İçeriğe Yönlendir

600 Rpm Nin Farki


Emre Olgum

Recommended Posts

Emre Olgum

ağbilerim cenaze dolayısıyla 2 gün önce memleketim tekirdağ a gittim

acelem olduğu için aracımı biraz zorladım ve hız yaptım

gece yola çıktığım için yollar boştu ve ortalama şehirlerin içi hariç 140 tan aşağı düşmedim

140 ile giderken aracın devir saati 2500-2550 arası idi ve ortalamada km de tam 41 kr. yaktı

gelirken gündüzdü ve aracı cruise control da 105 e sabitledim

devir göstergesi 1920-1950 arası idi ve km de ortalama 29 kr yaktı

aracın bu az gibi gözüken 600 devirlik farkta yakıtı %33 etkilemesi normal mi

arada 35 km hız farkı 600 devir farkı ve km de 12 kr. fazla yaktı

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Gidiş ve gelişte aynı hızda gitseniz bile aynı yakmaz zaten.. Ayrıca 35 km hız az gibi gözüksede bu derece farklar yaratabilir normaldir..

Bu arada başınız sağolsun :(

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Hem de nasıl farkeder :) 90 la gelseydin 26 kuruşa kadar inerdi tüketimin :p Ben Çanakkale dönüşü 120 civarı gelmiştim çoğu yerde 13 litreye kadar inmişti tüketim, daha dikkatli olsaydım eminimki 11 litreye inerdi.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

ağbilerim cenaze dolayısıyla 2 gün önce memleketim tekirdağ a gittim

acelem olduğu için aracımı biraz zorladım ve hız yaptım

gece yola çıktığım için yollar boştu ve ortalama şehirlerin içi hariç 140 tan aşağı düşmedim

140 ile giderken aracın devir saati 2500-2550 arası idi ve ortalamada km de tam 41 kr. yaktı

gelirken gündüzdü ve aracı cruise control da 105 e sabitledim

devir göstergesi 1920-1950 arası idi ve km de ortalama 29 kr yaktı

aracın bu az gibi gözüken 600 devirlik farkta yakıtı %33 etkilemesi normal mi

arada 35 km hız farkı 600 devir farkı ve km de 12 kr. fazla yaktı

hava sürtünmesi hızın karesi kadar arttı ama, motor deviri de yükseldi normal.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Bu hesaplama, yol güzergahına,inilen çıkılan rapmaya,rüzgara,hava sıcaklığına,hıza ve devir aralığına göre değişimler gösterir.Kaldıki 140 km deki aracın o rakamları görmesi gayet normal.yakıt ortalamaları testleri o kadar dikkatli yapılırki,havanın ne oranını bile hesap ederler.Hiç bir zaman fabrika değerlerine düşmezsiniz.Çok sabırlı ve dikkatli bir kullanıcı iseniz yakın değerlerde seyreder aracınız.Zaten çok büyük fark olmamış.Yarı yarıya farketseydi belki düşündürebilirdi.Bu arada başınız saolsun.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Devir başına orantılı olarka tek değişen hızdır. Yakıt tüketimi hız arttıkca katlanarak artar. Bunun sebebide rüzgar direncinin artması, motor ve hareketli parçalardaki sürtünme direnclerininde hıza bağlı olarak yükselip verimlerinin düşmesidir. Motor devri yükseldikce verim değişerek verdiğimiz yakıttan aldığımız güç azalmaya başlar.

Yokuş aşağı gidilse, rüzgar arkadan esse bile, yine motor yüksek devirde olduğu için hareketli paralardaki güç iletim verimi ve motor verimi düşer. Ama yüksek hızda yakıtı asıl arttıran rüzgar direncinin hıza bağlı olarak katlanarak artmasıdır.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

90km/h ile 110km/h arasındaki fark

Ölümle yaşam arasındaki farkkadardır demişler. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hava sürtünmesi hızın karesi kadar arttı ama, motor deviri de yükseldi normal.

önemli ama unutulan bir hesaptır, fren mesafesinin de katlanması cabası

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...