İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Karter Tapa Yuvası Bozuldu


İbrahim Aslıoğlu

Recommended Posts

İbrahim Aslıoğlu

Arkadaşlar,arabanın karterinden yağ damlıyordu.Tapa fazla sıkılınca ya da özensiz yerine takılınca yuva dişi bozulmuş.Tornacı geldi oraya yeni kanal açtı,yeni kanal geniş olduğu için araya yay gibi bir şey taktı.Eve geldim arabanın altına baktım yine yağ damlıyor.Bu sorunu nasıl çözeriz.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Arkadaşlar,arabanın karterinden yağ damlıyordu.Tapa fazla sıkılınca ya da özensiz yerine takılınca yuva dişi bozulmuş.Tornacı geldi oraya yeni kanal açtı,yeni kanal geniş olduğu için araya yay gibi bir şey taktı.Eve geldim arabanın altına baktım yine yağ damlıyor.Bu sorunu nasıl çözeriz.

Adam gibi bir tornacı bulun ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

O kısım sabitlenip tornacıda yeni yer açılabilir mi acaba :unsure2:

Açılabilir,

Ersen Bey'in dediği gibi adam gibi bir tornacı kolayca halleder.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Açılabilir,

Ersen Bey'in dediği gibi adam gibi bir tornacı kolayca halleder.

+1 yada conta takviyesi

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bende de geçenlerde yağ değişiminde sorun oldu. Tapa diş kaçırıyordu. Tornacı çağırdılar geldi 15 dakikada diş açtı ve 20 tl aldı gitti.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Kesin çözüm; karter sökülecek tapa yuvasına yeni bir tapa dişlisi içerden güzelce kaynatılacak ..

Kaynak: Tecrübe

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Kesin çözüm; karter sökülecek tapa yuvasına yeni bir tapa dişlisi içerden güzelce kaynatılacak ..

Kaynak: Tecrübe

Dışardan diş açılmasının ne gibi dezavantajı var ?

Çünkü sizin bahsettiğiniz yöntem biraz maliyetli gibi.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Dışardan diş açılmasının ne gibi dezavantajı var ?

Çünkü sizin bahsettiğiniz yöntem biraz maliyetli gibi.

Bir mahsuru yok tabiki öncelik bu yöntem fakat yeni diş açılırken karter yuvası boşa çıkmıştı bende o nedenle kesin çözüm dedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Açılan yeni kanala yeni tapa yapılıp yeni contayla sıkıldımı olur.

Eski tapaya göre diş açıyorlar. Yeni tapaya gerek kalmıyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu

Arkadaşlar,ilginize teşekkür ederim.Özensiz ustalar sayesinde benzinli arabalarımın ufak tefek tamir işlerini (yağ değişimi,filtrelerin değişimi,buji ve buji kablosu değişimi,far sinyal lambaları değişimi,balataların temizliği gibi...)kendim yapardım.Araba dizel olunca biraz korktum açıkcası.Bir de ben arabalarımı çok severim.Araba dışarda,el feneri ile gidip yağ damlıyor mu diye bakıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bir mahsuru yok tabiki öncelik bu yöntem fakat yeni diş açılırken karter yuvası boşa çıkmıştı bende o nedenle kesin çözüm dedim.

Anladım herhangi bir sorun teşkil etmiyor.

Zaten öyle bir sıkıntı olacak gibi olsa benim usta yaptırmaz biliyorki benim ne kadar pinpirikli bir müşteri olduğumu şu ana kadar asla emanet ve sakat iş yapmadı.

Yorum bağlantısı
Ertan Erdoğan

Arkadaşlar,ilginize teşekkür ederim.Özensiz ustalar sayesinde benzinli arabalarımın ufak tefek tamir işlerini (yağ değişimi,filtrelerin değişimi,buji ve buji kablosu değişimi,far sinyal lambaları değişimi,balataların temizliği gibi...)kendim yapardım.Araba dizel olunca biraz korktum açıkcası.Bir de ben arabalarımı çok severim.Araba dışarda,el feneri ile gidip yağ damlıyor mu diye bakıyorum.

