Osman Bilgin 26 Ağustos 2011 Paylaş 26 Ağustos 2011 selamunaleykum, kadir geceniz mubarek olsun.. arabam 97 otomatik mondeo olmasına ragmen bazen istop ediyordu, potansiyometreyi değiştirdim(yan sanayi). devam etti, sonra rolanti valfini değiştirdim eskisi kadar sık değil ama genede istop ediyordu. bir ay sonra kadar normal seyirde misal; 2000 devirde giderken 1300 devire inip tekrar çıkıyordu 1-2 sn içinde. ayrıca 4. vitesde çekmeme gibi yapıyordu boğuluyordu. neden oldugunu anlamadık. bilgisayarada bağlattıramadım eskisehirde bulamadım, servisde bakmıyor. maf dan olacagini solediler, ama orjinali olmalı dediler. öyle diyince usta daha önce aldığım potansiyometre yan sanayi idi almanyadan almışdım. eskisini takdım devir düşme ve çekmeme sorunu gitti. ama arada istop etme sorunu gene vardı o yuzden, ingiltereden çıkma orjinal potansiyometre aldım, onu takdım bir fark olmadı, taki gecen hafta orjinal amerikadan maf getirtdirim bugün gene devir düşme-çıkma ve çekmeme sorunu çıkdı. aklıma şöle bişi gelior parçaları tanıtma gibi bir şey mi var tıpkı pc ye ekran kartı tanıttır gibi? bilgisayara bağlatıp gaz ayarı yaptırmak gibi bişi mi yapmam gerekior?? yarın başından beri üzerinde olan potansiyometreyi takıcam eğer öle tanıma gibi bir sorunu varsa diye birde size sorayım dedim. birde arabayı aldığımdan beri gaz pedalina basiyorum 1500 de sabitliyorum, 4-5 sn sonra 2000 civarına çıkıyor. gizem dolu bir araba sahibiyim:=) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ağustos 2011 Paylaş 26 Ağustos 2011 Arıza ararken, elektroinkten başalayan ustalata bayılıyorum, sanki entegre ceplerinde geziyorlar 1. Egr yi iptal ettirin 2. Karter havalandırma hortumunu kotrol ettirin 3. Vakum hortumlarını kontrol ettirin Bunlardan sonra nasıl olmuş bir bakalım. PArça tanımama gibi bir şey yoktur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ağustos 2011 Paylaş 26 Ağustos 2011 Araç lpg'li mi.. lpg ve benzinde aynı şeyleri yapıyor mu ? Soğukken rolantisi düzgün mü. ? Yakıt tüketimi nasıl.. ? Aracı ne zaman aldınız, bakım geçmişini biliyor musunuz, ne zamandır bu arızayı yapıyor.. Çözüm için saydıkalrınızdan başka bir şey yapıldı mı ? Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 27 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2011 Arıza ararken, elektroinkten başalayan ustalata bayılıyorum, sanki entegre ceplerinde geziyorlar1. Egr yi iptal ettirin 2. Karter havalandırma hortumunu kotrol ettirin 3. Vakum hortumlarını kontrol ettirin Bunlardan sonra nasıl olmuş bir bakalım. PArça tanımama gibi bir şey yoktur. egr nedir bilmiorum ama ustaya söleyince anlar umarım. en kısa zamanda dediklernizi inşallah kontrol ettirecem. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 27 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2011 Araç lpg'li mi.. lpg ve benzinde aynı şeyleri yapıyor mu ?Soğukken rolantisi düzgün mü. ? Yakıt tüketimi nasıl.. ? Aracı ne zaman aldınız, bakım geçmişini biliyor musunuz, ne zamandır bu arızayı yapıyor.. Çözüm için saydıkalrınızdan başka bir şey yapıldı mı ? lpg li ama benzindede aynısını yapıyor. soğukken rolanti duzgun ısınınca stop etme sorunu çıkıyor. bu devir kesme olayı baş gösterdiğinde çok yakıyordu. kendi potansiyometresini takınca devir kesme kalkınca normale döndü. aracı 1 yıl oldu dost kazığı, bakımsız bir araç ben toparlamaya çalışıyorum. hiç bişey yapılmadı, yapabilecek adam bulamadım ki:( bundan sonra araba alırken önce ustasını araştıracam. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2011 Paylaş 27 Ağustos 2011 Yolda giderken stop etme ile, sıcak motordaki rolanti bozukluğu farklı sorunlar.. En muhtemel olanlar.. Seyih halinde stop etmesinin sebebi krank pozisyon sensörü olabilir.. Bobin arızası olabilir.. Sıcak motordaki rolanti düzensizliğinin sebebi, karter havalandırma hortumu ve müşüründeki arızalardır.. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 27 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2011 Yolda giderken stop etme ile, sıcak motordaki rolanti bozukluğu farklı sorunlar.. En muhtemel olanlar.. Seyih halinde stop etmesinin sebebi krank pozisyon sensörü olabilir.. Bobin arızası olabilir.. Sıcak motordaki rolanti düzensizliğinin sebebi, karter havalandırma hortumu ve müşüründeki arızalardır.. Mehmet abi seyir halinde stop etme yok seyir halinde 2000 devirden aniden 1300 devire inmesi çıkması oluyor. stop etme sıcak motorda durdugum yerde hafif bir ilerleme için mesela park ederken hafif gaz verip çektiğimde ayağımı o zaman stop ediyor. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 27 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2011 merhabalar osman beyGeçmiş olsun inşallaH sorunlarınız en kısa zamanda çözersiniz...Ama bu sorunları çözene kadar sizin sağlılığız bozulabilir buna dikkat edin, ) Araçınızın Kilometresini merak ettim, birde motor bölmün resimlerini koyma şansınız varmı ? tşkler...... Not: Mondeolar Normal Bir Araç değil özellikler 97-98 model olanlar, Onlar küçük cocuk gibiler, o ağladıkca üstüne giderseniz oda sizi ağlatır.... sağolun üzüyor gerçekdende. cebimide üzdü yeteri kadar.:=) haklısınız ne zaman ne yapacağı belli olmuyor simdi ii diorsun yarın seni utandıracak bişi yapor:=) 145 binde. peki inşallah yarın resimleri koyarım. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 28 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2011 (düzenlendi) küçülttüm resimleri anca kabul etti 28 Ağustos 2011 tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 29 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2011 dediğim gibi kendi orjinal potansiyometresini takdim, ani devir düşmesi-çıkması kesildi, boğulmada kesildi. İnşallah böyle dewam eder. ama söylediğiniz hortumları kontrol ettirecem stop etme huyu her zaman var. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ağustos 2011 Paylaş 29 Ağustos 2011 Mehmet abi seyir halinde stop etme yok seyir halinde 2000 devirden aniden 1300 devire inmesi çıkması oluyor.stop etme sıcak motorda durdugum yerde hafif bir ilerleme için mesela park ederken hafif gaz verip çektiğimde ayağımı o zaman stop ediyor. Seyir halinde ayak gazda iken devir düşmesi, ateşleme sorunu olabilri yada tesisat sorunu.. Rolantide gaz verme sonucu stop etmesinin sebebi aracın boğulması olabilir.. Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 22 Eylül 2012 Yazar Paylaş 22 Eylül 2012 sorun atesleme bobininde imiş. stop etme artık binde bir oluyor. geri kalan aksamalar titremeler vs atesleme bobin kapagının degisrtirilmesi ile son buldu. malesef yeterli usta olmamasından bir cok parcayı gereksiz yere degistirdim. buna benzer sorunu olan arkadaslar ilk once elektirik aksamı kontrol ettirmenizi oneririm. Yorum bağlantısı
Sami Başkaya 6 Haziran 2014 Paylaş 6 Haziran 2014 Mondeomun arada bir motoru tekliyor ve bu nedenle boğaz kelebeğinden olacağını düşünerek temizleme istiyorum. Daha önce açtığınız bir konuda kafam takılan bir kaç soruyu sormak istiyorum. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/221354-maf-potansiyometre-rolanti-valfi/ konu bu Buradaki arkadaş potansiyometre'yi temizlemeyi anlatmış. Benim anlamadığım konu bu potansiyometrenin kaplosunu söküp taktığımızda bilgisayardan bir ayarlama yapmamız lazım mı. Bir diğer sorum ise bu kelebeğin üstünde 4 tane alyan anahtar ile açılan vida var.Bunları ve gaz telini sökünce elimize geliyormu bu parça. Ve benzin ile temizlemeliyim yoksa özel bir ilacı varmı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Haziran 2014 Paylaş 6 Haziran 2014 Mondeomun arada bir motoru tekliyor ve bu nedenle boğaz kelebeğinden olacağını düşünerek temizleme istiyorum. Daha önce açtığınız bir konuda kafam takılan bir kaç soruyu sormak istiyorum. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/221354-maf-potansiyometre-rolanti-valfi/ konu bu Buradaki arkadaş potansiyometre'yi temizlemeyi anlatmış. Benim anlamadığım konu bu potansiyometrenin kaplosunu söküp taktığımızda bilgisayardan bir ayarlama yapmamız lazım mı. Bir diğer sorum ise bu kelebeğin üstünde 4 tane alyan anahtar ile açılan vida var.Bunları ve gaz telini sökünce elimize geliyormu bu parça. Ve benzin ile temizlemeliyim yoksa özel bir ilacı varmı. Sök tak'ta herhangi bi ayar yapmanıza gerek yok ama daha evvel temizlik yapmadıysanız dokunmamanızı öneririm. Teller kırılırsa yenisi çok pahalı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts