İçeriğe Yönlendir

Garanti Kapsaminda Arac Iadesi - Şarj Dinamosu Sorunu


İbrahim Can Doğan

Recommended Posts

İbrahim Can Doğan

Arkadaşlar merhaba. Mayıs 2011'de sıfır aldığım aracım(Ford Focus 1.6hb benzinli) ilk günden beri yanıp sönen akü lambası nedeniyle servisine götürdüğümde (7000km'de) aracın şarj dinamosunda sorun olduğu söylendi ve değiştirildi. Fakat sorun devam ettiği için yine götürdüm ve yine araç bilgisayara bağlandı ve sorun için aynı çözüm üretildi. İki günde iki kez şarj dinamosu değiştirildi aracımın. Aracı aldığımda bikaç güne geçer dediler ve hala akü lambası yanıyor bazen uzun süre bazen kısa süre sonra sönüyor.

NOT: Sorunun şarj dinamosundan olduğunu düşünmüyorum, olsa hallolurdu. Buzlanma(kırmızı) uyarı lambası ve ikaz lambası da yanıp kısa bir süre sonra sönmeye başladı. Aynı zamanda ilk çalıştırdığımda devir sayacı 900 ile 1200 arasında gidip geliyor araç ısınıncaya kadar yani motor rölantide çalışmaya hemen geçmiyor bi 4-5 dakika alıyor bu süre.

Şimdi herhangi br tutanak tutmadım ve 3. kez aynı sorunun olması durumunda aracın iaedesi hakkımı öğrendim. Sizce servisle ilgili nasıl bi belge almalıyım? Bu süreçte yapmam gerekenler nelerdir? Sizce araçtaki sorun nedir. Çok önemli bir husus olduğu için birçok kişi buradan bu tür sorunlarını takip edecektir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Herhangi bir tutanak tutturmanıza gerek yok. Yapılan işlemlere dair servisin tamir raporu düzenlemesi ve sizinde imzaladığınız suretten 1 adet size vermesi gerekir.

Yorum bağlantısı
Misafir

Nerde yaşıyorsunuz ? hangi servise götürdünüz?

Araca açılan işlemler zaten jkayıt altına girer + Sizede işemrinin bi nüshasını verirler.

Şimdi herhangi br tutanak tutmadım ve 3. kez aynı sorunun olması durumunda aracın iaedesi hakkımı öğrendim

Demişsinizde bunu kim dedi? İade araç değişimi Nerdeyse imkansızdır.

Sorunun nerden olduğunu anlamaları için gerek başka bi servise gerekse başka bi teknisyen gelir oraya sorunu halllederler.

Alternatörden tututn,Tüm elektrik tesisatı kontrol edilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

hepsiburada.com dan aldığım bozuk çıkan aynı gün geri gönderdiğim oto buzluğu'nu bile 20 gündür değiştiremedim. 2011 model araba niye değişsin? Ama problem çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3 defa aynı arıza sebebi ile , sürmeye mnani durum oluşmuş ise yani yolda kalınmış ise ve bayi kanalı ile servise çekilmiş ise ve 4 . defa da hala onarılamıyor ise, tüketici mahkemesine başvurma hakkınız doğar. Tüm bunların servis iş emri ile de desteklenmesi gerekir, bunun dışında tüm mamül değişimi yapılaamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

sadece şarj dinamosu arızası nedeniyle aracı iade iade alacaklarını düşünmüyorum. illaki bir çözümü vardır, gerekirse başka servise yönlendirirler ve ya teknisyen gönderirler.

Doğru söylüyorsunuz ama kanunen hüküm açık aynı sorunun 3 kez tekrarlaması ile aracınız "ayıplı mal" kategorisine ayrılıyor ve istemezseniz hiçbir işlem uygulanmadan yenisiyle değişim veya fatura bedel talebi hakkı doğuyor.

Burada asıl sorun zaten sadece şarj dinamosu sorunu olmaması kanımca. Çünkü sorun yeni şarj dinamosuyla da devam etti hatta yeni sorunlar belirdi. Sorunun ne olduğuna dairde fikir yok araç bilgisayarı şarj dinamosunu gösteriyor sadece.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Doğru söylüyorsunuz ama kanunen hüküm açık aynı sorunun 3 kez tekrarlaması ile aracınız "ayıplı mal" kategorisine ayrılıyor ve istemezseniz hiçbir işlem uygulanmadan yenisiyle değişim veya fatura bedel talebi hakkı doğuyor.

Burada asıl sorun zaten sadece şarj dinamosu sorunu olmaması kanımca. Çünkü sorun yeni şarj dinamosuyla da devam etti hatta yeni sorunlar belirdi. Sorunun ne olduğuna dairde fikir yok araç bilgisayarı şarj dinamosunu gösteriyor sadece.

umarım yenisi ile değişim yada fatura bedelini alırsınız. Ben olsam sizin yerinizde aynı duygulara kapılırdım.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Nerde yaşıyorsunuz ? hangi servise götürdünüz?

Araca açılan işlemler zaten jkayıt altına girer + Sizede işemrinin bi nüshasını verirler.

Şimdi herhangi br tutanak tutmadım ve 3. kez aynı sorunun olması durumunda aracın iaedesi hakkımı öğrendim

Demişsinizde bunu kim dedi? İade araç değişimi Nerdeyse imkansızdır.

Sorunun nerden olduğunu anlamaları için gerek başka bi servise gerekse başka bi teknisyen gelir oraya sorunu halllederler.

Alternatörden tututn,Tüm elektrik tesisatı kontrol edilir.

Kanunda yeri vardır. Doğrudur. İlk yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması halinde değişim/iade hakkı doğar. Fakat tamir edilemiyor diye rapor düzenlenmesi gerekir. Bu raporu kimse düzenlemez. Tamir edilip verilir.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

umarım yenisi ile değişim yada fatura bedelini alırsınız. Ben olsam sizin yerinizde aynı duygulara kapılırdım.

Açıkçası arabanın bedeli piyasa değeri çok iyi. Fakat ustalarında dediği yarın birgün ne olacağı belirsiz çünkü mesele elektrik ve elektronik aksamda. Bunların karmaşık yapısı arabayı birgün yol ortasında kilitleyebilir çünkü hata net olarak belli değil. İlk tamirat sonundada benden hiçbir imza alınmadı sadece arabayı teslim ettiler şarj dinamosu değiştirdik diye. Ben başında duramıyorum işyerimdeyim yine başında değilim.

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

İyi söylüyorsunuz arkadaşlar fakat aynı sorun parçalar değişiminden sonrada devam ediyorsa bu arkadaş servise sık sık gitmek zorunda mıdır?

yani araç kullanım ömrünü bitirene kadar servise gidip parça değişip yoluna devam mı edecek. iki adet şarj dinamosu değişmiş üçüncüye ne yapacaklar. Başka bir parça değiştirip tekrar ederse yine bekleriz mi diyecekler?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İyi söylüyorsunuz arkadaşlar fakat aynı sorun parçalar değişiminden sonrada devam ediyorsa bu arkadaş servise sık sık gitmek zorunda mıdır?

yani araç kullanım ömrünü bitirene kadar servise gidip parça değişip yoluna devam mı edecek. iki adet şarj dinamosu değişmiş üçüncüye ne yapacaklar. Başka bir parça değiştirip tekrar ederse yine bekleriz mi diyecekler?

Servisin beceriksizliği, yani hatayı bulamamasıdır. Yani iki kez boşa alternatör değişmiş. Olay budur.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

Kanunda yeri vardır. Doğrudur. İlk yıl içerisinde aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması halinde değişim/iade hakkı doğar. Fakat tamir edilemiyor diye rapor düzenlenmesi gerekir. Bu raporu kimse düzenlemez. Tamir edilip verilir.

Kanunda tamir edilememesi diye bir cümle yok. Kanun açık, aynı hatanın 3. kez tekrarlaması ile hakların doğmasından bahsediyor Bu noktada sorun büyürse mahkemeye gidilir ve bilir kişi sorun hakkında rapor belirtir nitekim yargıtay'ın gerekçeli emsal kararları bunu gösteriyor. Fatura bedeli veya sıfır araç değişimi konusunda bağlayıcı hükümleri var. Aracın 3. kez tamir edilmesi zaten size bağlı bu noktada haklarınıza başvurabilirsiniz diyor. Aynı sorunun 3 kez tamir edilememesi zaten malın tamir edilemediğini gösterdiği için ayıplı mal başvurusu yapılabiliyor.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

İyi söylüyorsunuz arkadaşlar fakat aynı sorun parçalar değişiminden sonrada devam ediyorsa bu arkadaş servise sık sık gitmek zorunda mıdır?

yani araç kullanım ömrünü bitirene kadar servise gidip parça değişip yoluna devam mı edecek. iki adet şarj dinamosu değişmiş üçüncüye ne yapacaklar. Başka bir parça değiştirip tekrar ederse yine bekleriz mi diyecekler?

Tamir edilirken zaman aşımı yoksa ( 20 gün ) yapacak bişey yok.

Ayrıca servis gerekirse tamir eder ve sizin arabanızda bir problem yokmuş diyip yalanda söyleyebilir.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Kanunda tamir edilememesi diye bir cümle yok. Kanun açık, aynı hatanın 3. kez tekrarlaması ile hakların doğmasından bahsediyor Bu noktada sorun büyürse mahkemeye gidilir ve bilir kişi sorun hakkında rapor belirtir nitekim yargıtay'ın gerekçeli emsal kararları bunu gösteriyor. Fatura bedeli veya sıfır araç değişimi konusunda bağlayıcı hükümleri var. Aracın 3. kez tamir edilmesi zaten size bağlı bu noktada haklarınıza başvurabilirsiniz diyor. Aynı sorunun 3 kez tamir edilememesi zaten malın tamir edilemediğini gösterdiği için ayıplı mal başvurusu yapılabiliyor.

Böyle bir cümle var. Ayrıca raporu bilirkişinin düzenleme yetkisi yok. Tamiri mümkün değil raporunu servis/bayi/acenta/ithalatcı/imalatcı düzenleyebilir.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

Böyle bir cümle var. Ayrıca raporu bilirkişinin düzenleme yetkisi yok. Tamiri mümkün değil raporunu servis/bayi/acenta/ithalatcı/imalatcı düzenleyebilir.

Çok afedersiniz fakat iki kez aynı yerin tamir edilmesi ve yine aynı sorunun devam etmesi sonucu rapor almanın amacı nedir? Eğer tamir edilebilseydi ederlerdi. Benzer davaları araştırıyorum ve hiçbirinde bayiden böyle bir rapor alınmamış sadece bilirkişi raporu var. Ayrıca sadece aracın yolda kalması söz konusu değil mesela paslanma meseleleri var. Öte yandan 1 yıl içerisinde araç değişimi yapılan birçok kişi var., Siz aldığınız ayıplı malın ayıbı için satıcı veya markanın servisinden rapor istemesinden bahsediyosunuz bu ancak tarafsız kurumlarca yapılır ve bilirkişi bunun için vardır.

Ben bu konuda size katılmıyorum internette yargıtay kararları net olarak görülüyor. Ancak servislerin mahkemeye sunduğu kusur olmadığına dair yazılar var ki buda kararı etkilememiş.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan
Tamir edilirken zaman aşımı yoksa ( 20 gün ) yapacak bişey yok. Ayrıca servis gerekirse tamir eder ve sizin arabanızda bir problem yokmuş diyip yalanda söyleyebilir.

Söyleyemez çünkü 3 kez değişen aynı parça ve arıza hakkında giriş raporu var. Servis şu saatten sonra yapacağı her değişim için benden izin isteyecek. Yargıtay bir kararında izinsiz tamir için tüketiciden yana karar vermiş. Garanti sürecindeki aracın ikiden fazla tamiratı için İmzalı onayın istenmesi gerektiği ortaya çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yanan diğer ışıklarınız, dinamo aküyü şarj etmediği için düşen voltajla sapıtan sensörlerinizden dolayıdır. Akü düzgün şarj olursa diğer problemlerinde düzeleceğine inanıyorum.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

Yanan diğer ışıklarınız, dinamo aküyü şarj etmediği için düşen voltajla sapıtan sensörlerinizden dolayıdır. Akü düzgün şarj olursa diğer problemlerinde düzeleceğine inanıyorum.

Umarım öyledir zaten istediğim aracımı kusursuz olarak alıp kullanmak.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yalnız, dinamonuz hala ışık yakıyorsa yakında yolda kalırsınız zira akünüz boşalıyor sürekli...

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Çok afedersiniz fakat iki kez aynı yerin tamir edilmesi ve yine aynı sorunun devam etmesi sonucu rapor almanın amacı nedir? Eğer tamir edilebilseydi ederlerdi. Benzer davaları araştırıyorum ve hiçbirinde bayiden böyle bir rapor alınmamış sadece bilirkişi raporu var. Ayrıca sadece aracın yolda kalması söz konusu değil mesela paslanma meseleleri var. Öte yandan 1 yıl içerisinde araç değişimi yapılan birçok kişi var., Siz aldığınız ayıplı malın ayıbı için satıcı veya markanın servisinden rapor istemesinden bahsediyosunuz bu ancak tarafsız kurumlarca yapılır ve bilirkişi bunun için vardır.

Ben bu konuda size katılmıyorum internette yargıtay kararları net olarak görülüyor. Ancak servislerin mahkemeye sunduğu kusur olmadığına dair yazılar var ki buda kararı etkilememiş.

Bahsettiğim rapor, markanın kendi içinde değişim/iade için düzenlediği rapor. Servis ayıplı mal raporu değilde yaptığı işlemler ile ilgili servis tamir tutanağı ve en son arıza ile ilgili arıza tesbit tutanağı verir. Ayıplı mal kararını Tüketici Hakem Heyeti karar veremediği durumlarda bilirkişiden tutanak ister ve bu rapor doğrultusunda kararını verir.

Söyleyemez çünkü 3 kez değişen aynı parça ve arıza hakkında giriş raporu var. Servis şu saatten sonra yapacağı her değişim için benden izin isteyecek. Yargıtay bir kararında izinsiz tamir için tüketiciden yana karar vermiş. Garanti sürecindeki aracın ikiden fazla tamiratı için İmzalı onayın istenmesi gerektiği ortaya çıkıyor.

3 kez kayıt olabilir ama 2 defa tamir/parça değişimi ile ilgili elinizde imzalı belge olması gerekir ( servis bu belgeyi size vermek zorunda ) ve değişen parçayı size göstermiş olmaları gerekir.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

araç tamir edildi diye size verildiği zaman kontrol edin ve eğer arıza geçmemiş ise teslim almayın. bu durumda azami tamir süresi içinde aracı tamir etmek zorunda kalırlar, eğer yapamazlarsa da mecburen yenisini vermek durumunda kalırlar. azami tamir süresi 30 iş günü olup cumartesi günleri de buna dahildir.

ayrıca aşağıda yazıldığı gibi aynı arızayı 4 defa vermesi gerekiyor. bu durumla ilgili her sefer serviste kayda sokun ve aldığınız kağıtları saklayın. 4.'de aracı tamir ettirmeyin ve değişim için başvurun eğer kabul etmezlerse tüketici mahkemesine gidin. söz konusu olan araç olduğu için 1892 tl üzeri olduğundan tüketici hakem heyetine gidemezsiniz. dava açın ve mahkeme sizi bilirkişi incelemesine yollayacaktır. bilirkişi tespit ettikten sonra mahkeme karar verir. Ancak davalının karar itiraz hakkı ve temyize götürme hakkı vardır. bence sürekli servise gitmekte maldan yararlanamamak kavramına eşdeğer.

Aşağıda yönetmeliğin maddesini yazıyorum.

Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik ve Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik

Diğer Yükümlülükler

Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört (ş.abacı) defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”

b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

Bu maddenin © bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.

Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14 üncü maddelerinde belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

ben bu yönetmelik maddesini aracın akslarının değiştirilmesinde kullandım. aracıma 4 kere aks tamiri uyguladılar. bende yönetmeliği gösterip 3'den fazla tamir hakları olmadığını belirtip değiştirmelerini yoksa mahkemeye vereceğimi söyledim. mecburen aracın akslarını değiştirdiler. değişim sırasında da mahkemeye vermeyim diye feragatname imzalatmaya kalktılar onu da imzalamadım ki eğer yeni takılan akslardan da aynı şekilde ses gelirse bu sefer değişim ve ya iade için mahkemeye vereceğim.bunu kendileri de bildiği için feragatname imzalatmaya kalktılar zaten.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

ben bu yönetmelik maddesini aracın akslarının değiştirilmesinde kullandım. aracıma 4 kere aks tamiri uyguladılar. bende yönetmeliği gösterip 3'den fazla tamir hakları olmadığını belirtip değiştirmelerini yoksa mahkemeye vereceğimi söyledim. mecburen aracın akslarını değiştirdiler. değişim sırasında da mahkemeye vermeyim diye feragatname imzalatmaya kalktılar onu da imzalamadım ki eğer yeni takılan akslardan da aynı şekilde ses gelirse bu sefer değişim ve ya iade için mahkemeye vereceğim.bunu kendileri de bildiği için feragatname imzalatmaya kalktılar zaten.

Ne zaman oldu bu olay ? Eklediğiniz yönetmelik güncel değil.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...