İçeriğe Yönlendir

1999 Model Audi A3 101 Hp Auto Hoşgeldi...


Ali Elöver

Recommended Posts

Ali Elöver

Yepyeni bir maceraya atıldım.

2 hafta önce Insignia Turbo ile el sıkışıp vedalaştım, araba artık Tokat'da :)

Arabayı sattıktan sonra otomatik bir araç arıyordum, çok farklı marka ve model hatcback 3 kapı ve coupelere bakıyorum uzun zamandır. Zaten Opel ile ayrılmamın birinci nedeni düz vites olması ikincisi ise büyük boyutlarıydı.

Kaliteli güçlü hızlı ve şık bir arabaydı istemeye istemeye memnun olduğum halde 10.000 km de sattım.

Arabamı cuma teslim ettim ve pazartesi bir tanıdık vasıtasıyla 2 saat içinde aklımda hiç olmayan bu antika aracı aldım. Alma nedenlerim çok farklı birincisi fiyatı :) Buraya yazmak istemiyorum ama baya bir uygun oldu ;) Yoksa zaten piyasada gezen fiyatlara alınacak bir araba değil malum yaşı çok ve geneli hırpalanmış bel altı boyalı 1-2 parça değişenli vs vs.

İkinci nedenim 60 yaşında ilk sahibi bayandan, orjinal kurcalanmamış ve nerdeyse yaşına göre hatasız olması.

Otomatik + sunroof + BEYAZ olması da bonusu oldu. 2 parça boyalı, sağ kapı ve sağ arka çamurluk garajda kolona sürtülüp eğilmiş Doğuşta boyanmış. Otobanda sol farına taş gelmiş camını kırmış Depo markı ile değişmiş biraz sırıtıyor diğer eski fara göre. Maalesef triger değişimi ve bakımı 8-9 ay atlanmış araba kullanılmadığından, onları yaptırmam gerekiyor ayrıca arabada ufak tefek çizikler ezikler var. Ama içi koltukları vs çok temiz, binenler hayret ediyor.

İç ve motor detaylı temizlik yapıldıktan sonra resimleyeceğim.

Araba kısaca;

1999 model Audi A3 Attraction 3 kapı, 101.000 Km’de, bu güne kadar Doğuş Oto bakımlı ve km’nin çoğunu Ankara – İstanbul arası TEM’de yapmış.

101 Hp VW SR Hitler motorlu ve 4 ileri VW otomatik şanzımanlı

2 airbag, dijital klima, orjinal alarm, sunroof, kasetçalar + orjinal 6’lı cd changer ve bagajda orjinal Audi Subwoofer, koyu gri tavan ve iç döşemeler.

Arabayı alırken 2-3.000 TL üstene koyar satana kadar binerim diye düşünüyordum. Bu arada arabayı almaya gittiğimde hızlı kasko sorgulamasını yapan ve problem olmadığını teyit eden Mehmet Abi’me tekrar teşekkür ederim. Ama 1 haftada o kadar çok alıştım ki şehir içinde daha iyisine ne gerek var, ben bunu boyatıp, mekanip bakımını yapıp bineyim hatta LPG takayım der hale buldum kendimi. Malum bu motor ve şanzıman ile maşallah Insignia’dan fazla yakıyor üstüne bir yaktığı kadar gidemiyor.

Bu sabah arabayı boyaya ve sonrası meguiar’s cila yapılması için bıraktım, sonra mekanik bakımları triger + 10.000 km servisi için Maslak Vw Akyol’a götüreceğim. En son da Sonax da detaylı iç-motor ve bagaj temziliği yapmayı planlıyorum.

Şehiri içinde kullanmak için, İstanbul sokaklarında park edip gittiğimde aklımın kalmayacağı bir araba. Eski model olsada fazla demode değil. Insignia’dan kalan para + konulacak bütçe ile de düz vites hızlı bir bir hafta sonu canavarı düşünüyorum, tercihen temiz kazasız belasız Clio RS – 206 RC veya Megane RS, bakalım hayırlısı :)

1.jpg

1__1_.jpg

1__2_.jpg

1__3_.jpg

1__4_.jpg

1__5_.jpg

1__6_.jpg

1__7_.jpg

1__8_.jpg

1__10_.jpg

1__9_.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

e ne güzel işte.hayırlı olsun güle güle bin :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Araba bu sabah boyacıya teslim oldu, plakalar da sipariş verildi yeni sıfır olarak gelecek malum bunlar hoşaf olmuş :) Boyası sonrası Meguiar's ile bakalım nasıl olacak...

