İçeriğe Yönlendir

Soğuk Havalarda Yakıt Tüketimi Artar Mı?


Bülent Şahin-2

Recommended Posts

Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Evet o miktarlarda etki eder. Kışın yakıt tüketiminin artmasının en önemli neenlerinden biride, aniden düşen hava sıcaklıklarıyla birlikte lastik basınlarının ortalama %20 düşmesidir. Eksilen basıncı tamamlarsanız, hatta havaların bir miktar daha soğacağını düşünerek 1-2 psi fazla hava basarsanız yakıt tüketimini bir miktar iyileştirebilirsiniz. (psi'ı bar ile karıştırmayın, 1bar=14,5 psi)

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Süleyman Can

Merhaba,

 

Yazın şehir içi-dışı ortalama yakıt tüketimi 5.2 lt iken havalar soğuduğundan beri 6.2 lt'nin altına inmiyor. Kullanım güzergahı şehir içi-dışı karışık. Bu değer normal gibi gelse de trafik neredeyse çok az ve aynı kullanımı yapıyorum. Yaz-kış sabahları en az 10 dk rolantide çalışıyor. Kışın tüketimin artmasının sebebi nedir? Isınana kadar yüksek rolanti de çalışması mı acaba?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Süleyman Can yazdı:

Merhaba,

 

Yazın şehir içi-dışı ortalama yakıt tüketimi 5.2 lt iken havalar soğuduğundan beri 6.2 lt'nin altına inmiyor. Kullanım güzergahı şehir içi-dışı karışık. Bu değer normal gibi gelse de trafik neredeyse çok az ve aynı kullanımı yapıyorum. Yaz-kış sabahları en az 10 dk rolantide çalışıyor. Kışın tüketimin artmasının sebebi nedir? Isınana kadar yüksek rolanti de çalışması mı acaba?

 

Ön cam bugu çözme açarsan tüketim artar. 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Süleyman Can yazdı:

Yaz-kış sabahları en az 10 dk rolantide çalışıyor

Gereksiz bir bekleme bence. Tüketimi de arttıracağı kesin.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Benimkinin artıyor, özellikle kısa mesafede. Isındıktan sonra çok farketmiyor.

Süleyman Can yazdı:

Merhaba,

 

Yazın şehir içi-dışı ortalama yakıt tüketimi 5.2 lt iken havalar soğuduğundan beri 6.2 lt'nin altına inmiyor. Kullanım güzergahı şehir içi-dışı karışık. Bu değer normal gibi gelse de trafik neredeyse çok az ve aynı kullanımı yapıyorum. Yaz-kış sabahları en az 10 dk rolantide çalışıyor. Kışın tüketimin artmasının sebebi nedir? Isınana kadar yüksek rolanti de çalışması mı acaba?

 

10dakika rölantide çalışma sebebi nedir? Sürekli bunu yapmak motor için çok sağlıklı değil.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Selim Bilgin yazdı:

10dakika rölantide çalışma sebebi nedir? Sürekli bunu yapmak motor için çok sağlıklı değil.

 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Gereksiz bir bekleme bence. Tüketimi de arttıracağı kesin.

 

Turbonun ısınmasını bekliyorum ayrıca ısındıktan sonra fren pedalı olması gereken kıvama geliyor, camların buzu çözülüyor vs.

Kışın çalıştırıp direk kullanmaktansa birçok insan gibi 10 dk dışındaki karı temizleyene kadar çalışır bırakıyorum. 

Yazın beklememim sebebi biraz ustanın korkutması. Soğukta turbonun zorlanması turbonun en büyük düşmanı dediği için...

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Süleyman Can yazdı:

 

 

Turbonun ısınmasını bekliyorum ayrıca ısındıktan sonra fren pedalı olması gereken kıvama geliyor, camların buzu çözülüyor vs.

Kışın çalıştırıp direk kullanmaktansa birçok insan gibi 10 dk dışındaki karı temizleyene kadar çalışır bırakıyorum. 

Yazın beklememim sebebi biraz ustanın korkutması. Soğukta turbonun zorlanması turbonun en büyük düşmanı dediği için...

 

Bu arabanın markası nedir. Frenlerin kıvamı felan garip geldi. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu arabanın markası nedir. Frenlerin kıvamı felan garip geldi. 

İsmimin altında yazıyor, kıvamdan kastım ilk 3-4 dakika sert iken sonrasında yumuşuyor.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

0,5 litre artış var ancak bunu soğuğa değil daha çok dur kalk trafiğe girmeme bağlıyorum.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Süleyman Can yazdı:

 

 

Turbonun ısınmasını bekliyorum ayrıca ısındıktan sonra fren pedalı olması gereken kıvama geliyor, camların buzu çözülüyor vs.

Kışın çalıştırıp direk kullanmaktansa birçok insan gibi 10 dk dışındaki karı temizleyene kadar çalışır bırakıyorum. 

Yazın beklememim sebebi biraz ustanın korkutması. Soğukta turbonun zorlanması turbonun en büyük düşmanı dediği için...

 

Turbonun ısınması değil yağlanması için bir süre beklenir ama bunu kısa bir süre, her gün 10 dakika boşa yakıt yakıyorsunuz. Karı temizleyene kadar beklemeniz normal, ama boş yere rölantide beklemeyin, çok soğuksa maks. 1-2 dk. bekledikten sonra yavaşça hareket edin, düşük devirde yol almaya başlayın ki hem motor ısınabilsin hem de yağlama olsun. Rölantide 10 dakikada ısınacağı kadarı hareket edince 1 dakikada ısınır zaten. Bu işin en güzeli arabaya oturur oturmaz çalıştırıp sonra kemeri bağlayıp telefonu vs. çıkarıp koymak, o esnada 1 dakika geçiyor zaten, akabinde devam edebilirsiniz.

 

Frenin ilk 3-4 dakika sert olması da hiç normal değil, stop halinde sertse de çalıştırdığınız an yumuşaması lazım. Eğer yumuşamıyorsa hidrolik değişiminden başlayarak kontrol ettirin mutlaka.

 

Yani ustanın söylediği temelde doğru ama mantığını anlayamamış ya da anlatamamış tam. Yakıtınızın bu kadar artmasının sebebi de bu.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Rölantide 30 dk da tam ısısına ulaşan motor yola çıkınca 10 dk da ısınıyor :)

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

 

Selim Bilgin yazdı:

Rölantide 10 dakikada ısınacağı kadarı hareket edince 1 dakikada ısınır zaten.

 

Elbette ki hareket halinde motor daha çabuk ısınacaktır ancak rolantide motor ve turbo en düşük devirde çalışması ile hareket halinde zorlayarak (rolantiye kıyasla) ısındırmak aynı şey midir? 

Selim Bilgin yazdı:

Yani ustanın söylediği temelde doğru ama mantığını anlayamamış ya da anlatamamış tam

 

Usta bunu söyleyip bıraktı bana göre de mantığı şu şekilde. Rolantide dahi olsa turbonun ve motorun yağlama yapma işlemi başlıyor hareket edilmese dahi. Eğer araç hareket ettirilecekse haliyle gaza basılacak ve devir yükselecek, yükselen devir ile motorun ve turbonun yağlanması rolantiye göre soğukta daha zararlı.

Metin Akbal yazdı:

Rölantide 30 dk da tam ısısına ulaşan motor yola çıkınca 10 dk da ısınıyor

 Hocam tam anlamıyla ısınmasından ziyade hararetin 0 90 arasına  (50-60) gelmesini kastetmiştim.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
 Hocam tam anlamıyla ısınmasından ziyade hararetin 0 90 arasına  (50-60) gelmesini kastetmiştim.
Işte yaptığınız gereksiz. Onu yazma sebebim rölanti ile normal sürerken ki farkı anlatmaktı. Rölantideki ısınmayı yolda yapın hem araç daha erken ısınır hem aşınma daha az olur hem de 10 dk da yaktığınız yaklaşık 3 km lik yakıtı yolda yakmış olursunuz. Yani hem rolantide 3 km lik yakit yakıyorsunuz hem de gideceğiniz yoldaki yakıtı yakıyorsunuz. Ben çalıştırıyorum yola çıkıyorum 2 ışığa takılıyorum motor zaten ısınmış oluyor.
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Dizel benzin turbolu atmosferik fark etmez Rölantide beklemek gereksiz, çoğu araç kitapçığında dahi yazar.

Yukarıda anlatılan yöntemler gayet yerinde.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Metin Akbal yazdı:

hem araç daha erken ısınır hem aşınma daha az olur

 

Araç daha çabuk ısınır doğru, ancak hareket halinde iken ve motor soğuk iken rolantiye göre daha fazla aşınacaktır. Aksi ispat edildiyse bu düşüncemi değiştiririm benim için daha iyi olur, 10 dk fazla uyurum sabahları. :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Süleyman Can yazdı:

Elbette ki hareket halinde motor daha çabuk ısınacaktır ancak rolantide motor ve turbo en düşük devirde çalışması ile hareket halinde zorlayarak (rolantiye kıyasla) ısındırmak aynı şey midir? 

 

Usta bunu söyleyip bıraktı bana göre de mantığı şu şekilde. Rolantide dahi olsa turbonun ve motorun yağlama yapma işlemi başlıyor hareket edilmese dahi. Eğer araç hareket ettirilecekse haliyle gaza basılacak ve devir yükselecek, yükselen devir ile motorun ve turbonun yağlanması rolantiye göre soğukta daha zararlı.

 Hocam tam anlamıyla ısınmasından ziyade hararetin 0 90 arasına  (50-60) gelmesini kastetmiştim.

 

Motor aksamında bir çok şey çevirdiğiniz devirle orantılı, yağlama da böyle, https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post/damage-due-to-engine-running-in-during-idling/ linkindeki görselleri inceleyebilirsiniz. Atladığınız nokta rölantide ısıtmak için yetersiz yağlama ile daha uzun süre çalıştırıyorsunuz, uzun süre bekleyen arabada zaten süzülmüş oluyor yağ kartere iyice.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Süleyman Can yazdı:

Hocam tam anlamıyla ısınmasından ziyade hararetin 0 90 arasına  (50-60) gelmesini kastetmiştim

İbre 60 derecede kalkmaya başlıyor zaten. Jirads en soğuk -4 gördüm, aracı çalıştırıp kemer falan derken 20 dereceye çıkıyor zaten, yavaştan yürüyüp gidiyorum, zaman da en az motor sağlığı kadar değerli. Bu şekilde 7 sene 100 bin km dor dizel focus kullanıyorum.

 

Frenler için de bence de hidrolik değişimi yapın, 2-3 senede bir değişmeli.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Araç daha çabuk ısınır doğru, ancak hareket halinde iken ve motor soğuk iken rolantiye göre daha fazla aşınacaktır. Aksi ispat edildiyse bu düşüncemi değiştiririm benim için daha iyi olur, 10 dk fazla uyurum sabahları. [emoji4]
Siz olaya sonuç olarak bakıyorsunuz ben süreç olarak bakıyorum. Olaya yakıt gibi bakalım.

Motor hem rölantide hem de hareket halinde aşınmış olacak sizin kullanımınızla. Benim anlattığımda ise hafif kullanımla süre olarak daha az aşınmış olacak :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Gösterge ekranındaki hararet saatleri analog değil, belli bir yıldan sonraki fordlarda tamamen kademeli, araları göstermiyor + olarak bu su sıcaklığı zaten yağ sıcaklığı değil. Kullandığımız yağlar soğukta da yağlayabilme özelliğine sahip, yeter ki yağ üstlere ulaşabilsin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çok soğuk havalarda aracın içi ısınsın, camın buzu çözülsün vs beklenebilir ama turbo için beklemeye gerek yok.. Soğuk motora tam güç vermeyin yeter. 

Yakın artışının sebebi soğuk motorun verimsiz çalışmasından ve uzun süre rolantide beklemedendir.

Soğuk havalarda kısa mesafede yakıt artar ama uzun mesafede yakıt düşer. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...