İçeriğe Yönlendir

Otomatik Şanzıman Sorunları


Ersin Ceyhan

Recommended Posts

Ersin Ceyhan

herkese selamlar

bu konunun benzeri başlıklar var ama net olarak benim sıkıntımı yansıtmadığı için yeni başlık açtım.

aracım 1998 mondeo ghia otmatik vites

aracım son haftadır vites geçişlerinde sıkıntı var.yada bana öyle geliyor.arbamı geçtiğimiz haftalarda satmıştım. alan şahıs arabayı ertesi gün tamirciye gösterimişler.onlarda şanzımanında problem olduğunu söylemişler.içlerine sinmemiş.bende problem olmadığını ama yinede arabayı geri alabileceğimi söyledim. akabinde de aldım.kendim tanıdık bir tamirciye gösterdim.1. vitesten 2. vitese geçerken araç silkeleme yapıyordu.(yavaş giderken).bunun normal olduğunu söylediler.fakat uzun yola çıktığımız da aracın geç vites yükselttiğini söyledi. kendimde denedim.arac 4000 devri bulduktan sonra vites atıyordu.(tabi gaz pedelı ile müdahele etmezsem).bana bir şanzıman tamircisine gösterirsem daha sağlıklı olacağını söyledi.malum bilecik küçük yer bırakın şanzımacı doğru dürüst tamirci bile yok.ve o günden bu yana arabayı her sürüşümde dinliyorum.belki psikolojik belki değil sanki araba çekişten düştü. fikri olan başına gelen varsa paylaşırsa sevinirim.neden bu vites değişimi geç olabilir.

Yorum bağlantısı
Ergin Ertuğrul

Mutlaka bakmışsınızdır belki alakasız olacak ama araba spor modda ise vites geçişleri gecikebilir

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Revizyon zamanı gelmiş otomatik vites şanzımanda, vites geçişleri vuruntulu olur, vites büyüme devri yükselir, daha sonra da 4. vitese geçmez falan olur...

Bahsettiğiniz her olay, sizin şanzımanın revizyon ihtiyacının olduğunu gösteriyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Revizyondan once sanziman yagini ve filtresini degisin, duzelme ihtimali var. Orada varmidir bilmiyorum ama sanzimana katilan katki maddeleri var ben kullandim daha once eskimis sanzimanlar icin kesinlikle faydasi oluyor.

Yorum bağlantısı

1. vitesden 2. vitese geçişdeki vuruntuyu 20 bin km kadar hissettirdikden sonra, üçüncü vitesde takıldı kaldı,revizyon yapıldı, 1 500 tl,

sizinki kolay yünden hallolur inşallah, şanzıman ın üstünde bi parça var üstden gözüküyor, adını şimdi hatırlayamadım, bide ona baktırın, geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ersin Ceyhan
Revizyondan once sanziman yagini ve filtresini degisin, duzelme ihtimali var. Orada varmidir bilmiyorum ama sanzimana katilan katki maddeleri var ben kullandim daha once eskimis sanzimanlar icin kesinlikle faydasi oluyor.

şanzıman yağı ve filtre değişimi işçilik dahil ne kadar tutar bilniz varmı.ve yine de sorun düzelmedi aynı yağ ve filtre kullanılabilir mi.ayrıca bu iş için özel şanzıman tamircilerine gitmeye gerek varmı.yada sıradan bir motor ustası bu değişim işini yapabilirmi acaba

Revizyon zamanı gelmiş otomatik vites şanzımanda, vites geçişleri vuruntulu olur, vites büyüme devri yükselir, daha sonra da 4. vitese geçmez falan olur...

Bahsettiğiniz her olay, sizin şanzımanın revizyon ihtiyacının olduğunu gösteriyor..

banada öyle geliyor abi ama işte basit yoldan çözebilme ihtimalini arıyorum.çünkü buralarda şanzımanı indirecek düzgün usta bulmak imkansız.

1. vitesden 2. vitese geçişdeki vuruntuyu 20 bin km kadar hissettirdikden sonra, üçüncü vitesde takıldı kaldı,revizyon yapıldı, 1 500 tl,

sizinki kolay yünden hallolur inşallah, şanzıman ın üstünde bi parça var üstden gözüküyor, adını şimdi hatırlayamadım, bide ona baktırın, geçmiş olsun.

ne işe yarar acaba o dediğini parça.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
şanzıman yağı ve filtre değişimi işçilik dahil ne kadar tutar bilniz varmı.ve yine de sorun düzelmedi aynı yağ ve filtre kullanılabilir mi.ayrıca bu iş için özel şanzıman tamircilerine gitmeye gerek varmı.yada sıradan bir motor ustası bu değişim işini yapabilirmi acaba

Revizyondan sonra aynı yağ ve filtreyi kullanacaklarını sanmıyorum..

Yağ değişimi için bile, ford eğitimi almış birini bulmanız faydalı olur.. Yoksa yağın yarısını ancak değişirler.. Prosüdürleri var, motor yağı değişmek gibi değil..

Ama ben tam bilmiyorum...

Çağlar bilir..

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

1 den 2 ye geçişte hafif bir sarsıntı normaldir.yavaş kullanımda 60 70 km aralığında araç 4 . vitese geçmeli.

Diğer yandan yağınız dexron ıı olup litre fiyatı yaklaşık 15- 18 liradır...sizin yerinizde olsam ilk önce yağı değişirim daha sonra sıkıntı devam ediyorsa revizyona giderim.Yaklaşık maliyet 1500 - 2000 lira arasıdır...filitrenin fiyatını hatırlamıyorum ama oda abartılı bir rakam olmamalı diye düşünüyorum...sizin asıl endişe duymanız gereken şey o şanzıman nasıl inecek...tüm travers bağlantıları ve aklınıza gelebilecek tüm alt takım sökülecek .Sadece sökmesi yaklaşık 2 ehil usta olursa 4 saat sürer...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Eskişehirde iyi bir otomatik şanzuman tamircisi varmış isterseniz araştırın.

Yorum bağlantısı
Ersin Ceyhan
1 den 2 ye geçişte hafif bir sarsıntı normaldir.yavaş kullanımda 60 70 km aralığında araç 4 . vitese geçmeli.

Diğer yandan yağınız dexron ıı olup litre fiyatı yaklaşık 15- 18 liradır...sizin yerinizde olsam ilk önce yağı değişirim daha sonra sıkıntı devam ediyorsa revizyona giderim.Yaklaşık maliyet 1500 - 2000 lira arasıdır...filitrenin fiyatını hatırlamıyorum ama oda abartılı bir rakam olmamalı diye düşünüyorum...sizin asıl endişe duymanız gereken şey o şanzıman nasıl inecek...tüm travers bağlantıları ve aklınıza gelebilecek tüm alt takım sökülecek .Sadece sökmesi yaklaşık 2 ehil usta olursa 4 saat sürer...

yapacak başka bir şey olmadığına göre endişe yersiz bence abi.

Yorum bağlantısı
Ersin Ceyhan
Eskişehirde iyi bir otomatik şanzuman tamircisi varmış isterseniz araştırın.

adı veya adresini biliyormusunuz

Yorum bağlantısı
Ersin Karaca

Ankarada da tanıdığım işinin ehli bi otomatik şanzıman tamircisi var. İsterseniz iletişim bilgilerini verebilirim...

Yorum bağlantısı
Ersin Ceyhan
Revizyondan sonra aynı yağ ve filtreyi kullanacaklarını sanmıyorum..

Yağ değişimi için bile, ford eğitimi almış birini bulmanız faydalı olur.. Yoksa yağın yarısını ancak değişirler.. Prosüdürleri var, motor yağı değişmek gibi değil..

Ama ben tam bilmiyorum...

Çağlar bilir..

dediklerine katılıyorum abi ama onlara da güvenim kalmadı devamlı gittiğim ford özel servisi bile işleri baştan savma yapmaya başlamışlar.en son aracın direksiyon kutusunu ve klima arızasını gider meleri için bıraktım.hazır arabayı bırakmışım yağını suyunu değiştirin dedim.araba bir hafta serviste yattı.hem hesaptan hem işçilikte memnun kalmadım.ve yağını da değiştirmeyi unutmuşlar.zaten şunu gözlüyorum bir çok esnaf veya usta belli bir süre sonra müşterisini çantada keklik sanıyor.

Yorum bağlantısı
Ersin Ceyhan

evet arabamı şanzıman tamircisine gösterdim.şanzımanı açmadan yağına baktı.aldı arabayı denedi.sorun yok dedi.içim rahatladı.vites değiştirme olayı bende sanırım psikolojik takıntı olmuş.usta bindi. gayet normal dedi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...