İçeriğe Yönlendir

Fiesta Beni Şaşırttı.


Misafir

Recommended Posts

Murat Eyidemir

Henüz uzun yola çıkmadığımdan yüksek hız deneyimim olmadı, yanlız 1,4 d titnm x donanımlı 70 ps lik bi araba bence beklentileri fazlasıyla karşılıyor ee ne amaçla aldığınıza bakıyor birazda, sonuçta bu arabaları alırken neyi var neyi yok hepsini görerek bilerek aldık. Açıkcası ne kadar ekmek o kadar köfte.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Arkadaşlar konuyla çok alakalı olmayabilir belki ancak internette gezinirken birkaç forumda Astra III 1.3Cdti 90hp ile 200km/h yi çok rahat gördüklerini; hatta hafif yokuş aşağı olduğunda 220km/h hıza çıktıklarını belirtiyorlar :shok: benim aracım 2006 Focus Tdci 109Ps; ancak ben aracımla maksimum 207km/h hız değerine ulaşabildim. Benim aracımda mı sorun var yoksa bu Astra III 'ü kullananlar mı araçlarını fazla abartıyorlar anlayamadım açıkçası :unknw: bu konuda da yorumlarınızı bekliyorum.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Yavaş belirtsinler. :D

Canlı yayında uçtuğunu belirtenler de var.

img-ucanadamsabribeyhavadadurdumsahitlerimvar-483.jpg

:D :D Yavuz Selim Bey teşekkür ederim, şimdi içim rahatladı, geçenlerde o "belirtenler" in yazılarını okuyunca ciddi manada moralim bozulmuştu açıkçası :) :)

Saygılarımla :flowers:

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Aveo 7 lt'den fazla yakmıyor ama değil mi?

Daha geçenlerde hesapladım, 1.25 Fiesta, tamamı şehir içi kısa mesafede, benzin ile 10-11 lt arası tüketim değeri verdi.

Mondeo ile aynı şartlarda ve yolda, 12-13 lt arası LPG tüketiyordum. Üstelik de tasarruf edeyim diye bir çaba içerisinde olmaksızın.

Zafeeeer, bizim hesap tutmadı. :D

Ben bir şey demiyorum artık. Kendin düşün :p Vereyim fiesta'ya 8 lira? :D

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kırız

2003 focus tan sonra yeni aveo diye cıktıgım yola 2011 fiesta yı binerek döndüm :) ilk başlarda focusu aradım acıkcası bir hafta oldu şimdi alıştım güzel idare ediyor :)

yol tutuşu ilk başlarda kötü gibi geldi arkası kayıyor izlenimi veriyor ama öyle degilmiş iceriye ses alması focusa göre cok lastik ugultusunu duymamak için teybi acıyorum baş agrısı yapıyor performansı iyi ben genede biraz ekledim lazım olabilir yakıt tüketimi hep uzun yol olmasına ragmen istedigim seviyelerde degil 5lt civarı gösteriyor 80-90km genel hızım trend modeli olmasından olsa gerek arka kapıda hoparlör olmaması cok ilginc geldi 3 kuruşluk şeyi donanımdan saymışlar bari kablo cekselermiş oda yok

160-170 den fazla yapmıyor yapıyor diyen arkadaşlar aracınızın km si kac acaba ? cok önemli degil merak ettim sadece

araca şu an ekonomik modda bir program uyguladım bakalım sonucları ne olacak en az yakıt verileri için uğraşıyorum iyi bir degerde muhakkak paylaşırım ..

Yorum bağlantısı
Hasan Demir20
(düzenlendi)

Ben en çok yaylanma meselesini merak ettim.

Herkes sert süspansiyondan yakınıyordu çünkü.

Bir hafta önce kar lastiklerini söktürüp yazlık lastikleri taktırınca süspansiyonların sert olduğunu tekrar hissetmeye başladım.

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
İmla kurallarına uyunuz.
Yorum bağlantısı
Yener Yıldırım

2003 focus tan sonra yeni aveo diye cıktıgım yola 2011 fiesta yı binerek döndüm :) ilk başlarda focusu aradım acıkcası bir hafta oldu şimdi alıştım güzel idare ediyor :)

yol tutuşu ilk başlarda kötü gibi geldi arkası kayıyor izlenimi veriyor ama öyle degilmiş iceriye ses alması focusa göre cok lastik ugultusunu duymamak için teybi acıyorum baş agrısı yapıyor performansı iyi ben genede biraz ekledim lazım olabilir yakıt tüketimi hep uzun yol olmasına ragmen istedigim seviyelerde degil 5lt civarı gösteriyor 80-90km genel hızım trend modeli olmasından olsa gerek arka kapıda hoparlör olmaması cok ilginc geldi 3 kuruşluk şeyi donanımdan saymışlar bari kablo cekselermiş oda yok

160-170 den fazla yapmıyor yapıyor diyen arkadaşlar aracınızın km si kac acaba ? cok önemli degil merak ettim sadece

araca şu an ekonomik modda bir program uyguladım bakalım sonucları ne olacak en az yakıt verileri için uğraşıyorum iyi bir degerde muhakkak paylaşırım ..

2600 kmde benim aracım, sizinki benzinli mi yoksa 1,4 tdci mi?

Bu arada program uyguladım derken nasıl bişey bu program :unsure2:

Yorum bağlantısı
Yusuf Alper Gül

fiestayla ankara-istanbul otobanında mercedesler dışında beni geçebilen olmuyor :)

albea'yı 160km/h hızla kullanınca taşdevri misali ayaklari alttan çıkarıp saga sola çevirmek gerekiyor, kıstas bile olamaz fiestaya.

ama tabii gider bi bmw 5 serisi alırsın o zaman eksik kalan herşey tamamlanmış olur:)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Arkadaşlar teşekkür ederim. Görülen o ki her araç farklı performans sergiliyor. Kullandığım Fiesta 30.000km'deydi. Öncesinde Albea kullandığım ve uzun yolunu bildiğim için çok rahat şöyle söyleyebilirim ki; bizim kullandığımız Fiesta'nın amortisörleri aşırı yaylanıyordu. Hyundai olsa önemsemem ama Ford'un yol tutuşunun temeli olan sert amortisörlerin olmamasıydı beni şaşırtan zaten. Ya da ben Albea'ya fazla alıştım diyeceğim ama kendi aracımı da bir o kadar kullandığım için bu ihtimal zayıf kalıyor.

170km hızı ancak rampa aşağı geçerken, bazı Fiestaların böyle sorunları olmadığını görünce, kiralık aracın 30.000km'de dahi nasıl elden çıkabileceğini görmüş oluyoruz demek ki.

Şu ama bir gerçek ki, en baz model olmasına rağmen, en azından araç kiralık bir araç izlenimi vermiyor. Araç küçük sınıf fakat, algısı daha yüksek seviyede.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Kırız

2600 kmde benim aracım, sizinki benzinli mi yoksa 1,4 tdci mi?

Bu arada program uyguladım derken nasıl bişey bu program :unsure2:

1.4 dizel 34000 de program derken chiptuning remap işlemi ...

bu gün sinirimi bozan bir şey oldu arabayı bıraktıgımda ceyrek depo mazot vardı 3 saat sonra arabaya bindim 5km gittim yakıt lambası yandı cok canım sıkıldı

bizim ceyrek depo mazotumuza ne oldu şimdi birde bu depo kapagı anaktarsız felan acılıyor rahatlıkla mazotu götürürler bir kapak da yok ilginc

sinir etti iyicene bu araba beni yaa bir ay olmadı sogudum gitti :(

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

1.4 dizel 34000 de program derken chiptuning remap işlemi ...

bu gün sinirimi bozan bir şey oldu arabayı bıraktıgımda ceyrek depo mazot vardı 3 saat sonra arabaya bindim 5km gittim yakıt lambası yandı cok canım sıkıldı

bizim ceyrek depo mazotumuza ne oldu şimdi birde bu depo kapagı anaktarsız felan acılıyor rahatlıkla mazotu götürürler bir kapak da yok ilginc

sinir etti iyicene bu araba beni yaa bir ay olmadı sogudum gitti :(

Depodan mazot çekmek öyle kolay birşey değildir ;)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Kırız
Depodan mazot çekmek öyle kolay birşey değildir ;)

araştırdım kolay degilmiş ortada bi yerde filitre varmış hortum vs bir şey giremez miş

ilk bakışta basit gibi duruyor ...

