İçeriğe Yönlendir

Focus 1 Sorunlarım...


Muharrem Yilmaz

Recommended Posts

Muharrem Yilmaz

Arkadaşlar merhaba..

Sizlere genel olarak net sorun olarak gördüğüm bir takım şeyleri yazıcam.

Focus 2000 model 1,6 ambiante kullanıcısıyım..

Yeni motor revizyon yaptırdım motor derken rektefiye değil.

Ustam blog ölçülerin tam ben ezbere değil ölçülere göre konuşuyorum dedi ve sadece piston , sekman , triger vs , buji , v kayışı , sibop sübap mıdır nedir bunlar değişti. Aracımı 1.000 km boyunca benzinde kullandım daha sonra LPG geçtim. 1.000 km'de yağ komple & yağ filtresi değişti. Sibop ayarı yapıldı.

Aracım şu anda diğer araçlara göre baktığımda aşırı derecede fazla buhar atıyor su damlacıklarıda atıyor. ( Ustam buna normal diyor havalar soğuk diyor diğer araçların motoru seninki kadar ısınmıyodur diyor. )

Aracım 5 bin 6,5 devir arasında el freni felan attığımda mavi duman atıyor fakat eksiltme yok. ( Ustam yüksek devirlerde 0 arabada olsa zorladığında duman atması normal diyor. )

Geçen aracımı denemeye çıktım otobana 3.viteste 150km/h 4. viteste 200 5 ekonomik zaten sadece denemek için motoru felan.

Arkadaşlar şu andada gaza az yüklendiğimde pır pır eden bir ses geliyor sanki orta susturucu iptal gibi 2 tel birbirine deyiyor gibi. Eksoz çatlak felan diyorlar.

Nedir neyin nesidir anlattıklarım gerçekten normalmidir ?

Aracımı geçen tam 30-45 dakika boyunca 6bin devirde kullandım benzinde 6 , 6,5 bin arası aracı denemek için. Sabah yağ çubuğuna baktığımda motor soğukken süzüldükten sonra sabah yani yağ çubuğunun 3.çentiğindeydi yani 1lt daha yağ ekledim. Normalmidir ?

Ustam 30-45 dakika sıkıştırmak ne demek sen altındakini baya bir abartıyosun o kadar sıkıştırılmaz bu araç yine de normal yakmış yağ yani vs. bu tarzda şeyler söylüyor.

Yorum bağlantısı
İhsan Cingil

Eski 1.6 focusumda başıma gemişti motor rektefiye olacak sanırım. Sizin gibi üst kapağı söktürdüm bunları yaptırırken motorcu alt tarafında yapılması gerektığini söyledi masraf çok olur dedi yaptırmadım. Yine de bilen birisinin açıklama yapması normal olur . Sabahları falan mavi duman atıyordu benimki.

Rektefiye diyorum ben.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aracımı geçen tam 30-45 dakika boyunca 6bin devirde kullandım benzinde 6 , 6,5 bin arası aracı denemek için. Sabah yağ çubuğuna baktığımda motor soğukken süzüldükten sonra sabah yani yağ çubuğunun 3.çentiğindeydi yani 1lt daha yağ ekledim. Normalmidir ?

Peki sıkıştırma yapmadan önce sabah süzülmeden sonra yağ seviyesine baktınızmı.

Opel olsa o devirde o kadar süre kullanımda kesin eksiltme yapar derdim. Ama focus için yorum yapamam.

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

arabayı neden bu kadar zorluyorsunuz?

1 lt yağı toplamda kaç km sonra eksilti ekleme yaptınız?

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Sakin ve normal kullanımda aracınızı izleyin.

Yorum bağlantısı

Aracım 5 bin 6,5 devir arasında el freni felan attığımda mavi duman atıyor fakat eksiltme yok. ( Ustam yüksek devirlerde 0 arabada olsa zorladığında duman atması normal diyor. )

Aracımı geçen tam 30-45 dakika boyunca 6bin devirde kullandım benzinde 6 , 6,5 bin arası aracı denemek için.

Ne demek bu siyah olan kısım?

45 dakika boyunca 6500 devirde kullanmanın mantığı nedir? Diyelim denediniz böyle ve iyi dediniz durumu (neye göre o da ayrı) bundan sonrası ne olacak? Ayrıca 45 dakika tam gaz 6500 devir kullanılıp hararet yapmayan arabayı merak etmedim değil. Birde birşey sormak istiyorum bu araba sizin mi yolda mı buldunuz?

Yorum bağlantısı
Muharrem Yilmaz

Ne demek bu siyah olan kısım?

45 dakika boyunca 6500 devirde kullanmanın mantığı nedir? Diyelim denediniz böyle ve iyi dediniz durumu (neye göre o da ayrı) bundan sonrası ne olacak? Ayrıca 45 dakika tam gaz 6500 devir kullanılıp hararet yapmayan arabayı merak etmedim değil. Birde birşey sormak istiyorum bu araba sizin mi yolda mı buldunuz?

Haklısınız bunlar sadece deneme amaçlı tekrarı olmaz bende sadece sormak istemiştim. Bu sıkıntılar normal mi acaba rekftefiye gerek var mı çünkü daha yeni piston sekman felan değişti blog ölçüleride tam çıktı.

Eski 1.6 focusumda başıma gemişti motor rektefiye olacak sanırım. Sizin gibi üst kapağı söktürdüm bunları yaptırırken motorcu alt tarafında yapılması gerektığini söyledi masraf çok olur dedi yaptırmadım. Yine de bilen birisinin açıklama yapması normal olur . Sabahları falan mavi duman atıyordu benimki.

Rektefiye diyorum ben.

Rektefiyeye gerek yok diyor ustam 150bin 200bin km daha kullanırsın diyor. Blog ölçülerim tam çıkmış onlarda sıkıntı yokmuş.

Aşırı derecede buhar atması ve su atması (su eksiltme yok) rektefiye anlamına mı geliyor?

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Km'si düşük olan focusumun dahi 45dk boyunca 5000 6500 devirde çalışınca ne tepki vereceğini kestiremiyorum. Acıdım o krank miline. Binek otomobil şampiyonasına katılmayacaksanız, normal şehiriçi kullanımı ile aracı test edin derim. Çubukdaki yağ, sıcaklık farkından dahi oynar. Tavsiyem bir sabah uyandığınızda ölçün, 2-3 gün veya 100 150km mesafe sonrası, sabahın aynı saatlerinde yeniden ölçün sonucuda bizimle paylaşın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Yeni ehliyet almışsınız ; aracınızı bu şekillerde test etmeyin , aracınızı kullandıkca tecrübeniz artar usul usul kullanın yağ eksiltme vs yok ise normaldir.. Bu derece sıkıştırılan bir motor yağ eksiltir tabikide..

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

Ustan haklı , ve anlaşılan baya sabırlı..

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. ustanıza bol sabır dilerim

2. en başta yazdığınız parça listesine bakınca, bu parçaların kullanıldığı işleme, zaten rektifiye denir

3. bundan önceki aracınızın marka model ne idi acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Piyasa sahtekar usta ile dolu 100000-150000 km deki bir çok araç huzuli yere rektifiye ediliyor yazık bir dünyada para almışlardır.Piston,Segman,Valfler değişmiş deniliyor acaba gerçekten değiştimi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

* Egzozda su buharı bu mevsimde normaldir...

* 5 bin 6,5 devir arasında el freni felan attığımda ne demektir.. anlamadım...

* Pır pır eden parça egzoz spirali olabilir..

* 6500 devirde kullanılan araç yağ yakar ama 3. çentik neresi, 1 litre yağı ekleyince yağ seviyesi nereye çıktı...

Ustanız 10 numara ustaymış.. Ben olsam o arabayı geri alır taktığım parçaları geri sökerdim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Buğra Gündoğan
(düzenlendi)

benim merak ettiğim bizim focus larda mekanik itici mi var ?

birde o kadar masraf yaptınızda motora rektefiye yapmadıysanız bence yanlış yapmışınız her ne kadar ölçüler tam densede bence blok rektefiyesi olması gerekirdi

tarihinde Buğra Gündoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

* Egzozda su buharı bu mevsimde normaldir...

* 5 bin 6,5 devir arasında el freni felan attığımda ne demektir.. anlamadım...

* Pır pır eden parça egzoz spirali olabilir..

* 6500 devirde kullanılan araç yağ yakar ama 3. çentik neresi, 1 litre yağı ekleyince yağ seviyesi nereye çıktı...

Ustanız 10 numara ustaymış.. Ben olsam o arabayı geri alır taktığım parçaları geri sökerdim..

Benim yazacaklarımı sen yazmışsın Emmi .İnşallah el freni çektiğinde bana rastlamaz. Ancak 3. ve 4. vites denemesi yaptığına göre mutlaka bana rastlayacak gibi görünüyor. :police:

Yeni motoru bu kadar sıkıştırdıysanız fazla sürmez yakında yine iflas edecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ancak 3. ve 4. vites denemesi yaptığına göre mutlaka bana rastlayacak gibi görünüyor. :police:

:shok:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Abi ne diyeyim yeni motorla hemde kış günü 3 vites 150 , 4 vites 200 denemesi yapıyor... :nea:

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Sorunlarınıza abilerim cevap yazmış zaten.Okudum ve direk hangi şehir diye baktım.İzmirli arkadaşlar dikkatli olurlar artık sanırım :)

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Abi ne diyeyim yeni motorla hemde kış günü 3 vites 150 , 4 vites 200 denemesi yapıyor... :nea:

Araba utanmasa 5. vites 300 yapacak , hala sorunlarım yazıyor arkadaş :D

Yorum bağlantısı
Muharrem Yilmaz

Arkadaşlar 0 bir araba alındığında motoru açmak için nasıl hız yapılıyorsa bende rodaj dönemim bittiğinde sadece aracı sıkıştırdım bu kadar yani. :) Şahin bey bana rastlayacak felan demişsiniz :) Benim anlatmak istediğim sadece buhar olayıdı ki arkadaşlarda zaten cevabını vermiş teşekkür ediyorum.

Egsozdan gelen pır pır seside "egsoz manifold" çatlakmış daha önceden kaynak olmuş ve yarın değiştiricem 0 alıcam. Çatlak manifold ile 1 hafta aracı kullandım seste artış oldu ve çekiş baya düştü. Araç kendi kendine ara sıra kırmızı ışıkta felan durduğumda stop etmeye başladı. Yan sanayi alıcam yarın 200TL'ye orjinali ise 600TL çok uçuk bir fark var arada. Yan sanayiye gücüm yetiyor şimdilik herhangi bir sıkıntı oluşur mu acaba ? Manifolduda değiştirdiğimde çekiş tekrar düzelir değil mi tabi o pır pır eden seste kaybolacak.. ?

Yorum bağlantısı
Enez Güner

valla iyi dayanmış ustaya gidinde bi teşekkür edin. ve sizden kaç lira almıştı..

Yorum bağlantısı
Muharrem Yilmaz

Aldığım toplam parçalarım 1.200TL tutmuştu.

İşçilikte 500TL verdim.

Motor revizyon diye adlandırıldı yapılan işlem blog rektefiye gitmedi..

Şu an akıllanmış bir durumdayım arkadaşlar :) Tek merak ettiğim nokta "egsoz manifold" çatlak var daha öncedende kaynak olmuş. Onun için onu yarın değiştiricem ama manifold çatlakken kullanmak sakıncalımıdır ? Bugün 2 defa kırmızı ışıkta durduğumda düşük rölantide dolayı 2 defa stop etti arabam. Manifold çatlakken bu akşam kullanmamda sıkıntı var mı ? Zararı nedir ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...