Yunus Bager 26 Kasım 2011 Yazar Paylaş 26 Kasım 2011 Yunus bey anladığım motor devrini daha hızlı yükseltmek istediğiniz. Rail sensörüne bağlanan rail gerilim arttırıcılar pompanın daha hızlı yüksek basınç gördermesine olanak tanır. Sizin yerinizde olsam power box olarak nitelendirilen kutulardan kullanırım. Starex crdi motoru bahsettiğiniz şekilde gaz yemekte idi. Otomatik ve 4x4 oluşu aracın kalkışını hantallarştırıyordu. Box ile hantallığı yok edersiniz bir miktarda güç alacaksınız. Teşekkür ederim Servet bey yanlız söylemeyi unuttum benim connect tdci değil düz pompa enjektör Pompa nasıl yapar bu işi... İkisi aynı şey değilse, biz gaza basınca neler oluyor, ? Konuları çok alakasız yerlere bağlayıveriyorsunuz Yunus Bey.. Bu cümlenin konuya kattığı nedir.. Bunu anlatabilmek için mazot ponpasının içini bilmek gerekir Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Kasım 2011 Paylaş 27 Kasım 2011 Teşekkür ederim Servet bey yanlız söylemeyi unuttum benim connect tdci değil düz pompa enjektör Connect lerde commonrail olmayan motor varmı ? Benim bildiğim yok. Yorum bağlantısı
Yunus Bager 27 Kasım 2011 Yazar Paylaş 27 Kasım 2011 Bu cümlenin konuya kattığı nedir.. Ben size soruyorum örnek: motor devri 3000 rampa aşagıya, düzde yada rampada gidsek araç aynı yakıtımı yakar eğer sizin dediğiniz gibi gaz vermek , mazotu artırmak, aynı anlama gelseydi aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu pompa istenilen deviri sabit tutabilmek için mazot verir yada düşürür , devir arttırmak için gaz verilir bunu anlatmak o kadar kolay değil pompanın içini bilmek gerekir tdci araçlarda ise mazot füstürme sırasının neye göre ayarlandığını ne şekilde tepki verdiğini bilmek gerekir Connect lerde commonrail olmayan motor varmı ? Benim bildiğim yok. 2007 sonuna kadar 75hp olanlar düz pompa 90 ve 110 tdci 2008 den sonrası 75,90,110 tdci oldu Yorum bağlantısı
Servet Aydın 27 Kasım 2011 Paylaş 27 Kasım 2011 2007 sonuna kadar 75hp olanlar düz pompa Düz pompa ise işniz mekanik yolla çözülebilir. Pompa basınç civatasından çok az basıncı arttırın. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 27 Kasım 2011 Paylaş 27 Kasım 2011 (düzenlendi) Bu sprint booster'ın çalışma prensibi nasıl acaba ? Yani bahsettiğiniz gibi yüksek devire daha ani çıkarmak için nasıl bir müdehalede bulunuyor ? Ben sizin dediğinizi anladım sanırım. Fiesta da bende çok yaşıyordum bahsettiğiniz sorunu. Yani gaza basmam ile motorun devirlenmesi arasında 1sn civarı bir fark vardı. Özellikle aracın burnu yokuş aşağı bakarken geri geri kalkmam gerektiğinde araç ya stop ediyordu yada tam devirlenemediğini için stop etmeye meyil ediyordu. Klima açıksa normal yokuş kalkışlarında da çoğu zaman aynı problem oluyordu. Tabiki diyebilir şimdi arkadaşlar el freni kullanarak devirlendirir sonra kalkabilirsin diye ama el frensiz pek mümkün olmuyor. Sizin bahsettiğiniz sanırım buna benzer bir problem. Bunun powerbox veya chiple giderebileceğini de sanmıyorum. Dizel araçların genel yapısıyla alakalı sanırım. Mantık olarak hızlanmaya etki edeceğini düşünmüyorum. Ancak şöyle etki eder. Araçlar rölanti devrinde beklerken start verilirse belki bu alet olan araç daha erken sarmaya başlar. Onun dışında devrini almış olarak bekleyen iki araç arasında hiç bir fark olmaz. Bahsettiğiniz ürün bu konuda işe yarıyorsa evet faydalı ama fiyatı oldukça yüksek sanırım. Değermi değmez mi tartışılır 27 Kasım 2011 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yunus Bager 27 Kasım 2011 Yazar Paylaş 27 Kasım 2011 Bu sprint booster'ın çalışma prensibi nasıl acaba ? Yani bahsettiğiniz gibi yüksek devire daha ani çıkarmak için nasıl bir müdehalede bulunuyor ? Ben sizin dediğinizi anladım sanırım. Fiesta da bende çok yaşıyordum bahsettiğiniz sorunu. Yani gaza basmam ile motorun devirlenmesi arasında 1sn civarı bir fark vardı. Özellikle aracın burnu yokuş aşağı bakarken geri geri kalkmam gerektiğinde araç ya stop ediyordu yada tam devirlenemediğini için stop etmeye meyil ediyordu. Klima açıksa normal yokuş kalkışlarında da çoğu zaman aynı problem oluyordu. Tabiki diyebilir şimdi arkadaşlar el freni kullanarak devirlendirir sonra kalkabilirsin diye ama el frensiz pek mümkün olmuyor. Sizin bahsettiğiniz sanırım buna benzer bir problem. Bunun powerbox veya chiple giderebileceğini de sanmıyorum. Dizel araçların genel yapısıyla alakalı sanırım. Mantık olarak hızlanmaya etki edeceğini düşünmüyorum. Ancak şöyle etki eder. Araçlar rölanti devrinde beklerken start verilirse belki bu alet olan araç daha erken sarmaya başlar. Onun dışında devrini almış olarak bekleyen iki araç arasında hiç bir fark olmaz. Bahsettiğiniz ürün bu konuda işe yarıyorsa evet faydalı ama fiyatı oldukça yüksek sanırım. Değermi değmez mi tartışılır Sistemin çalışma mantığını bilemiyorum ama anladığım kadarıyla gaz pedalından veri iletimini ani tepkimeleri daha çabuk iletiyormuş tabi ne kadar işe yarıyor denemek lazım gerçi denemeye değecek kadarda ucuz bir parça değil belkide gerçekten o parayı verince psikolojik olarak değdiğine inanıyor olabiliriz Evet bende size katılıyorum devrini almış iki araçda aynı ivmelenmeye sahiptir Aslında tabiki kendi aracımda kalkış tepkisini bildiğim için çok sorun olmuyor bu sorun 1,3 doblo'yu ilk kullandığımda dahada iyi anladım düşük devirlerde connect'i aratıyor ama kaltıktan sonra connect'ten daha iyi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Kasım 2011 Paylaş 27 Kasım 2011 Sistemin çalışma mantığını bilemiyorum ama anladığım kadarıyla gaz pedalından veri iletimini ani tepkimeleri daha çabuk iletiyormuş... Daha "çabuk" değil daha "artırılmış" vermektedir. Lineer olan pedal potansiyometresindeki değerleri ölçüp bunun orta kısımlarını hissizleştirmekte baş kısımlarını ise hassaslaştırmaktadır. Sonuç olarak siz eskiden yarım gaza bastığınız ayak basıncında o adam yarımdan fazla gaz vermektedir. Böylece araba güçlendi, tepkisi arttı sanmaktasınız. Bronşit için maydonoz içmek gibi birşey. en azından zihniniz rahatlaşır. Dezavantaj olarak arabayı sakin kullanamazsınız. Bu da başta dediğim acemi mi yoksa sinirli mi yorumlarının size uzaktan yapılmasına yol açacaktır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Kasım 2011 Paylaş 27 Kasım 2011 Ben size soruyorum örnek: motor devri 3000 rampa aşagıya, düzde yada rampada gidsek araç aynı yakıtımı yakar eğer sizin dediğiniz gibi gaz vermek , mazotu artırmak, aynı anlama gelseydi aynı devirde aynı yakıt sarfiyatı olurdu pompa istenilen deviri sabit tutabilmek için mazot verir yada düşürür , devir arttırmak için gaz verilir Yine cevap vermemişsiniz.. Önce siz cevap verin lütfen.. Rölantiyi sabit tutmak için mazot göndermekle, devir artırmak için gaza basmak arasındaki fark nedir.. ? Viteste rampa iniş olayının konumuzla hiç alakası yok ki ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Kasım 2011 Paylaş 27 Kasım 2011 LPG pedalına çok basmayacağız gaza değil demek istiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Kasım 2011 Paylaş 27 Kasım 2011 LPG pedalına çok basmayacağız gaza değil demek istiyor. Hehe, bu pedalın adını gaz pedalı koyanlar, bir gün bu motorlara lpg takılacağını ve buna halk arasında gaz deneceğini bilmiş... Yorum bağlantısı
Yunus Bager 30 Kasım 2011 Yazar Paylaş 30 Kasım 2011 siz 2 mehmet burda kafanıza göre takılın siz benim sorduğum soruyu değilki cevaplamak ne sorduğumu anlayacak kafasitede bile değilsiniz hiç cevap yazmayın bu saatten sonra bu forumdada işim olmaz yazdığınızı okuyacak kadar kalmayacağım arkamdan laf diyeninde iade ediyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Yine sorularımı cevaplamamak için kaçamak bir cevap bulmuşsunuz.. Tebrik ediyorum sizi.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Adaş biz kafamıza göre takılalım en iyisi. Yunus Bey bizi anlamadı sanırım İşte gençlik naparsın böyle olabiliyor, alınıyorlar. Yunus Bey, bazı şeyleri yazarken düşünmeden ağzınıza geldiği şekilde yazmayın (teknik şeylerden bahsediyorum) çünkü ifade tam oturmayınca sizin demek istedikleriniz ile yazdıklarınız birbirini tutmuyor. Sprintbooster işe yaramayan, arabayı acemi bir adam kullanıyormuş gibi hop hop hoplatan bir gaz pedalı bozucusudur. olay budur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts