İçeriğe Yönlendir

Genleşme Kabından Su Atıyor


Suat Set

Recommended Posts

Suat Set

Arkadaşlar herkese merhaba. Bende 2008 mondeo titanyum lpg araç var. Sorun şu: sıkışık trafikte antifrizi baya atmış. Ama hararet normal. Ustanın biri diyo ki sistemde hava var biri diyo su kabını değiştir... Şimdi asıl mesele şu. Bugün baya inceledim fanı. Su minimum çizgisine yakındı. Çalıştırdım arabayı. Su maksimum çizgisini 2 cm geçti ve fan açtı. Ama 10 sn sürdü sonra durdu. Bu böyle devam etti. Sanki geç açıyo gibi. Dün böyle gittim taksime resmen boşaltmış suyu. Bugün ise klima açık olarak gittim bildiğiniz gibi fan sürekli açık oluyor böylelikle. Tek gram su eksilmemiş. Benim görüşüm şu: sorun termostat yada müşür neyse oralarda gibi. Çünkü bu şu demek oluyo fan adam gibi çalışmıyo. Fan gerektiği gibi çalışsa sorun olmayacak. Mondeo hararet çizgisinin tam ortasının 1 mm solunda sabit kalıyo hararet fan klimada çalışırken. Klima açık değilse o çizgiyi 1 mm belki daha az geçiyo ve anlıyorum ki su atmaya başlıyo araba. Sizin fikirleriniz nedir ne yapmam gerek. Benim dediğim gibiyse bu parçalar pahalımıdır müşür falan termostat. Fikirleriniz önemli. Şimdiden hepinize teşekür ederim.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Sistemde yeterli basınç oluşamıyor. Sıvı ısındıkça genleşme kabına doluyor...

Sebep: genleşme kabının kapağı... Çözüm: değişecek...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Suat Set

Sistemde yeterli basınç oluşamıyor. Sıvı ısındıkça genleşme kabına doluyor...

Sebep: genleşme kabının kapağı... Çözüm: değişecek...

Bu kadar eminsiniz yani.. İnşallah dediğiniz gibidir turkay bey. Teşekür ederim

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Eminim. Çünkü yazdıkların buna işaret ediyor. Su nerden boşalıyor? Genleşme kabı kapağından değil mi? Sağlam bir kapaktan sıvı boşalması için hararetin 120-130-140 lara çıkması ve motorun su kaynatması lazım... Hararet normalse ve su boşalıyorsa kapak arızasıdır...

Bir de şuna dikkat etmek gerekir. Kapak arızası derken kapağın takılıp sıkıldığı yerdede çatlak olabilir. Yani, genleşme kabı değişecek diyen usta doğru söylemiş de olabilir.

Bunu kendin de kontrol edebilirsin. Genleşme kabı kapağını sök. Önce gözle kontrol et çatlak var mı diye. Bir de ağzınla genleşme kabına üfle, bir yerde kaçak varsa, kaçak hava sesini duyarsın. Kaçak yoksa, problem kapaktadır...

Antifreez zehirlidir unutma...

Bu kadar eminsiniz yani.. İnşallah dediğiniz gibidir turkay bey. Teşekür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sistemde yeterli basınç oluşamıyor. Sıvı ısındıkça genleşme kabına doluyor...

Sebep: genleşme kabının kapağı... Çözüm: değişecek...

Doğru cevap :bravo:

Genleşme kabının kapağını değiştirin, termostat bozuk olsa, klima açılınca da hararet yükselirdi..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

eksilen su nerede? motor içinde leke bırakması lazım, araba altında gölet yapması lazım?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Suat Set

Eminim. Çünkü yazdıkların buna işaret ediyor. Su nerden boşalıyor? Genleşme kabı kapağından değil mi? Sağlam bir kapaktan sıvı boşalması için hararetin 120-130-140 lara çıkması ve motorun su kaynatması lazım... Hararet normalse ve su boşalıyorsa kapak arızasıdır...

Bir de şuna dikkat etmek gerekir. Kapak arızası derken kapağın takılıp sıkıldığı yerdede çatlak olabilir. Yani, genleşme kabı değişecek diyen usta doğru söylemiş de olabilir.

Bunu kendin de kontrol edebilirsin. Genleşme kabı kapağını sök. Önce gözle kontrol et çatlak var mı diye. Bir de ağzınla genleşme kabına üfle, bir yerde kaçak varsa, kaçak hava sesini duyarsın. Kaçak yoksa, problem kapaktadır...

Antifreez zehirlidir unutma...

Mantıklı geliyor kulağa. Ama suyu atması gerekirse suyu nereden atacak? Bildiğim kadarıyla kapak yapısı su atmaya müsait. Yaylı sistem falan. Mesela fan sürekli devredeyse basınç da mı yükselmiyor? Onun için mi su eksiltmedi bugün. Yok motorun çalıştığı her an sistemde basınç varsa yine sy atması gerekirdi. Ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Suat Set

Basınç hep var ama genleşme her zaman yok...

Sabah ilk iş kapak almak. Ama yol üstü parçacılara güvenmiyorum. Nasıl yapmak gerek. Olmazsa kabı da değiştiricem...

eksilen su nerede? motor içinde leke bırakması lazım, araba altında gölet yapması lazım?

Yok çağlar bey. Ama emin olmamdaki sebep şu. Sıkışık trafikte antifriz kokusu aldım sağa çektim. Baktım kapaktan fışkırtıyor suyu.. Tabi o da yere dökülüyor. Olay bu. Ama hararet göstermiyor araba. Anlamadım gitti.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kab çok pahalıdır... Sadece kapak alın, orjinal parça alın... www.fordburada.com ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

bende palio vardı, kapaktan kaçırma yapıyordu.. usta kapak arızalı diye kapağı değiştirdi... sabah araç conta yaktı.. benim tahminim contada sorun vardı kompresör yapıyor ve arızalı kapaktan dışarı çıkıyordu kapak değiştirildikten sonra su boruları şişmeye basladı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Suat Set

bende palio vardı, kapaktan kaçırma yapıyordu.. usta kapak arızalı diye kapağı değiştirdi... sabah araç conta yaktı.. benim tahminim contada sorun vardı kompresör yapıyor ve arızalı kapaktan dışarı çıkıyordu kapak değiştirildikten sonra su boruları şişmeye basladı.

Mehmet bey benim araç kompress yapmıyor su hava yapmadan taşıyor yani genleşerek. İnşallah kapaktandır

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bende palio vardı, kapaktan kaçırma yapıyordu.. usta kapak arızalı diye kapağı değiştirdi... sabah araç conta yaktı.. benim tahminim contada sorun vardı kompresör yapıyor ve arızalı kapaktan dışarı çıkıyordu kapak değiştirildikten sonra su boruları şişmeye basladı.

Sizinki uç bir nokta..

Yorum bağlantısı
Suat Set

Hararet yapmadan su taşmaz... Hararet yapıyor mu ?

İşte olay orada. Hararet yapmıyor daha doğrusu orta çizgiyi 1 mm geçiyor yada geçmiyor. İşte o zaman anlıyorum ki su atmaya başlayacak. Fakat hiç hararet sonlara dayanmıyor. Orta çizgi dedim ya onun 1 mm sağındaysa su atmaya başlayacak solundaysa hiç sorun yok. 1 gr bile su eksilmiyor o zaman. Bunu da klimayı açarak yani fanı hep çalıştırarak sağlıyorum. Onun için dedim acaba daha mı erken girmesi lazım fanın devreye....

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

mehmet abi bu hep aklıma takılmıştır..

kapaktan olabilir mi diye olasılık sıfırmıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İşte olay orada. Hararet yapmıyor daha doğrusu orta çizgiyi 1 mm geçiyor yada geçmiyor.

Bu durumda şöyle diyoruz...

Kapak bozuk :D

mehmet abi bu hep aklıma takılmıştır..

kapaktan olabilir mi diye olasılık sıfırmıdır.

Baştan beri kapak diyoruz zaten Adaşım...

Yorum bağlantısı
Suat Set

Bu durumda şöyle diyoruz...

Kapak bozuk :D

Rabbimden dileğim de o yöndedir:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

mehmet abi bir önceki mesajımdaki olayın olma ihtimali yokmudur diye sormak istemiştim.. bütün mesajlarda kapak diye zaten yazıyor :)

Yorum bağlantısı
Suat Set

Sistemde yeterli basınç oluşamıyor. Sıvı ısındıkça genleşme kabına doluyor...

Sebep: genleşme kabının kapağı... Çözüm: değişecek...

Turkay bey cevabın için çok teşekür ederim. Kapağı değiştirdim orijinal fomoco aldım. Şu an 1 gr bile su eksiktmedi. Ama kalorifer sürekli çalıştı. Şu an sorun yok. Hava sıcakken kalorifersiz deniycem bakalım ne olacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...