İçeriğe Yönlendir

Sedan Focusa Arkalara Kamber Yaptıran Var Mı?


Yunus Çoban

Recommended Posts

Samet Daş

Kamber açısı nedir?

Bir aracın önünden bakıldığında, tekerlek ekseninin düşey eksene göre yaptığı açıya kamber açısı denir. Tekerleğin, aracın dışına doğru yaptığı açıysa pozitif (+) kamber açısı, aracın içine doğru yaptığım açıya negatif (-) kamber açısı adı verilir. Kamber açısı doğru ayarlanmış bir tekerlekte, direksiyon ekseni ile tekerlek ekseni, tekerleğin yola temas noktasında birleşir.

Kamber açısının verilişinin önemi ve etkileri:

1. Lastiklerin dengeli aşınmasını,

2. Ön teker bilya yatakları ile aks başı yataklarının ( burç veya rotil ) uzun ömürlü olmasını,

3. Direksiyonun kolay dönmesini sağlar.

Kamber açısının uygun olmaması ise; lastiklerin içten veya dıştan tek taraflı aşınmasına , tekerlek yataklarının, aks başı yataklarının kısa zamanda aşınmasına, direksiyonun ağır olmasına veya bir tarafa çekmesine neden olur.

Kaster açısı nedir?

Ön tekerin iç kısmından bakıldığında başlık pimi veya rotillerin yani direksiyon ekseninin düşey eksenle yapmış olduğu açıya kaster açısı denir. Direksiyon ekseninin yatma yönü; aracın içine doğru ise pozitif kaster, dışına doğru ise negatif kaster adını alır.

Kaster açısının önemi ve etkisi:

Kaster açısının veriliş nedeni; araç yükünün tekerleğin önüne veya arkasına aracın yola dalmasını önler, virajlarda ve düz yolda yön kontrolünü sağlar. Kaster açısının uygun olmaması ise; lastiklerin yol üzerinde zıplamasına, direksiyon sertleşmesine, sağa sola çekmesine, aracın yolda gezmesine, dalmasına ve direksiyon hakimiyetinin azalmasına sebep olur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bazi coiloverlarda kamberler ayarli gelir, nadir bazi araclardada stabrtta ayarlanir,

coilover denen, amortisör ile birleşik ve yüksekliği ayarlanabilen suspansiyon sistemi, kamberin açısını veren ise fabrikasyon porya vs. in geometrisi, yani eşyanın tabiatına aykırı

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

arkadaşlar, bu kamber açıklığı olayı mercedes araçlarda var. hatta meret öyle bir yapılmış ki, hız arttıkça açı dahada artıyor. hızla viraja girdiğinde, seni yolda tutuyor. ama mercedes arkadan itişli... üstelik mercedesin ön lastikleri de direksiyonu çevirdikçe, çevirdiğin tarafa bayağı yatıyor. bunu gidipte önden çekişli arabaya uygulamak, aracın mühendislik alt yapısı ile oynamaktır ve çok tehlikelidir. evet bizde mercedesin arkasından giderken "vay be, araba yola amma oturmuş ha, lastiklerin yolla yaptığı açıya bak, bu araba nasıl savrulsun" diyoruz. ancak bu tamamen fabrikasyon olarak herşeyin birbirine uydurulduğu bir puzzle gibidir. aradan bir özelliği değiştirirseniz, puzzle bozulur, değişik parça oraya uymaz. hele kamberi arttırılmış önden çekiş focusla viraja dalmak :unsure2: bilmiyorum yani ama, zevk değil de, güvenlik meselesi...(eskiden skoda pikaplarda bunun tersi vardı, arka lastikler içe bakardı arkadan bakılınca lastikler alttan, üste göre daha yakındı, yük koyuldukça düzelirdi)

İlave olarak o model mercedeslerin arka lastiklerine ön lastiklere yaptırdığımız gibi arka düzen ayarı yapılıyor diye duymuştum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İlave olarak o model mercedeslerin arka lastiklerine ön lastiklere yaptırdığımız gibi arka düzen ayarı yapılıyor diye duymuştum.

focuslarda da arka rot ayarı yapılıyor. ben denge kollarını değiştiğimde 4 teker ayarı girmişti. ( yani bana öyle dediler :) )
Yorum bağlantısı
Emre Sutay

Bende bizim araclarda zaten yokmu yoksa benim aracmi modofiye diyecektim :) ama yeterli sayida geri donus yapilmis.. Ancak benim gordugum kadariyla oyle cok hafif bir egimde degil sanki. Lastik genisligi filan yanilgi yapabilir elbet ( lastik orjinal, ebat 185).. Yuku yedini iyice yayiliyor.. Guzel gorunuyor ama :)

(eskiden skoda pikaplarda bunun tersi vardı, arka lastikler içe bakardı arkadan bakılınca lastikler alttan, üste göre daha yakındı, yük koyuldukça düzelirdi)

Eskiden suspansiyon sistemleri bu kadar gelismis degildi ve skoda essege bile konfor eklemek icin koymus ancak bakmis ki yuku yedigi zaman essegin arka bacaklar ayrilip kiriliyo demis biz de yuku yediginde duzgun olsun bosken konfor hak getire :)

Kasa zip zip :) hele tumseklerden gecerken resmen tekerler yerden kesiliyo :))

Yorum bağlantısı
Misafir

Geçen ümraniyede F2 sedan gördüm kamber yapmışlar,resmini çekmeyi başaramadım.bunlar zevk işi ama bence iğrenç olmuştu,o an dedim kendi kendime şu arabanın dili olsada konuşsa sahibine :i-ih:

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

focuslarda da arka rot ayarı yapılıyor. ben denge kollarını değiştiğimde 4 teker ayarı girmişti. ( yani bana öyle dediler :) )

Parça değişimi olduysa yapmışlardır muhtemelen.

Sana bir soru bilemediğim için soruyorum. Focus viraja girdiğinde arka lastikler ön lastiklerle aynı dönüş yönüne doğru 1-2 santim açı değiştiriyor mu ? Eski 5.XX bmw ler gibi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

virajda tüm geometrisi değişiyor ama sağa sola açı verdiğini sanmıyorum. bmw ler de olduğunu da bilmiyordum. ama arka yürüyen tamamen bağımsız olduğu için hareket kabiliyeti fazla. toe açısı değişmiyordur sizin dediğiniz o sanırım. ama virajda kamber açısı negatiften sıfıra yaklaşıyor. hatta arka teker bilyasının arızası yolda o şekilde daha belirgin hissetiriyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...