İçeriğe Yönlendir

Ford Capri 3.0 Essex


Erkut Göymen

Recommended Posts

Erkut Göymen

evet arkadaslar resimleri ekledım arac bıraz sade aracı biraz daha toplu ve daha canlı agresif gösterebilmek için yorumlarınızı beklıyorum. Şimdilik maddi olarak kendımı zorladım ama el becerım ve biraz ımkanlarım var örnegın tekerleklerı dısarı vermek ıcın spacer yapabılırım ya da kule gergısı yapabılırım bu tarz el becerım ve teknık imkanım biraz var bu konularda sizden onerı ve yardımlarınızı beklıyorum. Araç ıle ılgılı Konya yolculugumda kı ızlenımlerım olusuz yonler sunlar.

1- Hızlı gıderken frene bastıgımda sankı dreksıyon bosalır gıbı oluyor ve bo bosalma sağa dogru gerceklesıyor..

2- Aynı sekılde vırazda frene bastıgımda da cok tehlıkelı oluyor arac ne yaptıgını sasırıyor.

3- Çunura gırınce tak dıye vuruyor sanırım amortisorler bitik

4- Bu saydıgım durumlar dan sanırım, aracn vıraj kabılıyetı sımdılık sıfır. yanı bizde partner tepee var o sımdılık caprıden cok daha ıyı yol tutusa sahıp. Amacım ılk etapta bu guvenlık unsurlarını cozmek bununla ılgılı neler yapabilirim _?yanı oregın farzdelım bır makasa gırmek zorunda kaldınız oradan en ıyı yol tutusuyla savrulmadan ve kaymadan cıkmak ve frene bastıgında yıne savrulmamak ıcın neler yapılabılır.

Spor amortıor spor yay kule gergısı ve spacer ıstedıgım seyı bana sağlar mı?

KyERH.jpg

zlCzt.jpg

blWRT.jpg

7f5m5.jpg

gtxJB.jpg

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

Evet arkadaşlar Affınıza sıgınarak Konuyu buraya acıyorum, çünkü diğerkonumun başlığı ford consul idi bende biraz arastırdım ama baslıgı degıstıremıyoruz sanırım o yuzden buradan yenı konu acarak devam etmek istedim takıp eden arkadaşlarımızın desteklerinin devamını buradan da bekliyorum evet en son maceramı anlatmıstım bugun itibarıyla yolda kaldım biraz :)

Evet çağlar bey dediğiniz gibi sanırım ki cünkü bugun eger yanılmıyorsam ateşleme yada karburator ıle ılgılı bıraz sıkıntı yasadım arac calısırken ozellıkle dusuk devırlerde sankı pislik gelıyormus gıbı teklıyor bazen egzoz patlatıyor. eger gaza yuklenmezsem ıstop edıyor (etti de zaten) sonra marsa bastıgımda marş motoru bıraz donuyor sonra donemıyor ıkıncı basmamda tık dıyor kalıyor sanırım aku ıle ılgılı bır durum ve de sarj ıle ılgılı de bır sıkıntı var cunku mesela calıstırdıgım zaman gaza basınca farlar daha parlak gosterıyor rolentıde calısırken daha zayıf.

Bu arada arabanın çürüğü carıgı falan yok ama tabi dediğiniz gibi genel bir bakım alt yapı ıstıyor zaten bu hafta sonu yanı yarın verebılırım bir yerlere ama once kıme hangı sıra ıle vermem gerekır bılmıyorum ? Elektrıkcıye mı motorcuya mı nasıl yapmam lazım ??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sıralama:

1. Karbüratör ayarı / subap ayarı

2. Ateşleme sistemi, platin vs. kontrol temizlik

3. fren sistemi kontrol, gerkiyor ise fren hortum değişimi

4. motor suyu/yağı devamlı seviye kontrol.

bunlardan sonra yola çıkış.

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

TEşekkur ederım arkadaslar evet konyadan aldım genel olarak diri ve ıyı duruyor tabıkı de zamanla gorecegız ılk etapta sadece yururunu sıkıntı cıkartmayacak gıbı bakıma sokacagım sonra da elım rahatladıkca bıraz estetık performans falan katacagız artık

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

evet zaten şu anda orjınalliği duruyor buna sadece estetık katacagım yanı zaten seklını bozma gıbı bır dusuncem yok ama ıcıne yanı motora ılerıde performans adına bırseyler yapmak ıstıyorum. Dışında sadece işte tamponların düzenlenmesı gerekıyor birde ön soldan ufak bır gocuk var estetık derken bunları kastettım, iç döşemedede koltukların arka kılıflarında yıpranma var onları ayarlayacagım gogus kapı dosemelerı falan 10 uzerınden 7 dıyebılırım ufak bır bakımla orjınallıgını muhafaza ederım

1976 model 3.0 essex motor

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

peki bu ebay dan alısverıs hakkında bilginiz varmıdır ve de gercekten orjınal ve ucuza bulabılıyormuyuz bırde parcalar cıkma parcalar mı oluyor?

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

bırde aracta atesleme sıstemınde arıza varsa calısırken nasıl etkılenır yanı sankı ateslemede arıza var gıbıme geldı calısırken gaza basarken gazı yemıyor patır patır yapıyor ve boguluyor gıbı oluyor gazı yemezsede ıstop edıyor anlamadım garıp bısey oldu

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Tamponları boyayın ya da boyatın. Siyaha,mat olsun parlak olsun ama yeni boyanmış olsun. Kapıların güzel bir ayara ihtiyacı var,ehil kaportacının elinden öpmesi lazım. Güzel bir pasta cila bile çok değiştirir aracı. Jantları da eğer ilk etapta dğeiştirmeyecekseniz,bırakın böyle dursun ancak aracın yüksekliği ile ilgili bir problem var,düzde önü havada,arka sağ tarafı,arka solundan daha alçak duruyor. Bursa'da kim yapar bilmem de Ankara'ya yolunuz düşerse İvedikte Ayanlar amortisör var. Alper bunun gibi araçlara aşinadır. Yarım saatte duruşunu düzeltir aracın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karbüratör+avans+subap ayarına girişilsin, herşey ortaya çıkar.

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

sanırım. bu arada bu arıza tam ortaya cıkmadan once gazda normal calısıyordu benzınde rolantıde calısırken stop edıyordu zaten ertesı gunde komple stop ettı

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen
(düzenlendi)

evet sonra calısmadı su an gazdada benzındede calısmıyor ancak vurdurunca calısıyor. izlenımlerıme gore hem enerjı ıle ılgılı sorunum var hemde mekzefe vs ateslemede sorunum var. yarın baktıracagım ama oto elektrıkcıye mı goturelıyım motor ustasınamı benım ılk defa kendıme aıt bır aracım oluyor ne yapılır nereye gıdılır pek bılmem az cok motordan anlarım meslegım ve ılgı alanım geregı ama kım bakar bılmem yardımcıolursanız sevınırım

Maşşallah... :nazar: yaşına rağmen çok diri..

Allah kolaylık versin toparlandıktan sonra tadından yenmez bu.. :)

Sağolun inşallah bakalım sade çok daha diri canlı duran ve guclu bır 76 olacak ınsallah

tarihinde Erkut Göymen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

evet bugun sabah vurdurarak calıstırdık elektrıkcımıze goturdum baska aku verdı benım akuyu sarja koydu yenı okuyle arac calısıyor fakat acaba aku neden bıtmıs sarjda prob var sanırım cunku aku yenı demıslerdı neyse bakalım artık yavas yavas sanayıye gırmeye basladık bu hafta :) altyapısını soyle bır yaptıralım sonrada orjınallıgını bozmadan bıraz sagına soluna ıscılık yapıp daha güzel bir hale getırecegız ınsallah.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay

Çok güzel görünen bir araç, arkadaşların dediği gibi orjinalliğini bozmadan güzelleştirmek lazım. geçmişte bizde de 1970 model Capri ve 1975 model 2.3 v6 capri vardı.

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

evet bugun itibari ıle yolda kaldım far rölesinin oradan bir yerden kısa devre yapıyor sanırım akuyu bitiriyor bazen de komple elektrıgı kesıyor aracta kontak dahı acılmadı bende aracı bıraktım yarın tamırcı goturecegım bakalım artık :(

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

arkadaşlar aracın akusunde akım var fakat hıc bır sekılde kontak acmıyor hıc akım gelmıyor ve arac calısmıyor neden olabılır acaba aracı calıstıramadık.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

70 kusür model bir arabada, hele ki elektrik ile ilgili arıza ararken, geçmişten gelen muhtemel tamiratların da etkisi olacağından, basma kalıp tarifler pek işe yaramaz. Ama basit üretimin avatajı, arızaların kolayca bulunup , ucuza tamir ettirilebilmesini beraberinde getirir. Tamirciniz ne diyor bu konuda, Capriye baakan yani?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence aldığınız kişiye de sorun, söylemeyi "unuttuğu" bir şeyler olabilir...

Yorum bağlantısı
Erkut Göymen

aldıgım kısı far rölesinden bahsettı zaten bende far ayarı yaptırdıktan sonra oldu cunku o elektrıkcı o role ıle oynadı hatta orada kısa devre yaptırdı cazırt cuzurt bıseyler oldu ondan sonrakı gun bu sorunlar basladı sımdıde komple akım gelmıyor ama aku dolu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...