Yunus Bager 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Merhaba arkadaşlar nette dolaşırken Sprint Booster ( Gaz Pedalı Tepkime Artırıcı ) diye bir şeye rastladım acaba bu konu hakkında bilgisi olan , connect aracında kullanan var mı avantajı ve dez avantajı varmıdır http://www.btgmaslak...z/sprintbooster Başka elektrikli gaz pedalı olan araçlarda kullanan arkadaşlar var ama connect'de kullanan arkadaşlar varsa onlardan da yorumlarını almak isterim. Şimdiden teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Yoktur. Az bastığınızda çok basmış gibi yaptırır. İnce ayar özelliğini kaybedersiniz. Bu aleti takmak yerine gaza çok basın. Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 (düzenlendi) Bu parçayı deneyen 2 araç sahibinin yorumları hiçde kötümser değildi biri 2,7 crd Rubicon diğeri 2.0 XDi SsangYong 4x4 26 Kasım 2011 tarihinde Yunus Bager tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Ayağınızı daha hızlı basın aynı efekt, yani tam tüketim Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 Benim asıl sormak isediğim Anti-stall sistemine bir dez avantajı olabilirmi yoksa gaza basması kolay Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Antil_stall nedir? Uçak için felan mı? Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 Antil_stall nedir? Uçak için felan mı? Antil-stall gaz pedalına basmadan kendi kendine gaz verebilme sistemidir Ford'un yeni nesil dizel araçlarının hepsinde bu özellik vardır aynı zamanda arac boşta giderken motor devrini yükselten sistemde odur CDİ motorlarda dahada berirgindir örnek olarak bu videoyu paylaşabilirim http://www.youtube.com/watch?v=i4BwZiaMJjk Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 94 model olsun, enjeksiyonlu Escort ta da gaza basmayın, araba stop etmeden yola devam eder, sistem değil ki? stop etmeyecek kadar benzinin gelme olayı bu? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 (düzenlendi) Tamam anladım. Benim eski bora'da (1.6 hitler motoru) dur kalk trafikte bazen gaz pedalı ayağın altından kendi kaçardı telli sistem olmasına rağmen öyle birşey vardı. elektronik sistemde takacağınız şey o özelliği bozmayacaktır. Güvenle kullanabilirsiniz. Ama bu aleti takanlar ya "hava mı atıyor" ya da "acaba acemi mi" gibi değerlendirilir bence. Yakın bir tanıdığım arkadaşım sabit gazda gidemez. 10 15 saniye aralıklarla gaza basar ayağını gazdan çeker. Öyle alışmış. Yanında otururken öyle tedirgin oluyor ki insan. Bre müslüman şu gaza sabit bassana diyeceğim geliyor, demişimdir de. 26 Kasım 2011 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 94 model olsun, enjeksiyonlu Escort ta da gaza basmayın, araba stop etmeden yola devam eder, sistem değil ki? stop etmeyecek kadar benzinin gelme olayı bu? Bendede 95 model clx escord vardı ikisi aynı şey değil Bu sistem sadece dizel araçlarda var escort kendi kendine gaz vermez torku iyi olduğu için rolanti devirde gidebilir Tamam anladım. Benim eski bora'da (1.6 hitler motoru) dur kalk trafikte bazen gaz pedalı ayağın altından kendi kaçardı telli sistem olmasına rağmen öyle birşey vardı. elektronik sistemde takacağınız şey o özelliği bozmayacaktır. Güvenle kullanabilirsiniz. Ama bu aleti takanlar ya "hava mı atıyor" ya da "acaba acemi mi" gibi değerlendirilir bence. Yakın bir tanıdığım arkadaşım sabit gazda gidemez. 10 15 saniye aralıklarla gaza basar ayağını gazdan çeker. Öyle alışmış. Yanında otururken öyle tedirgin oluyor ki insan. Bre müslüman şu gaza sabit bassana diyeceğim geliyor, demişimdir de. ) acemi olmadıklarından eminim ikiside off-road filotu dediklerine göre ani gaz vermede daha iyi kepki veriyormuş ve kalkışlarda 1 saniye gibi daha iyiymiş Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 (düzenlendi) Off road cu adam kalkıştan ne anlar? Daha çok basarsan daha çok tepki verir. Bence uğraştığına değmez. Mesela arabanı yıka temizle, daha güzel gider. Öyle hissedersin. Adam acemi olmayabilir ama arabayı uaktan seyredenler öyle düşünür demek istedim. 26 Kasım 2011 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Bendede 95 model clx escord vardı ikisi aynı şey değil Bu sistem sadece dizel araçlarda var escort kendi kendine gaz vermez torku iyi olduğu için rolanti devirde gidebilir Bence yanlışınız var.. Ben gaz vermeden kalkar yürürüm.. Kalkması için motoru zorladığımda yakıt tüketimi artar.. Motor rolanti devrini korumak için yakıtı kendisi artırır.. Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 Bence yanlışınız var.. Ben gaz vermeden kalkar yürürüm.. Kalkması için motoru zorladığımda yakıt tüketimi artar.. Motor rolanti devrini korumak için yakıtı kendisi artırır.. Evet doğrudur aracın kendi kalması yakıtı arttırır bunu bildiğim için her zaman açemiler gibi aracı kendim kaldırmaya çalışırım gaz pedalına hafifce dokunduğun an anti stal devreden çıkar ama bu motoru zorlamakla alakalı bir durum değil sistem kendiliğinden mazotu daha fazla vermeye başlar bu sisteme bir örnek olarak iş makinalarında anti stel hidrolik sisteme bağlıdır sistem basıncı artınca pompaya bağlı bir piston ile gaz cubuğundan gazı arttırır bu anti stalin manuel olanıdır Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 Off road cu adam kalkıştan ne anlar? Daha çok basarsan daha çok tepki verir. Bence uğraştığına değmez. Mesela arabanı yıka temizle, daha güzel gider. Öyle hissedersin. Adam acemi olmayabilir ama arabayı uaktan seyredenler öyle düşünür demek istedim. Bende off road piloturum bu konuya girersen olmaz ,caddede araç kullanmak ile arazide off road aracı kullanmak farklıdır ani tepkimeler önemlidir örnek vermek gerekirse araci kaldırıma çıkarmak için sürekli gaz basarakmı çıkarıyoruz baza basıp bütün gücü alıp gazdan ayağınızı çektiğinizde kaldırıma çıkmış oluyoruz ve bu kaldırımın 80cm olduğunu düşünürsen Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 80 cm kaldırıma neyle çıkıyoruz? Kaldırım mı duvar mı bu? Yine de ani tepkimelerle pek işim olmaz o durumda bile. Kaliteli debriyaj kumandası ile her halukarda çıkılır her yere. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 (düzenlendi) Yunus bey Sprit Booster' ı bir ara araştırmış birisi ve çok yakın arkadaşımında arabasında test etmiş olduğum bir ürün, Tamamen Psikolojik neden mi ? çünkü denemeler yaptık, aynı model arabayla sprit booster takılı ve takısız olanla Sonuçlar : Drag : Hızlanmalar aynı Rollling : Hızlanmalar aynı Tasarruf : diğerine göre 20lt'de 1 lt. ye yakın fazla sarfiyat Böyle bir meragınız varsa Yazılım (Remap) yaptırın benim gibi. 26 Kasım 2011 tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 (düzenlendi) Yunus bey Sprit Booster' ı bir ara araştırmış birisi ve çok yakın arkadaşımında arabasında test etmiş olduğum bir ürün, Tamamen Psikolojik neden mi ? çünkü denemeler yaptık, aynı model arabayla sprit booster takılı ve takısız olanla Sonuçlar : Drag : Hızlanmalar aynı Rollling : Hızlanmalar aynı Tasarruf : diğerine göre 20lt'de 1 lt. ye yakın fazla sarfiyat Böyle bir meragınız varsa Yazılım (Remap) yaptırın benim gibi. Göksel bey teşekkür ederim Pisikojojik vs değil sadece meraktan bu soruyu sordum bide benim connet 75 hp o nedenle bazen araç doluyken klimada açık olduğunu unuttuğumda rampa kalkışlarda stop ettirebiliyorum acaba buna faydası olurmu diye düşündüm gerçi şöylede bir durum var avuç içi kadar bir parçaya 650-700 tl vermekte pek mantıklı değil Tekrar teşekkür ederim 80 cm kaldırıma neyle çıkıyoruz? Kaldırım mı duvar mı bu? Yine de ani tepkimelerle pek işim olmaz o durumda bile. Kaliteli debriyaj kumandası ile her halukarda çıkılır her yere. Örnek vermek gerekirse bir arkadaşımın videosunu izleyebilirsiniz yanız burası 80 değil 120cm 26 Kasım 2011 tarihinde Yunus Bager tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Videoyu izledim. İlk kaldıktan sonra bodoslama kenara neden burun vuruyor bunu anlamak olanaksız. Kızdı herhalde. Defender ile ormanda gezecek olsam oradan geçmem. Videoda pek ani gaz verme göremedim. Bastırıp çıkıyor, çıkamamasının en büyük nedeni araba askıda kalıyor ortadan gövde deyiyor. O da sonuçta çıkamadı, rampayı yandan aldı. eli mahkum. Defender alacak ve aldıktan sonra böyle çamura sokabilecek ekonomik gücüm ve de zamanım olsa farklı düşünebilirim, bilmiyorum. Halihazırda defender sahibi olsam bu kadar salakça yere girmem. arabanın burnuyla kenara vurunca acaba kepçe dozer felan mı kullandığını sandı? Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 Videoyu izledim. İlk kaldıktan sonra bodoslama kenara neden burun vuruyor bunu anlamak olanaksız. Kızdı herhalde. Defender ile ormanda gezecek olsam oradan geçmem. Videoda pek ani gaz verme göremedim. Bastırıp çıkıyor, çıkamamasının en büyük nedeni araba askıda kalıyor ortadan gövde deyiyor. O da sonuçta çıkamadı, rampayı yandan aldı. eli mahkum. Defender alacak ve aldıktan sonra böyle çamura sokabilecek ekonomik gücüm ve de zamanım olsa farklı düşünebilirim, bilmiyorum. Halihazırda defender sahibi olsam bu kadar salakça yere girmem. arabanın burnuyla kenara vurunca acaba kepçe dozer felan mı kullandığını sandı? Off road muhabbetini burada yapacak değilim anlatmak istediğim araç aniden yüksek devire çıkabilse güçlü ivmelenmede engeli rahatca aşar Siprint Booster anlatıldığına göre aracı daha çabuk yüksek devirlere çıkarıyormuş bu arazi araçları için iyi bişey ama binek araçlar için ne kadar iyi yada kötü onu öğrenmek lazım gende connect'te bu uygulamayı yapan varsa yorumlarını dinlemek isterim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Evet doğrudur aracın kendi kalması yakıtı arttırır bunu bildiğim için her zaman açemiler gibi aracı kendim kaldırmaya çalışırım gaz pedalına hafifce dokunduğun an anti stal devreden çıkar ama bu motoru zorlamakla alakalı bir durum değil sistem kendiliğinden mazotu daha fazla vermeye başlar bu sisteme bir örnek olarak iş makinalarında anti stel hidrolik sisteme bağlıdır sistem basıncı artınca pompaya bağlı bir piston ile gaz cubuğundan gazı arttırır bu anti stalin manuel olanıdır E normaldir, kalkmak için gaz verilir genelde... Motor zorlanmazsa sistem niye mazotu fazla vermeye başlar... Nerden anlar mazot vermesi gerektiğini.. ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Pisikojojik vs değil sadece meraktan bu soruyu sordum bide benim connet 75 hp o nedenle bazen araç doluyken klimada açık olduğunu unuttuğumda rampa kalkışlarda stop ettirebiliyorum Küçük motor.. Yapacak yok bence.. alışacaksınız.. Yorum bağlantısı
Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 E normaldir, kalkmak için gaz verilir genelde... Motor zorlanmazsa sistem niye mazotu fazla vermeye başlar... Nerden anlar mazot vermesi gerektiğini.. ? Mazot vermek ile gaz vermek aynı şey değil fazla mazotu pompa olanlarda mekanik olarak pompa verir, cdi olanlarda ejektörler püstürme aralığını elektironik olarak pistonlara erken püskürtür gaz vermek normal gaz pedalına basar gibi eğer ikiside aynı şey olsaydı her motor aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Küçük motor.. Yapacak yok bence.. alışacaksınız.. Abi düşük beygir diyecektin herhalde. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Yunus bey anladığım motor devrini daha hızlı yükseltmek istediğiniz. Rail sensörüne bağlanan rail gerilim arttırıcılar pompanın daha hızlı yüksek basınç gördermesine olanak tanır. Sizin yerinizde olsam power box olarak nitelendirilen kutulardan kullanırım. Starex crdi motoru bahsettiğiniz şekilde gaz yemekte idi. Otomatik ve 4x4 oluşu aracın kalkışını hantallarştırıyordu. Box ile hantallığı yok edersiniz bir miktarda güç alacaksınız. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Kasım 2011 Paylaş 26 Kasım 2011 Mazot vermek ile gaz vermek aynı şey değil fazla mazotu pompa olanlarda mekanik olarak pompa verir, cdi olanlarda ejektörler püstürme aralığını elektironik olarak pistonlara erken püskürtür gaz vermek normal gaz pedalına basar gibi eğer ikiside aynı şey olsaydı her motor aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu Pompa nasıl yapar bu işi... İkisi aynı şey değilse, biz gaza basınca neler oluyor, ? Konuları çok alakasız yerlere bağlayıveriyorsunuz Yunus Bey.. eğer ikiside aynı şey olsaydı her motor aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu Bu cümlenin konuya kattığı nedir.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts