Serkan Ekinci 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 (düzenlendi) Kuş Pisliği Kuş pisliğinin aracınızın boyasına zarar verme süresi hava şartlarına, aracınızın boyasına ve kuşun cinsine göre 6 saat ile 2 gündür. Bu süre içerisinde kuş pisiliği aracın boyasını yakar. Bu hasar pasta işlemi ile geçirilemez tek çözümü aracın tekrar boyanmasıdır. Aracın boyanması hem pahalı bir işlemdir hem de aracın değerini düşürür. Yapılan boya ise asla orijinalinin yerini tutmaz. Dolayısıyla, görür görmez üşenmeden temizlenmesi gerekir. Boya yüzeyine uygulanabilecek kaliteli bir boya koruma kuş pisliğinin boyaya zarar verme sürecini uzatabilir. Kuş pisliği nasıl temizlenir? Önce su döküp bir süre bekleyin, bir süre sonra bastırmadan dairesel hareketlerle biraz silin ve çıkana kadar bu işleme devam edin. Asla fazla bastırmayın veya pisliği yaymayın. Sabırlı ve titiz hareket etmezseniz pislik çıkar fakat araç çizilebilir. Ağaç Reçinesi Ağaç reçinesinin boyaya zarar verme süresi hava şartlarına bağlı olarak çok kısa olabilir. Ağaç reçinesi kuruduğunda boyayı yakmış olabilir. Yanan ve kabaran boya ancak aracın tekrar boyanması ile düzeltilebilir. Aracın boyanması hem pahalı bir işlemdir hem de aracın değerini düşürür. Yapılan boya asla orijinalinin yerini tutmaz. Dolayısıyla, mecbur kalmadıkça aracınızı asla reçinesi olan bir ağacın altına bırakmayın. Ağaç reçinesi nasıl temizlenir Aracınızda mutlaka ıslak mendil bulundurun. Şayet reçine kurumamışsa ıslak mendil ile bastırmadan ve yaymadan reçineyi almaya çalışın. Ağaç reçinesi kurumuşsa aseton tarzında çözücü bir maddeyi pamuğa veya beze damlatarak reçine üzerine azar azar sürerek yumuşamasını sağlayın. Araç camlarında oluşan kireç lekeleri nasıl önlenir Görünmese de her yüzey gözeneklere sahiptir. Suların çok kireçli olduğu ülkemizde hemen kurulanmayan camlarda zamanla kireç lekeleri camın gözeneklerine işleyerek kalıcı hale gelir. Oluşan lekeler için araç camları sık sık sirkeyle temizlenmelidir. Aracınızı fırçayla veya benzinlikteki otomatik yıkama makinelerinde yıkatmayın! Aracınız fırçasız, köpükle veya süngerle ve uygun bir kimyasalla temizlenmelidir. Fırçalı ve benzinlikteki gibi otomatik yıkama makineleri aracınızı her defasında kesinlikle çizer, üzerindeki verniği alır, matlaştırır. Dolayısıyla aracınız kuş pisliği, ağaç reçinesi, güneş ışınları ve nem gibi dış etkenlere karşı savunmasız hale gelir. Aracınız kısa sürede çok kötü görünüm alır. Aracınızı kendiniz yıkıyorsanız Aracınızı kendiniz yıkadığınız zaman araç için üretilmiş olan şampuanlardan faydalanın. Bulaşık deterjanı vb kimyasallar iyi köpürür fakat uzun vadede zarar verir. İki adet süngerinizin olması en iyisidir. Süngerin bir tanesi ile aracınızın boyasını diğeri ile jantlarını temizleyin. Her ne kadar süngeri yıkasanız da mutlaka gözeneklerinde çamur ve toprak parçaları kalır. Dolayısıyla süngerleri asla karıştırmayın. Süngerleri çok uzun süre kullanmayın. 5-10 yıkamada bir değiştirin. Aracı yıkamaya başlamadan önce mutlaka araç üzerindeki çamuru alın. Mümkünse basınçlı su makinesi kullanın. Güneş altında yıkama yapmayın. Boya koruma uygulanmış araçların yıkanması ve kurulanması çok daha kolay ve hızlı yapılabilir. Otomobilde parlaklık kaybının nedenleri Aracın fırça ve benzeri sert aparatlarla yıkanması, uygun olmayan yıkama maddelerinin kullanılması, yıkandıktan sonra ıslak bırakılması, güneş altında yıkanması, güneşin altında uzun süre beklemesi boyanın yıpranmasına, çizilmesine, matlaşmasına ve renginin solmasına neden olur. 27 Nisan 2012 tarihinde Onur Berktaş tarafından düzenlendi PROFİL RESMİ OLARAK,SADECE KENDİ FOTOĞRAFINIZI KULLANINIZ... 9 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 (düzenlendi) Paylaşım için teşekkürler. 27 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 (düzenlendi) bulaşık makinesi parlatıcısı kullansak kireci çözemezmiyiz? yada kireci çözen başka kimbilir neleredi de çözer. 