İçeriğe Yönlendir

Marş Basmıyor


Ümit Yaman

Recommended Posts

Ümit Yaman

Arkadaşlar Merhaba;

Aracım 2001 focus ghia 200k kmde lpgli. ben de tam olarak şöyle bir problem var. bazen aracım çok sık olmasa da ilk marş basma anında ya çalışmıyor ya da çalışıyor fakat hemen stop ediyor ya da stop etmese de rölantide 3-5 saniye dalgalanma oluyor. bu andan sonra tekrar aracı çalıştırmak istersem herhangi bir problemle karşılaşmıyorum ve bu problem genelde sıcak günlerde oluyor. akü olabilirmi acaba dedim ve gage testi yaptım ve 12.4 değerini gördüm. aracın ilk olarak benzinde çalıştığını düşünerek başka bir problemle bağlantısı olup olmadığını düşünüyorum o problemde benzinde aracın ilk kalkış anında gaz yememesi sonra tekrar durup deniyorum (tabi yine benzinde) bu problemle karşılaşmıyorum. sıkıntı ne olabilir acaba birf ikri olan var mıdır?teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Oyumu benzin pompasından yana kullanıyorum. Lpg sisteminiz ilk lpg ile çalışmaya izin veriyorsa bir de öyle deneyin derim, o zaman sorun gün gibi ortaya çıkmış olur.

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

sedat beye katılıyorum.... motor sıcakken ilk marşı lpg ile yapın... sorun yaşamazsanız benzin pompanızı şamandırası ile birlikte komple değiştirin... sadece pompa değişimi çözüm olmuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Penzin pompası testi...

Kontağı aç, bekle kapat,

Kontağı aç, bekle kapat,

Kontağı aç, bekle marşa bas. sorunsuz çalışıyorsa benzin pompası bozuk demektir...

* Benzin enjektörleri kaçırıyor olabilir... Bunun testini bilmiyorum..

* Lpg kalibrasyonunuz bozuk olduğu için, benzin haritanız da bozuluyor ve aracınız ilk benzinli çalışmada boğuluyor... Bu maddenin testi için, kutup başı sökülüp 10-15 dakiak beklenip tekrar takılır, devamında araç 50-60 km sürekli benzinde kullanılır ve test edilir.. Araç düzgün çalışıyorsa, lpg kalibrasyonu bozuk demektir..

Yorum bağlantısı
Ümit Yaman

Penzin pompası testi...

Kontağı aç, bekle kapat,

Kontağı aç, bekle kapat,

Kontağı aç, bekle marşa bas. sorunsuz çalışıyorsa benzin pompası bozuk demektir...

Mehmet Bey;

benzin pompası bozuk değilse sizin anlattığınız işlemi yaptığım zaman nasıl bir sıkıntı olması lazım.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mahir Kaygusuz

Benim sorunum,

 

Aracım soğuk havalarda marşa direk basıyor, ancak sıcakta veya araç ısındıktan sonra 5-10 dk durup tekrar çalıştırmaya çalıştığımda yani motor sıcakken marş basarken gaz vermezsem çalışmıyor.

 

Bu sebepten bir kez yolda kaldım. akünün ölçümünü yaptırdık düşüktü, aküyü değiştirdim. Sorun devam edince 3-5 ay sonra benzin pompasını değiştirdim. değiştireli bi kaç gün oldu şimdi tekrar yapıyor, eski pompamı geri taktırıcam ama. sorun neden çözemiyorum. 

 

Sabahları ilk çalıştırdığımda gayet güzel bir kerede alıyor. sorun sadece motor sıcakken bu sebeple marş dinamosunu da elenir sanırım.

Diğer forumlara baktım aynı sorunları yaşayanlar şu gibi çözüm önerileri olmuş ama, bu konuda başka fikri olanlarda varsa ona göre nokta atışı yapmak istiyorum.

 

 

 

 

aynı sorun bende de vardı baya bi uğraştım ustaya gtürdüğümde nasıl olur soğukken basmaz marş sıcakken nasıl olurda takılır felan filan. marş motorunun içindeki kırmızı sarmal parçadan 1 veya 2 tel lehim attığı için yapıyormuştu dönerken sıra o tele geldiğinde takılır gibi oluyordu lehim yaptırdım düzeldi 2 ay sonra tekrar attı yenisini taktırdım sorun kalmadı o parça da 40 liraydı galiba

 

 

araçta yakıt pompası yokmuş, vakumla çekiyor yakıtı. arıza beyinde çıktı.. 450tl ye benimkini verip çıkma aldım,, sökme takma derken 525tl ye hallettim..

destek olan herkese teşekkürler...

 

 

oto elektirikçilerde RONTGEN diye bi alet var onda bi kontrol ettir eger zırıltı yapıyorsa kesin kollektörü arızalı, tabi kollektör arızalı oluncada araç motoru sıcakken marşı basmaz . aküden olsa tam tersi sabahları zorlar ok

 

Merhaba Arkadaşlar;

2003 tarihinde Opel Astra almıştık.O tarihten beri rutin bakım haricinde hiç bir sorun çıkartmadı. Araç 86.000 ' de ve buji,filtreler,yağ haricinde değişen parçası bulunmamakta.Araç BRC lpg sistemine sahip..

Sorunum 2 hafta önce ortaya çıktı.Araç geç marş alıyordu.Sabah veya akşam motor soğukken değil de, trafikte kullanımdan sonra bir yere durduktan sonra veya motor sıcakken 1 saat içinde tekrar marş alırken sıkıntı çıkartıyordu.Ustamıza götürdük.Benzin pompası değişti.(Bosch German) Filtreler değişti.


Sorunum tekrar vuku buldu.Bu sefer sıcakken marş almama üstüne devir 3.500 ' den sonra kesilmeye başladı.Bilgisayara bağlattık, krank devir sensörü hatalı çıktı.Onu değiştirdik sorun ortadan kalktı. Motor ışığı söndü 3500 dd ' de devir kesme olayı ortadan kalktı..


Araç hazır derken sanayiden ayrılıyordum, lpg filtrelerini de değiştirdim.Marş alıp evime gelecektim ki araç yine arıza gösterdi. 
Opel yetkili servisinden ayrılmış bir elektrikçi ustayı çağırdık.Sorunun beyinden olduğunu iletti.

Nitekim motor kapağını kaldırdık, 30 dk. dır marş almayan araç beyine ılık-soğuk su dökmeye başlayınca tek seferde marş aldı.

Şimdi sorum şudur, beyin sıfır fiyatları milyarla tarif ediliyor diye biliyorum.

Bunun tamiri her halükarda mümkün müdür? Masrafı ne çıkar ? Çıkma bulsak işimiz görülür mü? Maliyeti ne olur? Ve anlattıklarıma göre sizce araçta olası aklınıza gelen başka sorun mevcut mudur?

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ali Kabasakal

Merhaba Arkadaşlar .Benim aracım 2010 Benzinli Tit focus +LPG

Aracı alalı 1.5 yıl oldu .6 aydan sonra arac 12 saatten fazla beklediğinde ikinci marşta alıyordu BUnun aküden kaynaklandıgını düşünüyor önemsemiyordum cunku farlar acıkken 20 dk bekledıgımde 2kez aku bıtırdım. bu sorunum zamanla 12 saat altına dustu veyahut ılk marsta 2.3 snye bekleyınce calısmaya basladı kı zamanla zamanla derken bu sorunum (Not:Kıs aylarında gerceklesıyor yaz aylarında hıc sorun olmuyordu ilk 6 ay) sımdıkı halı yaz kıs fark etmeden motor sogumaya yuz tuttugunda hatta sıcakken bıle denılebılır 1-2 saatlık bekleme sonrasında bile ılk marsta calısmaz oldu bu surecte arastırma yaptım ustaya da sordum sogukken makınaya baglamam gerekıyor aracı bırak dedı pek yanasmadım .bozulana kdr gelme o halde bozulunca ara ben gelırım dedı:)  ve bana dedıgı bunun bırcok sebebı olabılır  akü akla gelıyor dedi aküyü degıstırdım yıne oldu. akum 6 aylık bu arada..

aku mars motoru bobın pompa vsvs saydı ..ınternette lpg beynınden tutun regulatör valf vs bırcok sey yazmakta ama dıkkatımı tek bırsey cektı

Aküye Röle atma bu soruna cozum dıye bır bılgı dıkkatımı cektı...herseyı degıstırsenız bıle yıne olacaktr Röle attırın kökten cozum bılgısı verııyordu


USTA VE ÜSTADLARIMA bu konudakı bılgı bırıkımlerını duyum ve tecrubelerını soruyorum.

Lpg takılalı 2 yıl oldu bu surecte 9 ay önce bujı vs ve lpg bakımı(bı fıltre ve kalıbrasyon degısımıymıs bakım denılende güya) akü lastik vs degıstırdım.Aracım suan 52bin Km de bı trıger kaldı onuda 6.yılda yanı seneye degıstırmeyı planlıyorum...

BIRDE Extra olarak Son 6 ayda gözlemlerıme göre motor suyu max.sevıyesınden minimuma ınıyor bu aradakı farkı 5 parmak sayarsak 2 ayda 2 parmak ınıyor dıyebılırım  

LPG ye camur atma nıyetınde degılım ama hanı aracımda daha genc kmsıde dusuk 100bn degıl sonucta neden bu sorunlarla karsılasıyorum cozumu nedır nereye gıtmelı kıme sormalı kıme tamır ettırmelıyım .motor ustası lpg ye lpg ustası motorcuya dem vuruyor YARDIMLARINIZI BEKLIYORUM


Saygılar Selamlar

Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Ek olarak 2 gün Benzinde Kullandım tık demeden calıstı 1snylık bır kayıp oldu dıyebılırım 

Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

ısı hararet sensörleri forumlarda yer alıyor ama arabama mı yakıstıramıyorum nedir 5 yaşındaki aractanda pompa sorunu zuhul edeceğini düşünmüyorum.Herşeyin bir sebebi vardır diye düşünerekten yola cıkıyor dönüp dolaşıp aküye yada elektrik aksamında tıkanıp kalıyorum fakat sigorta kontrolu yaptırdıgımda yada genel baktırdıgımda sorun gözükmüyor..

Aracımın Gauge menüsünde amper göstergesi 12.2-4 gibi degerlerde çıkıyor. 2011 collection focusta ise aküsü benimkinden daha eskidir ve extradan ışıklandırma ve ses sistemi döşenmiş(amperine bakmadım fakat aküsünün) aracta gauge menü de amper 14.2 cıkıyor...

Elektrik aksamına bağlamamın diğer bir sebebi Bozuk akümde iken sırayla farlar kesme yapıyordu  ve hatta arac cakmaklık sigortası da patlıyordu..Yeni aküden sonra  6 ay sonra yani ilk kez ön H7 far kesme yaptı..


lpg de kullanınca bunu yapıyor fakat benzinde 2 gün kullandım yapmadı..1 hafta Benzinle dolaşıp denesem mi diyorum yada yarın lpgciye gitsem mi?
 

Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Forumu misafir olarak aracı aldıgımdan berı takıp edıyorum fakat benzer konu tam göremedım arama butonlarınıda denedım ama yakın konular gördüm inceledm ve forum sayesinde arac beyni ve calısma sıstemlerının karmasık yapısını gördukten bıraz anlamaya calıstıktan sonra muhendislere hayran kaldıgımı söyleyebılırım :)

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

insallah basit birseydir..

benim benzer skintilarla baslayan arizaya 850 liram gitti malesef

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Lpg beyni sızdırıyor olabilir, lpg  ciye bırakın çözülsün, ben öyle yapmıştım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

dış kacak değil iç kacak dıyorsunuz  ama motor suyu eksıltme neden olabılır? ve bu konuda arastırma yaparken hep göz ardı etmiş olduğum benzin tüketimi..2 haftada yakıt alırım 75tl lpg 50tl benzin ..depom full olsun du nıyetım ama hep ceyrek veya bıraz ustunde seyredıyor kadran nedendir acaba?


insallah basit birseydir..
benim benzer skintilarla baslayan arizaya 850 liram gitti malesef

Kısaca anlatırsanız belki bakış acıma ve ilerleyen durumlara etkisi olabilir hocam

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

sabahlari yani sogukken titremeler vqrdi ,nadiren 2 .3. mars gerekiyodu ..ustaya (!) goturdum normal bunlar dedi .zaman zaman stop etmelerle beraber ariza isigi yakmaya basladi bir yaniyo bir sonuyodu..sonra hatirladigim kafariyla sirayla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

sirasiyla lpg, gazkelebek ,bujiler, benzin filtresi, bobin kontrollri-degisimleri yapildi ama cozulmedi , siboplar bitmis dendi 2 saglam usta tarafinda ..sonuc 850 tl ve 2 haftam sanayilerde gecti

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

bazen bendede oluyor bu titreme kalkıs anına denk gelıyor ama neredeyse bayılıyor arac sonra ilk bes sanıye tekleme yaptıgıda oluyor fakat 2 gundr benzınle kullanıyorum ılk calıstırmada ılk gun yıne sıkıntı vardı sımdı ıse anında degıl bıraz gecıkmelı 1 sanıye kdr fark yok ama alıyor bırkac gun daha kullanıp önce ustaya sonra lpgcıye gostercem yetkılı servısler amatör kalıyor bence:s önceden sırket araclarına neler yaptıklarını bılıyordum cunku

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

bazen bendede oluyor bu titreme kalkıs anına denk gelıyor ama neredeyse bayılıyor arac sonra ilk bes sanıye tekleme yaptıgıda oluyor fakat 2 gundr benzınle kullanıyorum ılk calıstırmada ılk gun yıne sıkıntı vardı sımdı ıse anında degıl bıraz gecıkmelı 1 sanıye kdr fark yok ama alıyor bırkac gun daha kullanıp önce ustaya sonra lpgcıye gostercem yetkılı servısler amatör kalıyor bence:s önceden sırket araclarına neler yaptıklarını bılıyordum cunku

cok geciktirmeyin ama,siboplardan once halledilirse en fazla 250 lira
Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Benzindede yapmaya başladı Sanırım önce bunu çözmelıyım yarın ılk işim bu olacak..

Yorum bağlantısı
Ali Kabasakal

Bujiler 1 yıllık ama hepsi yanmıs ben inatla bujıye su kacma ıhtımalını motor suyunu belırttım  usta ıse motor suyu arac dururken hortumlarda kalmıstr sana öyle gelmıstr dedı maxtan mın ın altına ınmesıne anlam veremedıgımı söyledım ama nafıle... Orjınal bujısını taktık bakalım yarın sabah nasıl calısacak Ama ustamı degıstırecegım  LPG bujı yaktıgını söyledı nedır bu arkadas lpg ıle dertlerı pek anlamam fakat LPG gereklı ayarı yapılırsa hc sorun cıkartacagını dusunmuyorum 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...