bu arçlarda bu var dedi.

Özellikle rampada durmam gerektiğinde veya eğimli yerlerde manevra yaparken aracı geri kaçırıyorum. Çünkü gaz tepkisi geç gibi geliyor bana.

Araç rolantide gaz verdiğimde tepkinin geç olduğunu hissediyorum yani aniden gaza sonuna kadar basıp çektiğimde devir 2 bin i bile bulmuyor.

Sorun neden kaynaklanabilir acaba?

benim aracmdada aynı sorun vardı aynı motora sahıp ıkı arac daha vardı volvo s40 ve citröen c4 bunlarıda kullandım ama aynı sorun yoktu ama aralarında bı fark var mehmet focusun torku 240 ıken dıerlerınkı bırısı 270 dıerısı 290 nw tork uretıyorlar benım gordugum buydu ve hantal kalıyordu bende chıp uyguladım ve rampalarda dahı rolantıdede olsa 18 ınclık jantlarla dahı normal ıvmelenıyor suan hıc bı sıkıntım yok tavsıye edebılrım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Bedir
benim aracmdada aynı sorun vardı aynı motora sahıp ıkı arac daha vardı volvo s40 ve citröen c4 bunlarıda kullandım ama aynı sorun yoktu ama aralarında bı fark var mehmet focusun torku 240 ıken dıerlerınkı bırısı 270 dıerısı 290 nw tork uretıyorlar benım gordugum buydu ve hantal kalıyordu bende chıp uyguladım ve rampalarda dahı rolantıdede olsa 18 ınclık jantlarla dahı normal ıvmelenıyor suan hıc bı sıkıntım yok tavsıye edebılrım...

Bende chip olayına girdim hatta istanbulda mehmet gazihan a yaptırdım ama bu kalkışlardakı yığılmaya çare olmadı ve aracı tekrar orjinal haline geri yüklettim. Bayır yukarı ve klima açık iken araçla kalkış yapmak işkence oluyor. Amcamda 1.3 dizel astra var onun motoru küçük olmasına rağmen kalkışlarda yığılma yapmıyor.

Gaz tepkisinin geç olma nedeni maf sensörü diye bi sensörde olabilir diye duymuştum bi forumda.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Bedir

Arkadaşlar anca dün zamanım oldu aracı servise tekrar götürdüm. teste çıktık sorunu bu sefer kabullendiler.

Önce aracın yazılımını günleeleyeceğiz dediler ve aracı bilgisayara bağladılar ve usta hemen bunun egr de sorun var dedi hata mesajı var dedi. Sizin sorununuz agr den dedi.

Egr nin değişmesi gerektiğini temizleyebileceklerini fakat yeterli olmayacağını söyledilre. Birde aracımın ford güvencesi olduğunu söyleyince garantiden değişebileceklerini söyledirler.

Sizce aracım bu parça değştikten sonra düzelirmi?

Ford güvence olduğundan aracın masrafının %20 sini müşteriden alıyolar ve parçanın fiyatı 1250tl olduğunu duyunca çok şaşırdım. Dolar ve euro yükseldiğinden parçaların fiyatlarının yükseldiğini söylediler. Daha önce bu parçanın 300-400tl olduğunu duymuştum forumlardan. Montajı ile birlikte cebimden 300-350tl çıkacağının söylediler.

Sizce bu durumda temizleme yaptırmammı mantıklı yoksa yenilememi?

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Dizeller de motor soğukken yakuşta kalkması benzinliye göre çok hantal bu bir gerçek ama motor ısındıktan sonra sorun oluyorsa ki benim araçta uzun zamandır oluyordu EGR den olma ihtimali çok yüksek.ben geçen gün bakım sırasında rica ettim(özel serviste)çıkartıp baktılar hafif pislenmişti temizleyip taktılar.MAF ıda temizlettim ve sorun ortadan kalktı.EGR sorunlu ise internetten araştırdığımda 350-450 tl arası ford yedek parçası satan sitelerde vardı.O fiyat orjinalde olsa biraz abartılı.Aracım 96,000 km de ve egr çok hafif kirli idi.

Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Bu durumda el freni ile kalkmaya alışmak gerekiyor. 1.3 astra dizel de kullandım, bu araçta durum daha da belirgin. Dizellerin temel sorunu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

Mehmet bey,birde özel iyi bir servise baktırınız.İstanbul'a yakın olduğunuz için orada bulunan arkadaşlar yardımcı olabilirler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Bedir
(düzenlendi)

Bu gün egr yi serviste önce temizleyelim biraz kullanın, problem devam ederse değiştiririz dediler ve egr yi temizlettim.(ücretsiz)

Temizlik sonrası bi değişiklik hissetmedim, düşük devirlerdeki hantallık devam etmekle birlikte aracın gazına yüklenince hava çıkış sesine benzer bi ses gelmeye başladı

Bu ses sanki turbo hortumlarından geliyormuş gibi geldi bana servise gittim teste çıktık ses normal dediler aracın çalışma sesi imiş. Bu sesin daha önceleri olmadığının egr temizliği sonrası meydana geldiği konusunda ısrar etmeme rağmen derdimi anlatamadım. Problem yok dediler.

Sonra servisten çıktım adapazarına gitmek için otobana girdim ve araç 3 bin devri geçmiyor ve 120 yi falan geçmiyor gaz yemiyor.

Hemen cepten servisi aradım nasıl iş bu falan biraz sinirlenerek çıkıştım.

Yarın sabah aracı tekrar götürecem servise. Benim tahminim turbo hortumları ile alakalı egr den olduğunu düşünmüyorum. Çünkü gaza yüklendiğimde hava sesi geliyor.

tarihinde Mehmet Bedir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...