Tufan Bitir 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 vitesimin eskiye nazaran daha zor geçtiğini farkettim.Arkadaş Son zamanlarda motor yıkattın mı eğer yıkattıysan vites halatın küflenmiş olabilir.Halatları çıkarttır yağlattır dedi. Sizce böyle birşey var mıdır? Halat yağlanır mı? Maliyeti yüksek midir acaba? Malum şanzuman işinin her türlüsü ağır bakım Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 ilk çalıştırıldıktan sonramı zor geçiyor vitesler yoksa ısındıktan sonrasa devam ediyormu? malum havalar soğudu, soğuk şanzıman yağından olabilir. Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 1 Kasım 2011 Yazar Paylaş 1 Kasım 2011 Hayır ilk çalıştırıldığında değil.Genel itibariyle zor geçiyor.Sabah , akşam günün herhangi bir saatinde. Yaklaşık 1-2 ay öncesine kadar tek parmağımla vites geçişlerim vardı.Şimdi ise zorlanıyor.Hatta arkadaşımın focus-1'ine bindim yenice benimkiyle arasında çok fark var.Arkadaşın geçişleri çok çok yumuşak.Acaba halatları yağlatmak gerekir mi? Motor yıkanmasından sonra oluşmuş olabilir mi? Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 1 Kasım 2011 Yazar Paylaş 1 Kasım 2011 evet, halat yağlanır. Peki Sadık Bey sağlıklı olur mu?Bariz bir fark hissedilir mi acaba? Korkum var çünkü şanzuman açılıp kapanınca ses yaptı falan diyen arkadaşlar var forumda.Yani değecek mi diye merak ediyorum açıkçası. Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Şu anki kullandığım aracı ilk aldığımda sizin sorunun aynısı vites geçişleri zor bi şekildeydi. Yasin arkadaşımızın dediği gibi,benim gittiğim tamircide bu şekilde yaptı 2 yıldır sorunsuz bi şekilde kullanıyorum. kim bilir belki sizin sorunda yağsızlık tandır. belki faydası olur diye bir resim ekledim. Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 1 Kasım 2011 Yazar Paylaş 1 Kasım 2011 Şu anki kullandığım aracı ilk aldığımda sizin sorunun aynısı vites geçişleri zor bi şekildeydi.Yasin arkadaşımızın dediği gibi,benim gittiğim tamircide bu şekilde yaptı 2 yıldır sorunsuz bi şekilde kullanıyorum. kim bilir belki sizin sorunda yağsızlık tandır. belki faydası olur diye bir resim ekledim. Cengiz Bey ben de açtım orayı wd-40 şeklindeki yağlayıcıyı sıktım.Fakat olmadı.Vites geçişlerimde ses falan yok. Örneğin 1'den 2'ye atarken eskisi gibi vites akmıyor hafif takıntı yapıp geçiyor. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Bence iyi bir ustaya yada servise danışın. Sorun başka birşey de olabilir. Debriyaj baskısı gibi... Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Orası nasıl oluyorda o kadar pis olabiliyor anlam veremiyorum benimki de aynı böyle idi... Zamanla halı kenarlarından giren tozun birikerek o hale gelmesi normal :lol2: Cengiz Bey ben de açtım orayı wd-40 şeklindeki yağlayıcıyı sıktım.Fakat olmadı.Vites geçişlerimde ses falan yok. Örneğin 1'den 2'ye atarken eskisi gibi vites akmıyor hafif takıntı yapıp geçiyor. Aklıma senkromec aşınması geliyor ama,geçişlerde cırt sesi çıkarmıyor Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 2 Kasım 2011 Yazar Paylaş 2 Kasım 2011 cırt sesi yok. Sadece geçişlerdeki o yağ gibi akma durumu her viteste bir yere takılır gibi geçme durumuna dönüştü. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Peki vitesiniz boşta dururken tam orta konumda mı kalıyor? elinizle sağ sol yaptığınızda tekrar orta konuma kendisi geliyor mu? Eğer hafif sağa sola yanaşık konumda kalıyorsa geçişlerde sertlik yaşanabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Şanzıman yağınız ne zaman değişti en son? Yorum bağlantısı
