İçeriğe Yönlendir

Ford Ecoboost Motor


Engin Özarı

Recommended Posts

Ali Elöver

2. 1.4 motorda, 122/140 Ps turbo, gerisi kompresör+turbo ile aşırı besleniyor

Yanlışsın hacı, sadece 122 bg'lik model turbo, 140'lık kompresör+ turbo, aynı 160-170 ve 180'lik modellerde olduğu gibi.

Bu arada en sağlamı 122'lik salt turbo modeli imiş, ben yalancısıyım okuduklarımın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

122 liği alan satmak için bahane yapıyordur bence :D , gazlamaaaınca sürünüyor 122 ler, gazlaaınca da fena yakıyor. Ama 2000d/d vites büyütüp gidebiliyor, torku yeterli.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Aile arabalarında bu kadar güce ne kadar gerek var onu anlamış değilim, tork lazımsa dizel alınır zaten. :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

140 bırakan utansın yani :D

Gene yanlışsın Sn. Boyar. Aslında 1400cc salt turbo modelin 120 ve 150 Bg olması lazım (Fiat'da böyle mesela standart 120'den başlayıp 150 180 Bg T-jet'ler ve hepsi turbo besleme, sadece turbo modelleri küçükten büyüğe doğru gidiyor IHI VL36 - 37 ve Garret 1446 gibi, ha tabi VW çift şarjlı motoru kadar verimli mi , alt devirden itibaren turbolag olmadan doluyor mu tartışılır ama daha sağlam ve sorunsuz olduğu kesin)

122 liği alan satmak için bahane yapıyordur bence :D , gazlamaaaınca sürünüyor 122 ler, gazlaaınca da fena yakıyor. Ama 2000d/d vites büyütüp gidebiliyor, torku yeterli.

Çift şarjlı motorlar yüksek km'lerde manyetik ayırıcı (tam ismini unuttum komp'den turboya geçişi sağlayan ve 2000dd ile 3000dd arası zırt pırt devreye giren aşırı besleme seçimini yapan parça) ile başlayacak sorunlara gebe ve bunu almanlar dile getiriyor. Yani uzun vadede bu çift şarjlı motor bence üretilmeyecek, değişken geometrili tubolar ile daha büyük turbolarlar değişik güç rezervi alacak VW'de. Keza Fiat, Opel BMW Subaru EVO falan hep böyle yapıyor.

Asıl bozuk olan senin Cupra'nın motoru, 40.000'de DSG, 100.000 km'de motor Niravanaya ulaşır, 180 Bg'in stresine ikisi de dayanamaz.

Aile arabalarında bu kadar güce ne kadar gerek var onu anlamış değilim, tork lazımsa dizel alınır zaten. :)

Dizel motor torku o kadar dar bir devir aralığında veriyor ki, benzinli turbo'nun göreceli az olan torku çok daha verimli yola akıyor. Dizel 2500 de başlayıp 3500dd de biterken benzinli turbo 1750 dd den başlayıp aynı torku 5500 ' e kadar taşıyor ki asıl tork etkisi budur. Anlık gelen ve düşük devirde, üst devirde kullanılamayan torkun bence çok bir kıymeti yok.

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
senin Cupra'nın motoru, 40.000'de DGS, 100.000 km'de motor Niravanaya ulaşır, 180 Bg'in stresine ikisi de dayanamaz. .

:)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

çift şarjlılar tabii üretilmez, iyi olan çekilir piyasadan :fiuw:

Kıskanıyorum Cupranı :nazar: :nazar: :nazar: , attığım fışkılar biraz da ondan, neden sende var bende yok hasedim debreşti azıcık yereyim arabanı :p

img_5279.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.5 ton ile uğraşan tek beslemeli motoruna selam et, 2000d/d yı göremeden vites büyütüyorum ki öndeki ağır bineklere çarpmayayım.

Evo satılmazdı kanımca....

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

prensipte güzel de, pratikte atmosferik diye kullanmıştım ben bunu, en büyük avuntum 3 şahidimin olması :rofl:

ben ilk söylediğimde inanmadın ama abi :p

ben daha sonra başka bir bayide tekrar sürdüm. araba uçmuyor. istikrarlı gidiyor. 125 lik atmosferiği deneyemediğimiz için aradaki farkı anlayamadım. ama TSI 140 lık da da bir şey dikkatimi çekmişti. 4000dd civarı araba cidden iyi gidiyor. ne zmaanki kompresör devreden çıkıp turbo basıyor. onda da ilk tat kalmıyor. ecoboostta da o tadın olmaması adamlar 1700 dd civarı mı ne o devirden 5000dd ye kadar mıydı neydi sabit 240 tork bandı yapmış. yani ama. 180 beygir spor araba değil, 240 nm torklu ekonomik C segmenti.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
özhan Özkan

Bunları tıpkı dizel gibi yapmışlar yüksek basınçlı enjektörler var dizelgibi birde turbo enjektörler yakıtı zerreciklere ayırıyo yanma odasında.. kim bilir ileride tek yakıtlı motorlara dönülür belki..

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Ecobost motorların bakım ve arızalarının yüksek rakamlarda olduğunu duydum. (Ford Gölcük deki birsinden)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...