İçeriğe Yönlendir

Dörtlü Yanarken Motor Sesi Değişiyor?


Ahmet Taşkın

Recommended Posts

Ahmet Taşkın

Arkadaşlar biraz önce fark ettim. Farlarım yanık, dörtlülerimi açınca motor sesi dörtlü yanarken çok hafif belki kimsenin anlamayacağı türden değişiyor. Dörtlü yandığı an devir düşer gibi söndüğü an normale gelir gibi motorda bir ses değişimi oluyor.

Merak ettim doğrusu dizel araçta elektrik dalgalanması olunca motor bundan etkilenir mi?. Yoksa alternatör (şarj dinamosu) mü kastırıyor anlık ?

Aküm en az 3 yıllık (belki daha fazla) mutlu akü. Motor sıcaklığı normal. Çok bariz birşey değil ama neden böyle oluyor olabilir ? (Aküyle ilgili bir sıkıntım olmadı hiç.)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Normal bir durum. Dörtlüler yandığında akım çekiyor ve şarj dinamosuna yük biniyor. Şarj dinamosuda güçünü motordan aldığı için dörtlüler anlık yandığında rolantiyi etkiliyor. Aynı zamanda beyin tarafından motor devir ölçülerek rolanti sabit tutulmaya çalışılıyor. Bu yüzden devirde çok ufak dalgalanmalar ve motor sesinde ufak değişimler olabilir.

Normal bir durum ama tamamen ortadan kaldırılmak istenirse tüm sinyal ampülleri led ampüller ile değiştirilebilr.

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Ayhan teşekkür ederim cevabın için. Dörtlülerin şarj dinamosuna yük bindiricek anlık akım oluşturucağını düşünmezdim. Peki bizim şarj dinamosu kaçlık? Ufak mı acaba?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ayhan teşekkür ederim cevabın için. Dörtlülerin şarj dinamosuna yük bindiricek anlık akım oluşturucağını düşünmezdim. Peki bizim şarj dinamosu kaçlık? Ufak mı acaba?

Şarj dinamosu yeterli.

Motor rolantide düşük devirde çalıştığı için şarj dinamosuda ağır dönüyor. Devir yükseldiğinde şarj dinamosuda daha hızlı döneceğinden bu durum ortadan kalkar. Aynı zamanda devir arttıkca motor güçüde arttığından şarj dinamosuna çok daha fazla yük binsede motor etkilenmez. Ayrıca aracta açılan her ampül şarj dinamosuna yük bindireceğinden ve dolayısıyla bu yük motorada bineceğinden yakıt tüketimi artar. Tabi bu çok küçük bir miktar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Mehmetali ben hiç senin denediğin gibi denemedim ama bende rölantide kısalar yanarken selektör yapmak için kolu çekip sabit tutuğumda veya uzunları yaktığımda anlık yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Mehmetali ben hiç senin denediğin gibi denemedim ama bende rölantide kısalar yanarken selektör yapmak için kolu çekip sabit tutuğumda veya uzunları yaktığımda anlık yapıyor.

Motordaki tüm elektirikli parçalar enerjisini şarj dinamosu vasıtasıyla motordan alır. Şarj dinamosu enerji dönüştürücüdür. Motordan aldığı hareket enerjisini elektirik enerjisine dönüştürür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Aynı anda iki cam tuşuna basıp cam tam kapandığı zaman zorlanınca da yapıyordu sanırım. (araçları karıştırmıyorsam). Ama dörtlülerin yapması ilginç geldi.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
(düzenlendi)

Motordaki tüm elektirikli parçalar enerjisini şarj dinamosu vasıtasıyla motordan alır. Şarj dinamosu enerji dönüştürücüdür. Motordan aldığı hareket enerjisini elektirik enerjisine dönüştürür.

Anlatmak için hızlı yazdınız galiba, azıcık kelimeler karışmış :) ama yinede anlaşılyor.

Aynı anda iki cam tuşuna basıp cam tam kapandığı zaman zorlanınca da yapıyordu sanırım. (araçları karıştırmıyorsam). Ama dörtlülerin yapması ilginç geldi.

Çok elektrik çeken aksamlar çalıştırıldığında genelde rölantide dalgalanma yapıyor.

tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aynı anda iki cam tuşuna basıp cam tam kapandığı zaman zorlanınca da yapıyordu sanırım. (araçları karıştırmıyorsam). Ama dörtlülerin yapması ilginç geldi.

Evet bu da çok normal..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bence normal değil bende olmuyor mesela..Yada benim araç anormal

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

C-maxle fiesta arasında o kadar fark olsun bence ;). Ama dediğim durum çok fark edilir birşey değil.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bence normal dediğiniz durumlar alternatör kaynaklı hatalar..Silecek motoru çalışma esnasında belli bir amper çeksede aracın rölantisi etkilenmemeli diye düşünüyorum..Bendeki Denso marka 120 A alternatör..Sıfır fiestalarda aynı durum varmı baktırıp alternatör üzerinde durmalısınız..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bence normal dediğiniz durumlar alternatör kaynaklı hatalar..Silecek motoru çalışma esnasında belli bir amper çeksede aracın rölantisi etkilenmemeli diye düşünüyorum..Bendeki Denso marka 120 A alternatör..Sıfır fiestalarda aynı durum varmı baktırıp alternatör üzerinde durmalısınız..

Etkilenen alternatörmü yoksa motor diyede düşünmek gerek. Fiestaya sizin aractkai alternatörüde koysak 150 amperlikte koysak dörtlüler açıldığında çekilecek akım belli. Yine yük motora binecek. Fiestanın motoru 1.4 tdci ve rolantide çok düşük güçlerle çalışıyor. 1.6 ya göre etkilenmesi normal. Rolanti sensörü sayesinde devir düşmesi anında ortadan kaldırılıyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Etkilenen alternatörmü yoksa motor diyede düşünmek gerek. Fiestaya sizin aractkai alternatörüde koysak 150 amperlikte koysak dörtlüler açıldığında çekilecek akım belli. Yine yük motora binecek. Fiestanın motoru 1.4 tdci ve rolantide çok düşük güçlerle çalışıyor. 1.6 ya göre etkilenmesi normal. Rolanti sensörü sayesinde devir düşmesi anında ortadan kaldırılıyor.

Dediğim gibi aracın sıfır km olanına bakılır sonra çözüm yoluna

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Dediğim gibi aracın sıfır km olanına bakılır sonra çözüm yoluna

Ben arabayı sıfır aldım. Aldığımda da böyleydi. Bu durumla alakasız alternatörde önemsenmeyecek derecede ara sıra gelen gıcırtıya benzer bir ses vardı. Keyfi olarak garantiden değişti. Değişim sonucu durum yine değişmedi.

Çoğu düşük hacimli motorda böyledir diye düşünüyorum. Komşularımız yakın zamanda sıfır 1.3 dizel astra, 1.3 dizel corsa, 1.4 tdci fiesta ve 1.5 dci megane aldılar. Onlarınkinede bakayım...

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Bu bir sıkıntı değil bence. Normal bir durum sonucu ortaya çıkan bir sonuç. Bence bir çok insan böyle bir durumun varlığını farketmesi çok zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bu bir sıkıntı değil bence. Normal bir durum sonucu ortaya çıkan bir sonuç. Bence bir çok insan böyle bir durumun varlığını farketmesi çok zor.

Valla ''dörtlü yanarken motor sesi değişiyor ''diye başlık açmışsınız sorun değilse bizce de değil ;)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Valla ''dörtlü yanarken motor sesi değişiyor ''diye başlık açmışsınız sorun değilse bizce de değil ;)

Devir düşünce motor seside değişiyor. Ben en iyisi bir video çekeyim :)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Devir düşünce motor seside değişiyor. Ben en iyisi bir video çekeyim :)

Video ya gerek yok hikayenin ne olduğunu biliyorum.Normal diyorsanız bence sorun yok

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Videoda çıkmaz zaten dörtlüyle ama camlar kapalıyken kapatmaya basınca çok bariz değişiyor. Dörtlülerle motor sesi değişmesi ilginç gerçekten. Ama şu varki 2 yılı aşkındır fiestam var. Hep motoru dinlerim. Dün gece dörtlü yanık motoru dinlerken fark ettim. Devir saatinde değişme yok.

Belki başka model araçlarda da oluyordur ama fiestada ses yalıtımı olmadığından motordaki en ufacık tıkırtıyı dinliyorsunuz. Bence herkesin fark edebileceği bir durum değil.

İlginç ama en büyük sorunumuz böyle olsun :biggrin:

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

direksiyonuda hafif çevirdiğinizde rolentide hafif değişiyor söylenildiği gibi gayet normal bir durum.

Mutlaka her arkadaşın dikkatini bir yerler çekmiştir.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

O ayrı direksiyon pompası motordan tahrik aldığından pompa yüke bindiriyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Şimdi baktım (motor soğuktu) farları açıp sellektör yapmak çok bariz devirde dalgalanma yaptırıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...