İçeriğe Yönlendir

Motorda Yağ Kalmaması Sonucu Çekiş Problemi


Fırat Ozan Atılgan

Recommended Posts

Fırat Ozan Atılgan

İki gün önce toplamda 20Km kadar yol gidip eve geri geldim. Yarım saat sonra aracı tekrar çalıştıracaktım ki araç marş basıyor ama çalışmıyordu. Bir kaç gündürde araç çalıştıktan sonra yağ lambasının biraz geç söndüğünü farkediyordum, yağı kontrol edecektim ama bir türlü fırsat olmadı. Anca araç çalışmayınca yağı kontrol etmek aklıma geldi ve araçta hiç yağ kalmamış.. Çekici ile servisin yolunu tuttuk. Motor üst taraflardan yağ atmış. Bir gün serviste kaldı ve enjektörlerin dibinden yağ sızdıyıroymuş. Enjektör keçeleri ve pulları diye bir şeyleri değiştirip yağ filtre bakımı ile birlikte bor katkısıda koymuşlar. Teste çıktığımızda araçta çekiş problemi var falan dedi ama aracıda öyle teslim ettiler. Şu an aracın çekmesini bırakın araç resmen gitmiyor!! Sanki arkadan bir şey aracı tutuyormuşcasına o turbodaki ataklık falan gitmiş. Aracı geri götürdüm bilgisayarda bir arıza bulunmuyor. Daha önce kendi focusunda da aynı problemi yaşamış usta. Turboyu söküp turbocuya yollamış ve ne yapmışsa turbocu, araca geri takınca düzelmiş. Aynı şekilde banada bunu tavsiye etti ama ben söktürmedim Turboyu. Pazartesi günü kendim götürüp araç üzerinde turbo basıncını ölçtüreceğim.

Motorun bir süre yağsız kalmasının büyük problemler yaratacağını biliyorum ama araç şimdilik yürüyor ama bir problem var. Usta da yağsız kalması motora zarar vermiştir ilerde problemler yaşamaya başlarsınız aracı elden çıkarın gibi şeyler konuştu.. Aracı bu şekilde satmayıda düşünmüyorum, araç değiştirmeyide..

Araç 2006 model 109 beygir dizel focus. Sıfır almıştık ve şu an 108000 Km de bakımları aksatılmamış bir araçtır. Turbodan değilsede bu çekiş problemi neden olabilir, ilerde ne gibi problemler yaşayabilirim acaba?

Yorum bağlantısı
Guest Levent Akg&#246z

Nasıl servis anlamadım aracın problemini çözmeden araç teslim ediyo?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Araç çekişi belirgin düşük ise bence ilk şüpheli turbodur. Motor atmosforik gibi çalıştığından belirgin güç kaybı oluşmuştur.

Turbo wastegate ve turbo selenoid valfini kontrol edebilecek kabiliyetli bir usta bulun ve baktırın..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Aslında araç neden gitmiyor sorusundan önce yağ nereye gitti? sorusuna cevap arayın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Araç hiç duman atmıyor, bu zamana kadar atmadıda. Bakımları zamanında yapıldı..

Yağ'ın gittiği yeri yazmıştım. Enjektörlerin dibinden sızdırmış, motorun nerdeyse her yeri yağ olmuştu, ordaki keçeler artık sıcaktan erimişmi ne olmuşsa değiştirildi. Adanada şu an hava oldukça sıcak etkisi varmıdır bilemem.

Adanada devamlı gittiğimiz özel ve oldukça büyük bir Ford servisinin aracı tamamen yapmadan teslim etmesine bende şaşırdım. Bunu telafi edeceklerini düşünerekten sert çıkmadım zaten. Pazartesi günü Turboya baktıracağım bakalım ne çıkacak..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bana sorarsanız şu an aracı çalıştırmayın dahi. Turboda sıkıntı var ama nasıl bu halde teslim ettiler, aklım almıyor...

Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Araç bu arada marşıda geç basıyor gibi.. Çalıştırırken sanki bir saniye kadar daha geç çalışıyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Geçmiş olsun kardeşim . Ama sağlam bir ustaya ihtiyaç var bence . Araç 3000 d/d yı geçiyormuydu bu arada ?

Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Teşekkür ediyorum cevap veren herkese. Sorunu hallettik, bilgilendirme amaçlı yazayım..

Araç 3000 deviri geçiyordu yani arıza lambası yandığındaki gibi bir kesici söz konusu değildi yalnız çok yavaş bir şekilde devir saati yükseliyordu ve aynı şekilde aracın hızlanmasıda o ataklığıda düşmüştü.

Bugün sanayide turbocuya götürdüm; problem turboda değil, turbo basıncı var ama geç giriyor falan dediler. Aracı orda bir pompacıya götürdük, boşta gaza basması ile direk enjektörlerden dedi ve söktüler cihaza bağlamışlar mazotu püskürtmek yerine nerdeyse akıcı bir halde veriyormuş. Enjektör memeleri değiştirdiler. Sıfır olarak 4 tanesine 600TL, enjektörleri söküp takan ustayada 50 lira verdim. (Pek bir işçilik yapmadı 50 fazla gibi geldi :) ) Bu işlemler yapılırken bahsediler 4 adet enjektör memesinin fiyatınında 420 lira olduğunu öğrendim. Alete bağlayıp ayar yapma işiyle beraber 600 700 lira isteyen yerler varmış.

Turbocuda araçtan uğultu geldiğini söyledi borusunu söküp baktığımızda bir pervanenin ucunda tırnak ucu kadar çıkıntı olduğunu sesin ondan geldiğini söyledi. Bu şekilde daha kullanabilirmişim. Ama ilerde turbo masrafımızda olacak gibi.. Aracımızın o kadar bakımlı olduğunu düşünürdük ama başımıza bira masraflı bir olay gelmiş oldu..

Merak ettiğim bir konuda bu zamana kadar ne bir çekiş problemi ne performans azalması olmazken enjektör diplerinden yağ kaçırması sonrası ve keçelerinin falan değişimesi ile enjektörlerin arıza vermesini anlam veremedim.. Sanırım bu durum ile bağımsız bir olaydı..

Birde bizim araçlarda motorda yağ azaldığında veya benim başıma geldiği gibi yağ kalmadığı zaman yağ lamasının sürekli yanık kalması gerekmiyormu??

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yağ lambası sadece basınç düştüğünde yanar ki bu da yağ bitmeye yakın olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sebep yağ değildir.. Muhtemelen kalitesiz yakıt kaynaklıdır..

50 lira işçilik söküp takmak için zor değildir.. Çünkü zor bir işlem..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...