Yorum bağlantısı
Mehmet İveynat
  1. Araç yan rüzgardan haddinden fazla etkileniyor.
  2. Amortsörlerin yaylanması eski Amerikanlar gibi. Yoldaki çöküntülerde yüksek süratte, araç en az iki kere yaylandıktan sonra tekrar yola oturuyor. Ford'un üstün yol tutuşunda karakteristik sert süspansiyondan çok, konfor süspansiyonu vardı.
  3. Tweeterlar sanırım kolay patlıyor. Ses çok kötü

1. aracın agırlıgı yaklasık 1050 kg oldugundan rüzgardan fazla etkilendigini düşünüyorum.

2. amortisörler hakkaten fazla yumuşak. bu yuzden aracın yaylanması fazla. ama eski fiestalara göre yol tutuşu çok daha iyi.

3. 43.000 km dir yüksek sesle müzik dinliyorum ki tizi +2 de en başından beri ama nazar degmesin bi sorun yasamadım :)

Yorum bağlantısı
Emre Köksal

twitter patlak gibi gelen ses kapı yalıtımı sıkıntısından kaynaklı..

bende de vardı servis kapıya yalıtım yaptı çızırdamalar için sorun kayboldu...

düz yolda az zaman alsa da rahat 170 görüyorum ...170 sonrası ise aynalar içeri gelen rutin rüzgar sesine ek yaparak uguldama hissettiriyor.

Ankara istanbul otobanında aynen söylendiği gibi merso bmw ve passat üstü araçlar yanımdan geçiyor sadece...

165 km cc de sabit aracın anlık gösterdiği tüketim 7.5 - 8.0 lt arasında görünüyor..

Ayrıca süspansiyonlar benim dizelde hayli sert...evin oraya park ederken yerde 1 cm derinlikteki yağmur oluğu hep ön takımdan bişeyleri zedeleyecek sanıyorum...Yumuşak süspansiyon out sert in :)

Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan

1. aracın agırlıgı yaklasık 1050 kg oldugundan rüzgardan fazla etkilendigini düşünüyorum.

2011 fiestanın boş ağırlığı 1195kg yaklaşık 1200 kg dır.Yanlış biliyorsunuz.

sınıfının en kemikli araçlarından biridir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

donanıma göre araç ağırlıkları faklı olabiliyor. Benim 1.25 trend 1050 kg.

Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan
(düzenlendi)

donanıma göre araç ağırlıkları faklı olabiliyor. Benim 1.25 trend 1050 kg.

Bunu bilmiyordum.Benim araç 1195 kg.Ruhsatta yazıyor.Ayrıca ben bu rüzgardan savrulma olayını hiç yaşamadım.Belki de araç ağırlığı ile ilgilidir.

tarihinde Cihangir Elbasan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Ruhsatta yanlış yazabiliyor sanırım, en iyisi fırsat bulunca tarttırmak, 1.6 tdci de bende 1180 kg yazıyordu ki , doğrusu buysa 1.4 ün sırf motor farkından daha hafif olması, yada doğrusu sizin ruhsattaki ise 1.6 tdci nin 1180 den daha ağır olması lazım.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

2 gündür Fiesta ile İstanbuldaydım. Hava koşulları malum biraz zorluydu, özellikle dün. Önceki görüşlerimin birçoğunu değiştiren bir unsur olmadı. Ancak yüksek hızlarda viraj kabiliyeti etkileyici. Direksiyon ile mükemmel bir uyum içnde olan yol tutuşu var. Yalnız hala yaylanan amortisörlerle bu yol tutuşu nasıl başardığını anlayamıyorum. Hız konusunda ayağım dip gazda olmasına rağmen 17x'de yol düz ise sabit kalıyor. Ses yalıtımı yüksek hızda dahi başarılı. İçerde gayet rahat konuşabildik. Albea'da yüksek hızlarda içerde bağırarak konuşmaktan başka çare kalmıyor. Ön konsolun sağ köşesinden gelen zırıltı sesi beni rahatsız etti. Kendi aracım olsa, sünger ile bir müdahalede bulunurdum.

Frenler konusunda ise tehlikeli bir durum oluşmadı. Dün yoğun yağış altında çevre yolunda, kadıköy civarlarında trafikte sorun olmadı. Fakat tedirgin kullandığımı söylemeliyim. Dİğer başlıktaki fren sıkıntısı oluşmasın diye biraz gerildim diyebilirim.

Yakıt için hızı 120km civarında tutmak gerekiyor. Full depo Ankara'dan çıktık. Kocaeli yakınındakii otoyol üzerindeki BP'den mazot aldığımda bigisayar kalan mesafeyi 92km olarak gösteriyordu.

Bu arada rüzgar performansı konusunda daha önce yaşadığım yolda gezinme durumu bu sefer oluşmadı. Daha da ilginci, aşırı rüzgarda Fluence marka bir aracı geçtim. Bir süre peşimden mesafe hafif açılarak takip etti. 2-3dk süren bu takibin ardından oldukça sert rüzgar alan bir bölgeye girdik ve Fiesta'yı savurabilecek bu rüzgarı hassas direksiyon tepkimeleri ile rahatlıkla bertaraf ettik. O sırada arkamdaki Fluence ile mesafem giderek açıldı ve rüzgarın sertleşitği bölgelerde arkamdaki araç ile tamamen koptuk.

Küçük sınıf bir aracın kattettiği aşamaları Fiesta'da görmek mümkün. Her markanın küçük sınıfı bu kadar gelişti mi bilmiyorum fakat Fiesta'nın doğru ve somut gelişimleri Ford'un her modeline gösterdiği değerin ispatı açısından yararlı. Yeterli bütçesi ve büyük bagaj talebi olmayanların rahatça tercihi olabilecek bir otomobil. Sonuçta küçük sınıf olması sürücüsüne hız, güvenliki konfor ve sürüş zevki açısından hiçbirşey kaybettirmiyor. Malzeme kalitesi açısından ise yoruma açıktır. Üst donanımının çok daha başarılı olduğunu eski serilerdeki trend, ghia donanımlarından biliyorum. Beklentiye göre belirlenecek bütçeyle doğru orantılı karşılığını verecektir.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet İveynat

2011 fiestanın boş ağırlığı 1195kg yaklaşık 1200 kg dır.Yanlış biliyorsunuz.

sınıfının en kemikli araçlarından biridir.

benim aracım bu

1.4L Duratec 96PS - 1.054 kg

aracım titanium x paket. bunlar ne kadar degistirir bilmiyorum. ruzgarin etkisi aracın hızıyla da alakalı. saglam ruzgar olduğu bir günde ankara eskisehir yolunda ortalama 100-110 km/h hızla girderken rüzgarın aracı sarstığını hissediyorum. ama her gün basima gelen birşey değil tabiki :) ortalama ayda bir geliyodur boyle bisey başıma

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

fiesta gerçekten çok güzel bir araç. Direksiyon, sürüş pozisyonu, koltuklar çok iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bendeki lastikler 175 mm , buna rağmen direksiyon hissi çok iyi. Direksiyon üzerinde çok çalışmışlar belli. Fiesta direskiyon turu da diğerlerine göre azdır mesela, toplam tur 2.5 falandır. Rakiplerde daha fazla.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

dönüş yarıçapı kötü değil sanırım 10 metre , çok değil. Ama biz 45 derece çevirirken getz de falan 50-60 derece çeviriyorsun. Önemli avantaj.

Yorum bağlantısı

Evren bey, direksyondaki elektrik destek sistemi, biraz hissizlestirmiyor mu direksyonu ?

Yavaş hızda çok hissiz katılıyorum Muhlis Bey. Bunun da kendine göre güzelliği var elbet. Ancak yüksek süratlerde sertleşme son derece başarılı. Milim çevirmek isterseniz, milim kadar kontrol edilebiliyor. Szi daha çok kullandığınız için bilirsiniz, sanki sert bir yayın açılımı gibi virajlarda esneklik sağlıyor. Ben hisli direksiyonları seven bir sürücü olmama rağmen, titreşimsiz direksiyonun uzun yolda yorgunlğu azalttığı da bir gerçek.

Zaten bu aracın yaylanmasına rağmen, direksiyon başarısı yol tutuşu güçlendirirken, aynı zamanda iyi yol tutan araçların sert süspansiyonlarına inat konfor da sağlıyor. Mondeo kullandınız sizde, ben de Mondeo kullanıcısı olarak, Fiesta'nın 1.6 TDCI Sony'li bir modeline uygun şartlarda hayır diyebileceğimi sanmıyorum:))

Küçük araçları da hiç tercih etmem normalde ama nedense bu Fiesta bana kendisini sevdirdi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Can güvenliği dışında ben küçük araçları seviyorum. Daha sevimliler, daha pratikler, daha ucuzlar, daha az yakıyorlar. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...