M.Fatih Yüce 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Bir süredir C-max ı satıp başka bir arabamı alayım bunu zevkime uygun bir halemi getireyim hesapları içindeyim.Bu hesaplarımın başındada(güçlü araba ve sürati eskiden seven biri olarak) CVT şanzımanımı zorlamayacak bir yazılım attırmak geliyor.Yazılımdan sonra performans olumlu yönde artsada, vazgeçersem artmasada frenleri biraz kuvvetlendirmek istiyorum. C-max fren sistemi 2006 yılında alırken incelediğimde hatırladığım kadarı ile 100-0 testini 37 m de tamamlayan bir araçtı. Orjinal ama 97.000km kullandığım disklerin performansı belirli bir oranda azalmıştır. Geçen sürede arabada bende biraz yaşlandık ikimizin çabası ile bu mesafe ancak 40 m. lerda gerçekleşiyordur belki. Bendeniz kullandığım araçların orjinal halde kalmasını isteyen biri olarak 17-18 jant (orjinali 16) işine girip fren disklerini büyütüp 2-3,000 € harcayıp spor model için yurt dışı işlerinide istemiyorum. 1 haftadır internette araştırmalarım neticesinde Türkiye dahilinde maalesef arabam için çok fazla bir seçenekte bulamadım. Bulabildiklerim; 1-Kendi orjinalleri ile yenilemek parçaların takımı yaklaşık 420-450 tl + işçilik. Ortalama 150k km kullanım için çok komik bir paraymış ama millet gidip uyduruk şeyleri nasıl takıyor onuda anlayamadım. 2-kendi orjinalleri dışında bulduklarım içinde en mantıklısı Brembo marka orjinal İtalyan malı parçaların takımı 600 tl+işçilik. Bu marka hakkındada güzel yorumlar var... 3-arkayada öndeki hava kanallı diskleri taktırtmayı incelemek,henüz bir netice alamadım.Fikir sadece faydası olurmu bilemiyorum. 4-Bunları taksamda üstündeki orjinallerden çok farklı olmıyacak ise mevcut ile devam, 1 ve 2 tahminen nesafeyi birkaç metre azaltacaktır? Aralarında bir fark olurmu bilemiyorum. Benim bulamadığım ama sizlerin öneresi ile kafama yatacak bir sistem yaptıran kullanan yada tavsiye edecek kimse varmıdır? Not: İncelemelerim sonunda C-max 1 ve 2 Focuc 2 ve 3 aynı fren disk ve balataları kullanıyor.15-16 janların fren diskleri çapı ön 278 mm, arka 265 mm 17 jantların ön 300 mm arkalarda 280 mm. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 (düzenlendi) Bir süredir C-max ı satıp başka bir arabamı alayım bunu zevkime uygun bir halemi getireyim hesapları içindeyim.Bu hesaplarımın başındada(güçlü araba ve sürati eskiden seven biri olarak) CVT şanzımanımı zorlamayacak bir yazılım attırmak geliyor.Yazılımdan sonra performans olumlu yönde artsada, vazgeçersem artmasada frenleri biraz kuvvetlendirmek istiyorum.C-max fren sistemi 2006 yılında alırken incelediğimde hatırladığım kadarı ile 100-0 testini 37 m de tamamlayan bir araçtı. Orjinal ama 97.000km kullandığım disklerin performansı belirli bir oranda azalmıştır. Geçen sürede arabada bende biraz yaşlandık ikimizin çabası ile bu mesafe ancak 40 m. lerda gerçekleşiyordur belki. Bendeniz kullandığım araçların orjinal halde kalmasını isteyen biri olarak 17-18 jant (orjinali 16) işine girip fren disklerini büyütüp 2-3,000 ? harcayıp spor model için yurt dışı işlerinide istemiyorum. 1 haftadır internette araştırmalarım neticesinde Türkiye dahilinde maalesef arabam için çok fazla bir seçenekte bulamadım. Bulabildiklerim; 1-Kendi orjinalleri ile yenilemek parçaların takımı yaklaşık 420-450 tl + işçilik. Ortalama 150k km kullanım için çok komik bir paraymış ama millet gidip uyduruk şeyleri nasıl takıyor onuda anlayamadım. 2-kendi orjinalleri dışında bulduklarım içinde en mantıklısı Brembo marka orjinal İtalyan malı parçaların takımı 600 tl+işçilik. Bu marka hakkındada güzel yorumlar var... 3-arkayada öndeki hava kanallı diskleri taktırtmayı incelemek,henüz bir netice alamadım.Fikir sadece faydası olurmu bilemiyorum. 4-Bunları taksamda üstündeki orjinallerden çok farklı olmıyacak ise mevcut ile devam, 1 ve 2 tahminen nesafeyi birkaç metre azaltacaktır? Aralarında bir fark olurmu bilemiyorum. Benim bulamadığım ama sizlerin öneresi ile kafama yatacak bir sistem yaptıran kullanan yada tavsiye edecek kimse varmıdır? Not: İncelemelerim sonunda C-max 1 ve 2 Focuc 2 ve 3 aynı fren disk ve balataları kullanıyor.15-16 janların fren diskleri çapı ön 278 mm, arka 265 mm 17 jantların ön 300 mm arkalarda 280 mm. Bunları taksamda üstündeki orjinallerden çok farklı olmıyacak ise mevcut ile devam, Aynen böyle olacak. Bu sayılanlar fren mesafesini kısaltmaz,ancak frenaj kalitesini yükseltir. Yani frenler daha geç ısınır,daha geç şişer ya da hiç şişmez. Fren hdiroliği,performans tipi ile değiştirlebilir. 150 euro gibi fiyatları vardı en son. Bu da daha hassas fren dozu kontrolü sağlar mesela. Ancak ucuz yolda fren mesafesini -cüzzi miktarda da olsa- kısaltmanın yolu,güzel bir lastik ve aracın bir miktar sağlıklı şekilde alçaltılması(bilindik markaların cadde tipi amortisörleri ve/veya yayları ile)gibi geliyor bana. Ama fren mesafesini kısaltmanın en iyi yolu; o 3000-5000 euroluk kitlerden geçiyor. Fren disklerini çapının büyümesi,fren pistonlarının sayısının ve basıncının artması,hortumları çelik olanlarla değiştirilmesi vs vs. 2 Kasım 2011 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Lastikleri yenileyin bence bir de diskleri balataları. Yeterli olur. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 2 Kasım 2011 Yazar Paylaş 2 Kasım 2011 Bunlar standart ile aynı boyutta ise performans balata gibiler ama değiller aslında bir fark sağlarmı? Bunun ön arka takımı disk+balataler 1200 tl yi buluyor. http://www.eliftuning.com/OMNI-OMNI-FORD-F...eti_5220.html#0 Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 (düzenlendi) Bunlar standart ile aynı boyutta ise performans balata gibiler ama değiller aslında bir fark sağlarmı? Bunun ön arka takımı disk+balataler 1200 tl yi buluyor. http://www.eliftuning.com/OMNI-OMNI-FORD-F...eti_5220.html#0 Geç ısınır,çabuk soğur. Mesafede değil ama kullanımda faydalı. Hali hazırda 3.set delikli disklerimi kullanıyorum. Bulabildiğim sürece de öyle yapmaya devam edeceğim. 2 Kasım 2011 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Daha geç ısınırıi yan iyileşme olmaz ama kötüleşme az olur diyelim, tabii bu marka diski falan bilmem, bu sistemi bilirim, yalnız gerçekten diskleri kor alev yaptıracak bir sürüş imkanını bu yollarda bulur musunzu bilemem? Bence yeni orjinal fren yedek parçaları + koni amortisör ile alacağınız fayda çok daha ekonomik olacak. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 (düzenlendi) Daha geç ısınırıi yan iyileşme olmaz ama kötüleşme az olur diyelim, tabii bu marka diski falan bilmem, bu sistemi bilirim, yalnız gerçekten diskleri kor alev yaptıracak bir sürüş imkanını bu yollarda bulur musunzu bilemem? Bence yeni orjinal fren yedek parçaları + koni amortisör ile alacağınız fayda çok daha ekonomik olacak. Kor alev olmasına gerek yok. Gerçi ben benim taka için düşünüyorum hep;dur kalk trafiğin biraz hızlı ve akıcı halini bilir herkes. Hep birlikte kalkılıp hep birlikte durulan hani. O hallerden sonra yol açılıp da 100km+ hızlara çıktıktan sonra aniden fren yapmak istediğimde,frenlerin ilkinde oldukça sertleşmiş,ikinci kontradan sonra ise taş gibi olduğunu düşünürsek,fazladan bi kaç delik ve Roesch gibi bir markanın tasarımı olunca,sorun ortadan %80-90 oranında kalkıyor. Ancak şöyle bir dezavantajı var. Türkiye'de ben (kitler hariç) delikli ve/veya yivli diskler için balata bulamadım. Sadece escorta değil,hiç bir modele göre olanını göremedim. Piyasadaki Ate,motorcraft,bosch gibi balatalar bu disklerle çok güzel performans verseler de,normal disklere göre ömürleri yarı yarıya kısalıyor. Ama C-max'im olsa aynen böyle yapardım;güzel bir takım lastik+süspansiyona ufak iyileştirmeler.. 2 Kasım 2011 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Cihan ın yazdığı bir konuya değinmek istiyorum. Aracıma yay taktırma hevesindeydim sebebi daha iyi yol tutuşu virajlarda yatmasın diye istememdi. Ama hiç beklemediğim bir sonuç olarak arabamın frenlemesi çok değişti. Önceden öne yığılarak duran araba şimdi daha dengeli ve kararlı duruyor. Buda fren yaparken direksyonu çevirdiğimde arkanın dans etmesini ciddi oranda azalttı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Rosch bulursan bana da yolla, o ayrı konu Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 2 Kasım 2011 Yazar Paylaş 2 Kasım 2011 Cihan ın yazdığı bir konuya değinmek istiyorum. Aracıma yay taktırma hevesindeydim sebebi daha iyi yol tutuşu virajlarda yatmasın diye istememdi. Ama hiç beklemediğim bir sonuç olarak arabamın frenlemesi çok değişti. Önceden öne yığılarak duran araba şimdi daha dengeli ve kararlı duruyor. Buda fren yaparken direksyonu çevirdiğimde arkanın dans etmesini ciddi oranda azalttı. Sadece yay değişerekmi oldu? Daha geç ısınırıi yan iyileşme olmaz ama kötüleşme az olur diyelim, tabii bu marka diski falan bilmem, bu sistemi bilirim, yalnız gerçekten diskleri kor alev yaptıracak bir sürüş imkanını bu yollarda bulur musunzu bilemem? Bence yeni orjinal fren yedek parçaları + koni amortisör ile alacağınız fayda çok daha ekonomik olacak. Koni normal amortisörmü yoksa böyle bir şeymi?Focus ile C-max amortisörü aynımı ? http://www.eliftuning.com/KONi-KONi-AMORTi...ASA_4374.html#0 Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Kasım 2011 Paylaş 2 Kasım 2011 Sadece yay değişerekmi oldu?Koni normal amortisörmü yoksa böyle bir şeymi?Focus ile C-max amortisörü aynımı ? http://www.eliftuning.com/KONi-KONi-AMORTi...ASA_4374.html#0 da frenleme farkları görünebiliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts