İçeriğe Yönlendir

Devir Saati 2200 De Takılıyor!


Mustafa Ceviz

Recommended Posts

Mustafa Ceviz

2004 hb collection lpg li aracımı ilk çalıştırdığımda(motor soğukken) vitesi boşa alıp yavaş yavaş gaz veriyorum devir saati aynı oranda artarak yükseliyor ibre 2200 devire geldiğinde ben gaz vermeye devam ettiğim halde ibre(ve motor) 2200 de takılıp kalıyor ben gaza basmaya devam ediyorum ama ibre(ve motor) halen 2200 de takılıyor ve küçük irkilmelerle bu devri(2200) aşmaya çalışıyor ben gaz vermeyi sürdürüyorum normal şartlarda 3 bine yaklaştığımda ibre(ve motor) biranda olması gerekn yere 3 bin civarına ulaşıyor. bu durumu motor sıcakken denediğimde yapmıyor. sadece ilk çalıştırdgımda yapıyor sizce sorun nedir böyle bişeyle karşılaşan var mı?

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Aynı dert bende de var.Rolantide çalışırken 2200 ile 2800 arasında deviri tutamıyorum hemen 2200 e düşüp araba küçük küçük gaz veriyor kendi kendine :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

savaş bey bu sorunu nasıl çözecez peki çok sinir bi durum!!!

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
  Mustafa Ceviz yazdı:

savaş bey bu sorunu nasıl çözecez peki çok sinir bi durum!!!

Mustafa hocam ben biraz uğraştım sonunda bıraktım :) Tüp ayarı dediler yaptırdım,buji +kablolar değiştirdim,rolanti sensörünü ve boğaz kelebeğini temizledim ama yine de aynı.Takmıyorum artık :)

Geriye bir bobin kaldı o da çok para,şimdilik dursun.Ama çaresini bulursanız mutlaka bilgi isterim :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz
  Adnan Gökdemir yazdı:

Yakıt pompası olabilir.Aynı şey benimde başıma geldi.Felaket tellallığı yapmak gibi olmasın, ama yakın bir zamanda aracınız çalışmayabilir.

nasıl çözdünüz peki?

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Hiç uğraşmayın , benimkide öyle ki sanırım çoğu , belkide tüm focuslar en azından focus 1 ler böyle. Niye olduğunu bilmiyorum belkide yazılımla alakalıdır. Sadece boşta yaptığından hiç bir yere zararı yok.Benim araç aldım alalı (3 yıl) böyle.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Ben gene söylediğimin arkasındayım çözen olursa ki sanmıyorum , buraya yazsın bizde çözelim.Ben yapılması gerekenleri yaptım , buji , bobin , kablo , rolanti sensörü vs.vs. düzelmedi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
  Engin Ünal yazdı:

Ben gene söylediğimin arkasındayım çözen olursa ki sanmıyorum , buraya yazsın bizde çözelim.Ben yapılması gerekenleri yaptım , buji , bobin , kablo , rolanti sensörü vs.vs. düzelmedi.

LPG var mı?

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
  Hakan Gürsoy yazdı:

Düzeltenler oldu. Yeter ki düzgün usta bulunsun.

Tamam bende onu diyorum düzeltnler olduysa neyi değiştirip düzelttiler yazsınlar bizde düzeltelim.Bu sorunla uğraşan çok kişi var forumda.

  Evren Erakçora yazdı:

LPG var mı?

Var

Geçengün aracımı test cihazına bağlattım tüm sistemi test ettirdim hiç bir arıza , anormallik hata kaydı çıkmadı.

gri renkli ditörtgen şeklinde bir cihaz takıldı.bluetooth bağlantısı ile laptop la tüm sistem kontrol edildi , hatta kendi kendine test gibi bir testte yapıldı araç kendi kendine gaz verdi yavaşladı vs. herşey normal çıktı.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
  Hakan Gürsoy yazdı:

O kadar farklı şey var ki. Hepsi aynı sorunmuş gibi gözüküyor.

1-Rölanti problemleri: lpg takılınca belirginleşiyor. Bunlar çözüldü. En çok bu uğraştırır.

2-Yakıt pompası: aynı şekilde, takılma, kesilme yapar. Değişim tek çözüm.

3-Ateşleme: Buji,bobin, buji kablosu. Değişimler ile çözülüyor.

LPG öncesi de aslında aynı sorunlar var. Ancak benzinde pek belli olmuyor. LPG ise sorunların gün yüzüne çıkmasına neden oluyor. Değişimler sırasında mümkün olduğunca orjinal parçalar kullanmak lazım.

Şimdi sorunu baştan yazalım tabi sorunsa :)

Araç boşta yavaş yavaş gaza basıldığında 2200 devirden sonra devir sanki yükselmiyor , yavaş yavaş gaza basmaya devam tabi.Sonra 2200-2500 arası inip çıkıyor , sonra gaza basmaya devam ettiğimiz için birden 3000 ve üzeri devirlere çıkıyor. Ama yükte yani seyir halinde iken herhengi bir kesiklik titreme devir takılması yok.

1- rolanti problemim yok

2 - yakıt pompası olsa lpg de yapmaz ama lpg de de yapıyor.

3- Bu parçaların hepsi boş yere değişti , benim uğraşmayın dediğim şey benim gibi boş yere masraf etmeyin diyedir. Çünkü bu sorun sadece dururken boşta çok yavaş yavaş gaz verildiğinde yapıyor.Seyir halinde kesinlikle bir anormallik yok.Dururkende benim gibi aracını hergün doktor edasıyla dinleyenler hariç , kaç kişi milim milim gaz verir ki ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

engin bey gerçekten bende sizin gibi doktor edasıyla dinledim keşke dinlemeseydim kafama takıldı :) görüyorum ki yalnız değilmişim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
  Mustafa Ceviz yazdı:

engin bey gerçekten bende sizin gibi doktor edasıyla dinledim keşke dinlemeseydim kafama takıldı :) görüyorum ki yalnız değilmişim

Nerde kıl var hepsi memur vay arkadaş :crazy::rofl:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
  Engin Ünal yazdı:

Şimdi sorunu baştan yazalım tabi sorunsa :)

Araç boşta yavaş yavaş gaza basıldığında 2200 devirden sonra devir sanki yükselmiyor , yavaş yavaş gaza basmaya devam tabi.Sonra 2200-2500 arası inip çıkıyor , sonra gaza basmaya devam ettiğimiz için birden 3000 ve üzeri devirlere çıkıyor. Ama yükte yani seyir halinde iken herhengi bir kesiklik titreme devir takılması yok.

1- rolanti problemim yok

2 - yakıt pompası olsa lpg de yapmaz ama lpg de de yapıyor.

3- Bu parçaların hepsi boş yere değişti , benim uğraşmayın dediğim şey benim gibi boş yere masraf etmeyin diyedir. Çünkü bu sorun sadece dururken boşta çok yavaş yavaş gaz verildiğinde yapıyor.Seyir halinde kesinlikle bir anormallik yok.Dururkende benim gibi aracını hergün doktor edasıyla dinleyenler hariç , kaç kişi milim milim gaz verir ki ?

Bence gaz kelebeği potansiyometresi bozuk..

Forumda açıp temizleyenler olmuştu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz
  Savaş Değişli yazdı:

Nerde kıl var hepsi memur vay arkadaş :crazy::rofl:

ben memur değilim özel sektör dersane öğretmeniyim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İzcem Fırat Oktar

Açıkçası benim de rölanti ile ilgili sorunum var.Aracım(2005 mondeo lpg li) yavaşladıktan sonra rölanti 2000 seviyelerinde hiç gaza basmamama rağmen takılı kalıyor ve sonra düşüyor.Bir ustaya gittim.Bobinden başladı,gaz kelebeği vs vs anlattı.Çok yaktırır dedi.Çok masraf çıkacak diye vazgeçtim zaten önümüzdeki yıl aracımı değiştirmeyi düşünüyorum.Kalıcı çözüm bulan olursa paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Muhtemelen hava alıyor... Basit bir kontrol ile çözülür..

Ateşlemesi bozuk araba bunu yapmaz.. Ateşlemeye girmeyin..

Yorum bağlantısı
Harun Aydın

şimdi benim opeldede vardı bu sorun ara ara yapıyordu sebebi 1incisi tüpdeki ayarsızlık 2incisi ise rolanti ayarlayıcısı bunları tam olarak yaptırdım tüp ayarını güzel şekilde daha sonra rolanti ayarlayıcısını değiştirdim düzelmişti

  İzcem Fırat Oktar yazdı:

Açıkçası benim de rölanti ile ilgili sorunum var.Aracım(2005 mondeo lpg li) yavaşladıktan sonra rölanti 2000 seviyelerinde hiç gaza basmamama rağmen takılı kalıyor ve sonra düşüyor.Bir ustaya gittim.Bobinden başladı,gaz kelebeği vs vs anlattı.Çok yaktırır dedi.Çok masraf çıkacak diye vazgeçtim zaten önümüzdeki yıl aracımı değiştirmeyi düşünüyorum.Kalıcı çözüm bulan olursa paylaşırsa sevinirim.

bu sorun için aracı değiştirmenize deumicek bence bu tür sorunları her arabada yaşanıyor bende yaşadım bi abimin toyota var oda yaşıyor şuğan lavoto tüp taktırdı yani tüp takıldıktan sonra oldu onunda ben başımdan geçenş söyleyeyim bendede aynı sorun vardı birden 2 ne cıkıyordu boşa atınca yada araç komprosör e bindiğinde sonra 1 in altına inip stop bile ediyordu önce ustamın dediği gibi hava alıyormu diye bakıldı ve enjektörler yapıldı enjektörlerin oraya su döktü araç rolanti düzeldi orası yapıldı sonra gaz kelebeğimi nedir ismi orası temizlendi rolanti ayarlayıcısı değişti ve tüpe güzel birr ayar yapıldıktan sonra düzelmişti

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Valla bende söktüm ama temizleyecek bir tarafını bulamadım.

  Mehmet Özyürek yazdı:

Bence gaz kelebeği potansiyometresi bozuk..

Forumda açıp temizleyenler olmuştu..

Yorum bağlantısı
Rıfat Serttaş

Engin Ünal beyin yazdıklarına aynen katılıyorum. Benim aracım da aynı şekilde. Rölanti potansiometresine kadar değiştirdim aynı...

Rölantide 2000-3000 devir arasında durduramıyorum. Gaz verirken 2000-2200 devirden sonra aniden 3000 devire çıkıyor. Yolda herhangibir sakıncasını görmedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Kurnaz

Arkadaşlar selamlar aranıza yeni katılıyorum samsundan ertan 2004 ghia hb mavi 85 binde benim de aracımda boşta çalıştırırken ibreyi 2000-3000 devir arasında tutamıyorum.Birazda gaz verince birden fırlıyor bunu hem lpg de hemde benzindede yapıyor.yanlız giderken hiçbir sorun yok 2000-3000 devir aralığını kontrol ediliyor.ustam baktı sorduğumda bunun önemli olmadığını para harcamak istiyorsan bir sürü şeyin sırasıyla yapılması gerektiğini (maf -boğaz kelebek temizliği-rölanti sensörü değişimi ve vs.vs....) söyledi.aracı test de etti geçen hafta ford servisinde carbon clein yapmıştım.ustam 3. viteste 6000 devirde 180 hızı yapınca çok şaşırdım maşallah dedi ve o sorunu kafana takma dedi.hayırlısı artık.SAYGILARIMLA

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
  Ertan Kurnaz yazdı:

Arkadaşlar selamlar aranıza yeni katılıyorum samsundan ertan 2004 ghia hb mavi 85 binde benim de aracımda boşta çalıştırırken ibreyi 2000-3000 devir arasında tutamıyorum.Birazda gaz verince birden fırlıyor bunu hem lpg de hemde benzindede yapıyor.yanlız giderken hiçbir sorun yok 2000-3000 devir aralığını kontrol ediliyor.ustam baktı sorduğumda bunun önemli olmadığını para harcamak istiyorsan bir sürü şeyin sırasıyla yapılması gerektiğini (maf -boğaz kelebek temizliği-rölanti sensörü değişimi ve vs.vs....) söyledi.aracı test de etti geçen hafta ford servisinde carbon clein yapmıştım.ustam 3. viteste 6000 devirde 180 hızı yapınca çok şaşırdım maşallah dedi ve o sorunu kafana takma dedi.hayırlısı artık.SAYGILARIMLA

3 vites 6000 devirde 180 :unsure2:

Siz yanında mıydınız testi yaparken?

Yorum bağlantısı
Ertan Kurnaz

evet savaş bey bende yanındaydım inanın çok şaşırdım.ama hala o sorunum devam ediyor motor sıcakkende 2200-3000 devir arası tutmuyor.

Ayrıca arkadaşlar gauge test menüsünde dtc 262 kodu yanıp sönüyor nedeni ne dir bilen varmıdır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...