İçeriğe Yönlendir

Focus çok Sarsıyor


Önder Ayvazoğlu

Recommended Posts

Önder Ayvazoğlu

merhabalar

2009 model focusum 40 bin km de

diğer araçlarla kıyasladığımda ,yolda giderken en ufak çakılı bile çok net bir şekilde hissediyorum

yani çok sarsıyor, kasis çukur vb de ise koltuktan zıplıyorum, hyundai era bile daha konforlu geliyor bu konuda

acaba focusun yapısımı böyle (spor olmasından kaynaklı), yoksa lastiklerdenmi kaynaklanıyor? (lastikler orijinal)

bu durumu omuz ameliyatı geçirdikten sonra fark ettim, çünkü en küçük sarsıntı bile canımı yakıyordu

taksiye veya mavi halk otobüsünde bile canım yanmazken focusa binmek mahvediyordu beni

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

araç zaten sert. lastiklerinizin ebadı ne? lastik havanız ne. konfol istiyorsaınz 65 yanak lastik takar havasını normalden 1-2 psi düşük tutarsınız araba eski amerikanlar gibi sallana sallana gider. taş çukur dert olmaz. ama viraja girince araç koptu kopacak şeklinde gidersiniz.

Yorum bağlantısı
Önder Ayvazoğlu
Lastik havalarına baktırdınız mı?

doğru söylüyosunuz, standart neyse onu basmıştım lastiklere, havasını düşürmek hiç aklıma gelmedi, bir arkadaş continental lastik önerdi, daha yumuşakmış, bilmiyorum çok etkiler mi?

Yorum bağlantısı
Önder Ayvazoğlu
Herzaman standart hava kullanmak en sağlıklısı ama ülkemizin yollarında bu pek mümkün olmuyor malesef,benim araca 35-32 hava vurun diyor ve bu havaları vurunca,ön taraf taş gibi,arka taraf ise zıplamaya başladı,sonra 32-30 yaptım ve çok memnunum...Yeni lastik düşünüyorsanız,michelin çok yumuşak lastiklerdir...

yanlış hatırlamıyorsam üzerindeki orjinal lastikler de michelin

Yorum bağlantısı
Önder Ayvazoğlu

konforlu bir sürüş için ön 29 arka 26 iyi mi acaba

195/60-15 Lastik için BAR (PSI) olarak

Konforlu kullanım için (160 km/saat hız aşmamak kaydı ile) ÖN 2 (29) ARKA 1,8 (26)

Standart kullanım için (tüm hızlar) ÖN 2,4 (35) ARKA 2,2 (32)

Tam yüklü kullanımda (tüm hızlar) ÖN 2,5 (36) ARKA 2,8 (41)

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Benim 4 lastikte de 32 hava var ve gayet memnunum . Lastiklerim 195-60-15'' Lassa İmpetus Revo :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Yıldırım-2

focusun lastiklerine kaç hava vurursanız vurun aynı.

araba doğuştan sert, özellikle süspansiyon rakiplerine karşı çok sert. oda bize yolda zıplama, yolu hissetme olarak geri dönüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Sanırım dizeller için fabrika 34 basın diyor. ben de onu uyguluyorum, biraz sert olmakla birlikte araç daha rahatlamış geliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak
Yol sesi durumu nasıl?

Hocam sizin araç zaten kazadan toplama değil miydi? Yol tutuş ve düz gitme probleminiz de vardı. Problemin kaynağına inmek için hangi parçalarla ve nasıl toplandığına bakmak lazım. Yoksa, normal bir focusta sizin şikayetlerinizin hiçbiri yok.

+1

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hocam sizin araç zaten kazadan toplama değil miydi? Yol tutuş ve düz gitme probleminiz de vardı. Problemin kaynağına inmek için hangi parçalarla ve nasıl toplandığına bakmak lazım. Yoksa, normal bir focusta sizin şikayetlerinizin hiçbiri yok.

mekanik aksama bakmalı bu durumda, parçaların orjinaliğine veya durumuna

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
Sanırım dizeller için fabrika 34 basın diyor. ben de onu uyguluyorum, biraz sert olmakla birlikte araç daha rahatlamış geliyor.

evet bende dört lastiğe 34 basıyorum sartıntı hissetmiyorum

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Lastik ebatlarınızdan anladığım kadarı ile aracınız comfort yani en düşük donanıma sahip model. Doğrumu ?

Hala farklımı bilmiyorum ama daha önce focuslarda comfortlarda normal süspansiyon, collection ve ghialarda gelişmiş süspansiyon var diye biliyorum. Focus'un 15'' lastik ile konforlu olması gerek..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Güzel tespit, hem de yaşanmış, lastikte yumuşak/sert yoktur, ciklet gibi değildir, GrupN için hazırlanmış bir otomobile binince konforun K sı kalmaz, maalesef otomotivde böyledir, konfor gider, yol tutuş gelir (nispeten)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Süspansiyonun sertliği açısından dizel-benzinli farkı var mıdır? Dizel daha ağır ve atılgan olduğu için süspansiyonu sert tutmuşlar gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yıllardır üretenler o kadar memnunki, tüm oto dergi testlerinde, sınıfının referansı bir otomobili üretebilmenin sevincini yaşıyorlar. Tabii Almanya otobanı ile Türkiye karayolu asfaltı arasındaki farka da yapacak birşeyleri yok.

İstanbul da yaşamasam , mesela Megane alabilirdim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar abi teşekkürler. Sen bu işin içindesin yıllardır. Bir şey sormak istiyorum. Yani Focusların bu sertlik olayını acaba üreticiler nasıl yorumluyor. Yani bu konuda şikayet gittiği zaman ne diyorlar. Yol tutuşu iyi olsun diye bu arabalar böyle mi diyorlar. Veya diğer yandan baksak yol tutuşu için bu kadar konfor feda edilirmi?

Gerçi ben de alıştım artık :nazar:

Focus avrupa için yapılmış , mis gibi asfalt için. Bizim yollar onların köy yolları gibi. 121 km hız sınırı olan bizim duble yolların çoğu berbat. Afrika'da Asya'da Toyota, Hyundai çok satar, Opel , Ford vs hemen hiç yoktur. Amerika versiyonlarında da araçların yürüyeni yumuşaktır ,zira yollar da zaten genelde düzdür. Avrupalı sert yürüyeni sever, büyük jant itibar kaynağıdır.

Yorum bağlantısı
MustafaÖztürk
(düzenlendi)
Demekki toyota veya hyundai alacakmışız. ben opel e niyetliydim ama o da sermiş vazgeçtim.

Ford un da logosu çok güzeldi nasıl vazgeçeceğim şimdi. :p:D

Toyota için bişey diyemem ama HYUNDAI Aldığın gun nasıl satacığını düşünmeye başlarsın. 1997 den beri tum hyundai kasalarını yıllarca kullandım. 07/2011 de collection focus aldım. Allah bıdaha hyundaiye binmek kısmet etmesin nasıl satacağımı şaşırdım era mı.

tarihinde Mustafa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
MustafaÖztürk

Ayrıca era daha konforlu dıyen arkadaş era nın nasıl bir arac olduğnu biliyor mu yada hayatında era ya bınmiş mı merak ettim. Fordla erayı kıyaslamak at arabasıyla 4x4 bir aracı karşılaştırmak gibi bişey. Fordun yol tutusu MUHTEŞEM. Era ile 100 ile korkarak girdiğim virajlara focusla 130 la tek elle giriorum. bir musubet bin nasihattan iyidir derler. era alın :D:p

Yorum bağlantısı
Abdullah Akbulut
Süspansiyonun sertliği açısından dizel-benzinli farkı var mıdır? Dizel daha ağır ve atılgan olduğu için süspansiyonu sert tutmuşlar gibi geliyor bana.

benzinliside çok sert özellikle bozuk yolda konfor berbat dizelinde daha sert olacağını sanmıyorum yinede şükretmek lazım focus astradan daha yumuşak süspansiyona sahip :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İsmet Aydın
benzinliside çok sert özellikle bozuk yolda konfor berbat dizelinde daha sert olacağını sanmıyorum yinede şükretmek lazım focus astradan daha yumuşak süspansiyona sahip :)

Yolların durumu belli sanki traktörden bahsediliyor zannettim biran....Era ve focusu kıyaslayan bir mantığa yorum yapılmaz ...Eğer iş süspansiyonun sertliği ise auidi tt dahada sert :p focus sınıfının en mükemmel spor tarzda üretilmiş aracı kim ne derse desin...Focusuma hayranım....

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ruhan Sorgun

opel comboyu 4 yıl kullanmış biri olarak bir de opel combo yada astra ya binmenizi tavsiye ederim.(sanki poponuzun altında çekiç var, kasise girdikçe vuruyorlar) o zaman focusa tekrar bindiğinizde benim gibi mercedes e binmiş gibi olursunuz. insan konfora çok çabuk alışıyor. o yüzden focus kullanıcıları rahata uzun süreden beri alışmışlar kıymetini unutmuşlar. sağlık gibidir aynı... elinizden gitmeyince değerini anlamazsınız. focusunuzun kıymetini bilin.. saygılarımla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Yumuşak araba istiyorsanız Şahin alın binin, çok yumuşak, konforlu, şaka değil çok ciddiyim...

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

ancak şunu da ilave edeyim ilk 10000 km'ye kadar direksiyon taş gibiydi yoldaki hiçbirşeyi hissettirmiyordu çok tok bir sürüş sağlıyordu. 10000'den sonra ise bozuk yollarda direksiyon titremeye başladı, yoldaki bozukluklar direksiyonda hissedilir oldu.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

yukarda bir yorumda bulunmuştum. ek olarak naçizane fikrimi söyleyeyim:1 aydan beri aracımı kullanıyorum. bugün uzun yolada gittim. 24 yıllık sürücüyüm. renault12 TX+renault9 broadway+fiat tipo+tofaş kartal+tofaş şahin s+honda eurocivic+opel combo araçlarıyla toplam 250.000 km yaptım. hondayı dışarıda tutuyorum. focus, kullandığım tüm araçlardan rahat ve sessiz. arabaya bindiğimi anladım. yol tutuş mükemmel(bende esp yok). öyle çakıl üstünden geçerken, çukurdan geçerken hoplatma veya ses yok. kilit taşı döşeli yol ile asfalt arasındaki fark bile anlaşılmıyor. hondada şöyle bir durum vardı: asfalt yamalarından, küçük asfalt kot farklarından geçerken çok feci vuruyordu ama uzun yolda hiç sarsmıyor, yol ve motor sesini almıyordu. 150 ile giderken eşim yanımda iğne oyası yapıyordu. yani o kadar sallamadan gidiyordu. samsun dan istanbul a gidince (750 km) dolaşmaya çıkacak kadar diri oluyordum. ama samsun dan ankaraya bile comboyla gidince(420 km) dayak yemiş gibi oluyor. 1 günde ancak kendime geliyordum. bir çok araçlada seyahat ettim, bugün yeni araç alsam yine focus derim. bacanağım her arabayı 0 km alır ve 1-1,5 yıl kullanır değiştirir. yıllardan beri mercedes ve bmw hariç alıp binmediği marka kalmadı. şu anda nissan Qashqai+2 ye biniyor. ve diyorki bu kadar araç kullandım, sadece focus un tadı damağımda kaldı. yola gidişi, sesi, yol tutuşu motor gücü olarak şimdiye kadar bindiğim hiç bir araçtan focustan aldığım tadı almadım diyor. konumu itibariyle sürekli marka değiştirmek zorunda olduğu için focus alamıyor ama bugün uzun yola gidince zevkten dört köşe oldu. merak edenler için aracımın özellikleri imzamda yazıyor. kapı içindeki etiketteki havayı basıyorum. şehir içi kullanım ön-arka 33 psi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...