İçeriğe Yönlendir

Garanti Kapsaminda Arac Iadesi - Şarj Dinamosu Sorunu


İbrahim Can Doğan

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Serviste, sağlamm çıkışan müşteri oldu mu, parçanın da geçmişi temiz değil ve nispeten ucuz ise, fazla ateşlendirmeden onay alınır distribütörden.

şahsen aksta ses kaynaklı bir şikayet ile araç değişimine karar verebilecek bir mevzuat yoktur kanımca

Yorum bağlantısı
Edip Aydın
(düzenlendi)

yönetmelik 14 Haziran 2003 Tarihli ve 25138 Sayılı Resmi Gazete yayımlanmış. Daha sonra 24.04.2011tarih ve 27914 sayılı resmi gazete de yayımlanan değişiklikle revize edilmiş.

benim yazdığım hali bu revizyondan sonraki hali. aksları değiştirelide en fazla 2 ay oldu.

2011 nisandan sonra yönetmelikte bir değişim yapılmış gözükmüyor.

tarihinde Edip Avşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Garantideki aracın parçasını neden tamir ediyor servis?

Bende servisim ben hiç tamir yapmadım şimdiye kadar garanti sürecindeki araca.

Direk sipariş çektim Tr'de olmayan parça belçikadan gelir Biraz zaman alır ama gelir.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

yönetmelik 14 Haziran 2003 Tarihli ve 25138 Sayılı Resmi Gazete yayımlanmış. Daha sonra 24.04.2011tarih ve 27914 sayılı resmi gazete de yayımlanan değişiklikle revize edilmiş.

benim yazdığım hali bu revizyondan sonraki hali. aksları değiştirelide en fazla 2 ay oldu.

2011 nisandan sonra yönetmelikte bir değişim yapılmış gözükmüyor.

Resmi kaynağı bulamadım. En önemlisi fatura garanti belgesi yerine geçmeyecek. Birde tamir sayısı/süresi azaltıldı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Garantide eğişen de distribütörden gelir, düşük kar marjı ile değişir.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Garantideki aracın parçasını neden tamir ediyor servis?

Bende servisim ben hiç tamir yapmadım şimdiye kadar garanti sürecindeki araca.

Direk sipariş çektim Tr'de olmayan parça belçikadan gelir Biraz zaman alır ama gelir.

Birçok neden sayılabilir.

Yorum bağlantısı
Misafir

Saysanıza merak ettim nedeni?

garanti parça değişiminde parça ve işçilikte %20 iskonto yaparak işemrine çıkarım.

Yani ; Çağlar abinin dediği gibi Düşük kar marjı ile değişim yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın
(düzenlendi)

Resmi kaynağı bulamadım. En önemlisi fatura garanti belgesi yerine geçmeyecek. Birde tamir sayısı/süresi azaltıldı.

Resmi kaynağı bulamadım. En önemlisi fatura garanti belgesi yerine geçmeyecek. Birde tamir sayısı/süresi azaltıldı.

bahsettiğiniz benim dediğim 2011'deki revizyon gibi gözüküyor.

http://www.alomaliye...esi_uygulam.htm

Saysanıza merak ettim nedeni?

garanti parça değişiminde parça ve işçilikte %20 iskonto yaparak işemrine çıkarım.

Yani ; Çağlar abinin dediği gibi Düşük kar marjı ile değişim yapıyorum.

benim gördüğüm kadarıyla otosan onay vermeden servis parça değişimi yapamıyor. akslar gibi yayınlanmış servis bülteni olan parçalarda ancak benim durumumda olduğu gibi zorunda kalınca otosan'ın onayıyla parça değişimi yapıyorlar. yoksa tekay'ın tsb'de belirttiği onarımı yapıyorlar.

yoksa beni kandırıyorlar mı :)

tarihinde Edip Avşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Ya otosan pinti, yada honda cömert.

Ufak bi iki örnek vereyim ; Müşteri gelir Arka cam rezistansım çalışmıyor der Kontroller yapılır,Bunun tamiri yapılır aslında ama Biz yapmıyor Arka cam Çıtaları fitilleri klipsleri sipariş edilip değişitiriyorum.

Veya 5kapıdaki panjurun içindeki honda amblemi düşmüş olarak gelir müşteri Aracın hasarı yok,Panjur sökülüp cam açılıp amblem yapıştırılır Ama bunuda yapmıyorum Direk komple panjuru sipariş ediyorum.

Müşteri gelir farlarım hafif karardı der Far temizleme uygulamam olduğu halde(eski araçlarda yapıyorum) Farları sipariş eder değişitirim.

Bu ve bunun gibi bir çok örnek vardır bende...

Dediğim gibi ya honda çok cömert Yada ford çok pinti.

AmaŞöyle bişide var ; arkadaşımın arabası 2010 focus 5kapı baz modeli(boş) Koltuk gıcırdıyo diye servise gitti koltuk kızağı sipariş verildi.

Ya size denk geliyor yada ben farklı işyerlerine denk geliyorum...

tarihinde Hakan Kurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Saysanıza merak ettim nedeni?

garanti parça değişiminde parça ve işçilikte %20 iskonto yaparak işemrine çıkarım.

Yani ; Çağlar abinin dediği gibi Düşük kar marjı ile değişim yapıyorum.

Servisin distribütör ile cari hesabında problem olabilir parça çekemeyebilir,

Servisin stoklarında parça olmayabilir,

Distribütörün stoklarında parça olmayabilir,

Tamir bedeli yeni parça takmakdan daha ucuz olabilir,

Tamir etmek yeni parça takmaktan daha kolay olabilir,

Tabi bu yazdıklarım genel, aks için birşey diyeyemem

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Geçmiş olsun. Değişim işinin çok kolay olacağını düşünmüyorum. Kendinizi aracınızdan soğutmayın. İnşallah en kısa sürede sorun çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bilgihan Ömür
Ya otosan pinti, yada honda cömert. Ufak bi iki örnek vereyim ; Müşteri gelir Arka cam rezistansım çalışmıyor der Kontroller yapılır,Bunun tamiri yapılır aslında ama Biz yapmıyor Arka cam Çıtaları fitilleri klipsleri sipariş edilip değişitiriyorum. Veya 5kapıdaki panjurun içindeki honda amblemi düşmüş olarak gelir müşteri Aracın hasarı yok,Panjur sökülüp cam açılıp amblem yapıştırılır Ama bunuda yapmıyorum Direk komple panjuru sipariş ediyorum. Müşteri gelir farlarım hafif karardı der Far temizleme uygulamam olduğu halde(eski araçlarda yapıyorum) Farları sipariş eder değişitirim. Bu ve bunun gibi bir çok örnek vardır bende... Dediğim gibi ya honda çok cömert Yada ford çok pinti. ..

İşte Japon farkı... :) Geldi Toyotayı arama (Bundan önceki aracım Toyotaydı) :p

Yorum bağlantısı
Misafir

Servisin distribütör ile cari hesabında problem olabilir parça çekemeyebilir,

Servisin stoklarında parça olmayabilir,

Distribütörün stoklarında parça olmayabilir,

Tamir bedeli yeni parça takmakdan daha ucuz olabilir,

Tamir etmek yeni parça takmaktan daha kolay olabilir,

Tabi bu yazdıklarım genel, aks için birşey diyeyemem

Serviste yoksa parça sipariş çeker Distd. yoksa yurtdışı gelir malzeme...

Tamir bedeli her zaman yeni parçadan ucuz olacaktır.

Ama tamir yapılmaz serviste kolay kolay. Direk değişim olur parçada.

Neyse sanırım ford bu konuda japon kadar iyi değil.

Gelişmeleri merakla bekliyorum Bakalım nasıl bi işlem yapacaksınız.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

Gelişmelerden haberdar edeyim.

Aracı akşam aldım servisten, şarj dinamosuna gelen tüm bağlantıları söküp taktık dediler. Bilgisayara bağlayıp sıfırladılar(beyindeki hataları) Araç şu an düzeldi. İş emrini aldım onaylı felan değil bir kopyasını bana verdiler 760tl bi işlem görülüyor. İki kez parça değişimi biri şarj dinamosunun bir parçası ikincisi ise komple şarj dinamosu olarak yazılmış. (1.: 39TL, 2.: 729TL). Şimdilik bişey yok. Olursa da yapacak çok şey var. (Muhtemelen ilk gün değiştirdik dediklerinde de bir parçasını değiştirdiler)

Avukat arkadaşlarımla konuştuğumda genelde aynı görüşü bildirmekle birlikte olaya bir avukatla başlamanız gerektiğini belirtiyorlar(durum ciddiyse). Kesinlikle uzar veya gerekli belgeleri alamayız diye düşünmeyin diyorlar.

Servis/bayii dist. onay alıp değiştirme işlemi yaptığı anda sorumluluğu başlıyor. Eğer 3 kez aynı yerden arızalanan aracınızın iş emri(ki buna herşekilde ulaşılabiliyor)'ni alırsanız akabinde tüketici başvurunuzu 7 iş günü içerisinde yapmalısınız ve servis veya dist. veya bayii'ce raporunuz hazırlanır. Rapor hazırlanmasa da veya raporda sorun inkar edilse de mesele değil çünkü bu raporu kabul etmeme ve bilirkişiye başvurma hakkınız var yani raporun çok bir önemi yok.

Asıl mesele ayıplı mal başvurusu yapılması ve markanın değer kaybetmesidir. Çünkü bize sadece servis/dist veya bayiinin zarar etme riski gibi gelsede belirli markalar bu konularda çok hassas. Ford'da böyle olmalıdır diye düşünüyorum.

Herşeyden önce servisle kişiler veya kurumlarla dikkatlice konuşulmalı iş emrinden ve girişte verdiğiniz arıza raporunun birer örneği alınmalı ve mümkünse aracın başında durulmalıdır. Lütfen tüketici mahkemelerinin bu konuları uzatsada çoğunlukla sizden yana karar verdiğini unutmayın. Kimse aracınızı zorla 3. kez aynı yerden tamir etme şansına sahip değil. Müşteri memnuniyeti yok olduğunda sadece bu yönetmelik bağlayıcı değildir avukatınız mahkemeye yeni donelerde sunabilir. Fakat sanırım zaten bayii siz mahkemeye gitmeden çeşitli yollar sunacaktır.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Gelişmelerden haberdar edeyim.

Aracı akşam aldım servisten, şarj dinamosuna gelen tüm bağlantıları söküp taktık dediler. Bilgisayara bağlayıp sıfırladılar(beyindeki hataları) Araç şu an düzeldi. İş emrini aldım onaylı felan değil bir kopyasını bana verdiler 760tl bi işlem görülüyor. İki kez parça değişimi biri şarj dinamosunun bir parçası ikincisi ise komple şarj dinamosu olarak yazılmış. (1.: 39TL, 2.: 729TL). Şimdilik bişey yok. Olursa da yapacak çok şey var. (Muhtemelen ilk gün değiştirdik dediklerinde de bir parçasını değiştirdiler)

Avukat arkadaşlarımla konuştuğumda genelde aynı görüşü bildirmekle birlikte olaya bir avukatla başlamanız gerektiğini belirtiyorlar(durum ciddiyse). Kesinlikle uzar veya gerekli belgeleri alamayız diye düşünmeyin diyorlar.

Servis/bayii dist. onay alıp değiştirme işlemi yaptığı anda sorumluluğu başlıyor. Eğer 3 kez aynı yerden arızalanan aracınızın iş emri(ki buna herşekilde ulaşılabiliyor)'ni alırsanız akabinde tüketici başvurunuzu 7 iş günü içerisinde yapmalısınız ve servis veya dist. veya bayii'ce raporunuz hazırlanır. Rapor hazırlanmasa da veya raporda sorun inkar edilse de mesele değil çünkü bu raporu kabul etmeme ve bilirkişiye başvurma hakkınız var yani raporun çok bir önemi yok.

Asıl mesele ayıplı mal başvurusu yapılması ve markanın değer kaybetmesidir. Çünkü bize sadece servis/dist veya bayiinin zarar etme riski gibi gelsede belirli markalar bu konularda çok hassas. Ford'da böyle olmalıdır diye düşünüyorum.

Herşeyden önce servisle kişiler veya kurumlarla dikkatlice konuşulmalı iş emrinden ve girişte verdiğiniz arıza raporunun birer örneği alınmalı ve mümkünse aracın başında durulmalıdır. Lütfen tüketici mahkemelerinin bu konuları uzatsada çoğunlukla sizden yana karar verdiğini unutmayın. Kimse aracınızı zorla 3. kez aynı yerden tamir etme şansına sahip değil. Müşteri memnuniyeti yok olduğunda sadece bu yönetmelik bağlayıcı değildir avukatınız mahkemeye yeni donelerde sunabilir. Fakat sanırım zaten bayii siz mahkemeye gitmeden çeşitli yollar sunacaktır.

zaten tüketici mahkemesine gidince durumun firmayla alakası olmuyor, sizin başvurunuz üzerine mahkeme olayı bilirkişiye yolluyor. bilirkişide inceleyip eğer bir kusur varsa bu kapsamda raporunu hazırlıyor ve karar veriliyor. firmanın burada savunma yapması gibi bir durum olmuyor. ama alınan kararı bir üst mahkemeye taşıyabiliyor. örneğin benim bir arkadaşın fiestasının tavan kısmından boyası attı. servis ve otosan buna neden olarak aracın üzerine kuş psilemiş gibi komik bir savunma ile arkadaşı geçiştirmeye kalktı. arkadaşta mahkemeye başvurdu ve bilirkişi incelemesi sonunda araçta boya kusuru olduğu belirlendi. tabi ford şimdi bir üst mahkemede karara itiraz etti dava temyizde

Serviste yoksa parça sipariş çeker Distd. yoksa yurtdışı gelir malzeme...

Tamir bedeli her zaman yeni parçadan ucuz olacaktır.

Ama tamir yapılmaz serviste kolay kolay. Direk değişim olur parçada.

Neyse sanırım ford bu konuda japon kadar iyi değil.

Gelişmeleri merakla bekliyorum Bakalım nasıl bi işlem yapacaksınız.

bence sıkıntı sadece kronik sorunlu parçalarda. çünkü aks gibi çifti 5000 tl olan ve tüm arabalarda çıtlayan parçaları değiştirmek firmaya büyük maliyet olsa gerek. bana değiştirme yayparlarsa başkaları içinde bu yol açılmış oluyor çünkü. o nedenle değiştirmek için bayağı kasıyorlar. ama diğer parçalarda bir sıkıntı olmuyor sadece servis ve otosan arası yazışma uzun sürebiliyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

zaten tüketici mahkemesine gidince durumun firmayla alakası olmuyor, sizin başvurunuz üzerine mahkeme olayı bilirkişiye yolluyor. bilirkişide inceleyip eğer bir kusur varsa bu kapsamda raporunu hazırlıyor ve karar veriliyor. firmanın burada savunma yapması gibi bir durum olmuyor. ama alınan kararı bir üst mahkemeye taşıyabiliyor. örneğin benim bir arkadaşın fiestasının tavan kısmından boyası attı. servis ve otosan buna neden olarak aracın üzerine kuş psilemiş gibi komik bir savunma ile arkadaşı geçiştirmeye kalktı. arkadaşta mahkemeye başvurdu ve bilirkişi incelemesi sonunda araçta boya kusuru olduğu belirlendi. tabi ford şimdi bir üst mahkemede karara itiraz etti dava temyizde

bence sıkıntı sadece kronik sorunlu parçalarda. çünkü aks gibi çifti 5000 tl olan ve tüm arabalarda çıtlayan parçaları değiştirmek firmaya büyük maliyet olsa gerek. bana değiştirme yayparlarsa başkaları içinde bu yol açılmış oluyor çünkü. o nedenle değiştirmek için bayağı kasıyorlar. ama diğer parçalarda bir sıkıntı olmuyor sadece servis ve otosan arası yazışma uzun sürebiliyor.

Mahkemenin bilir kişi uygulaması ihtiyaç duyulduğu durumlarda oluyor ki çoğu zaman ihtiyaç duyduğu kesin. Firmaların amacı işi uzatmak zaten. Daha sonra ayıplı ürünün muadili yok diyor fatura bedelini faiziyle ödüyor yetmez gibi mahkeme ücretleri bilirkişi masrafları vs. hepsini ödüyor. Baştan afedersiniz bu sorunlu size yeni araç verelim veya paranızı verelim deseler zaten şaşarım ki yapmaları gereken açık ve net. Müşteri memnuniyeti için, ispatlanmış sorunlu bir durum varsa kabul et ve gerekeni yap kardeşim. İnsanlara salak değil, artık haklarımızı biliyoruz.

Yorum bağlantısı
Hüseyin İlik
(düzenlendi)

Resmi kaynağı bulamadım. En önemlisi fatura garanti belgesi yerine geçmeyecek. Birde tamir sayısı/süresi azaltıldı.

güncel hali :

http://www.mevzuat.a...html/21487.html

Bir de tüketici hakları bakımından fatura demek zaten garanti belgesi demektir. Veya ayıplı malı aldığınızı herhangi bir şekilde ispatlayabiliyorsanız o da olur. Garanti belgesi tüketicinin haklarını kullanabilmesi bakımından hiçbir şey ifade etmez, yeter ki tüketici olduğunuzu ispat edin. Garanti belgesinin yokluğu sadece onu düzenlemeyen firmaya yönelik ek müeyyidelere neden olur. Ayrıca garanti belgesi verilmezse mevzuat gereği garanti süresi istisnalar hariç iki yıldır.

tarihinde Hüseyin İlik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

bence sıkıntı sadece kronik sorunlu parçalarda. çünkü aks gibi çifti 5000 tl olan ve tüm arabalarda çıtlayan parçaları değiştirmek firmaya büyük maliyet olsa gerek. bana değiştirme yayparlarsa başkaları içinde bu yol açılmış oluyor çünkü. o nedenle değiştirmek için bayağı kasıyorlar. ama diğer parçalarda bir sıkıntı olmuyor sadece servis ve otosan arası yazışma uzun sürebiliyor.

Ben direksiyon kutusu değiştiriyorum çatır çatır 3,000tl maliyeti var 250den fazla değiştirdim.

Ford'a cidden yazık o zaman...

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Serviste yoksa parça sipariş çeker Distd. yoksa yurtdışı gelir malzeme... Tamir bedeli her zaman yeni parçadan ucuz olacaktır. Ama tamir yapılmaz serviste kolay kolay. Direk değişim olur parçada. Neyse sanırım ford bu konuda japon kadar iyi değil. Gelişmeleri merakla bekliyorum Bakalım nasıl bi işlem yapacaksınız.

Süre aşma ihtimali vardır

Bu kesin değildir, her parça için geçerli değildir IT fiyatlarını bilemen gerekir

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
güncel hali : http://www.mevzuat.a...html/21487.html Bir de tüketici hakları bakımından fatura demek zaten garanti belgesi demektir. Veya ayıplı malı aldığınızı herhangi bir şekilde ispatlayabiliyorsanız o da olur. Garanti belgesi tüketicinin haklarını kullanabilmesi bakımından hiçbir şey ifade etmez, yeter ki tüketici olduğunuzu ispat edin. Garanti belgesinin yokluğu sadece onu düzenlemeyen firmaya yönelik ek müeyyidelere neden olur. Ayrıca garanti belgesi verilmezse mevzuat gereği garanti süresi istisnalar hariç iki yıldır.

Güncel hali bu deği. Kaynak resmi fakat, bilgiler güncel değil.

Fatura demek garanti belgesi demek değildir. Zaten adındanda anlaşılacağı gibi biri ''garanti belgesi'' diğeri ''fatura''

Fatura veya garanti belgesi tek başına hiçbirşey ifade etmez aslında. Garanti belgesindeki tarih ileriye dönük atılmak için boş bırakılmış veya daha sonra atılmış olabilir. Fatura ise faturanın o ürüne ait olduğunu tam ısbat etmez. Farklı tarihlerde aynı üründen birden fazla satın alınıp en son tarihli fatura ibraz ediliyorda olabilir.

Doğrusu şudur,

Garanti belgesi 3 nüsha olur. Bilgiler tam ve eksiksiz doldurulur. Biri alıcıda biri satıcıda kalır diğeri distribütöre gönderilir. Aynı tarihde ürün marka ve cinsini tam açıklayan faturada kesilir.

Fatura ve garanti belgesi aynı anda ibraz edilir. Servis tarihleri karşılaştırır ve doğruluğuna inanır.

Ama kurallar tam uygulanmaz.

Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

Güncel hali bu deği. Kaynak resmi fakat, bilgiler güncel değil.

Fatura demek garanti belgesi demek değildir. Zaten adındanda anlaşılacağı gibi biri ''garanti belgesi'' diğeri ''fatura''

Fatura veya garanti belgesi tek başına hiçbirşey ifade etmez aslında. Garanti belgesindeki tarih ileriye dönük atılmak için boş bırakılmış veya daha sonra atılmış olabilir. Fatura ise faturanın o ürüne ait olduğunu tam ısbat etmez. Farklı tarihlerde aynı üründen birden fazla satın alınıp en son tarihli fatura ibraz ediliyorda olabilir.

Doğrusu şudur,

Garanti belgesi 3 nüsha olur. Bilgiler tam ve eksiksiz doldurulur. Biri alıcıda biri satıcıda kalır diğeri distribütöre gönderilir. Aynı tarihde ürün marka ve cinsini tam açıklayan faturada kesilir.

Fatura ve garanti belgesi aynı anda ibraz edilir. Servis tarihleri karşılaştırır ve doğruluğuna inanır.

Ama kurallar tam uygulanmaz.

Hocam kurallara uygun satışı yapılmış (vergileri ödenmiş trafiğe çıkma izinleri alınmış) bir aracın ruhsatı çıkarılır. Ruhsatta gerekli bilgiler vardır (trafiğe çıkış tarihi vb. gibi) Eğer konu mahkemeye gidecekse emin olunki ne fatura ne garanti belgesi belirleyici unsur olmayacaktır çünkü bizim şurada bahsettiğimiz konular hukuken bir çok belgeyle ispatlanabilen çok basit şeyler. Garantinin başlatılmamış olması veya fatura tarihi durumları satıcının sorumluluğudur zaten. Eğer bahsettiğiniz 3 nüshalık belge hazırlanmadıysa bu da satıcının suçu olarak görülecektir. Servislerin yönetmelikte belirlenen koşulların dışına çıkması o kadar olasıki emin olun tüketici her konuda haklılığını tüketici mahkemelerinde ortaya çıkarabilir. Garanti süresi vb. konuların sorumluluğu zaten satıcıya yüklenmiş.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın
(düzenlendi)

benim çalıştığım yerde bu konularla ilgili bilirkişilik yapan hoca arkadaşlarım mevcut. İTÜ Otomotiv laboratuvarına böyle yüzlerce dosya geliyor. garanti belgesi ile ilgili bir sorun olduğunu hiç görmedim. zaten servisi arayıp şase nosunu söylediğinizde otomatik olarak sistemden bakıp aracın garanti süresi ile ilgili bilgi veriliyor.

siz yaptırdığınız tüm işlemler için iş emri açtırın ve şikayetlerinizi kayda geçirtin yeterli. yapılan işlemlerle ilgili biraz zorlarsanız döküm de alırsınız. ben hepsini aldım şimdiye kadar.

bunları alabilmeniz demek kayda geçtiğinden emin olmanız demektir. yarın bir sıkıntıda mahkemelik bir durumda bu kayıtlar esas alınacaktır.

mevzuatla ilgili olarak ise Hüseyin beyin yolladığı yönetmelik benimki ile aynı. sadece başına yapılan güncelleme ile ilgili tablo koyulmamaış ama içeriğe bakınca 2011'de yapılan güncellemelerin işlendiği görülebilir. sadece başlığa bakarsak yanılabiliriz.

tarihinde Edip Avşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
(düzenlendi)

Hocam kurallara uygun satışı yapılmış (vergileri ödenmiş trafiğe çıkma izinleri alınmış) bir aracın ruhsatı çıkarılır. Ruhsatta gerekli bilgiler vardır (trafiğe çıkış tarihi vb. gibi) Eğer konu mahkemeye gidecekse emin olunki ne fatura ne garanti belgesi belirleyici unsur olmayacaktır çünkü bizim şurada bahsettiğimiz konular hukuken bir çok belgeyle ispatlanabilen çok basit şeyler. Garantinin başlatılmamış olması veya fatura tarihi durumları satıcının sorumluluğudur zaten. Eğer bahsettiğiniz 3 nüshalık belge hazırlanmadıysa bu da satıcının suçu olarak görülecektir. Servislerin yönetmelikte belirlenen koşulların dışına çıkması o kadar olasıki emin olun tüketici her konuda haklılığını tüketici mahkemelerinde ortaya çıkarabilir. Garanti süresi vb. konuların sorumluluğu zaten satıcıya yüklenmiş.

Yazdığım açıklamalar genel uygulamadır. Sizin durumunuza özel değildir. Zaten garanti şartlarıda ürün tiplerine göre ayrı ayrı değildir, geneldir. Problemlere asıl neden olanda budur. Tüketici hattını aradığınızda bile oradaki görevli ilk cümlesine eeeeeeeeee diye başlar.

Yurt dışından bir firma ile distribütörlük alma aşamasında TSE ile görüştüm garanti şartları nasıl olacak diye, bana verdikleri cevapları yazmıyorum.

tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Can Doğan

Yazdığım açıklamalar genel uygulamadır. Sizin durumunuza özel değildir. Zaten garanti şartlarıda ürün tiplerine göre ayrı ayrı değildir, geneldir. Problemlere asıl neden olanda budur. Tüketici hattını aradığınızda bile oradaki görevli ilk cümlesine eeeeeeeeee diye başlar.

Yurt dışından bir firma ile distribütörlük alma aşamasında TSE ile görüştüm garanti şartları nasıl olacak diye, bana verdikleri cevapları yazmıyorum.

Size kolay gelsin.

Umarım bi nebze insanları aydınlatabilmişizdir. Kesinlikle uyanık olmak ve hakların peşinden sonuna kadar gitmek gereklidir konuyu açarken amacımda buydu. Ne marka ne servis ne bayi düşünmeden acımasızca gerekenler yapılmalıdır yoka herkes oldu bittiyi huy haline getiriyor bu ükede. Sıfır aracınızla ilk yılınızda sorun yaşıyosanız servise girerken arıza raporunuzu ve çıkarken yapılanlara dair iş emrini isteyin, rapor felan, garanti belgeleri hepsi hikaye zaten mal ve ruhsatı elinizde. Yeterki bi avukat bulun ve görüşmeye başlayın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...