Enver Çatak 1 Eylül 2012 Paylaş 1 Eylül 2012 Dur kalk trafiğinde motor ısınınca LPG'de iken tekleme, çekişten düşme, gaz yememe sorunu yaşıyorum. Benzine alınca araç roket gibi fırlıyor. Çözüm önerileriniz? Yorum bağlantısı
Harun Aydın 1 Eylül 2012 Paylaş 1 Eylül 2012 filtre yada iyi bir kalibrasyon ayarı gerekiyor.enjektörlere de bakılmalı Yorum bağlantısı
Enver Çatak 1 Eylül 2012 Yazar Paylaş 1 Eylül 2012 Filtreyi ben de düşündüm ama lpg servisinde filtreden yapmaz dendi. Mesela gece serin havada çok seri. Filtre ya da enjektörden ise soğuk motorda da yapması gerekmez mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Eylül 2012 Paylaş 1 Eylül 2012 İlk defa duyduğum bir sorun... Sonucu mutlaka paylaşın bizimle.. Motorun sıcaklığı her zaman aynı olduğu için, havanın sıcaklığı lpg kitini nereden nasıl etkiliyor merak ediyorum.. Yorum bağlantısı
Enver Çatak 1 Eylül 2012 Yazar Paylaş 1 Eylül 2012 Araştırmalarıma göre LPG ısı sensörü şu an en mantıklı neden. Yorum bağlantısı
Enver Çatak 11 Eylül 2012 Yazar Paylaş 11 Eylül 2012 Tekleme olayı artık ilk çalıştırmada da yapmaya başladı. Hatta lpg kadar olmasada benzinde de oluyordu. İnternetten orjinal buji kablosunu aldım ve bugün taktım. Çalışmasında, devirlenmesinde ve gidişinde bariz iyileşme vardı. Gaz tepkisi sürekliydi fakat lpg'ye aldığımda tekleme, stop etme yine vardı. Bujileri de değiştirmek için sanayinin yolunu tuttum. Gitmişken zamanı geldiği için yağ ve filtreleri de aldım. Usta bujilerden değildir dedi. Çıkan bujiler yıpranmış gözüküyordu (resimler aşağıda). Bujileri değişti ama yine hüsran. Hatta buji kablosu değişiminde bariz iyileşme vardı fakat yeni bujilerin olumlu etki etmedi ya da ben anlayamadım. Lpg enjektörlerinden şüpheleniyorum. Yarın Lpg servisine... Resimlerdeki bujiler Bosch Lpg bujisi, yaklaşık 10-15000km arası kullanıldı. Zamanı gelmiş mi sizce? Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 11 Eylül 2012 Paylaş 11 Eylül 2012 lpg ile anlattığınız sorunların durumunu bilmeme ama resimdeki 4 bujide aynı anda motora takım olarak takılmış ve sonuçta içlerinden sadece biri siyahken diğerleri daha temiz göründüğüne göre silindirler arasında kompresyon farkı yada ateşleme bobinlerini bir kontrol ettirseniz iyi olur gibi. fiestadan pek anlamam bu sebeple hemen kötü ihtimalleri yazmak istemezdim ama resimde bir ışık gölge durumu farklılığı yoksa soldan ikinci bujinin olduğu silindire ait muhtemel bir sıkıntı var gibi görünüyor. 1 Yorum bağlantısı
Enver Çatak 11 Eylül 2012 Yazar Paylaş 11 Eylül 2012 Evet söz konusu buji kurumlanmış sanırım. Nedeni ne olabilir başka? Bunun için; "İzolatör ucu, elektrodlar ve buji gövdesi kadife gibi siyah kurum kaplı. Sebebi: Hatalı karışım ayarı (karbüratörlü, enjektörlü), zengin karışım, hava filtresi çok kirli, otomatik jikle bozuk veya jikle teli uzun süre çekili kalmış (özellikle kısa mesafeli seyirlerde). Buji ısı değeri düşük seçilmiş. Etkisi: Ateşlemede kesiklik ve ilk hareket zorluğu. Çözüm: Karışım ve ilk hareket düzeneği doğru ayarlanmalı, hava filtresi kontrol edilmeli." diyor. Silindirlerle ilgili birşeyden bahsetmiyor. Kaynak: http://forum.donanimhaber.com/m_18546419/tm.htm Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Eylül 2012 Paylaş 11 Eylül 2012 Bence bobini de değişip denemelisiniz... Yorum bağlantısı
Enver Çatak 11 Eylül 2012 Yazar Paylaş 11 Eylül 2012 Bobin de aklımda zaten, önce lpg servisine baktırayım... Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 11 Eylül 2012 Paylaş 11 Eylül 2012 (düzenlendi) Kurumlanan buji ye giden enjektörü kontrol ettirin.Diğer yönden bahse ettiğiniz arıza buji kablolarından, bobinden ve en son ise LPG yi enjektörle gönderen beyne giren hortumları kontrol ettirin.Lpg beynindeki su transferini zayıf olması aşırı ısınmasına yol açıyor.Bu ısınma lpg beyni diyaframında sorun çıkartabiliyor. 11 Eylül 2012 tarihinde Şahin Topaloğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Enver Çatak 14 Eylül 2012 Yazar Paylaş 14 Eylül 2012 Bugün ateşleme bobini de sıfır olarak değişti. Bir nebze daha gaz yemede iyileşme oldu. Böylece ateşleme sistemi tamamen yenilendi. Ne yazıkki sorun azalsa da devam ediyor. Lpg de tekleme, gaz yememe ve stop etme olayı bugün lpg servisinde çözüldü. Motor bölümündeki lpg soketlerinin yanlış bağlandığı söylendi serviste ve elden geçirildi. Lpg sistemi bilgisayara bağlanarak yeni ayar yapıldı. Lpg filtresi iyi durumda değilmiş, değişti. Şu an stop etme yok ama trafikte durunca rölanti 500 devirlere iniyor, pır pır ediyor. Benzine aldığımda geçiyor. Dur kalk olmayan akıcı trafikte performans benzinde ve lpgde iyi fakat yoğun trafikte motor zorlanınca gaz yeme ve lpgde rölanti sorunu baş gösteriyor. Aklıma termostat, ısı müşürü geliyor. Lpg sevisinde gaz kelebeği, rölanti valfi temizlenip adaptasyon yapılmalı dendi. Görüşlerinize ihtiyacım var.... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Hangi ildesiniz.. ? Fordda adaptasyon yoktur... Sallamışlar.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Aracınız benzinde düzgün ise, sorunu lpg'de arayın... Ama bundan % 100 emin olun... Isınınca sorun çıkaracak olan parça ısı müşüründen ziyade karter havalandırma hortumlarıdır.. Yorum bağlantısı
Enver Çatak 14 Eylül 2012 Yazar Paylaş 14 Eylül 2012 İstanbul'dayım. Salladıklarının farkındayım zaten söyledim "Ford'da benim bildiğim adaptasyon yok "diye. Benzinde rölanti sorunsuz ama boşta gaz verirken çok az kesiklik var. Araç yoğun trafikte zorlanınca benzinde de çekiş sorunu oluyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Maslağa yakınsanız Osman ve Fatih baksın araca... Yorum bağlantısı
Enver Çatak 14 Eylül 2012 Yazar Paylaş 14 Eylül 2012 Teşekkürler Mehmet Bey. İlk fırsatta Maslak'tayım. Yorum bağlantısı
Enver Çatak 20 Eylül 2012 Yazar Paylaş 20 Eylül 2012 Sanırım sorun çözüldü. Lpg servisinden çıktıktan sonra lpg'de çekiş ve rölanti düşmesi problemi şu an yok. Yalnız yoğun trafiğe de girmedim henüz. Tahminimce ateşleme sistemi tamamen değişince belli bir kilometreden sonra aracın ecusu kendini yeni verilere göre ayarladı. Lpg beyni de aracın ecu'suna göre kendini ayarladığı için araç kendini sonradan toparladı. Bu ateşleme sistemi bir çok derdime derman oldu; park ederken rölanti düşmesi ve stop etme, sıkışık trafikte rölantinin 500'lere düşmesi, gaza basınca birden atılması, gazlarken kesiklik. Şu an araç rahatladı, motor sesi azaldı biraz, en önemlisi çekişi arttı. Kullanımı daha keyifli oldu. Buji kablosunun durumunu sorduğumda usta kablolara bakarak iyi durumda demişti. Kendi kullandığında da çekişi gayet iyi demişti ama bana daha iyi olmalı gibi geliyordu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts