Ali Toprak 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 (düzenlendi) Geçen hafta aracı çalıştırdığımda çat çat sesi geldi Aracı susturdum bujileri söktüm. Bujilerin altını mıknatısla kontrol ettiğimde 3 nolu bujinin altında küçük demir bir parça buldum.Tekrar çalıştırdığımda subap vurma sesine benzer ses geldi.Ama motor ısınınca ses azalıyor.Ne olmuş olabilir? 10 Mart 2012 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Fırat Kalabaş 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 Şıkırtı diyince aklıma ilk subap ayarı geldi ancak aracınızın donanımı konusunda bilgi sahibi değilim. Subap ayarı yapılıyor mu aracınıza yoksa kendisimi ayarlıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 Bujinin altında demir parça buldum dediğiniz yer pistonların içindenmi. Bu çok ilginç. Çünkü buradaki parça ya buji tırnağı olur yada sibop parçası olur. Başka nerden oraya parça girer. Bence siz bu konunun üstüne gidin derim. Şayet piston içinden demir parçası çıktıysa. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 11 Mart 2012 Yazar Paylaş 11 Mart 2012 Nereden girdiğini bilmiyoruz ya hava filitresinin oralardan aldı Ya sekman kırdı bakacaz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 bujiyi söküp, takılma deliği içine mıknatıs mı saldınız, silindirin içine doğru? Segman parçası olması fiziksel olarak mümkün olmaz. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 11 Mart 2012 Yazar Paylaş 11 Mart 2012 (düzenlendi) bujiyi söküp, takılma deliği içine mıknatıs mı saldınız, silindirin içine doğru? Segman parçası olması fiziksel olarak mümkün olmaz. Aynen dediğiniz gibi yaptım.Parça çıktıktan sonra ses biraz azaldı ancak düzelmedi. Motor ısınınca ses duyulmayacak kadar azalıyor.Birde aklıma sibob lastileri problemli gibi geliyor. 11 Mart 2012 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Enez Güner 11 Mart 2012 Paylaş 11 Mart 2012 enteresan birşey hava filtresinden girmesi gibi bi durum olamaz bence ve aracın yağını hiç kontrol ettiniz mi eğer sekman parçasıysa yağ eksiltmeye başlayacaktır ve çıkan parça tam olarak nasıl bi çekle sahip? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 12 Mart 2012 Yazar Paylaş 12 Mart 2012 enteresan birşey hava filtresinden girmesi gibi bi durum olamaz bence ve aracın yağını hiç kontrol ettiniz mi eğer sekman parçasıysa yağ eksiltmeye başlayacaktır ve çıkan parça tam olarak nasıl bi çekle sahip? Yağ eksiltme yok yağ yakma da yok bu gün sökülüp bakılacak.Tek aklımdaki subapların lastikleri boşluk yapmışg ibi geliyor. Yorum bağlantısı
Erol Yapıcı 12 Mart 2012 Paylaş 12 Mart 2012 Geçmiş olsun.Benim başıma gelen olmasın da. (ben motor yaptırmıştım) Yorum bağlantısı
Ali Toprak 12 Mart 2012 Yazar Paylaş 12 Mart 2012 silindir kapağı söküldü pistonda ezilme yok,sekmanda kırık yok,pistonun çalıştığı yerde çizik yok,yarın rektefiyeci de subap ve subap lastiklerine bakılacak.Tahminimce subap lastiklerinde boşluk var. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 Geçmiş olsun..Sadece subaplarda boşluk varsa çıkan parça neyin nesi? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 13 Mart 2012 Yazar Paylaş 13 Mart 2012 Bugün sorun bulundu 3 nolu pistonu, piston koluna bağlayan burç çok sıkı idi.Bundan dolayı piston,piston kolunda rahat haret edemiyormuş.Dolayısıyla ses yapıyormuş.Ve de pistonda küçülme tespit edildi.Motor gömleğinde ölçüm sonucunda problem çıkmadı.Küçülen piston değiştirildi(binde 79 olması gerekirken binde 75 çıktı çıkma sağlam pistonla değiştirildi.).Üst kapak kontrol edildi.problem bulunamadı.Yarın sabah toplanacak.Problemin neden kaynaklandığı bulunamadı.rektefiyeci hatayı malzemeye usta rektefiyeciye malzemecide bana,ustaya ve rektefiyeciye suç buldu.Sizce suçlu kim? 