İçeriğe Yönlendir

Hararet Ibresi Sorunu


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Günaydın,

Aracımın hararet ibresinde bir sıkıntı var gibi. Kısaca arızadan bahsedeyim, Aracı çalıştırıyorum bir süre sonra ibre kalkmaya başlıyor buraya kadar normal. Mesela kısa süreli park etmem gerekiyor ve tekrar çalıştırıp yola çıkıyorum bakıyorum ibreye 0 da (yani en dipte). Aslında motor sıcak biliyorum. Boşa alıp hafif gaz veriyorum ibre hemen kalkmaya başlıyor. Bu sorun neden kaynaklanır?

- 40 derecede lpg ye geçiyor bir sıkıntı yok,

- Hararet N O R M A L deki A yı hiç geçmedi aldığımdan beri.

Bu arada kısa bir bilgi arabanın (geçen ay triger setini değiştirirken sökmeleri gerekmiş) yedek su deposunun üstündeki geri dönen su girişi sanırım o yer kırılmış. Yapıştırıcı ile tutturmuşlar ama nafile. Şimdilik direk kontrol altında kullanıyorum su eksiltmiyor hafifçe damlatıyor. Değişim gerekli. Yeni su kabı almam gerekiyor. İnternette çok çeşitli fiyatlar var güvenemedim. Orjinali ne kadardır?

Teşekkür ederim.

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

işte ben buna çok kızıyorum, madem kırdılar o zaman ne diye değiştirmiyorlar? ya da siz neden değiştirilmesi talebinde bulunmuyorsunuz? yapıştırma geçici bir çözüm, daha doğrusu aldatmaca. İlkay bey, bu işlemleri yetkili serviste mi yaptırmıştınız.?

Yetkili servis değil. Aslında orada kırıldığını - çatladığını tam bilemiyorum ama bana önceden çatlakmış dendi. Nedense önceden su sızmıyordu ordan. Belki de kireç bağlamıştı ondan da olabilir. O ısı ve basınçta tabi yapıştırıcı bir işe yaramıyor. Yetkili servis olsa hak talep ederim ama malesef burada o şansım yok. Ayrıca yetkili servis 700 tl demişti triger + v kayış değişimine. Burda parçalar hariç 80 tl ye değiştirdim :)

Suyun kaçtığı yer işaretli olan kısım

3VpxH.jpg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben olsam,

Öncelikle su kaçıran kısmın değişimini yaparım. Ardından yeni soğutma sıvısı koyar havasını usta birilerine aldırırım. Sonrasında durumu gözlemlerim, yine olmazsa, hararet müşürünü değiştiririm.

Son olarak, OBD portu vardı bu araçların galiba, dijital olarak soğutma'nın sıcaklığını takip ederdim.

Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş

Benimde aynı yerden geçen yıl kırılmıştı. Eğer çıkarıp baktıysanız o kısma deponun içine doğru ince uzun bir boru gidiyor. Geçici çözüm olarak tornacıda yaptırmıştık. su akıtmayı kesmişti. Yenisi 100-120 tl civarı demişlerdi. En güzeli değiştirmek ama sizde tornacıda yaptırabilirsiniz. Bu arada suyunuzu sürekli olarak kontrol etmeyi unutmayın.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Taner Kızılkor

Bir gösterge sorunuda benim başıma geldi, ama biraz farklı bir durum.

98 mondeo o/v aracımın hararet göstergesi araç çalışırken, c yazan çizgide duruyor ve hiç yükselmiyor.

Aracımda elektriksel olarak çalışmayan birşey yok yani sigorta felanmıdır diye düşündüm ama değil anladığım kadarıyla. İberede mi bir sorun vardır yoksa kontrol edilebilecek başka bir şey öneriniz olurmu? Kendim yapabileceğim birşeyler varmı yazarsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı

İbrenin sıfıra inme durumu hala devam ediyor. Normalde iken bazen sıfıra düşüyor. Sistemde hava mı var başka sıkıntımı anlamadım. Hava varsa eğer nasıl alınacak havası?

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

İbrenin sıfıra inme durumu hala devam ediyor. Normalde iken bazen sıfıra düşüyor. Sistemde hava mı var başka sıkıntımı anlamadım. Hava varsa eğer nasıl alınacak havası?

focus için forumda bu var sanırım aynıdır.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/150537-sogutma-sistemi-ve-hararet-sorunlari/page__st__1040

bendeki sorun sıfıra inmesi değil hiç sıfırdan kıpırdamıyor. bakalım ne cevap gelecek.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Taner bey hiç kıpırdamaması soketinden de olabilir. Temizlemeyi denediniz mi?

ilkay bey gösterge tarafından mı bahsediyorsunuz?

Yorum bağlantısı

Motor üst kapağının hemen sağ tarafında termostat var. Isı müşürü de orada soketi de Taner bey. Bi bakın derim temassızlık vb olabilir belki.

resim bulursam yükleyeyim.

Yorum bağlantısı

Genleşme kabını değiştirmeden çözüm aramanın bir mantığı yok.Şu an zaten elinizde bir seçenek var hali hazırda.Uygun sıcaklıkta,uygun basıncı yakalayamayan,su kaçıran,hava alan,sistemin başka bir yerinde hata aramayın bence.Bu sorunu düzeltin olmazsa diğer yerlerde sorun arayın.Ben focus 1 kasa aracımın genleşme kabını(motorcraft) 6 ay evvel 3lt kırmızı antfiriz ile 70 tl ye almıştım bilginize....

Yasin bey genleşme kabı sıkıntısı kalmadı. Konu eski diye kalmış. Bende belirtmemişim. Şu an herhangi bir su yada hava kaçma sıkıntım yok. Fakat bazen ibre sıfıra düşüyor. Debriyaja basıp devirlendiriyorum akabinde kalkıyor ibre. Sürekli yapmıyor. Acaba hava mı kaldı sistemde.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Motor üst kapağının hemen sağ tarafında termostat var. Isı müşürü de orada soketi de Taner bey. Bi bakın derim temassızlık vb olabilir belki.

resim bulursam yükleyeyim.

çok teşekkürler bugün bir bakıyım bulabilecekmiyim..

Yorum bağlantısı

çok teşekkürler bugün bir bakıyım bulabilecekmiyim..

yJFlK.jpg

Resimde yağ kapağının hemen yanında kırmızı halka var Taner bey. Soket orada.

Aracınızda lpg varsa,havası klasik yöntemlerle kolay kolay alınamıyor.Ama sistemdeki hava yalancı harerete sebeb oluyor bildiğim ve yaşadığım kadarı ile.Daha evvel soğutma sistemine radyatör deliği onaran sıvılardan eklendimi.Bu tür sıvılar benzer sorunlara yol açıyor diye biliyorum....

Yok kesinlikle o tip kimyasallar kullanmadım.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Resimde yağ kapağının hemen yanında kırmızı halka var Taner bey. Soket orada.

Teşekkürler İlkay Bey, umarım ordandır da biter bu tedirginlik :)

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Umarım sadece temassızlık yada oksit sorunudur. :)

İlkay Bey merhaba,

Termostatın üzerindeki bağlantıyı çıkardım kontrol ettim temizledim taktım birşey değişmedi. Fakat tedirginliğim biraz azaldı çünkü araç fan açıyor bu termostatın çalıştığını gösteriyor. geriye göstergeyi kontrol etmek birde arada elektrik geçirmeyen birşey varmı ona bakmak kaldı. En azından karar verebildim tamircimi elektrikçimi diye. Pazartesi bizim yavruya elektrikçi yolları göründü... :)

Teşekkürler yardımlarınıza ve iyi dileklerinize. Sonucu pazartesi yazarım.

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Motorun altında ikinci bir hararet müşiri olduğundan bahsetti bizim elektrikçi onun kablosu kopmuş lehimledik sabitledik sorun olmaz dediler. Yernini görmedim zaten babam gitti ben gidemedim işlerden ama sorun yokmuş. Doğruysa çift müşir varmış araçta İlkay Bey sizin resimde gösterdiğinizin alt kısmında motorun aşağısında kalan bir tane daha varmış.

Bir TIS programımız olmadı ki bakalım ;):D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
(düzenlendi)

Araçtaki hararet ibresi sorununu dün kendi imkanlarım ile çözmüş bulunmaktayım.

Radyatör yedek su deposunun kapağını açtım ve ona giren hortumu söküp aracı çalıştırdım. İlk başlarda küçük hortumdan hiç su gelmiyordu. Motor ısındıkça köpüklü köpüklü su gelmeye başladı. Motora gaz verdirdikçe suyun akışı da artmaya başladı. en son köpük kesilip sadece su gelmeye başladı ve artık tam yerine takacakken termostat açıldı ve araba su kapından nekadar su varsa püskürttü. Az daha haşlanıyordum. Yeni su ekledik ve bu kez kapak kapalı hortum sökük vaziyette aynı işlemi yaptık. Sadece su gelene kadar devam ettim ve ara ara kapağı açıp su ekledim. Fan çalışmasına yakın kapağı güzelce sıkıp hortumu yerine taktım. Bu sırada hararet ibresi de sağlıklı çalışmaya başladı. Sanırım sistemdeki havadan dolayı sağlıklı okuyamıyordu. Tüm olay sistemdeki havadan kaynaklıymış çok rahatladım. Fakat bir sıkıntım daha var. Gece arabayı kullandıktan sonra yolda gözüm yine ibreye kaydı ve yine düştüğünü gördüm :( Aracı durdurduğumda yedek su deposunun kapağını açtım ama herhangi bir basınç yok. Yani yine hava yaptı araba. Kapaktan dolayı hava yapar mı? Çünkü araba milim su eksiltmiyor.

Biraz uzun oldu okuyan arkadaşlara teşekkürler.

Çağlar abi fikrin varmı?

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

geçmiş olsun. sıcak su olayında oldukça dikkat gerekiyor. burada bir arkadaşın babası yakmış kendini direk 1.derece yanık aman ha!

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

hararet müşüründen kaynaklanabilir.Radyatör hava yapınca hararet ibresi yine çalışır, yanlış derece gösterse bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Anladığım kadarıyla harareti havadan dolayı sağlıklı okuyamıyordu. Sistemdeki havayı aldığımda ibredeki ara ara yaşanan düşme olayı tamamen kesildi.

Yorum bağlantısı
İlhan Kol

ben bi oto elektirkçiye sordum ford ların 130 derecede fan açtığını söylediler ne derece doğru olduğunu bilemem.benim araçta hiç fan açtığını görmedim kolay kolay .radyatör suyu kaynadıktan sonra fan açıyor belkide normal bu araçlarda

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...