İçeriğe Yönlendir

Connect'Te Sprint Booster(Gaz Pedalıtepkime Artırıcı)Kullanan Varmı?


Yunus Bager

Recommended Posts

Yunus Bager

Merhaba arkadaşlar nette dolaşırken Sprint Booster ( Gaz Pedalı Tepkime Artırıcı ) diye bir şeye rastladım acaba bu konu hakkında bilgisi olan , connect aracında kullanan var mı avantajı ve dez avantajı varmıdır

http://www.btgmaslak...z/sprintbooster

Başka elektrikli gaz pedalı olan araçlarda kullanan arkadaşlar var ama connect'de kullanan arkadaşlar varsa onlardan da yorumlarını almak isterim.

Şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yoktur. Az bastığınızda çok basmış gibi yaptırır. İnce ayar özelliğini kaybedersiniz. Bu aleti takmak yerine gaza çok basın.

Yorum bağlantısı
Yunus Bager
(düzenlendi)

Bu parçayı deneyen 2 araç sahibinin yorumları hiçde kötümser değildi :)

biri 2,7 crd Rubicon diğeri 2.0 XDi SsangYong 4x4

tarihinde Yunus Bager tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yunus Bager

Benim asıl sormak isediğim Anti-stall sistemine bir dez avantajı olabilirmi yoksa gaza basması kolay

Yorum bağlantısı
Yunus Bager

Antil_stall nedir? Uçak için felan mı?

Antil-stall gaz pedalına basmadan kendi kendine gaz verebilme sistemidir Ford'un yeni nesil dizel araçlarının hepsinde bu özellik vardır aynı zamanda arac boşta giderken motor devrini yükselten sistemde odur CDİ motorlarda dahada berirgindir

örnek olarak bu videoyu paylaşabilirim

http://www.youtube.com/watch?v=i4BwZiaMJjk

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

94 model olsun, enjeksiyonlu Escort ta da gaza basmayın, araba stop etmeden yola devam eder, sistem değil ki? stop etmeyecek kadar benzinin gelme olayı bu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Tamam anladım. Benim eski bora'da (1.6 hitler motoru) dur kalk trafikte bazen gaz pedalı ayağın altından kendi kaçardı telli sistem olmasına rağmen öyle birşey vardı. elektronik sistemde takacağınız şey o özelliği bozmayacaktır. Güvenle kullanabilirsiniz. Ama bu aleti takanlar ya "hava mı atıyor" ya da "acaba acemi mi" gibi değerlendirilir bence.

Yakın bir tanıdığım arkadaşım sabit gazda gidemez. 10 15 saniye aralıklarla gaza basar ayağını gazdan çeker. Öyle alışmış. Yanında otururken öyle tedirgin oluyor ki insan. Bre müslüman şu gaza sabit bassana diyeceğim geliyor, demişimdir de.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Bager

94 model olsun, enjeksiyonlu Escort ta da gaza basmayın, araba stop etmeden yola devam eder, sistem değil ki? stop etmeyecek kadar benzinin gelme olayı bu?

Bendede 95 model clx escord vardı ikisi aynı şey değil

Bu sistem sadece dizel araçlarda var escort kendi kendine gaz vermez torku iyi olduğu için rolanti devirde gidebilir

Tamam anladım. Benim eski bora'da (1.6 hitler motoru) dur kalk trafikte bazen gaz pedalı ayağın altından kendi kaçardı telli sistem olmasına rağmen öyle birşey vardı. elektronik sistemde takacağınız şey o özelliği bozmayacaktır. Güvenle kullanabilirsiniz. Ama bu aleti takanlar ya "hava mı atıyor" ya da "acaba acemi mi" gibi değerlendirilir bence.

Yakın bir tanıdığım arkadaşım sabit gazda gidemez. 10 15 saniye aralıklarla gaza basar ayağını gazdan çeker. Öyle alışmış. Yanında otururken öyle tedirgin oluyor ki insan. Bre müslüman şu gaza sabit bassana diyeceğim geliyor, demişimdir de.

:)) acemi olmadıklarından eminim ikiside off-road filotu

dediklerine göre ani gaz vermede daha iyi kepki veriyormuş ve kalkışlarda 1 saniye gibi daha iyiymiş

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Off road cu adam kalkıştan ne anlar? Daha çok basarsan daha çok tepki verir. Bence uğraştığına değmez.

Mesela arabanı yıka temizle, daha güzel gider. Öyle hissedersin.

Adam acemi olmayabilir ama arabayı uaktan seyredenler öyle düşünür demek istedim.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bendede 95 model clx escord vardı ikisi aynı şey değil

Bu sistem sadece dizel araçlarda var escort kendi kendine gaz vermez torku iyi olduğu için rolanti devirde gidebilir

Bence yanlışınız var..

Ben gaz vermeden kalkar yürürüm.. Kalkması için motoru zorladığımda yakıt tüketimi artar..

Motor rolanti devrini korumak için yakıtı kendisi artırır..

Yorum bağlantısı
Yunus Bager

Bence yanlışınız var..

Ben gaz vermeden kalkar yürürüm.. Kalkması için motoru zorladığımda yakıt tüketimi artar..

Motor rolanti devrini korumak için yakıtı kendisi artırır..

Evet doğrudur aracın kendi kalması yakıtı arttırır bunu bildiğim için her zaman açemiler gibi aracı kendim kaldırmaya çalışırım gaz pedalına hafifce dokunduğun an anti stal devreden çıkar

ama bu motoru zorlamakla alakalı bir durum değil sistem kendiliğinden mazotu daha fazla vermeye başlar bu sisteme bir örnek olarak iş makinalarında anti stel hidrolik sisteme bağlıdır sistem basıncı artınca pompaya bağlı bir piston ile gaz cubuğundan gazı arttırır bu anti stalin manuel olanıdır

Yorum bağlantısı
Yunus Bager

Off road cu adam kalkıştan ne anlar? Daha çok basarsan daha çok tepki verir. Bence uğraştığına değmez.

Mesela arabanı yıka temizle, daha güzel gider. Öyle hissedersin.

Adam acemi olmayabilir ama arabayı uaktan seyredenler öyle düşünür demek istedim.

Bende off road piloturum bu konuya girersen olmaz ,caddede araç kullanmak ile arazide off road aracı kullanmak farklıdır ani tepkimeler önemlidir örnek vermek gerekirse araci kaldırıma çıkarmak için sürekli gaz basarakmı çıkarıyoruz baza basıp bütün gücü alıp gazdan ayağınızı çektiğinizde kaldırıma çıkmış oluyoruz

ve bu kaldırımın 80cm olduğunu düşünürsen :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

80 cm kaldırıma neyle çıkıyoruz? Kaldırım mı duvar mı bu? :) Yine de ani tepkimelerle pek işim olmaz o durumda bile. Kaliteli debriyaj kumandası ile her halukarda çıkılır her yere.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Yunus bey Sprit Booster' ı bir ara araştırmış birisi ve çok yakın arkadaşımında arabasında test etmiş olduğum bir ürün, Tamamen Psikolojik neden mi ? çünkü denemeler yaptık, aynı model arabayla sprit booster takılı ve takısız olanla

Sonuçlar :

Drag : Hızlanmalar aynı

Rollling : Hızlanmalar aynı

Tasarruf : diğerine göre 20lt'de 1 lt. ye yakın fazla sarfiyat

Böyle bir meragınız varsa Yazılım (Remap) yaptırın benim gibi.

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Bager
(düzenlendi)

Yunus bey Sprit Booster' ı bir ara araştırmış birisi ve çok yakın arkadaşımında arabasında test etmiş olduğum bir ürün, Tamamen Psikolojik neden mi ? çünkü denemeler yaptık, aynı model arabayla sprit booster takılı ve takısız olanla

Sonuçlar :

Drag : Hızlanmalar aynı

Rollling : Hızlanmalar aynı

Tasarruf : diğerine göre 20lt'de 1 lt. ye yakın fazla sarfiyat

Böyle bir meragınız varsa Yazılım (Remap) yaptırın benim gibi.

Göksel bey teşekkür ederim

Pisikojojik vs değil sadece meraktan bu soruyu sordum bide benim connet 75 hp o nedenle bazen araç doluyken klimada açık olduğunu unuttuğumda rampa kalkışlarda stop ettirebiliyorum acaba buna faydası olurmu diye düşündüm gerçi şöylede bir durum var avuç içi kadar bir parçaya 650-700 tl vermekte pek mantıklı değil :)

Tekrar teşekkür ederim

80 cm kaldırıma neyle çıkıyoruz? Kaldırım mı duvar mı bu? :) Yine de ani tepkimelerle pek işim olmaz o durumda bile. Kaliteli debriyaj kumandası ile her halukarda çıkılır her yere.

Örnek vermek gerekirse bir arkadaşımın videosunu izleyebilirsiniz yanız burası 80 değil 120cm :)

tarihinde Yunus Bager tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Videoyu izledim. İlk kaldıktan sonra bodoslama kenara neden burun vuruyor bunu anlamak olanaksız. Kızdı herhalde. :) Defender ile ormanda gezecek olsam oradan geçmem. Videoda pek ani gaz verme göremedim. Bastırıp çıkıyor, çıkamamasının en büyük nedeni araba askıda kalıyor ortadan gövde deyiyor. O da sonuçta çıkamadı, rampayı yandan aldı. eli mahkum.

Defender alacak ve aldıktan sonra böyle çamura sokabilecek ekonomik gücüm ve de zamanım olsa farklı düşünebilirim, bilmiyorum. Halihazırda defender sahibi olsam bu kadar salakça yere girmem. arabanın burnuyla kenara vurunca acaba kepçe dozer felan mı kullandığını sandı?

Yorum bağlantısı
Yunus Bager

Videoyu izledim. İlk kaldıktan sonra bodoslama kenara neden burun vuruyor bunu anlamak olanaksız. Kızdı herhalde. :) Defender ile ormanda gezecek olsam oradan geçmem. Videoda pek ani gaz verme göremedim. Bastırıp çıkıyor, çıkamamasının en büyük nedeni araba askıda kalıyor ortadan gövde deyiyor. O da sonuçta çıkamadı, rampayı yandan aldı. eli mahkum.

Defender alacak ve aldıktan sonra böyle çamura sokabilecek ekonomik gücüm ve de zamanım olsa farklı düşünebilirim, bilmiyorum. Halihazırda defender sahibi olsam bu kadar salakça yere girmem. arabanın burnuyla kenara vurunca acaba kepçe dozer felan mı kullandığını sandı?

Off road muhabbetini burada yapacak değilim anlatmak istediğim araç aniden yüksek devire çıkabilse güçlü ivmelenmede engeli rahatca aşar

Siprint Booster anlatıldığına göre aracı daha çabuk yüksek devirlere çıkarıyormuş bu arazi araçları için iyi bişey ama binek araçlar için ne kadar iyi yada kötü onu öğrenmek lazım gende connect'te bu uygulamayı yapan varsa yorumlarını dinlemek isterim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet doğrudur aracın kendi kalması yakıtı arttırır bunu bildiğim için her zaman açemiler gibi aracı kendim kaldırmaya çalışırım gaz pedalına hafifce dokunduğun an anti stal devreden çıkar

ama bu motoru zorlamakla alakalı bir durum değil sistem kendiliğinden mazotu daha fazla vermeye başlar bu sisteme bir örnek olarak iş makinalarında anti stel hidrolik sisteme bağlıdır sistem basıncı artınca pompaya bağlı bir piston ile gaz cubuğundan gazı arttırır bu anti stalin manuel olanıdır

E normaldir, kalkmak için gaz verilir genelde...

Motor zorlanmazsa sistem niye mazotu fazla vermeye başlar... Nerden anlar mazot vermesi gerektiğini.. ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Pisikojojik vs değil sadece meraktan bu soruyu sordum bide benim connet 75 hp o nedenle bazen araç doluyken klimada açık olduğunu unuttuğumda rampa kalkışlarda stop ettirebiliyorum

Küçük motor.. Yapacak yok bence.. alışacaksınız..

Yorum bağlantısı
Yunus Bager

E normaldir, kalkmak için gaz verilir genelde...

Motor zorlanmazsa sistem niye mazotu fazla vermeye başlar... Nerden anlar mazot vermesi gerektiğini.. ?

Mazot vermek ile gaz vermek aynı şey değil

fazla mazotu pompa olanlarda mekanik olarak pompa verir, cdi olanlarda ejektörler püstürme aralığını elektironik olarak pistonlara erken püskürtür

gaz vermek normal gaz pedalına basar gibi

eğer ikiside aynı şey olsaydı her motor aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Küçük motor.. Yapacak yok bence.. alışacaksınız..

Abi düşük beygir diyecektin herhalde.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yunus bey anladığım motor devrini daha hızlı yükseltmek istediğiniz.

Rail sensörüne bağlanan rail gerilim arttırıcılar pompanın daha hızlı yüksek basınç gördermesine olanak tanır. Sizin yerinizde olsam power box olarak nitelendirilen kutulardan kullanırım.

Starex crdi motoru bahsettiğiniz şekilde gaz yemekte idi. Otomatik ve 4x4 oluşu aracın kalkışını hantallarştırıyordu. Box ile hantallığı yok edersiniz bir miktarda güç alacaksınız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mazot vermek ile gaz vermek aynı şey değil

fazla mazotu pompa olanlarda mekanik olarak pompa verir, cdi olanlarda ejektörler püstürme aralığını elektironik olarak pistonlara erken püskürtür

gaz vermek normal gaz pedalına basar gibi

eğer ikiside aynı şey olsaydı her motor aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu

Pompa nasıl yapar bu işi...

İkisi aynı şey değilse, biz gaza basınca neler oluyor, ?

Konuları çok alakasız yerlere bağlayıveriyorsunuz Yunus Bey..

eğer ikiside aynı şey olsaydı her motor aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu

Bu cümlenin konuya kattığı nedir..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...