27 Nisan 2012 tarihinde Hüseyin Sönmez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Akif Eren 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 Böyle konulara bayılıyorum Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 Kuş pisliği için: gazeteyi yayın sık sık ıslatın, kuru kalmadan 30 dak gibi bekleyin, sonra yumuşakça çekin alın (yoğun pislik varsa) 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 Bilgiler çok güzel... Teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci 27 Nisan 2012 Yazar Paylaş 27 Nisan 2012 reçineyi mazot çıkartır mı? Reçine için hemen hemen tüm kimyasal üretici markalarda bir çıkarıcı var. Çıkmıyacak gibiyse ısrar etmemek ve bunları kullanmakta fayda var. Elde bulunmuyorsa ve müdahale kaçınılmazsa boyaya zarar vermeyecek çözücü kimyasallar denenebilir. bulaşık makinesi parlatıcısı kullansak kireci çözemezmiyiz? yada kireci çözen başka kimbilir neleredi de çözer. Hiç denemedim. Aklıma da gelmemişti. Gerçi bardakların bulaşık makinesinden bir süre sonra şeffaflığını yitirerek çıktığını düşünürsek başarılı olamayabilir. Camdaki kireç için en iyi yöntem asidik temizleyicilerdir. Bunun en zararsızı da sirke. Fakat kullanma önerisi için şöyle bir tavsiye; sirkeyi cama sürün ve bekletin bu işlemi 3-4 defa tekrarlayın ve sonuncusunda beklemeden silin. Limonla ovalamak da işe yarayabilir. Buradaki mantık şu. Asit kireci eritir. Fakat kireç camın gözeneklerine kadar ilerlemişse silme işlemiyle geçmeyecektir. Bu durumda sürüp bekleme işlemi sırasında asidin de camın gözeneklerine ilerleyim kireci eritmesini bekleriz. Sonrasında cama zarar vermeyecek pasta veya cam cilaları camı parlatmak için de kullanılabilir. Bazı pastalar şaşırtıcı şekilde kararmış farlar, camdaki veya kaportadaki kireç üzerinde de etkili olabilir. Sattığım için marka vermiyorum. Zaten bizde bu yönünü yeni keşfettik! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 camlara, plsatik farlara pasta yaparlar uzun süredir ama farlar bir süre sonra daha da matlaşabiliyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 camlara, plsatik farlara pasta yaparlar uzun süredir ama farlar bir süre sonra daha da matlaşabiliyor Pasta aşındırıcıdır... Pasta ile aşındırınca yüzeyi yeniden verniklemek yada cilalamak gerekir.. Daha kısa sürede matlaşmasının sebebi bu olabilir.. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 Kuş pisliği için: gazeteyi yayın sık sık ıslatın, kuru kalmadan 30 dak gibi bekleyin, sonra yumuşakça çekin alın (yoğun pislik varsa) Ben direk su ısıtıcıyı kullanıp sıcak suyu döküyordum anında çıkıyodu zorlanmadan. Pasta aşındırıcıdır... Pasta ile aşındırınca yüzeyi yeniden verniklemek yada cilalamak gerekir.. Daha kısa sürede matlaşmasının sebebi bu olabilir.. Emmi her koruma yapan ürün az da olsa aşındırıcı içermez mi ? Sonuçta parlaklığı eski yüzeyi aşındırarak veriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 Emmi her koruma yapan ürün az da olsa aşındırıcı içermez mi ? İşin uzmanları var burada aslında bana yorum düşmez ama... Koruyucular aşındırıcı değildir.. Tersine, bir katman oluşturur.. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 İşin uzmanları var burada aslında bana yorum düşmez ama... Koruyucular aşındırıcı değildir.. Tersine, bir katman oluşturur.. +1 Yorum bağlantısı
Kağan Okuyucu 27 Nisan 2012 Paylaş 27 Nisan 2012 güzel bilgiler verdin teşekkur ediyorum Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci 27 Nisan 2012 Yazar Paylaş 27 Nisan 2012 camlara, plsatik farlara pasta yaparlar uzun süredir ama farlar bir süre sonra daha da matlaşabiliyor camlara, plsatik farlara pasta yaparlar uzun süredir ama farlar bir süre sonra daha da matlaşabiliyor Kesinlikle Çağlar Bey normal bir pasta ile farlara müdahale ettiğinizde far çok kısa bir süre sonra sararır. Kullanılacak pastanın aşındırma özelliğinden daha fazla temizleme özelliği olmalı üzerine de sararmayı garanti altına almak için plastik koruma yapılmalı. Bu sayede far yüzeyiyle dış etkenler arasında görünmeyen bir film tabakası meydana gelecek ve tekrar sararması veya kirecin gözeneklere kadar ilerleme ve temizlenme sorunu ortadan kalkacaktır. Yorum bağlantısı
Serkan Ekinci 27 Nisan 2012 Yazar Paylaş 27 Nisan 2012 "Emmi her koruma yapan ürün az da olsa aşındırıcı içermez mi ? Sonuçta parlaklığı eski yüzeyi aşındırarak veriyor." Sıvı olmayan ve özel olarak hazırlanmayan hemen hemen tüm wax'larda az da olsa aşındırıcılık olur. Ama bu fazla kayda alınabilecek bir aşındırma değildir. Asıl amaçları koruma oldukları içinde çoğunlukla üzerlerinde aşındırıcılık oranları yazmaz. Pasta ve koruma özellikleri bir arada olan tek adımda bitirme pastaları hariç. Bunların aşındırma değerleri fazla olabilir ve wax olarak değil pasta olarak geçerler. Bu forum işi de biraz hastalıklı mı oluyor yeni başlayanlarda insan sürekli yazmak istiyor Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Bu forum işi de biraz hastalıklı mı oluyor yeni başlayanlarda insan sürekli yazmak istiyor Kaç kere söyledim ana sayfaya dikkat bağımlılık yapar yazalım diye 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 (düzenlendi) Ben farlarımda 6 senedir sürekli wax kullanırım, hatta fazla fazla da uygularım, daha önceki arabalarımızda da da uygulardım, arka stoplara da uygularım, en ufak sararma bile olmaz, 10 sene sonra arka stopların kırmızı renginde sararma göremezsiniz, kullanacağınız wax ta mutkala UV koruması ibaresini arayın yeter, ayrıca tüm camlarımada iç-dış (silecek olan camların dış yüzeyleri hariç) 4-5 kat wax atarım, ilk günki gibi temiz kalır asla kireç lekesi oluşmaz, ayrıca uzun yolda güneş çıplak kollarınızı daha az yakar, UV koruma sağlsun, dediklerim 10 senedir bizzat denenmekte olan şeylerdir, daha dün tüm dediğim yerleri wax ladım 28 Nisan 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Bilgilendiri paylaşım için Teşekkürler Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Paylaşım için teşekkürler, reçine şu an aracımın tavanında ki kaplamada resmen katman oluşturmuş durumda bakalım aseton işe yarıycak mı Aseton ve amonyak sağı solu belli olmayan çok aktif maddelerdir. Önce iyi test etmeniz lazım başka bir noktada. Reçine için hemen hemen tüm kimyasal üretici markalarda bir çıkarıcı var. Çıkmıyacak gibiyse ısrar etmemek ve bunları kullanmakta fayda var. Elde bulunmuyorsa ve müdahale kaçınılmazsa boyaya zarar vermeyecek çözücü kimyasallar denenebilir. Hiç denemedim. Aklıma da gelmemişti. Gerçi bardakların bulaşık makinesinden bir süre sonra şeffaflığını yitirerek çıktığını düşünürsek başarılı olamayabilir. Camdaki kireç için en iyi yöntem asidik temizleyicilerdir. Bunun en zararsızı da sirke. Fakat kullanma önerisi için şöyle bir tavsiye; sirkeyi cama sürün ve bekletin bu işlemi 3-4 defa tekrarlayın ve sonuncusunda beklemeden silin. Limonla ovalamak da işe yarayabilir. Buradaki mantık şu. Asit kireci eritir. Fakat kireç camın gözeneklerine kadar ilerlemişse silme işlemiyle geçmeyecektir. Bu durumda sürüp bekleme işlemi sırasında asidin de camın gözeneklerine ilerleyim kireci eritmesini bekleriz. Sonrasında cama zarar vermeyecek pasta veya cam cilaları camı parlatmak için de kullanılabilir. Bazı pastalar şaşırtıcı şekilde kararmış farlar, camdaki veya kaportadaki kireç üzerinde de etkili olabilir. Sattığım için marka vermiyorum. Zaten bizde bu yönünü yeni keşfettik! sirke ile uğraşacağınıza azcık porçöz daha iyi değil mi? Çaydanlıkta kullanılan? Sonuçta porçöz asit bile değil baz. Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Brandayı da boyaya zarar verenler arasında sayabilir miyiz ? Yani her ne kadar düzgün şartlarda (araç temizken ve branda rüzgardan çok fazla etkilenmeyecek şekilde) kullansak bile, örneğin 3 gün boyunca araç üstüne örtülmüş bir branda aracı terletip boyaya daha fazla mı zarar verecektir ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts