İçeriğe Yönlendir

Spor Hava Filtresinin Araca Artı Ve Eksileri Nelerdir?


Misafir

Recommended Posts

Misafir

Selamlar,

Konu ile alakalı internette aslında baya yazışma mevcut ama burası daha güvenilir geliyor bana. Yorumlarınızı alabilir miyim açık hava filtresi hakkında? Araca uzun vadede zararı olur mu? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Spor hava filtresi olan bir golf 4 kullanmıştım performans olarak çokda bir katkısı oludğunu söyleyemem yani 2-3 hp daha artıyor.... herşeyden önce çıkardığı ses çok güzel onu belirtiyim...ama dezavantajları da yok değil... benim mondeo için bi ara düşünmüştüm ama bu tür spor hava filtrelerinin açıkda olması ve dışardaki tozu da direk iletiyor olması beni bu düşüncemden uzaklaştırmıştı...

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

benimde merak ettiğim birşey bu dizel araçlara oluyormu peki?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şahesen yaptığım dyno ölçümlerinde açık/kapalı/tandart/hatta hava filtre kabinini komple çıkardığımızda beygir artışı görmedik, devirlenme isteği atmosferik motorda artabilir, tdci da yazılım sonrası yine devirlenmeye katkısı olabilir, max gücü artırması eşyanın tabiatına aykırı, vesile ile hava/egzos sesi arttıkça psikolocik beygirler artar ona birşey diyemem

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

örnek olarak K&N gibi markaların kiti kullanılırsa etki edeceği düşüncesindeyim. Açık havanın çıkardığı seste cabası tabiki benzinliler açısından.Dizelde kutu içi K&N kullanıyorum şehir içinde bir fark göremedim gibi birde uzun yolda denemek lazım

Yorum bağlantısı
Misafir

Motor ömrüne kötü yönden etkisi olur mu acaba. Yaşadığım yer özellikle yazın toz fırtınaları yönünden hatrı sayılır şekilde. Motoru koruma dereceleri standart kağıt filtreye göre düşükmü?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bu konuda filtrenin kalitesi önemli. Normalde de yan sanayi filtre kullanıyorsanız onlarda sıkıntılı

Yorum bağlantısı
Misafir

filtresiz denedim sesi hoşuma gitti takıp takmamak konusunda kararsız kaldım. Fakat arabanın alt devirleri sağırlaşıyor.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bi arkadaşımın Rover 200 Vi vardı ona takmıştık alt devirleri daha kötü olmuştu.Sonra çıkardık.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Yaklaşık 1,5 sene boyunca pug 306 da kullanmıştım,sesi gerçekten güzel,iyi tarafı 3000 devire kadar ses yok,3000 den sonra ötmeye başlıyor,4000 den sonra coşuyor,insanı gaza getiriyor,normal kullanım şeklinizi değiştirmezseniz fazla yakmaz,hatta yakıt düşebilirde.Aracın rahat nefes alması herzaman iyidir.Araç rahat nefes aldığı zaman daha fazla hava çekebilecek,oksijen sensörüde bu havaya oranla biraz yakıtı arttıracaktır,hatırı sayılır bir güç artışı olmaz ama rahatlar araç.Alt devirlerdeki düşme map sensöründen olur,hava girişi rahat olacağından emme manifoltundaki basınç (vakum değeri) bir miktar düşer,aslında çekilen hava artmıştır ama map sensörü basıncı düştüğünden map haritasındaki enjektör değerleri yetersiz kalabilir,harita ile oynanarak düzeltilebilir.Aracınıza performans yönünden faydası olup olmayacağını anlamak için orjinal filtre kutusunu çıkarıp emme manifolt borusu boşta iken deneyin,eskiye göre değişme,rahatlama olmadıysa gerek yok,taksanızda sadece ses verir.pug da denemiştim,rahatlama olmuştu,satana kadar da açık filtre ile kullandım.

Bu uygulamada en önemli konu filtre kaput içinde açıkda olacağından sıcak hava çekme sorunudur,bu durum performans artması beklerken tam tersine düşürür,hem sıcak havayı çekmek zordur hemde IAT sensörü sıcak havayı gördükce avansı düşürüp yakıtı kısar,buda özellikle alt devirlerdeki kaybın 2. bir sebebi olur.Mümkün olduğunca sıcak havadan uzak olacak bir yere monte edilmeli,imkan varsa sıcak hava olan tarafa bariyer yapılmalıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...