Engin Ünal 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 (düzenlendi) 1.6 focusta halat yok, 2.0 da var. Geçen gün baskı balata değişimi nedeni ile şanzuman indi iki tane halat vardı benimkinde siyah kapağın altında onlar ne abi. Benimki 1.6 cc. http://www.yedekparcaford.com/?urun-4311-F...LATI-YERLi.html 2 Kasım 2011 tarihinde Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tufan Bitir 2 Kasım 2011 Yazar Paylaş 2 Kasım 2011 Ayhan Bey : vites boşta dururken tam orta konumda kalıyor.Onda bir sıkıntı yok.Sağa sola yaptığımda kendisi geri yerine geliyor. Sani Bey: Şanzuman yağı ömürlüktür diye hiç değiştirmedim.Çünkü özelliğini kolay kolay kaybetmiyor diye biliyorum. Ama şanzuman yağı 4 gün önce tamdı eksilme,sızma yok. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Ayhan Bey : vites boşta dururken tam orta konumda kalıyor.Onda bir sıkıntı yok.Sağa sola yaptığımda kendisi geri yerine geliyor.Sani Bey: Şanzuman yağı ömürlüktür diye hiç değiştirmedim.Çünkü özelliğini kolay kolay kaybetmiyor diye biliyorum. Ama şanzuman yağı 4 gün önce tamdı eksilme,sızma yok. Cıks, değil. Eski KA'mda aynı sıkıntı vardı, şanzıman yağı bi değişti, yağ gibi geçmeye başlamıştı vitesler. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Yağ çook uzun dayanır ama zorlanma varsa değişim gerekebilir, kolda sorun yoksa şanzımanın yanında (fiestada) siyah plastik kapak var, halat uçları orda, kapak klipsli elle açarsın, onu açıp bak, halat başlarındaki rotilimsi şeyler kuruysa yapar, o kısma su çamur girdiyse yine yapar, temizle orayı, halat kolay kolay bozulmaz ve yağlanmaz, bisiklet fren telleri gibidir, bunları yağlarsan zamanla sıkışıp kalır, bence halatları yağlama, bağlantılarını yağla. Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 11 Kasım 2011 Paylaş 11 Kasım 2011 cırt sesi yok. Sadece geçişlerdeki o yağ gibi akma durumu her viteste bir yere takılır gibi geçme durumuna dönüştü. bendede aynı sıkıntı var..acaba yağımı değiştirsem..siz bir sonuç alabildinizmi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ocak 2012 Paylaş 4 Ocak 2012 Ben görmedim hiç.. halat değil de vites kolunun altındaki vites yolları yağlanabilir.. Cengiz Bey ben de açtım orayı wd-40 şeklindeki yağlayıcıyı sıktım.Fakat olmadı.Vites geçişlerimde ses falan yok. Örneğin 1'den 2'ye atarken eskisi gibi vites akmıyor hafif takıntı yapıp geçiyor. Oraya WD40 olmaz... gres kullanmalısınız.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 Hayırlı olsun, servis müdürü, parça siparişi geçemez, genel bilgi olarak yazdım. Yorum bağlantısı
Orhan Yavuz Oruç 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 selamlar. bende de aynı sorun var. birinci vitese geçişte nadiren zorlama oluyor. çıkarken ise biraz daha sıkıntı çekiyorum. debriyajı tekrarladığımda vitesten kolayca çıkıyor. acaba benim sorunumda mı vites halatından? şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Orhan Yavuz Oruç 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 serviste denediklerinde bir sorun olmadı usta kullanırken. ama altta ayar yaptıkları bir yer var sanırım. orası kırılmış başka birşeyle sanırım kelepçe ile tutturulmış gibi bişeyler söyledi. ayar yaptılar vitesler geçtiği sürece bi sorun olmaz dedi. o yüzden ben halattan şüphelendim. sizdeki arıza da bana bunu düşündürdü açıkçası. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 Çok güzel sprey gresler var. Sıktığınızda ince yağ şeklinde derin noktalara kadar ulaşıyor. İçindeki uçucu madde uçtuktan sonra gres olarak o bölgede kalır. O tür yerşere WD40 tavsiye etmem. WD40 çok fazla yağlayıcı özeliği olmayan temizleyici bir madde. Yorum bağlantısı
Yusuf Ziya Deniz 26 Ocak 2013 Paylaş 26 Ocak 2013 Bende de aynı problem vardı.Servise sordum vites halatındandır dedi. Halat 560+ işçilik 750 lira gibi bir fiyat çıkardı.Bana abartılı geldi.Sadık Bey size kaça mal oldu acaba. Yorum bağlantısı
Mehmet Yılmaz Ak 21 Mayıs 2016 Paylaş 21 Mayıs 2016 Sayın arkadaşlar 2005 focus 1 var bende. Vites geçişlerinde benim bugün ortaya çıkan bir sorunum var. Herhangi bir vitesten geri döndüğümde vites ortaya gelirdi artık gelmiyor nereye cekersem orada kalıyor. Yani ortaya otomatik gelmiyor. Sorun nedir sizce ve maliyeti ne olur? Yorum bağlantısı
Recommended Posts