Ali Elöver 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 2. 1.4 motorda, 122/140 Ps turbo, gerisi kompresör+turbo ile aşırı besleniyor Yanlışsın hacı, sadece 122 bg'lik model turbo, 140'lık kompresör+ turbo, aynı 160-170 ve 180'lik modellerde olduğu gibi. Bu arada en sağlamı 122'lik salt turbo modeli imiş, ben yalancısıyım okuduklarımın. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 Evet en ideali 122'lik deniliyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 122 liği alan satmak için bahane yapıyordur bence , gazlamaaaınca sürünüyor 122 ler, gazlaaınca da fena yakıyor. Ama 2000d/d vites büyütüp gidebiliyor, torku yeterli. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 Aile arabalarında bu kadar güce ne kadar gerek var onu anlamış değilim, tork lazımsa dizel alınır zaten. Yorum bağlantısı
Ali Elöver 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 (düzenlendi) 140 bırakan utansın yani Gene yanlışsın Sn. Boyar. Aslında 1400cc salt turbo modelin 120 ve 150 Bg olması lazım (Fiat'da böyle mesela standart 120'den başlayıp 150 180 Bg T-jet'ler ve hepsi turbo besleme, sadece turbo modelleri küçükten büyüğe doğru gidiyor IHI VL36 - 37 ve Garret 1446 gibi, ha tabi VW çift şarjlı motoru kadar verimli mi , alt devirden itibaren turbolag olmadan doluyor mu tartışılır ama daha sağlam ve sorunsuz olduğu kesin) 122 liği alan satmak için bahane yapıyordur bence , gazlamaaaınca sürünüyor 122 ler, gazlaaınca da fena yakıyor. Ama 2000d/d vites büyütüp gidebiliyor, torku yeterli. Çift şarjlı motorlar yüksek km'lerde manyetik ayırıcı (tam ismini unuttum komp'den turboya geçişi sağlayan ve 2000dd ile 3000dd arası zırt pırt devreye giren aşırı besleme seçimini yapan parça) ile başlayacak sorunlara gebe ve bunu almanlar dile getiriyor. Yani uzun vadede bu çift şarjlı motor bence üretilmeyecek, değişken geometrili tubolar ile daha büyük turbolarlar değişik güç rezervi alacak VW'de. Keza Fiat, Opel BMW Subaru EVO falan hep böyle yapıyor. Asıl bozuk olan senin Cupra'nın motoru, 40.000'de DSG, 100.000 km'de motor Niravanaya ulaşır, 180 Bg'in stresine ikisi de dayanamaz. Aile arabalarında bu kadar güce ne kadar gerek var onu anlamış değilim, tork lazımsa dizel alınır zaten. Dizel motor torku o kadar dar bir devir aralığında veriyor ki, benzinli turbo'nun göreceli az olan torku çok daha verimli yola akıyor. Dizel 2500 de başlayıp 3500dd de biterken benzinli turbo 1750 dd den başlayıp aynı torku 5500 ' e kadar taşıyor ki asıl tork etkisi budur. Anlık gelen ve düşük devirde, üst devirde kullanılamayan torkun bence çok bir kıymeti yok. 25 Aralık 2011 tarihinde Ali Elöver tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 çift şarjlılar tabii üretilmez, iyi olan çekilir piyasadan Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 senin Cupra'nın motoru, 40.000'de DGS, 100.000 km'de motor Niravanaya ulaşır, 180 Bg'in stresine ikisi de dayanamaz. . Yorum bağlantısı
Ali Elöver 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 çift şarjlılar tabii üretilmez, iyi olan çekilir piyasadan Kıskanıyorum Cupranı :nazar: , attığım fışkılar biraz da ondan, neden sende var bende yok hasedim debreşti azıcık yereyim arabanı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 1.5 ton ile uğraşan tek beslemeli motoruna selam et, 2000d/d yı göremeden vites büyütüyorum ki öndeki ağır bineklere çarpmayayım. Evo satılmazdı kanımca.... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Aralık 2011 Paylaş 26 Aralık 2011 prensipte güzel de, pratikte atmosferik diye kullanmıştım ben bunu, en büyük avuntum 3 şahidimin olması ben ilk söylediğimde inanmadın ama abi ben daha sonra başka bir bayide tekrar sürdüm. araba uçmuyor. istikrarlı gidiyor. 125 lik atmosferiği deneyemediğimiz için aradaki farkı anlayamadım. ama TSI 140 lık da da bir şey dikkatimi çekmişti. 4000dd civarı araba cidden iyi gidiyor. ne zmaanki kompresör devreden çıkıp turbo basıyor. onda da ilk tat kalmıyor. ecoboostta da o tadın olmaması adamlar 1700 dd civarı mı ne o devirden 5000dd ye kadar mıydı neydi sabit 240 tork bandı yapmış. yani ama. 180 beygir spor araba değil, 240 nm torklu ekonomik C segmenti. Yorum bağlantısı
özhan Özkan 26 Şubat 2012 Paylaş 26 Şubat 2012 Bunları tıpkı dizel gibi yapmışlar yüksek basınçlı enjektörler var dizelgibi birde turbo enjektörler yakıtı zerreciklere ayırıyo yanma odasında.. kim bilir ileride tek yakıtlı motorlara dönülür belki.. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 26 Şubat 2012 Yazar Paylaş 26 Şubat 2012 Ecobost motorların bakım ve arızalarının yüksek rakamlarda olduğunu duydum. (Ford Gölcük deki birsinden) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Şubat 2012 Paylaş 26 Şubat 2012 Satış fiyatlarından itibaren zaten premium faturalı Yorum bağlantısı
Recommended Posts