hasar__1_.jpg

hasar__2_.jpg

hasar__3_.jpg

Lokal boya ve düzeltme yapılacak hasarlar, kolay değil 13 senenin eziği çiziği :)

ali_019.jpg

ali_024.jpg

ali_017.jpg

ali_022.jpg

ali_020.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

İyi günlerde kazasız,cezasız,arızasız,binmeni diliyorum. :nazar: :nazar: :nazar: :nazar: :nazar: :nazar:

Şuraya yazıyorum.Bir gün hb mk4 mondeo alacaksın kaçarın yok. :tongue::D

Ahanda yazdım. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Hayırlı olsun, inşallah memnun kalırsın diyelim..1.8 turbosuz olanı bir süre kullanmışlığım var.. Ses var görüntü yok durumu vardı ,1.6 Sr motor da iyi yakar hani

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Vay vay vay. Bulmuşsun yine müzelik. :)

Hayırlı olsun, içi sıfır gibi, motoru şanzımanı da taş gibidir...

Saol, ucuz naftalin merakım. Evet motor ve şanzıman için ömürlük dediler.

Şanzımanda geçişlerde hafif tepme vardı, Servet Abi'yi aradım şanzıman böyle sorun mu var diye.

Yağı değiştir düzelir dedi, Audi ve VW servisleri yağ ömürlük dedi otomatikde, neyse hafta sonu Bostancı Gün Oto'ya gittim sözde orası bir numaraymış otomatik vites tamirinde Anadolu yakasında. Yağ ve yağ filtresi değişti maşallah yağ gibi geçmeye başladı vitesler. 60.000 km de bir değiştirmek lazım dedi.

Hayırlı olsun...güle güle kullanın. :nazar:

Teşekkür ederim.

e ne güzel işte.hayırlı olsun güle güle bin :)

Teşekkür ederim.

:nazar:

Saolasın Mehmet Abey :) Sayende aldım ;)

İyi günlerde kazasız,cezasız,arızasız,binmeni diliyorum. :nazar: :nazar: :nazar: :nazar: :nazar: :nazar:

Şuraya yazıyorum.Bir gün hb mk4 mondeo alacaksın kaçarın yok. :tongue::D

Ahanda yazdım. :fiuw:

Saolasın Oktay Abi, yok almam dahada büyük araba. Kus geldi Insignia ile İstanbul'da trafikte gezmekten.

Küçük arabaya binince ohhh be dedim.

Hayırlı olsun, inşallah memnun kalırsın diyelim..1.8 turbosuz olanı bir süre kullanmışlığım var ses var görüntü yok durumu vardı ,1.6 Sr motor da iyi yakar hani

Teşekkür ederim. Çok yakıyor ve hızlı değil. LPG şart bu motora...

Zaten hız için almadım, adrenalin için planlarım var, 210 Bg yaptım Insignia'yı ama yetmedi o kaca kasada. Bana şehir içi hızlı ve ufak bir araba lazım, hafif olması da şart...

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

:nazar: Sağ far eski duruyor abi ona da bir el atıver...

Dedim ya sol kırılmış diye :) Depo takmışlar o da sırıtıyor. Ebay'den mercekli buldum S3 farları, belki onları alırım ucuza gelirse kargosu.

Olmadı alırım 2 tane Depo sıfır pırıl pırıl olur, 80 TL farın teki, orjinali 175 TL tane.

Maşallah allah kaza bela vermesin..

Amin cümlemize inşallah.

Hayırlı olsun Ali.

Saolasın Fatih

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Hayırlı olsun :nazar: Demedi deme, seni bu arabayla gören tokatçılar az sonra damlar :D

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

1.8T alsaydın çok daha iyi ederdin sanki :(

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Maşallah , artık geçerim bunu ben abi :D :D

İyi günlerde kullan abicim . 13 yaşında olmasına rağmen hala güncel bir kasa ...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. 101 beygir derken, kanal 1 beygir neerede?

2. şanzımancı ahbap edin kendine

3. hayırlı olsun, hurdacılar klubüne hoşgeldin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Güle güle kullanın. Benim eski araba sevdamdan mıdır nedir bazı arabalar gözümde hiç eskimiyor. Sanki ruhları varmış gibi. Bu araba da bunlardan birisi. Sunrooflu ve de beyaz olması da bambaşka kesinlikle.

Bu arada tork konvertörlü eski tip otomatik şanzımanlar en eski olmalarına rağmen en konforlu ve en sorunsuz sistemlerdir. Çünkü yapıları çok basittir ve de debriyajlı sistemlerdeki gibi bir şeyleri devreye alma veya devreden çıkarma dertleri yoktur. Tek kusurları devir ve talep edilen güç azaldıkça yakıtları artar. Yani gaza çok bastığınız anda düz vitesli bir Hitler motordan çok farkı kalmazken gaza az bastığınız ya da kırmızı ışıkta beklediğiniz anlarda %5-10 daha fazla yakacaktır.

Ancak burada sanılanın aksine Hitler motor biraz avantaj katıyor işe. Çünkü 105 beygir olan 16 valfli versiyonunun alt devirleri ölü, üst devirleri canlı iken 102 Beygirlik 8 valfli Hitler motoru alt devirlerde daha dolgun bir torka sahiptir. Bu sayede tork konvertörünün ağırlığı onu daha az yoracaktır, şehir içinde de dikkatli kullanılması ile çok dur kalk yapmadan 10 litreye kadar düşer yakıt. LPG ile de tadından yenmez :)

Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir
(düzenlendi)
:nazar: Hayırlı olsun. tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Bide içini göreydik be abi... :) Hayırlı olsun Allah kaza bela göstermesin... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

8V olması sebebi ile daha hızla devirlenir, manuel şanzımanın bol benzin tüketimine, iyi ara hızlanma tüketimine ayarlı tiipi ile iyi sonuç verir de, türbinli şanzımanlar hızlanması bir ömür sürer, 1.1 fiestaya rakip bulduk sonunda

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Hayırlı olsun :nazar: Demedi deme, seni bu arabayla gören tokatçılar az sonra damlar :D

Gelsinler buyursunlar, zira hepsini zamanında tokatladım. Bende açık hesap kalmadı :)

İlla aranan varsa az biraz beklesin, 3-5 aya alırım İstanbul kemik kadrosunda herkesin tozunu tekrardan alacak bir araba...

1.8T alsaydın çok daha iyi ederdin sanki :(

Almazdım zira özellikle aradığım baktığım bir model ve kasa değildi. Aldıktan sonra baktım A3 piyasasına da millet delirmiş, aynı arabaya 21.000 çekende var. ve A3 1.8 T'nin düşük km'si li kazasızı yok nette, hepsi kurcalanmış ayağa düşmüş. Bir tane temiz S3 Quattro var 215 Bg'lik oda 35.000 TL istiyor 2001 model arabaya ki delirmiş onu alan :) O paraya 2005-2006 Megane 2 RS var hem de 30.000 kmde keza ben RS alırım.

Yani normal şartta alacağım bir araba değildi A3 hemde 1999 modeli, kısmet denk geldi.

Maşallah , artık geçerim bunu ben abi :D :D

İyi günlerde kullan abicim . 13 yaşında olmasına rağmen hala güncel bir kasa ...

Saolasın Alicim, sen her şartta geçersin beni hatta bunun içinden geçersin ;)

Valla yni Audi ile yanyana koydum bana eski geldi ama demode değildi. Toplanıp binilir şehiriçinde diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Hayırlı olsun, bir ara Golf vardı o gitti mi?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
1. 101 beygir derken, kanal 1 beygir neerede? 2. şanzımancı ahbap edin kendine 3. hayırlı olsun, hurdacılar klubüne hoşgeldin

1999 model A3 101 Bg'miş, yazılım farkı sanırım. 2001 model yılında makyaj sonrası Audi GMBH yürü be koçum kim tutar seni A3 demiş vermiş 1 bg daha olmuş 102 Bg o zaman.

Edindim Gün Oto Bostancı Avni usta :) Yağ ve filtre değiştirirken sordum, 170.000 km'ye kadar gider dedi, o zaman cortluyormuş bu şanzıman, komple revizyon yapılıyormuş ve maliyeti de duruma göre 2000-2500 TL arasındaymış. Neyse bakalım derdimiz o olsun şimdilik bir pamuk oldu Mobil yağ konunca.

Hoşbulduk BAŞ HURDACI :D . Artık seninle takılacağım. Boya için senin güvenli işçiliğine başvuracaktım ama uzaksın be, her gece git kontrol et Kadıköy - Maslak zor be, hemde el kadar yama boyalar için değmez dedim.

Güle güle kullanın. Benim eski araba sevdamdan mıdır nedir bazı arabalar gözümde hiç eskimiyor. Sanki ruhları varmış gibi. Bu araba da bunlardan birisi. Sunrooflu ve de beyaz olması da bambaşka kesinlikle. Bu arada tork konvertörlü eski tip otomatik şanzımanlar en eski olmalarına rağmen en konforlu ve en sorunsuz sistemlerdir. Çünkü yapıları çok basittir ve de debriyajlı sistemlerdeki gibi bir şeyleri devreye alma veya devreden çıkarma dertleri yoktur. Tek kusurları devir ve talep edilen güç azaldıkça yakıtları artar. Yani gaza çok bastığınız anda düz vitesli bir Hitler motordan çok farkı kalmazken gaza az bastığınız ya da kırmızı ışıkta beklediğiniz anlarda %5-10 daha fazla yakacaktır. Ancak burada sanılanın aksine Hitler motor biraz avantaj katıyor işe. Çünkü 105 beygir olan 16 valfli versiyonunun alt devirleri ölü, üst devirleri canlı iken 102 Beygirlik 8 valfli Hitler motoru alt devirlerde daha dolgun bir torka sahiptir. Bu sayede tork konvertörünün ağırlığı onu daha az yoracaktır, şehir içinde de dikkatli kullanılması ile çok dur kalk yapmadan 10 litreye kadar düşer yakıt. LPG ile de tadından yenmez :) Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın.

Çok tşkler Can Bey, valla güzel yazmışsın bende aynı düşünüyorum. 2010 Insignia'dan inip 1999 model arabaya binmeme rağmen daha heyecanlı ve şevkliyim. Araba ile oynamayı tamir ettirmeyi özlemişim. Opel ile oynayamıyordum sıkıyor adamı bir noktadan sonra. Güzel ama oynamalık değil işte. Bu arabaya LPG şart ve BRC ile konuştum bu motor ile sorunsuz bir birlikteliği varmış LPG'nin. Araba 8 V ıolduğu için ilk kalkışlarda çok atak , ve üst devirlere kadar canlı, vites 4 ileri diye 120 ye kadar çok güzel hızlanıyor otomatik 100 bg araba için. Tork konv. şanzıman ise harika, resmen gerçek bir otomatik araba keyfi veriyor.

Amin allah cümlemizi kazadan beladan uzak etsin.

:nazar: Hayırlı olsun.

Teşekkürler Bahadır Bey.

Bide içini göreydik be abi... :) Hayırlı olsun Allah kaza bela göstermesin... :)

Valla içini çekmedim Sonax öncesi, malum 13 senenin kiri var. Teyzem saolsun bir Sonax - Ziebart yapmamış ne içten ne dıştan.

Dışı bitsin boyada, içine girişeceğim kısmetse.

Hafif derken şöyle bir şey nasıl olur? http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-takas-ve-vadeye-uygun-ford-escort-rs-2000-102151040/detay Gümrükten çıkartan adam sattı bu adama belki kar ederim diye aldı. Henüz fazla Türk eli değmediği için temiz daha uygun fiyata alınabilir. Adam motorunu bilmiyor 2.0 sanmış ama 1.6 CVH Turbo 132hp, fabrika çıkış olarak 0.3 barda turbosu. Fabrika verisi 0-100'ü 7 saniye. Birkaç ufak işlemle M3 yiyecek hale geliyor bunlar çok basit...

Yok ya bu araba sakat, hemde 2 tane hurda ile uğraşamam. parçası filan yoktur bunun hemde ESP yok.

Alimallah patlarım 2 günde... Ben daha yeni modellere bakıyorum 2004-2005 altı olmasın ki teknolojik olsun turbo-esp falan.

8V olması sebebi ile daha hızla devirlenir, manuel şanzımanın bol benzin tüketimine, iyi ara hızlanma tüketimine ayarlı tiipi ile iyi sonuç verir de, türbinli şanzımanlar hızlanması bir ömür sürer, 1.1 fiestaya rakip bulduk sonunda

Çaylar dayı, valla güzel gidiyor ara hızlanmada da. Deneriz bir gün allahın izniyle.

Yerim senin o Fiestanı çiğ çiğ...

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

çok temizse, fazlada yol yapmıyorsun zaten bunu bir süre alıkoy bence de :yes: Jantlar güzel, baya güzel :good1:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...