Salih Aktaş 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 geçen hafta uzun yol esnasında arkadan ses duydum ama umursamadım. 5-10 saniye sonra aracı sağa çektim ki sağ arka lastik patlamış. yere yapışık. ertesi gün lastikçiye gitttim. deliği içten yama yaptı. ama acemiydi lastiğe yorum yapamadı. patlak lastikle jantın üstünde gitmişim biraz. dısardan hafif zede belli oluyor. yeni lastik almak lazımmı yoksa bu normal bi durummu. idare eder mi? (michelin) Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Eğerki zedelenme gözle rahatça gözüküyor ise yenisini almanız dahada sağlıklı olur,lastikçi tamiri şişleyerekmi yaptı ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Jantın üstünde gitmişseniz kesmiştir.Michelin bir de yumuşak lastik..zarar görmüştür. Yorum bağlantısı
Nuri Tanır 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 4 lastik üzerinden gittiğimizi unutmamak lazım ... işini iyi bilen bir lastikçiye gösterip o şekilde karar vermek sanki daha doğru olur diye düşünüyorum ... saygılarımla Yorum bağlantısı
Salih Aktaş 6 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 6 Ağustos 2012 lastiğe içerden birşey yapıştırdı. çırak zaten. yeni lastik ama. alırken bir tane mi almak lazım yoksa komple mi Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Benimde aynı şekilde oldu, şimdi tatile çıkmadan önce 4 lastiği de değiştireceğim. Yorum bağlantısı
İsmet Oruç 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Uzun yol yapacaksanız değiştirin Şehir içinde sıkıntı yaratmayacak durumdaysa kullanın.. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 lastiğe içerden birşey yapıştırdı. çırak zaten. yeni lastik ama. alırken bir tane mi almak lazım yoksa komple mi 1 tane alsanız işinizi görür Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Eğerki zedelenme gözle rahatça gözüküyor ise yenisini almanız dahada sağlıklı olur,lastikçi tamiri şişleyerekmi yaptı ? şiş ne oluyor ki Fitil olmasın o 1 Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 şiş ne oluyor ki Fitil olmasın o Lastikçi şivesiyle yazdım yanlış anlaşılmasın Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Lastikçi şivesiyle yazdım yanlış anlaşılmasın Nereli bu lastik çi Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Nereli bu lastik çi Nereli bu lastik çi Sendikalı Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ağustos 2012 Paylaş 6 Ağustos 2012 Lastik tamir edildikten sonra tabi ki kullanılır. İçten sıcak yama yapılması en sağlam yöntemdir. Bir de tamirden sonra balans ayarı yapıldıysa orijinal olur. Lastik araca takıldıktan sonra (veya balans cihazında) boşta çevirerek iç ve dış yanakları çok dikkatli bir şekilde inceleyin, yanaklarda deformasyon, balon, derin çatlak ve yırtılmalar yoksa gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Son kontrol de araca takıldıktan sonra çok düzgün bir asfaltta 20 km/h düzeyinde bır hızda aracı boşa alarak dikkatlice izleyin, sallanma, topallama olmasın. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Çivi vs gibi durumlarda, önerilen tamir yöntemi fitil değil, mantardır.Lastiğin karkas yapısını bilen, nasıl imal edildiğini gören biri olarak derim ki, eğer canınız 180tl ediyorsa o lastiği atın.Jant üzerinde yürünmüş lastiği üzerine 1 takım lastik verseniz kullanmam.Normal hava kaçırlamarda, uygun tamiratta sorun yok.Hele yanak tamiri denen bir saçmalık vari, azraille gizli anlaşma gibi.Hasarlı yada şüpheli lastikleri sakın arkaya takmayın.En fazla stepne olur.Bana kalsa o da olmaz. Bilinen aksine yeni lastikler öne değil arkaya takılır.Yine bilinenin aksine ön lastik patlaması arka lastik patlamasında evladır.Arka lastik patlaması sonucu çok ciddi kazalar olur,Ön lastikte direksiyon kontrası çoğunlukla sizi kurtarır.Bu arada ikinci el alınan araçların lastikleri değiştirlmeli.Nasıl kullaıldığı bilinmeyen lastikler kullanılmamalı..Kaldırıma bile çıkmıyorum karkas yapı ve kort yapı bozulmasın diye.Lastik üreticilerinin sitelerinde en doğru bilgiler mevcut.Aklıma gelmişken alaşım jant konusu da var. Alaşım jantlar tamir edilmez.Hele ısı ile tamir edilmez.Tek yapılacak şey çizik boya tamiri bir nebze soğuk düzelte..Bu arada lastiğin yanak vs gibi kısımlarındaki hasar gözle çoğunlukla gözükmez.Bazen sadece balon yapar.Her an sizi sevdiklerinizden ayırabilir.Ne abs ne esp ne hava yastığı ne ncap testleri sizin hasarlı lastiğinizden aldığınız süpriz kazada aciz kalabilir. Ne şeytanı gör ne salavat getir. sadece ya Allah ya bismillah.Hayırlı sürüşler Nasıl neyi tamir edilmez ? Yamukluğu mu düzeltilmez kırılırsa yerine kaynak yapılıp kullanılması mı sakıncalı demek istiyorsunuz acaba biraz açar mısınız? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Megane2 varken Niğdede eğmiştik jantları,sol ön ve arkayı.Ön taraf daha ağır olduğu için daha çok ezilmiş tabikide.Isıtıp jantı düzelttiler ama ön jantı düzelttikten sonra ufak bir şekilde çatladı jant.Onu oracıkta attık,stepne + yapılanı takıp 50 km ile Nevşehire geri döndüğümüzde diğer jantıda babam çıkardı eve kaldırdı.Bu arada 2 tane lastiğimiz balon yaptığı için değiştirmiştik.Ne olursa olsun ben düzeltmeye karşıyım,tak diye bir anda çatladı ya o gözümün önünde dahada düzelttirmem,düzeltilenede binmem... piyasada usta var ustacık var. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Ustacık bizim jantın içine etti o zaman Bir gün istanbul'a gelir isen gezdiririz seni piyasada Yorum bağlantısı
Salih Aktaş 8 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2012 özşir abi çok üzücü konuştun yahu. lastik patlamasada insanın alacağı yoksa da alır. tek bir lastik işe yararsa alacam. diğerleri daha 18000 km oldu. işe yarar mı tek lastik arkadaşlar? Yorum bağlantısı
Engin Özarı 8 Ağustos 2012 Paylaş 8 Ağustos 2012 Can üzerinde seyretmek , lastiğin karkas yapısını bozacağı için olumsuz bir durum. Tel kopması da ihtimal dahilinde, Jant atıklık kontrolü ve yeni lastik en avantajlı olanı Yorum bağlantısı
Recommended Posts