İbrahim bey sizin arabanızın karteri sac karter olduğu için genişletmek doğru bir işlem değil ustanızın bu araçlardan fazla bilgisi yok galiba aynı zamanda tornacıdnın da karter tapasının pasosunun bulunduğu yer biraz sert bir malzemedir aynı zamanda da incedir genişletme işleminde de iyice zayıflamıştır o yüzden tel paso çekselerde fayda etmez yağ da kesilmez siz en güzeli sağlıklı bir iş istiyorsanız karter sökülüp içine orijinal karter tapası dişinde bir somun kaynatılıp uzun yıllar tapa bölgesinden sorun çıkmaz tabi maliyeti ortak girecekseniz ustanızla .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Anladığım, helikol denen çözüm uygulanmış ama yanlış olmuş, çapak nedeni ile, karter sökülecek , yuva orjinal tapaya uygun olarak revize edilecek ve takılacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu

İbrahim bey sizin arabanızın karteri sac karter olduğu için genişletmek doğru bir işlem değil ustanızın bu araçlardan fazla bilgisi yok galiba aynı zamanda tornacıdnın da karter tapasının pasosunun bulunduğu yer biraz sert bir malzemedir aynı zamanda da incedir genişletme işleminde de iyice zayıflamıştır o yüzden tel paso çekselerde fayda etmez yağ da kesilmez siz en güzeli sağlıklı bir iş istiyorsanız karter sökülüp içine orijinal karter tapası dişinde bir somun kaynatılıp uzun yıllar tapa bölgesinden sorun çıkmaz tabi maliyeti ortak girecekseniz ustanızla .

Ertan Bey,yağ ısınınca incelecek.O zaman karterden akış hızlanır.Mutlaka söylediğini yaptırmak gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İbrahim bey sizin arabanızın karteri sac karter olduğu için genişletmek doğru bir işlem değil ustanızın bu araçlardan fazla bilgisi yok galiba aynı zamanda tornacıdnın da karter tapasının pasosunun bulunduğu yer biraz sert bir malzemedir aynı zamanda da incedir genişletme işleminde de iyice zayıflamıştır o yüzden tel paso çekselerde fayda etmez yağ da kesilmez siz en güzeli sağlıklı bir iş istiyorsanız karter sökülüp içine orijinal karter tapası dişinde bir somun kaynatılıp uzun yıllar tapa bölgesinden sorun çıkmaz tabi maliyeti ortak girecekseniz ustanızla .

Çareler tükenmiyor somun işi çok güzel bir çözümmüş tebrikler ustam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Erdoğan

İbrahim bey size bir tüyo daha kaynak işini tornacı değilde varsa eksozcunuz yaparsa ve tapayı sıkıp su ile sıcakken kontrol ederse çok sağlıklı bir işlem olur. saygılar.

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
(düzenlendi)

İbrahim bey size bir tüyo daha kaynak işini tornacı değilde varsa eksozcunuz yaparsa ve tapayı sıkıp su ile sıcakken kontrol ederse çok sağlıklı bir işlem olur. saygılar.

Teşekür ederim,yarın öğleden önce gideyim.Çarşamba günü giresuna gidicem.

tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Karter çok pahalı mıdır, revizyon olmazsa en sağlıklısı değişim bence (çıkma da olur). Aksi takdirde bir dalgınlık komple motora kadar gidebilir turbosu vs dizel araba korkulur.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mustafa Yanar

Konuyu hortlatayım gece gece :) Benim aracın karter tapası da bozulmuş bu yüzden karteri değiştirmeyi düşünüyorum.Karter açılmışken yaptırmamız gereken temizlik vb motorun yararına olacak bir işlem var mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karter sökülürse, zaten kaynak vb işlem için ayna gibi parlayana kadar yıknaır benzinle vb.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Çağlar Abi verdiğin bilgi için teşekkür ederim.Karteri yan sanayisi ile değiştireyim mi yoksa tamir ettireyim mi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Enes Ersöz

Karteri değiştirmeye ne gerek var deliğin kalınlığında bir somun ona göre vida kaynatıp kullanın bence 

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Kartere yeni bir somun kaynatarak  sorunu ucuza çözebilirsin

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...