Kaan Kepir 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Merhaba arkadaşlar (abilerim, kardeşlerim) Dün yine bir sorun yaşadım. Aracım kontağı açtıktan yaklaşık 5 dk sonra (motor soğuk iken) , vantilatör kayışından olduğunu tahmin ettiğim bir ses gelmeye başladı. Benzetmek gerekirse, sürtünme, hafif ciyaklama gibi. Herkes nasıl yorumlar bilemem. Servisten bu sabah için randevu aldım ve aracı bıraktım. Öğleden sonra servis tarafından arandım ve Devirdaim değişmesi gerektiği söylendi. Parça garantiden değişecek, kabul ettim. Buraya kadar benim açımdan bir sorun yok. NOT: * Aracım henüz, 1,5 yaşında. (2010 Fiesta Titanium X) * Geçen ay, klima fan sensörü değişti. * Ertesi hafta da, klima kontrol elektronik paneli değişti. * Servise götürmeden önce bir uyarı, ikaz lambası, hata vermedi. Tamamen sesten huzursuz olduğum için servise götürdüm. Merak ettiğim sorularım; (tecrübeleriniz ve bilginiz dahilinde) * Bu kadar kısa süre içerisinde, devirdaim pompası değişmesi normalmidir? (Günde 35 km yol yapıyorum, evden işe) Toplamda aracım 17500 km. * Devirdaim ile beraber, Triger ve V kayışı tek set olur diye biliyordum. Acaba 3 parça birden mi değişir? * Eğer 3 parça birden değişirse; aracımda ileriye dönük bir sorun aramama sebep olabilirmi? Psikolojik olarak, parçaların yenilenmesi beni memnun eder ama 1,5 yılda ana parçaların değişmesi de, yeni arızaların çıkabileceği düşüncesine kapılmama sebep oluyor. * Yukarıda da yazmıştım, klima parçaları değişmişti. Bu değişen parçaların, devirdaim pompası arızalanmasında etkisi olabilirmi? Şimdiden tecrübeleriniz paylaştığınız için teşekkür ederim. Kazasız günler dileğiyle. Yorum bağlantısı
Kaan Kepir 10 Şubat 2012 Yazar Paylaş 10 Şubat 2012 Garanti kapsamında mı değiştirecekler ? Doğrudur, garanti kapsamında parça değişeceği beyan edildi. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Bu kadar km de değişmesi normal değil. -Devirdaimde kaçak oluşmuş ve bu sebeple değişim denmiş olabilir -Duyulan ses v kayışından gelmiştir bence ve devirdaim trigerden hareket alıyor bildiğim kadarıyla -V kayısı damlayan yağ vs den ve gergi bilyasından ses yapabilir -Garantiden değişiyorlarsa set olarak herikisinide değiştirin Yorum bağlantısı
Tahir İlter 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Bahsettiğiniz parçalar sürekli işleyen mekanik parçalar değişmesi ihtimaller dahilinde bu kadar kısa sürede olması şansızlık olmuş sadece garanti kapsamından değişti ise kafaya takılacak bir şey olduğunu düşünmüyorum aracınıza güvenle binebilirsiniz. Triger ve V kayışı değişimi 90bin km/5 yıl hangisi önce gelirse şeklindedir standart prosedürde. Yorum bağlantısı
Erol Güven 10 Şubat 2012 Paylaş 10 Şubat 2012 Selam arkadaşlar benim aracımda aynı sorunlar vardı servise gitdim devir daim dediler değiştirdiler . Bir sıkıntı yoktu daha sonra ona benzer ses geldi bu seferde tiriger seti değişti garanti dahilinde sorun kalktı .Servis yetkilisine sorduğumda arac daha 2011 model 10,000 km nasıl olur dedim onlarda bazen parca hatası olabiliyor ve bu tür arzalar garanti dahhilinde olması sizin için her zaman avantajlıdır dedi .benim için daha iyi oldu birde düşünsenize garanti bitdiğinde olursa baya masraflı olurdu. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 11 Şubat 2012 Paylaş 11 Şubat 2012 Devirdaim pompasını v kayışı mı yoksa triger kayışı mı çevirir? Yorum bağlantısı
İsmail Yanık 11 Şubat 2012 Paylaş 11 Şubat 2012 Devirdaim pompasını v kayışı mı yoksa triger kayışı mı çevirir? Triger kayışı çevirir. Yorum bağlantısı
İsmail Yanık 11 Şubat 2012 Paylaş 11 Şubat 2012 Merhaba arkadaşlar (abilerim, kardeşlerim) Dün yine bir sorun yaşadım. Aracım kontağı açtıktan yaklaşık 5 dk sonra (motor soğuk iken) , vantilatör kayışından olduğunu tahmin ettiğim bir ses gelmeye başladı. Benzetmek gerekirse, sürtünme, hafif ciyaklama gibi. Herkes nasıl yorumlar bilemem. Servisten bu sabah için randevu aldım ve aracı bıraktım. Öğleden sonra servis tarafından arandım ve Devirdaim değişmesi gerektiği söylendi. Parça garantiden değişecek, kabul ettim. Buraya kadar benim açımdan bir sorun yok. NOT: * Aracım henüz, 1,5 yaşında. (2010 Fiesta Titanium X) * Geçen ay, klima fan sensörü değişti. * Ertesi hafta da, klima kontrol elektronik paneli değişti. * Servise götürmeden önce bir uyarı, ikaz lambası, hata vermedi. Tamamen sesten huzursuz olduğum için servise götürdüm. Merak ettiğim sorularım; (tecrübeleriniz ve bilginiz dahilinde) * Bu kadar kısa süre içerisinde, devirdaim pompası değişmesi normalmidir? (Günde 35 km yol yapıyorum, evden işe) Toplamda aracım 17500 km. * Devirdaim ile beraber, Triger ve V kayışı tek set olur diye biliyordum. Acaba 3 parça birden mi değişir? * Eğer 3 parça birden değişirse; aracımda ileriye dönük bir sorun aramama sebep olabilirmi? Psikolojik olarak, parçaların yenilenmesi beni memnun eder ama 1,5 yılda ana parçaların değişmesi de, yeni arızaların çıkabileceği düşüncesine kapılmama sebep oluyor. * Yukarıda da yazmıştım, klima parçaları değişmişti. Bu değişen parçaların, devirdaim pompası arızalanmasında etkisi olabilirmi? Şimdiden tecrübeleriniz paylaştığınız için teşekkür ederim. Kazasız günler dileğiyle. Klima parçalarının değişmesi devirdaimi etkilemez. Sizin başınıza bu arızaların gelmesi tamamen bir şansızlık ama kötü düşünmeyin. Devirdaim zaten çok basit bir parçadır. Bir metal üzeinde bir tafafında su kanadı diğer tarafındada rulmanlı dişli vardır vardır ve ses yapıp arızalanması gayet normaldir. Aracın kilometresi ile pek alakalı değildir. Ayrıca arıza yaptıktan sonra değişen parçalar genelde ilk fabrika montajından daha iyi olur hatta parça kalitesi bile daha yüksek olabilir. Yetkili servisler hiçbir zaman kendilerini riske atmazlar. O parçayı fabrikanın yaptığı montajdan daha dikkatli yaparlarki aynı arızalar tekrar ederse aracı değiştirmek zorunda kalmasınlar ve müşterilerin sürekli servise gelip tamir yaptırıp başlarına bela olmasını istemezler. Bende yetkili servisim ama otomotiv sektörü değil. Bizde orjinal parçalar ya birebir aynıdır yada orjinalinden daha kalitelidir. Aynı parçalar çok sık arıza yaptığında firma yedek parça kalitesini hemen yükseltir. Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 26 Kasım 2013 Paylaş 26 Kasım 2013 90 bın bakımım geldı ve yetkılı servıs ozel servıs olmak uzere 4 yerden fıyat aldım.sadece 1 tanesı ozel servisın soyledıgı devır daım mutlaka degısmesı lazım dıgerlerıde sokulup bakılır durumuna gore degısım yapılır dedi.ozel servisler fıyat olarak 3 assagı 5 yukarı aynı rakam cıkarırken malum yetkılı servis 2 kat fıyat verdii kı yetkılı servistekı ılgı alakadan pek memnun kalmadım getırsende olur getırmesende mısalı cımbızla aldım cevapları bu yuzden yetkılı servisi eledım ozel servıstekılerın cogu yıllarca ford servıste calısanların actıkları.sanırım ozel servıste olacak bakımlarım.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 26 Kasım 2013 Paylaş 26 Kasım 2013 Triger değişirken 80-100 liralık devridaimi de değiştirmek mantıklı olan..Sonradan kaçırır falan değiştirmek için triger değiştirir gibi sökülmesi gerekiyor.. Yorum bağlantısı
Hasan Baş 26 Kasım 2013 Paylaş 26 Kasım 2013 Kaan bey bahsetmiş olduğunuz ses sorunu bir çok fiestada mevcut sorunu gidermek için parça değişimi yapılıyor 2 yıllık bir araçtada bu tür sorunlar tabii can sıkıyor vede normal değil Değişen parcalar yenisiyle değişiyor ilerde yine ses yapma ihtimali var tabiii garantisi bitincede allah kerim Yorum bağlantısı
Mehmet Karagöz 26 Nisan 2015 Paylaş 26 Nisan 2015 Beninde devir daim garantiden değişti şimdi başka bir ses gelemeye başladı ayrıca motorda titreme artmış gibi geldi video yükledim gece çektiğim için karanlık cıktı abaca motor sesi normal mi ? Ses 4 sn sonra netleşiyor ıslık yada uğultu gibi Yorum bağlantısı
Recommended Posts