İçeriğe Yönlendir

Fiat Linea 1.6 Multijet Emotion Plus Deneyimim


Hüseyin Yergin

Recommended Posts

Tahir İlter

Sizin için çektim ahanda video su ben anlamam devir işinden sadece gördüğümü söledim bakın bakalım abi dorumu?

Kimseye anlatamıyom derdimi iyi ki varsınız. :bravo: Yanlız kaldım burada :bambam: kafama kafama vuruyorlar.

Video niye suyun altında çekilmiş gibi ? :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Yergin

Video niye suyun altında çekilmiş gibi ? :D

youtube sağolsun video yu düzelteyimmi diye sordu bende düzelt dedim böle yaptı :bravo:

Yorum bağlantısı

Şirket aracımızın küçük bir tampon onaımı nedeni ile ikame olarak Linea geldi. Aslında Albea'dan sonra herkes çok beğendi aracı. Tabi ki standart kriterlerin bir çoğunu yine standart kullanıcılar için sağlıyor en düşük donanımlı model olmasına rağmen. Ben Linea'yı fiyat performans olarak severim ama Emotionları. Ancak araçta tasarımsal olarak çok büyük eksiklikler var ve en kötü yanı sedan bir araç olarak arka koltukta 3 kişiyi ağırlayamaması.

Bence eksiler;

  • Aşırı geniş A sütunu. Görüş açısını iyileştirmek için açılmış küçük pencereler bile yetersiz.
  • Aracın genişliğini sedana göre dar olması. Daha doğrusu boyutları itibari ile yanıltıcı bir model olması. Uzunluğu nerdeyse Mondeo kadar aracın, diz mesafesi çok yeterli ama boyu uzun kişilerin (1.86cm) başı, kapı üstündeki tutacaklara denk geliyor.
  • En düşük motor seçeneği dizel olarak performanssız. Atiklik yok araçta. Sadece 2-3 ve 4. viteste kısa bir bant da uzama eğilimi gösterse de yetersiz.
  • Dİreksiyon çoğu dizelde elektrik destekli ve hafifken, Linea baz modelde biraz ağır.
  • Otomatik olanına daha önce binmiştim. Dizel ve otomatik bu kadar verimsiz olabilir.
  • Kapılardaki tasarım aşağı doğru. Düğmelerde hafif eğimli kapı kolunda. ÖZellikle ayna ayarlama tuşları da biraz aşağıda kalıyor. El alışkanlığı kazanmak lazım.

Bana göre artıları;

  • Geniş motor ve donanım yelpazesi.
  • Uygun fiyat,
  • Malzeme kalitesi
  • Elektronik özelliklerin esirgenmemiş olması ve sadece alt donanım hariç fiyatına göre uygun donanımsal özellikler.
  • Herşeye rağmen, orta sınıf sedan olarak özellikle nikelajlı modellerinde aracın estetik olarak sınıfının üstünde görüntü vermesi.
  • Yakıt ekonomisi, vergi avantajı
  • Turbo benzinli seçeneği sunan Türkiye'deki en ucuz araç.
  • Evo'dan önceki hiç bir grande puntoda olmayan hız sabitleyici özelliği olması.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

2. el bilmem kaç bin km yapmış dizel alacağıma 0 km Lineayı herzaman tercih ederim. Parasına göre bence gayet iyi araç. Fazla abartmadan gideceksin yeter de artar bile.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
(düzenlendi)

nezaman ford amca ,dizel focusun fiyatını 55 liraya çekti ozaman alırım bitane dizel focus,1 focus parasına 2 tane linea alıyosun,nasıl bir mantıktır arkadaş anlamadımki....ford yoksa otomobili bırakıp uçakmı satmaya başladı acaba :p:D

tarihinde Murat Akaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
2. el bilmem kaç bin km yapmış dizel alacağıma 0 km Lineayı herzaman tercih ederim. Parasına göre bence gayet iyi araç. Fazla abartmadan gideceksin yeter de artar bile.

abarthıp kendini ST sanan focusları yiyecek linealarda var :p

tr ye yeni linea ile gelmiyor ama t-jet lineanın tadına baktıydım :D 0-100 da yaşıtı binek tüm otosan fordlarını yer :p 2.0 tdci dahil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tr ye yeni linea ile gelmiyor ama t-jet lineanın tadına baktıydım :D 0-100 da yaşıtı binek tüm otosan fordlarını yer :p 2.0 tdci dahil.

fazla yemesin, ilk virajda gaz yapar :mangal:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

esp-asr-msr-bas-kas-cas-cart-curt hepsi var. virajda yılan gibi gidiyor

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Benim Linea'da hiçbir şey yoktu o biçim yol tutup deli gibi frenleyip müthiş konforluydu.

Kesinlikle.10 numara fren dozlanması var Linea da. 2008 de 1 yıl kadar kullanmıştım gayret tatminkar gelmişti.Şimdi 2012 olarak zaman zaman kullanıyorum, vaal alt devirde toparlama açısından benim 109 luktan daha iyi geldi bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Hep artıları konuştuk, eksileri de B sınıfına yakışan iç mekan kalitesi ve sağdaki ile dip dibe oturma hissi :)

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Bizim fabrikanında 1.3 multijet kiralanmış lineaları var. 1.6 motora göre çok farklı. 1.3 multijet motor linanın kasasına bence hiç uygun değil. Yakıtta çok cimri. Ama bazen uzun yolda rampa çıkarken cimrilik işe yaramıyor. Gaz pedalının paspas altından çıkartacaksınız neredeyse.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şu an acayip Dualogic Linea alasım geldi :) 95lik değişken geometrili motor 6 ileri otomatik şanzımanla 11 saniyede 100 km/s, manuel Focus'tan az yakıt tüketimiyle 1.3 vergisi :) Aveo'yu verince kafa kafaya bir Emotion Plus Dualogic alınır herhalde en kadife koltuklusundan :)

hızlnamsı iyi de, serviste tamir için beklemeyip kullandığın sürece desek?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

esp-asr-msr-bas-kas-cas-cart-curt hepsi var. virajda yılan gibi gidiyor

Onlar düz yolda havalanmasın diye var :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

Onlar düz yolda havalanmasın diye var :D

uçan teneke fiestada bunlarda yok ya :p

adamlar hiç yoktan arabaya elentirikli gözükmeyen kanatlar yapmışlar,havalanırsa yere tekrar bassın diye :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dualogic işeretli? yorgunsun galiba? foruma yorgunluk algılayıcı sensör takmalı

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

dualogic ile easytronic farklı diye biliyorum. dualogicin masrafı çıkaracak parçası çok pahalı değil diyorlar :p

6 ileri dualogic alışınca iyi sayılır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Multijet en dayanıklı dizel değil mi abi? Filolarda deli gibi dizel Linea var hiç sorun çıkardığını duymadım? :unsure2:

Katılmıyorum, en sorunsuz dizel bence renault.

Kendi şirket aracımız da biri doblo biir kangoo'ydu.... Dayanamadık, ikisini de kangoo yaptık...

multijet'in özelliği bence, sobanın dibinde kalmış kalyak'ı at, yine yakar mübarek :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Dualogic, çok iyi anlamadım ama güzel birşeyler yazıyor gibi:) Tamiri ise pahalıymış, düz vitese göre.

By Lisa Magloff

The DuaLogic transmission is used in some Fiat cars to deliver better performance combined with fuel economy. The DuaLogic gearbox combines the features of an automatic gearbox with those of a manual gearbox, and uses an onboard computer to aid performance and fuel savings. The DuaLogic transmission ensures the gearbox is always in the most effective gear for the driving conditions.

off.jpg listen.jpg M/F The DuaLogic gearbox uses an electrohydraulic servo to automate the clutch and gear lever. In semi-automatic mode, the driver uses a lever rather than a clutch pedal to change gears up or down. The DuaLogic contains a computer, which collects data from the gearbox, the clutch, braking system and the engine. This allows the DuaLogic to coordinate the actions of the gearbox with those of the rest of the car, for example, automatically increasing engine speed when you downshift. In automatic, the DuaLogic can also recognize road gradient and can change the gear shift point to give the best combination of performance and fuel economy.

off.jpg listen.jpg M/F The DuaLogic has a choice of operating modes for the driver to chose from. In automatic mode, the DuaLogic selects the gears and operates the clutch. In automatic, the DuaLogic's electronic management system will change gears at the time of maximum engine performance to achieve maximum acceleration. In manual mode, the driver selects the gears and operates the clutch, as in a normal manual transmission. In semi-automatic mode, the DuaLogic operates the gearbox, but the driver can downshift when she feels the need -- such as to take a corner at speed.

off.jpg listen.jpg M/F The DuaLogic computer uses fuzzy logic to adapt to the driver's driving style and road conditions, so it can anticipate when the car will decelerate and downshift accordingly. This allows the car to be driven in the most fuel efficient manner. The DuaLogic also has several safety features that can make it safer than a manual transmission. For example, it shifts automatically to neutral whenever the engine is running and the door is open, and turns on warning lights and buzzers to alert drivers of maneuvers that could damage the engine or gearbox.

off.jpg listen.jpg M/F The main disadvantage to the DuaLogic is that, because it is a complicated piece of equipment, and combines electronic and mechanical parts, there is more that can go wrong with it than with a standard manual transmission. Because the DuaLogic incorporates a computer system, it is very difficult to repair it yourself, and repairs may be more expensive than with a purely mechanical manual transmission.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

uçan teneke fiestada bunlarda yok ya :p

adamlar hiç yoktan arabaya elentirikli gözükmeyen kanatlar yapmışlar,havalanırsa yere tekrar bassın diye :D

Fiesta nın ihtiyacı yok, sadece ek önlem olarak olursa iyi olur, işte fark ta burada, fiat ın bunlara ihtiyacı var, olmazsa olmaz yani (gerçi olsada tırt ya neyse) :D

Olur mu ya? Fiesta'da embedded her şey. Onun ABS'ye bile ihtiyacı yok.

Subaru'nun 90 ile giremediği viraja 160 ile girer.

ESP filan da neymiş? Fiesta bu boru mu? :D :D :D

Subaru nerden çıktı, fiattan bahsediyoruz, fiesta çok bile, şahin-doğanla falan kıyaslayın siz linea yı :D :D :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Multijet, from the creators of common-rail diesel :)

Comon rail creators= Rober Huber 1960(isveç) buldu, bunu Dr. Marco Genser geliştirdi (1985) ve Ganser-Hyrdomag şirketiyle vw-daimler-benz-gm ye sistemler üretti, neden sonra zaman geçer ve elektronik beyin vs. kullanarak Mangeti Marelli ile çalışan fiat bu fikri biraz daha geliştirip 1997 de alfa 156 da satmaya başladı, sistemi üreten tabiki yine bir alaman, Bosch tu :), yani Multijet, from the creators of of common rail diesel:= :D

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...