İçeriğe Yönlendir

Hatchback Ve Sedan Net Ağırlık Farkı Nedir ?


Burak Eşgi

Recommended Posts

Burak Eşgi

Merhaba arkadaşlar hatchback 2009 focus sahibiyim . Merak ettiğim bi konu var bizim arabaların hatchback ve sedan kasaları arasasındaki net ağırlık farkı nedir ? Yararları ve zararları nelerdir ? İlgi ve alakanıza şimdiden teşekkür ederim ... :p

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

donanıma göre değişir(trend-collection-titanium) 15-30 kg civarındadır. fordun internet sitesinde bulabilirsiniz. yarar ve zarar derken hangi açıdan sordunuz?

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Eşgi

Benim bir arkadaşım da 1.6 titanium sedan var.Bana aracının net ağırlığı 1686 olduğunu söyledi.+lar -ler derken hızlanma kalkış yol tutuş açısından fark ediyor mu.Sedan modelin tam olarak net ağırlğı nedir merak ediyorum.Bilgilendirirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Çekişe etki edecek kadar büyük farklar yok.Eğer bu açıdan soruyorsanız..

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

benim araç imzadakidir. 1450 kg. o arkadaşınız titanium ile collection arasındaki 236 kg farkı nasıl açıklayacak merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Viraj kabiliyetleri arasında fark vardır.HB ler virajda daha iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akif Özkan
(düzenlendi)

2007 tdci hb net ağırlık 1125kg (ruhsat bilgisi)

tarihinde Ömer Celal Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Viraj kabiliyetleri arasında fark vardır.HB ler virajda daha iyidir.

katılıyorum, aynı zamanda katalog değerleri(laboratuar ortamı olduğu için) aynı olsada HB araçlar yolda giderken aerodinamik avantajlarından dolayı (bir de kg avantajı) daha az yakarlar. sedanın bagajı hb den büyüktür. dolu olursa, birde kg fazla olduğu için düzde yola yatar. ama virajda avantaj hb ye geçer.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Süha Demirtaş

benim araç imzadakidir. 1450 kg. o arkadaşınız titanium ile collection arasındaki 236 kg farkı nasıl açıklayacak merak ediyorum.

Hocam halen tartıya çıkmadınız mı ? :D

Yorum bağlantısı
Serkan Önder

1.4 benzinli

4 kapı 1272- 5 kapı 1247

1.6 benzinli

4 kapı 1270 - 5 kapı 1249

1,6 diesel

4 kapı 1377 - 5 kapı 1352

ayrıca otomatik viteslerde + 28 ila 30 kg fazlalık var

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Viraj kabiliyetleri arasında fark vardır.HB ler virajda daha iyidir.

şehir efsanesi, hatta sedan bir tık daha iyidir, daha rijid, stabil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan
(düzenlendi)

şehir efsanesi, hatta sedan bir tık daha iyidir, daha rijid, stabil

subarı son yarış araçlarını hb yapmaya başladı ama çağlar abi. Sebebi ise yol tutuş diyorlar, ve ilk kasalar hb olur daha sonra onun şasesi üzerine sedan üretilir diye biliyorum. WRC'ye de HB focusu bu yüzden yolluyorlar diye düşünüyorum

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yazı düzeni
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Arka lastiklerden sonraki uzunluk arttıkça, ağırlık merkezi arkaya doğru ilerleyeceği için, viraj kabiliyeti azalır...Hb araçlarda dikey ağırlık merkezi daha öndedir. Bu yüzden "virajlarda" arka kolay kopmaz. Virajlarda hb ler daha stabildir...

Düzde sedanlar daha avantajlı olabilir.. Uzun bagaj bölümü nedeniyle (rüzgarın etkisi) yere daha iyi basarlar..

Bu söylediklerim limitlerde kullanımlar için geçerlidir...

şehir efsanesi, hatta sedan bir tık daha iyidir, daha rijid, stabil

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

çıktım, 93 kg :biggrin:

Bekliyoruz sabırsızlıkla ben aldığım araçların hemen çıkartırım. Örneğin focus 1300-20kg arası, fiesta 1100-1120kg arası geldi. ( Kantar hassasiyeti 20kg)

Yorum bağlantısı

Viraj kabiliyetleri arasında fark vardır.HB ler virajda daha iyidir.

Yağmur damlasını düşün abi, onu ikiye böl.

HB modeli gibi durur bakıldığında.

Yol tutuşuda,viraja girmeside daha iyidir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...