Emre Olgum 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 ağbilerim cenaze dolayısıyla 2 gün önce memleketim tekirdağ a gittim acelem olduğu için aracımı biraz zorladım ve hız yaptım gece yola çıktığım için yollar boştu ve ortalama şehirlerin içi hariç 140 tan aşağı düşmedim 140 ile giderken aracın devir saati 2500-2550 arası idi ve ortalamada km de tam 41 kr. yaktı gelirken gündüzdü ve aracı cruise control da 105 e sabitledim devir göstergesi 1920-1950 arası idi ve km de ortalama 29 kr yaktı aracın bu az gibi gözüken 600 devirlik farkta yakıtı %33 etkilemesi normal mi arada 35 km hız farkı 600 devir farkı ve km de 12 kr. fazla yaktı Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 Gidiş ve gelişte aynı hızda gitseniz bile aynı yakmaz zaten.. Ayrıca 35 km hız az gibi gözüksede bu derece farklar yaratabilir normaldir.. Bu arada başınız sağolsun Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 Hem de nasıl farkeder 90 la gelseydin 26 kuruşa kadar inerdi tüketimin Ben Çanakkale dönüşü 120 civarı gelmiştim çoğu yerde 13 litreye kadar inmişti tüketim, daha dikkatli olsaydım eminimki 11 litreye inerdi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 (düzenlendi) ağbilerim cenaze dolayısıyla 2 gün önce memleketim tekirdağ a gittim acelem olduğu için aracımı biraz zorladım ve hız yaptım gece yola çıktığım için yollar boştu ve ortalama şehirlerin içi hariç 140 tan aşağı düşmedim 140 ile giderken aracın devir saati 2500-2550 arası idi ve ortalamada km de tam 41 kr. yaktı gelirken gündüzdü ve aracı cruise control da 105 e sabitledim devir göstergesi 1920-1950 arası idi ve km de ortalama 29 kr yaktı aracın bu az gibi gözüken 600 devirlik farkta yakıtı %33 etkilemesi normal mi arada 35 km hız farkı 600 devir farkı ve km de 12 kr. fazla yaktı hava sürtünmesi hızın karesi kadar arttı ama, motor deviri de yükseldi normal. 22 Şubat 2012 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 Bu hesaplama, yol güzergahına,inilen çıkılan rapmaya,rüzgara,hava sıcaklığına,hıza ve devir aralığına göre değişimler gösterir.Kaldıki 140 km deki aracın o rakamları görmesi gayet normal.yakıt ortalamaları testleri o kadar dikkatli yapılırki,havanın ne oranını bile hesap ederler.Hiç bir zaman fabrika değerlerine düşmezsiniz.Çok sabırlı ve dikkatli bir kullanıcı iseniz yakın değerlerde seyreder aracınız.Zaten çok büyük fark olmamış.Yarı yarıya farketseydi belki düşündürebilirdi.Bu arada başınız saolsun. Yorum bağlantısı
Ali Eren 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 Başınız sağolsun. Bence aradaki fark normal. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 Devir başına orantılı olarka tek değişen hızdır. Yakıt tüketimi hız arttıkca katlanarak artar. Bunun sebebide rüzgar direncinin artması, motor ve hareketli parçalardaki sürtünme direnclerininde hıza bağlı olarak yükselip verimlerinin düşmesidir. Motor devri yükseldikce verim değişerek verdiğimiz yakıttan aldığımız güç azalmaya başlar. Yokuş aşağı gidilse, rüzgar arkadan esse bile, yine motor yüksek devirde olduğu için hareketli paralardaki güç iletim verimi ve motor verimi düşer. Ama yüksek hızda yakıtı asıl arttıran rüzgar direncinin hıza bağlı olarak katlanarak artmasıdır. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 22 Şubat 2012 Paylaş 22 Şubat 2012 90km/h ile 110km/h arasındaki fark Ölümle yaşam arasındaki farkkadardır demişler. Yorum bağlantısı
Emre Olgum 23 Şubat 2012 Yazar Paylaş 23 Şubat 2012 çok sağolun allah herkesten razı olsun Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2012 Paylaş 23 Şubat 2012 hava sürtünmesi hızın karesi kadar arttı ama, motor deviri de yükseldi normal. önemli ama unutulan bir hesaptır, fren mesafesinin de katlanması cabası Yorum bağlantısı
Recommended Posts