İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - 1.6 Tdci 109hp Kalkışlarda Yığılma Gaz Yememe Sorunu


Mehmet Bedir

Recommended Posts

Mehmet Demirci

Ah o EGR yokmu ne uğraştırdı beni . Valeo markası olanı 6 ay önce 440 tl ye almıştım . Bişey soracağım . Aracınızda örnek vereyim 70km ile 5. viteste giderken sanki bir ara birisi aracı tutup bırakıyor gibi bir his oluyor mu ?

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Chip tuning yaptırıp egr yi de iptal ettirmekte fayda var o zaman araç iyileşiyor.

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

2010 Focus TDci EGR valfi motorun neresinde? resimle gösterebilecek var mı?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ah o EGR yokmu ne uğraştırdı beni . Valeo markası olanı 6 ay önce 440 tl ye almıştım . Bişey soracağım . Aracınızda örnek vereyim 70km ile 5. viteste giderken sanki bir ara birisi aracı tutup bırakıyor gibi bir his oluyor mu ?

Mehmet Bey Carbon Clean yaptırmanızı öneririm

Bende yeni konu açmıştım bununla ilgili burdan söyleyim sorunumu artık 109 bg 2009 focusum 92 bg lik c4 ten ilk tepkilerde çok daha hantal kalıyor 150 kg agırlık farkı var aralarında ama bu kadar fark olabilirmi c4 max torku 1750 dd 230. acaba araçtamı sorun var yoksa c4 mu daha başarılı bu konuda c4 3 viteste durmak üzere iken gaza dokunuyorsun toplayıp gidiyor ben bu tepkiyi 2. viteste bile alamıyorum anlamadım (C4 yeni kasa 2011 model 20000 km de benim araç 2009 62000 km de) Mazotu shell v-power sözde performans yakıtı birde.

Carbon Clean yaptırmayı deneyin derim. 109ps Focuslar değişken geometrili turbolara sahiptir ve ilk tepkileri çok seri olur.

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Süha benim soruyu bari sen cevapla. Şu EGR için bir şeyler düşünüyorum.... ama nerede bulamıyorum.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Abdurrahman bey, sağ olasın.

Rica ederim..Sühanın linki çok daha açıklayıcı olmuş ..Eğer söküp temizlerim diyorsanız benim araç 160 binin üstündeydi ve egr pek kirli değildi...Ama emme manifoldu içler acısıydı aklınızda olsun

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Süha yazını şimdi gördüm sağ olasın. EGR yi bir kontrol etmek istiyorum. İlk kalkışlarda helede klima açıksa acemi biri kesin aracı stop ettirir. Kalkışlar çok baygın.

Rica ederim..Sühanın linki çok daha açıklayıcı olmuş ..Eğer söküp temizlerim diyorsanız benim araç 160 binin üstündeydi ve egr pek kirli değildi...Ama emme manifoldu içler acısıydı aklınızda olsun

Tecrübenizi muhakkak dikkate alıcağım.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Aracınız imzadaki ise (2010 model) egr ve manifold temizdir öncelikle..Aracın hava filtresini,turbo emiş hortumunu kontrol edin..Çeyrek depoya wurth enj.katkısı koyup uzun yolda devirli kullanın farka şaşıracaksınız...

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Aracınız imzadaki ise (2010 model) egr ve manifold temizdir öncelikle..Aracın hava filtresini,turbo emiş hortumunu kontrol edin..Çeyrek depoya wurth enj.katkısı koyup uzun yolda devirli kullanın farka şaşıracaksınız...

60000 Km bakımı yeni yapıldı. Yani Hava filtresi temiz (yeni), genelde her kaputu açtığımda özellikle turbo emiş hortumu ve borularını kontrol ederim. Hatta dikkatim sayesinde garanti bitmeye yakın, turbo emiş hortumunun turboya bağlanan kısmında kesik fark ettim kelepçenin fazla sıkılmasıyla oluşan bir yırtık. Servisde değişti fiyatı işçilik hariç 750 TL.

50000 Km de würth enj. katkısı depoya boşalttım. Ama ne yaparsanız yapın klima açıkken ilk kalkışlar çok nazlı, hele bir de araç kalabalıksa debriyaja çok yükleniyorum. Ama araç kalktıktan sonra hiç bir sorun yok. Bunu servisle paylaştım, Bana söylenen Euro 4 ve üstü motorlarda maalesef gaz salınım değerlerini aşağı çekmek için EGR ye çok görev düşüyor bu da motoru boğuyor. EGR yi iptal edelim dedim, maalesef fiziki yöntemle olursa arıza veriyor ancak yazılımla olabilir diyorlar ama kendileri yapmıyor yasakmış.

Kısaca bu araç böyle bunu kabulleneceğiz.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Debriyaj kaçırıyor olabilirmi ? Daha önce yokuş yukarı balataları zorlamışsanız eskisi gibi kavrama yapamıyor olabilir..Klima ile kalkarken gaz pedalı biraz daha beni ez diyor bu da bir gerçek

Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür

Debriyajın kaçırma ihtimali hiç yok. Araç kalkışta daha çok gaza bas diyor basmassan ve debriyajla küçük bir ayar çekmezsen stop etme eğilimine giriyor. Kaçırsa stop etmez devir yükselir araç yürümez filan. Bunlardan ziyade aracın ilk kalkış torku zayıf. Ama kalktıktan sonra şahlanıyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Debriyajın kaçırma ihtimali hiç yok. Araç kalkışta daha çok gaza bas diyor basmassan ve debriyajla küçük bir ayar çekmezsen stop etme eğilimine giriyor. Kaçırsa stop etmez devir yükselir araç yürümez filan. Bunlardan ziyade aracın ilk kalkış torku zayıf. Ama kalktıktan sonra şahlanıyor.

Evet zaten 1750 dd ya kadar fazlaca bir tork beklemek yanlış olur..En güzeli aynı motor ve modelde bir focus bulup motor ısıları eşit iken bu durumu test etmek gibi duruyor..Öyle yapıp kafadaki soru işaretini yok etmek lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Mehmet Bey Carbon Clean yaptırmanızı öneririm

Carbon Clean yaptırmayı deneyin derim. 109ps Focuslar değişken geometrili turbolara sahiptir ve ilk tepkileri çok seri olur.

Merhaba . Balıkesir de carbon clean daha önce araştırmıştım . Bulamadım netice itibariyle ama benim sorunum egr değişince düzelmişti .

Debriyajın kaçırma ihtimali hiç yok. Araç kalkışta daha çok gaza bas diyor basmassan ve debriyajla küçük bir ayar çekmezsen stop etme eğilimine giriyor. Kaçırsa stop etmez devir yükselir araç yürümez filan. Bunlardan ziyade aracın ilk kalkış torku zayıf. Ama kalktıktan sonra şahlanıyor.

Merhaba . Banada doğru gibi geldi yazdıklarınız . Zira araçlarımız KG olarak sanırım biraz ağır .

Yorum bağlantısı
Uğur Gül

yokuşlarda özellikle ışıklarda arkadaki araç dibime kadar geldiğinde el freni yerine frene basılı tutarak kalkış anında debryaj hafif kaldırıyorum frene basmasam gidicek yani o anda titremeyi hissedip gaz veriyorum ve hiç kayma olmadan kalkıyorum bu şekilde yapmak sakıncalı mıdır çoğu kişi el freni destekli kalkış yapın yazmış

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

yokuşlarda özellikle ışıklarda arkadaki araç dibime kadar geldiğinde el freni yerine frene basılı tutarak kalkış anında debryaj hafif kaldırıyorum frene basmasam gidicek yani o anda titremeyi hissedip gaz veriyorum ve hiç kayma olmadan kalkıyorum bu şekilde yapmak sakıncalı mıdır çoğu kişi el freni destekli kalkış yapın yazmış

Debriyaj çabuk biter, doğrusu el freni kullanmaktır..Fren aracın yükünü tutarken debriyaj zorlanmaz..

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

yokuşlarda özellikle ışıklarda arkadaki araç dibime kadar geldiğinde el freni yerine frene basılı tutarak kalkış anında debryaj hafif kaldırıyorum frene basmasam gidicek yani o anda titremeyi hissedip gaz veriyorum ve hiç kayma olmadan kalkıyorum bu şekilde yapmak sakıncalı mıdır çoğu kişi el freni destekli kalkış yapın yazmış

Ya arkadaşlar bende el frenini kullanmıyorum , ama bir sürüş hatası değildir herhalde .

Yaklaşık şoförle beraber 1500Kg buluyor.

Yani bence iyi bir ağırlık , buna bağlı olarak ilk kalkışta biraz fazla gaz iyidir sanırım .

Yorum bağlantısı
Uğur Gül
(düzenlendi)

El freni ile denersek el frenini indirene kadar yine bi zormala oluyor araç arkası aşagı doğru bir çökme oluyor :vreka:

tarihinde Uğur Gül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Davut Turmuş

Ayni sorun bende de oldu kronikmi bu araba sıcakken bayıra Çık istediğin kadar Sogukken gaza verdiği tepki çok geç

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Halil Çetin

benim aracımdada aynı problem var,sizin sorununuz çözüldümü ne yaptınız bilgi verirseniz sevinirim

 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Adem Öztürk

EGR temizliği fayda etmez mutlaka sıfırını alın diyenler var bu doğrumudur acaba, birde yakıt katkısı meselesi benim için hep muamma oldu yani ontane başlık okuduysam hem onaylayanlar var hemde onaylamayanlar var on ustaya sorduysam beşi koy dedi beşi koyma dedi tortular kalkar gider enjektörü tıkar daha çok iş açar başına diyenler var bu konudada karamsarım açıkcası, 2008 123,000 km fiestam varken kullanmıştım tesadüfmüdür yoksa gerçekten katkımı sebeb oldu bilmem ama katkıyı kullandıktan 2 hafta sonra felan şehirler arasında giderken 400 km sonra tamda kamyonu sollarken bir arıza uyarısı ile birlikte devir duşurmesi gaz yememesi yani kendimi emniyet şeridine zor attım ve durdum    aracımda müthiş bir  şakırdama titreme hemen kapatmadım bir müddet dinledim hatta kaputuda açtım motor titriyordu kapattım biraz bekledim çalıştırdım arıza uyarısı gitti motor seside gittikçe normale döndü tırsa tırsa  80 km sonra tesislerde durdum baktım herşey normale dönmüştü ama bunu geri dönüşte yine yapmıştı ve nezaman uzun yola çıksam artık bu gaz yememeyi ve arıza uyarısını hep yapıyordu, yani bunda ağzım yandığı için artık tekrar katkı kullanmaya tırsıyorum doğrusu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...