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 ses sorunu öncesinde revizyon mu yapılmıştı????? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 13 Mart 2012 Yazar Paylaş 13 Mart 2012 Evet 8 ay önce yaklaşık 9000 km oldu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 işin şekli bayağı değişti 1. piston kendiliğinden çekmez, ufalmaz 2. sıkı biyel diye birşey olmaz, elde kontrol edilirken sıkışık denebilir birşey diyemem ama, o kadar torka, patlamaya, sivrisinek vızıltısı gibi kalır 3. usta-rektifiyec,-parçacı arasında gidip gelinmeye başlandığı an yanmışsınız demektir 4. 8 ay önce sorun ne idi, ne değişti, ne kadar ödediniz, 9000 km içinde hiç yağ +filtre değişmedi mi? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 13 Mart 2012 Yazar Paylaş 13 Mart 2012 (düzenlendi) 1. pistonun üzerinde çok ufak çizikler vardı.rektefiyeci.piston parça aldığı için kendini çekmiş dedi (ne demekse) 2.pistonun sıkışık olması belkide rektefiye hatası yanlış birleştirildi kabul etmek istemiyorlar(sıkışan parçadan dolayı kasmış olabilir diyorlar ama parçayı çıkartmadan hareket etmemiştim en fazla araç 30 saniye çalışmıştır) 3.İşi yapan motor ustası işçilik almadı.Rektefiyeci 20 tl piston prası aldı.Motor takım conta bana kaçtı.. 4.ilk yağ değişimi daha olmamıştı.ilk sorun araç hararet yüzünden 2 nolu pistonu yemiş ve gömlekte ovalleşme var dı.Komple motor revizyon yapıldı.Ancak revizyon sonrası motor soğuk iken az şıkırtı sesi vardı ısınınca kesiliyordu.sibop sesi diye 2 kere ayar yapılmıştı.Ama sesin kaybolmadığını kabul ettirememiştim. 13 Mart 2012 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 Rektefeci ve montajı kim yaptırysa o hatalı bence, ses geldiğini duyup gitmişsiniz, sibob ayarıyla geçiştirmişler, ya durumu anladılar geçiştirdiler yada birşey bilmiyorlar, br daha ustanızı değişmenizi tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 14 Mart 2012 Yazar Paylaş 14 Mart 2012 Keşke ustayı değiştirmek ve ya başka bir ilde tamir şansım olsa.Birde ben Bandırma'dayım.Hepinize teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Erol Yapıcı 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 1. pistonun üzerinde çok ufak çizikler vardı.rektefiyeci.piston parça aldığı için kendini çekmiş dedi (ne demekse) 2.pistonun sıkışık olması belkide rektefiye hatası yanlış birleştirildi kabul etmek istemiyorlar(sıkışan parçadan dolayı kasmış olabilir diyorlar ama parçayı çıkartmadan hareket etmemiştim en fazla araç 30 saniye çalışmıştır) 3.İşi yapan motor ustası işçilik almadı.Rektefiyeci 20 tl piston prası aldı.Motor takım conta bana kaçtı.. 4.ilk yağ değişimi daha olmamıştı.ilk sorun araç hararet yüzünden 2 nolu pistonu yemiş ve gömlekte ovalleşme var dı.Komple motor revizyon yapıldı.Ancak revizyon sonrası motor soğuk iken az şıkırtı sesi vardı ısınınca kesiliyordu.sibop sesi diye 2 kere ayar yapılmıştı.Ama sesin kaybolmadığını kabul ettirememiştim. Nasıl yani? Rektifiyeden sonraki ilk 1-1,5K'de demi yağ değiştirmemiştiniz? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 Bu durumlarda yetkili servis daha iyi gibi geliyor bana, bir daha öperler tam öperler , adam gibi yapmazlarsa zorla yaptırırsın. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 14 Mart 2012 Yazar Paylaş 14 Mart 2012 (düzenlendi) Yetkili servis değiştirdiği ''v'' kayışının arkasında durmuyor,niye arabaya bindin diye bizi suçlarlar. Araç bugün toplandı marş basıldı.araç çalışıyor.Çok az bir ses var Rektefiye ustası yanak sesi olabilir dedi ama 99 yıl çalışsa sıkıntı yaratmazmış kefilim dedi.Bilmiyorum yıldım artık.ısınınca ses kalmıyor.ve çok dikkatli dinlersek duyuluyor.şimdilik önemli değil.dedim ya yıldım artık. 14 Mart 2012 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts