İçeriğe Yönlendir

Otomatik Şanzıman Vitese Geçince Stop Ediyor


Yunus Emre Kılıç

Recommended Posts

Yunus Emre Kılıç

Öncelikle herkese merhaba, yeni aldığım 2001 model otomatik vites Ambiante GP Sedan LPG'li aracımı forumdaki tavsiyeler üzerine 29.10'da ankara şaşmazdaki Yiğit Oto'ya götürdüm. Servise gitmeden önce sadece motor soğukken hareket halinde stop etme şikayetim vardı. Serviste standart değişmesi gereken yağ, filte, balata vs. haricinde şanzıman yağı ve filtreside değişti. Stop etme sorunuyla ilgili olarak gaz kelebeği temizlendi. Araç servisten çıkınca gaza geçer geçmez stop etmeye başladı. Yiğit otodan bir arkadaşla bir lpgciye uğradık. ecu'da sıkıntı olduğu ve değişmesi gerektiğini söylendi, servisle alakalı olmadığı söylediğinden ecu'yuda değiştirerek yola çıktım. Yolda ilerlerken 3. vitesten 4e geçtiğimde dişli içerisinde ünlem uyarısı yanmaya ve araç gaz yememeye başladı. Tekrardan servise geri döndüm. Bilgisayara bağlandığında tanımsız hata çıktı ve bilgisayarla silindi. Servisteki arkadaşla tekrar bir kontrol turu atıp şanzıman yağını kontrol ettik, sıkıntı olmadığını görünce eve döndüm. Ertesi sabah arabaya binince bir sürprizle karşılaştım. Aracı çalıştırdıktan sonra R, D, 1, 2'ye alır almaz araç stop ediyor. Geri viteste vuruntu yapıyor. Aracın çalışmasında veya rölantide hiçbir sıkıntı yok. Motor ısındıktan sonra R, D, 1, 2'ye geçinde stop etmiyor. Fakat R'ye geçince vuruntu devam ediyor. Vuruntunun sebebi şanzıman değilde devir düşüklüğü gibi görünüyor, çünkü geri geri biraz gaz verip hızlanınca normale dönüyor. Servise 650TL ve Ecu'ya 120TL civarı bir ücret ödediğimden aylık limitim doldu. Tekrar servise gitmeye korkar hale geldim. Sorunun çözümü ve maliyeti hakkındaki tavsiyeleriniz için şimdiden çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Yeni aldığınızı söylemişsiniz, aldığınızda bu problem varmış, keşke baktırıp, deneme sürüşü yaparak alsaydınız.Satanda bu sorundan dolayı satmış gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Kılıç

Aracı aldığımdaki stop etme sıkıntısı bambaşkaydı. Lpg'ye ilk geçişte çok erken geçtiğinden sıkıntı yaşanıyordu. Benzinde kullandığım sürece sıkıntı olmuyordu. Aracı İzmir'den aldım. Ankarada malum havalar soğuk lpg ayarları ile düzelebilecek bir sıkıntı gibiydi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

120 liraya Ecu değişimi nedir acaba? nerden parça söküldü?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
120 liraya Ecu değişimi nedir acaba? nerden parça söküldü?

Anladığım kadarıyla LPG beyni.

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Kılıç

Çağlar Bey, lpg beyni akünün hemen yanında duran 2 soket girişi olan metal bir kutu

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Otomatik şanzıman ve lpg bir araya gelince dertler bitmiyor...

Sorun olduğunda anla anlayabilirsen...Allah kolaylık versin. :unsure:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Sizin niyetiniz Ağrı dağına çıkmak, ancak size Bodrum tatili satılıp durulmuş

2. Beyinlere kolay kolay birşey olmaz, tüm sanayi beynici/yazılım güncellemeci kesildi, mekanik unutuldu

3. Kompresyon testi yaptırın (mesela Bosch Service)

4. Düşk çıkmışsa carbon clean

5. Ayrıca ateşleme sistemi baştan sona kontrol

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Hep bu soğuk havalardan. Ben de benzer bir sorun yaşıyorum. Mersinde ve istanbulda bir sıkıntı yokken burda motor ısınana kadar 'otomatik vites arızası' mesajı veriyor ve araç hep aynı viteste kalıyor. Kenara çekip aç kapa yapınca düzeliyor. 3-5 dakka sonra bazen bi daha oluyor sonra da motor ısınıyor zaten :crazy:

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Kılıç

Çağlar Bey, yardımlarınız için öncelikle çok teşekkürler. Aracı almadan önce ayrı ayrı motor, şanzıman ve kaporta ustasına gösterdim. Hiçbiri bir sıkıntıdan bahsedilmedi. Aracı aldığım gün ilk lpgmi aldım ve alır almaz lpgde çalışırken sıkıntı yarattı. Tekrar sanayiye döndüm. Sanayide ateşlemede sıkıntı olduğu söylendi ve bobin Bosch marka yeni bir bobinle değişti ayrıca bujileride yenileri ile değiştirildi. Bakan usta kablolarda bir sıkıntı olmadığını ve ateşleme ile ilgili artık herhangi bir sıkıntı yaşamayacağımı söyledi. Bu bahsettiğim işlemler 2 hafta önce yapıldı. Ayın 29unda servisteki bakımlardan önce tek şikayetim aracın lpgye çok hızlı geçmesi nedeniyle stop etmesiydi (araç hareket eder etmez lpgye geçiyordu). Ayrıca bugün çalıştırdıktan sonra motor soğukken D'ye ilk geçişte sıkıntı olmadı. Tekrar P'ye alıp vitese geçtiğimde yine stop etti. Geri viteste ise motor soğukken stop etme devam ediyor. Isındıktan sonra sartıntılı çalışıyor ve hafif hareket edince fren tutmamaya başlıyor. Ayrıca yeni bir sıkıntı oluştu. Araç hareket halinde vitesi çok geç küçültüyor bu yüzden araba devirsiz kalıyor. Bazende küçültürken hafif öne atlıyor. Sanırım en büyük yanlışım şanzımana dokunmaktı. Şanzıman yağı ve filtresi değişmeden önce saat gibi çalışıyordu. Sanırım bana artık servis yolu göründü. Servisten sonra umarım düzelir ve çözümünü paylaşırım :)

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Kılıç

Dün ustaya bıraktığım araba hiçbirşey yapılmamasına rağmen saat gibi çalışmaya başladı, ne stop etme nede geri vitesteki sarsıntı hiçbirşey yok. Bu tekrar yapar diyerekten gece aracı servite bıraktım, sabahki denemeden de başarıyla geçti. Umarım böyle devam eder.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...