İçeriğe Yönlendir

Yolda Kaldım ; Yardım Lütfen


Burak Mutevellıoglu

Recommended Posts

Burak Mutevellıoglu
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba

Pazar günü aracımla yolda kaldım. Nereye ve ne ustasına baktırmalıyım yardımlarınızı bekiyorum. Arabam 1995 model Ford Escort MK7 1.6 CLX ve sıralı sistem LPG li. Hikayem şöyle

Yaklaşık 15-20 gündür aracım yolda hareket halindeyken 2.vitesden 3 e geçerken yada ilk kalkışta devir saati 1500-2000 civarında yada biraz daha üstündeyken ve araba hareket halindeyken devir saati birden sıfıra düşüyor motor stop ediyordu bende kontağı kapatıp açarak yoluma devam ediyordum. Bir ustaya sordum LPG enjektörlerine baktır dedi fakat LPG ciler kapalı olduğundan baktıramamıştım. velasıl dün (09.09.2012) arabayı çalıştırdım biraz çekişte düşme ve motorda silkelenme farkettim yaklaşık 500-600 metre sonra araba teklemeye başladı en son sorduğum usta LPG enjektörlerindendir dediği aklıma geldi LPG sisteminden kaynaklanığını düşündüğümden hemen LPG den benzine geçiş için gösterge üzerindeki düğmeye bastım ve önceden olduğu gibi devir saati sıfıra düştü ardından hareket halindeyken motor stop etti. Daha önceden olduğu gibi tekrar marşa bastım araba çalışmadı iterek yolun kenarına yanaştım. Motorun her yerine baktım çıkık hortum yada kablo göremedim sadece benden önceki sahibi oksijen sensörünün fişini çekmiş bunu farkettim. Kardeşim beni çekti Araba şu anda evin önünde. Marş basıyor fakat motor çalışmıyor. LPG sigortasını kontrol ettim , Yakıt kesme düğmesini kontrol ettim aküm sağlam nerden kaynaklanmış olabilir ona göre LPG yada motor ustası çağırıp baktıracağım.Pek anlamıyorum ama bana LPG sisteminden gibi geldi. Kontağı çevirdiğimde LPG göstergesindeki ışıklar şu anda yanmıyor dikkat etmemiştim önceden kontağı açtığımdamı yoksa motor çalışırken mi LPG gösterge lambası yanıyordu Tek hatırladığım arabayı çalıştıdığımda LPG göstergesindeki lambalar yanıp sönüyordu bu benzinde çalıştığını gösteriyordu daha sonra LPG seviyesine göre direkt ışık yanıyordu buda LPG ye geçtiğini gösteriyordu. Şu anda kontağı çevirdiğimde LPG gösterge ışıkları yanmıyor motor çalışmadığı içinmi yanmıyor bunu hatırlamıyorum. LPG sistemi pek duyulmamış Platinca diye bir marka sıralı sistem LPG ECU su 2008 üretimi. Akşam 18:00 da akü başını çıkardım sabah 10:00 da taktım yine aynı değişiklik yok marş basıyor araç çalışmıyor. LPG Ecu su yada aracın ECU su yanmış olabilirmi motorun neresine ve ne ustasına baktırmalıyım sizce ?

tarihinde Burak Mutevellıoglu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Dere

İlk mesajının bu sebeple olması kötü olmuş Burak kardeş. :( Geçmiş olsun. Arkadaşlar yardımcı olurlar, ben gereken talimatı verdim. :)

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

şarj dinamonuz bozulmuştur aynısını bende yaşadım geçmiş olsun devir saatı sıfırladı iç ışıklar söndü gib sıkıntılar var araç giderken stop ediyosa gaza bastığınız halde ilk önce sarj dinamosuna baktırın

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence benzin pompası bozulmuştur ve eski arızasından farklıdır...

Kontağı açar açmaz, arka koltuğun oralardan bir vınlama sesi duymanız gerekir... Bunu duyabiliyor musunuz... ?

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Mehmet bey haklı olabilirsiniz benzin pompası hiç aklıma gelmemişti . Sıralı sitem olduğundan araç önce benzinle çalışmaya çalışıyor benzin gelmediğinden de çalışmıyor olabilir. Akşam bahsettiğiniz sesi dinleyeceğim ama daha önceden hatırladığım kadarıyla kontağı çevirdiğimde arkadan çok hafif TIN yada TIK gibi bir ses geliyordu bende bunu LPG tankının ordaki bir devrenin felan işleme başladığını düşünüyordum. Akşam bakıp haber vereyim.

Murat bey sizede teşekkür ederim. Allahtan eve yakın bir mesafede kaldım da çok sıkıntı çekmedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

tık tak değil.. vınlama sesi duymalısınız.. Gerekirse arka koltuk minderini kaldırarak dinleyin.. Araç çalışmazken sürekli ses gelmez, kontak açıldığı zaman kısa bir süre duyabilirsiniz...

Araçta ne kadar benzin vardı ?

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Mehmet bey benzin pompası olabilir ama yolda giderken araç teklemeye başladığında LPG ye geçmişti yani marş ile benzin pompası motoru çalıştırmış ve araç LPG de yola devam ediyordu 500-600 metre sonra tekleme yapınca benzine geçiş düğmesine bastım ve daha öncelerde olduğu gibi devir sıfıra inip stop etti. Daha öncelerde de devir saati sıfıra inip stop ettiğinde araç LPG de idi ve kontağı açıp kapatarak yoluma devam edip LPG ye geçiyordu. Ne dersiniz bence yinde LPG sistemi gibi geliyor bana ?

Mehmet bey bahsettiğim ses vınlama değil buna eminim dediğim gibi sanki röle nin devreye girmesi sesi gibi TIN yada TIK gibi bir ses geliyordu arkadan hiç vınlama sesi duymamıştım Arabada yeteri kadar benzin var çeyrek depo civarında.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şimdi toparlayalım..

1-Lpg sistemindeki arıza ile motorun ilk çalışmasındaki arızalar farklıdır... Motor ilk çalışmada benzinle çalıştığı için yakıt kaynaklı bir sorununuz olabilir..

2-Bizim aradığımız role sesi değil benzin pompasının çalışırken çıkardığı sestir.. Bu sesi duymalısınız.. ses yoksa pompa çalışmıyordur... Benzin lambanız yanıyor muydu ?

3-Tabiki de başka arızalarınız da olabilir... Bobin bozulmuş olabilir, beyin denilen ecu bozulmuş olabilir.. bu tür arızalar ise hem lpg'yi hem benzini etkiler..

Aracınız seyir halinde iken lpg'ye geçmiş olduğundan eminseniz, arızayı ateşleme sisteminde aramak daha doğrudur.. Bir çok lpg kiti bu havada bile 500-600 metrede lpg'ye geçmez, Ben aracın lpg'ye geçmediğini düşünerek benzin pompasıan odaklandım.. lpg ye geçtik sonra stop etti ise ateşlemeye yönelin.. lpg'ye geçmeden stop eti ise hem ateşleme hem de benzin pompası olabilir..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Ben bobinden şüpheleniyorum.

Yoksa elektrik tertibatına baktırın. (akü şarjdinamosu vs)

Yorum bağlantısı
Necati Dur

Benim başıma 2006 Fiesta TDCI ile gelmişti böyle bir olay. Araç 5. vitesdeyken stop ediyordu. 70 ile gidince sorun yok 90'na çıkınca araç önce irkilip sonra stop ediyordu. Ankara-Eskişehir yolundaydım o zaman. Ordu'ya gelene kadar güzergahımdaki bütün ustalara gösterdim sorunu çözemediler. Bu esnada turbo borusuda patladı. Ankara'dan orduya kadar 4. vites 70'le geldim. Burda da bayağı uğraştık bir hafta sonra bulduk. Dinamayo giden kablo aşınmış 5. vitesde 90 km/h da şase yapıyormuş. Araçlar farklı olsada sorun aynı gibi geldi bana...

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Yaklaşık 1 ay önce arabada yığılma oluyordu gaz yemiyordu Osman ustaya gittim (tesadüfen gitmiştim osman usta olduğunu forma üye olunca anladım)Ateşleme ile ilgili olarak bujileri ve buji kablolarını değiştirdi bujilerden birsi yanıktı kablolarıda bozmuş değiştirdik düzeldi fakat bundan sonra bahsettiğim sıkıntılar olmaya başladı muhtemelen buji ve kablolarla alakalı değil ama bobin olabilir.bobinden dolayı yolda giderken stop edermi bilmiyorum genelde düşük devirden yüksek devire çıkarken devir sıfıra inip stop ediyordu ama 2000 devir civarında oluyordu daha yüksek devirlere ulaşmadan yani. Arıza benzin pompasıyla alakalımıdır bilemiyorum ama aracın LPG ye geçtiğinden ve arızanın LPG de iken olduğuna eminim arabada benzinde vardı ışık yanmadan almıştım.

Yolda kaldığımda araba LPG de tekleme yaptığı için benzine geçiş düğmesine bastığımda devir sıfıra düştü ve birdaha çalışmadı Sigorta kutusunda motor resmi olan sigortalara baktım sağlam sorun yok ama tabladaki lehimlerden olabilrmi bilmiyorum ama marj basıyor sigortalardan sıkıntı olsaydı marj basarmı acaba ?

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu
(düzenlendi)

Lütfen yanlış anlamayın. Arabam çalışmıyor usta getirip baktırmam gerekiyor. Hafta içi çalıştığım için usta getirip baktıramıyorum. Sadece cumartesi günü baktırma imkanım var. Cumartesi ustalar yoğun olduğundan kimse işini gücünü bırakıp gelmek istemez diye düşünüyorum. Bu yüzden yardımlarınızla doğru ustayı bulmaya çalışıyorum. Motor mekanik ustasımı Elektrikçimi yoksa LPG ustasımı getirtmem gerekiyo bunu tespit etmem lazım. Motordan anlayan bir usta getirsem çalıştırabilirmiyiz bilemiyorum yoksa çekici çağırıp çektirsemmi yolda kaldığımda çelik halatla çekmiştik ama direksiyon ve yokuş aşağı frenler çok zorluyor ne yapmalıyım sizce ?

tarihinde Burak Mutevellıoglu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Eviniz ne tarafta acaba? Bizim ustalardan size yakın olan varsa bakabilir sanırım, ama yerinde müdahale yerinde çekiciyle arabanın sanayiye gitmesi taraftarıyım ben. Doğru adres OSman ve Fatih ustadır ayrıca,madem gittiniz bir kez, bir kez daha gidin derim ben..

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Eviniz ne tarafta acaba? Bizim ustalardan size yakın olan varsa bakabilir sanırım, ama yerinde müdahale yerinde çekiciyle arabanın sanayiye gitmesi taraftarıyım ben. Doğru adres OSman ve Fatih ustadır ayrıca,madem gittiniz bir kez, bir kez daha gidin derim ben..

Evim Üsküdar Altunizade'de. Osman ustaya çekerek götürmeyi bende düşündüm ama dolapdereye inerken araba çalışmadığından yokuşta zorlanırım diye düşündüm. Çekiciylede epey masraf tutar Cumartesi alıp getirebilirmiyim işleri yoğun oluyor pek samimiyetimizde yok birkez gitmiştim ilgilenmişti ozaman kendisini tanımıyordum siteye üye olunca methini duymuş oldum. Fatih usta hangi yakada gelirmi acaba kendisini tanımıyorum. Bana yakınsa çekip götürebilirim diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Cem Işık
(düzenlendi)

FAtih ve Osman usta avrupa yakasında oturuyorlar..

Dolapderede değiller ama yeni iş yerleri maslak sanayide.

Bende ilk gidişimde samimi değildim, şimdi abi kardeş gibiyiz sağolsunlar.. :)

tarihinde Cem Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Osman usta dolapderedeki Liderler serviste değilmi bir ay önce gitmiştim değilse ben sanırım yanlış anlamışım

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

aeaç hiç calişmiyosa akü sıfırlamıştır kendini o yüzden çalişmıyodur ki sıfırlamıssa tahminim sarj da

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

DOlapderedeki liderlerden ayrılıp MAslak sanayiye geçtiler yaklaşık 1 sene oldu..

http://www.fordclubt...fatih-maslakta/

Cem bey yaklaşık 1 ay önce Liderler e gitmiştim. Ordaki bir arkadaş saolsun ilgilenmişti. Daha sonra forumlarda osman usta ile ilgili yazılara bakarken liderler de olduğunu gördüm demekki eski yazılarmış dikkat etmemişim resmineden de Liderlerde şu anda çalışan arkadaşa benzettim. Kendi çabalarımla çalıştıramazsam çekerek yada çekiciyle maslak sanayiye gitmem gerekecek yada ustayı alsam gelirmi cumartesi günü bilemiyorum.

aeaç hiç calişmiyosa akü sıfırlamıştır kendini o yüzden çalişmıyodur ki sıfırlamıssa tahminim sarj da

Uğur bey

Araba marş basıyor akü yeni sayılır şarj etmeseydi şarj uyarı lambası yanardı diye düşünüyorum ama marj dahil bütün elektrikli aksamları çalışıyor fakat araba çalışmıyor benimde aklıma yakıt yada ateşleme sistemi gibi geliyor

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Telefonda Osman usta ile irtibat kurarsanız, gelip gelmemesi gerektiği konusunda detay bilgi verecektir. Telefonu forumdan aldığınızı söylerseniz yeterli olur ..

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Telefonda Osman usta ile irtibat kurarsanız, gelip gelmemesi gerektiği konusunda detay bilgi verecektir. Telefonu forumdan aldığınızı söylerseniz yeterli olur ..

Cem bey haftasonuna kadar ben motorun biraz daha sağını solunu kurcalıyım fişleri soketleri hortumları vs. kontrol edeyim çalıştıramazsam cuma yada cumartesi kendilerine ulaşayım diyorum..

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Arkadaşlar hepinizden allah razı olsun. Akşam sayenizde arabayı çalıştırdım.

İlk önce sigorta kutusuna baktım nasıl sökülür felan derken sigortalardan birsini kontrol etmemişim 16 nolu ateşleme bobini sigortasına baktım sigorta atmış. Yenisiyle değiştirdim araba çalıştı. Yanlız arabaya akü başını söküp reset attığım içinmi yoksa sigortayı attıran ve yolda kalmama sebep olan arızadanmıdır araba gaz yemiyor biraz tuhaf çalışıyor. İlk aldığımda da böyleydi Liderler servise gittim bujilere baktılar bujinin birisi yanık çıktı kablolarıda bozmuş hepsi değişti sorun düzelmişti fakat bu seferde daha önce bahsettiğim hareket halindeyken devrin sıfıra inip stop etme sorunları meydana gelmişti akabinde de sigortayı attırıp yolda bıraktı. Hafta sonu osman ustaya götürüp baktıracağım her halde bobinde sorun var diye düşünüyorum. Gaz ayarıda isteyecek herhalde akü başlarını söktüğüm için. Yardımı dokunan herkese tekrar teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu

Bu gün osman ustaya gittim. Bobin diyen arkadaşlar haklı çıktı. Bobin sordu sağa sola orjinal motorcraft marka bulamadık olsada benim için şu anda pahalı geliyordu 400 civarıdır dedi osman usta 250 ye de buluruz dedi onda çıkma varmış motorcraft 100 TL dedi taktık sorun çözüldü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...