İçeriğe Yönlendir

Kontağı Ilk Açışta Marş Almama / Stop Etme Sorunu


Davut Topaloğlu

Recommended Posts

Sina Güran

Bir aracın aküsü sağlam ise ve marş motoru da hızlı hızlı motorun çalışması için çabalıyorken neden araç tek seferde çalışmazda 1-2 saniye çalışması için marş basmak icab eder?

Teknik olarak açıklanırsa memnun olurum...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yakıt galerisinde yeterli basınç-yakıt hazır değilse de yapabilir.

Yorum bağlantısı
Sina Güran
Yakıt galerisinde yeterli basınç-yakıt hazır değilse de yapabilir.

Bu basınç kelimesi bana gene bir önceki konuda geçen basınç regülatörünü anımsattı...

Onunla direkt bağlantılı mı acaba bu mevzu...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mümkün, ayrıca marş süresi biraz izafidir, tezcanlı sahibi olunca araba ne yapsın :p

Yorum bağlantısı
Sina Güran

Beni dellendirmeyin, takarım 2,5 motoru benim fiestaya, artık dikiz aynamda mı kalırsınız orta aynamda mı orasına siz karar verin... :p:D

Şaka bir yana tezcan konusu yok, bu kadar bakımları yapılan bir araçta bu gibi birşey olmamalı diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

60-80, 80-120km/h hızlanma testleri bile her ülkede yapılır ve acaip yasal sınırlar içindedir.

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Bazen benim araçtada oluyor.5-6 ayda birde ilk marşta almamazlık yapıyor.Ben kötü benzine yoruyorum bu işi.Hatta bir seferinde araba daha altı aylıkken marşa bastım bastım almadı.Sonra bıraktım bir saat sonra tekrar denedim anında çalıştı.

Arasıra gıcıklığı tutuyor fiestaların.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Aracı çalıştırırken tam pedal debriyaja basıp denediğiniz de sonuç değişebilir.Birde öyle deneyin hatta aracı bu şekilde çalıştırmak öneriliyor.(Benzinli araçlar için geçerli olduğunu biliyorum)

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan
Aracı çalıştırırken tam pedal debriyaja basıp denediğiniz de sonuç değişebilir.Birde öyle deneyin hatta aracı bu şekilde çalıştırmak öneriliyor.(Benzinli araçlar için geçerli olduğunu biliyorum)

Ben hep öyle çalıştırırım.Ayrıca da boşada alıyorum.Bence benzinden kaynaklanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sina Güran

Bugüne kadar hiç viteste çalıştırmadım, fakat boşta olmasına rağmen debriyaja da basmadım. Deneyecem bakalım...

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

elektrik sisteminde bişeler olabilir mi?aküyü ölçtürdünüz mü ?yada akü kaç senelik?

Yorum bağlantısı
Sina Güran
elektrik sisteminde bişeler olabilir mi?aküyü ölçtürdünüz mü ?yada akü kaç senelik?

Elektrik sistemi müzik sisteminden dolayı orjinal denemez. Bunun yanında akümde standart bir akü değil zaten. Stinger kuru akü var, bitmesi azalması çok zor, üzerinde voltajına da baktığımda 14.70v görüyorum alternatör çalışmaktayken, kapalıyken 13v civarı geziyor...

Yorum bağlantısı
Sina Güran
Akü yerinde çilekli jöle benzeri birşey var yani :D

:secret:;)

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Murat_Durmaz

herkese selamlar, arkadaşlar sabahları veya akşam iş çıkışında (yani motor ilk çalıştırılışında) 1. vitesten 2. vitese geçmek istediğim sırada arabam stop ediyor. motorcum havalar soğuk ondan yapar demişti ( bunu geçen ay havaların karlı ve soğuk olduğu zamanda söyledi) , istanbulda yaşıyorum , şu anda istanbulda hava sıcaklığı 15 C seyrediyor. dondurcu bir soğuk olmamasına rağmen sorun hala devam ediyor. stop etme sorunu neyden kaynaklığı hususunda bilgisi olan veya daha önce bu sorunla karşılaşan arkadaşlardan görüşlerini ve tavsiyelerini bekliyorum. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

herkese selamlar, arkadaşlar sabahları veya akşam iş çıkışında (yani motor ilk çalıştırılışında) 1. vitesten 2. vitese geçmek istediğim sırada arabam stop ediyor. motorcum havalar soğuk ondan yapar demişti ( bunu geçen ay havaların karlı ve soğuk olduğu zamanda söyledi) , istanbulda yaşıyorum , şu anda istanbulda hava sıcaklığı 15 C seyrediyor. dondurcu bir soğuk olmamasına rağmen sorun hala devam ediyor. stop etme sorunu neyden kaynaklığı hususunda bilgisi olan veya daha önce bu sorunla karşılaşan arkadaşlardan görüşlerini ve tavsiyelerini bekliyorum. teşekkürler.

Muhtemelen rölanti valfiniz arızalı. Maslak'tan Osman usta ile görüşmenizde fayda var ;)

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Muhtemelen rölanti valfiniz arızalı. Maslak'tan Osman usta ile görüşmenizde fayda var ;)

bu maslaktaki osman ustaya götürdüğümde bana bu sorunun temel nedenini nokta atışı yaparak söyleyebilirmi, ayrıca bu usta ford motorcusumudur, yoksa tüm motorlara bakarmı? daha önce aracımı bir çok ustaya götürdüm. hepsi birbirinden farklı konuştu. yakıtı konusunda da bir çok parça değiştirdik. yine fazla yakmaya devam ediyor. motorcu bana diyecekki, murat senin araban sabahları ........... dan dolayı stop ediyor. veya ....... dolayı fazla yakıyor. bu şekilde açık konuşacak, daha önce aracımda rolantide debriaja basılınca farklı bi ses geliyordu. bi motorcu prizdirek bilyası dedi, birisi şarj dinamosu dedi, başka biri 2001 model ghia ların geninde var dedi, doğuştan olduğunu söyledi. hangi birine inanacan da yaptıracaksın? gelde motorcunun arkasından konuşma?? işin ilginç tarafı bir motorcunun söylediğini diğer motorcuya söylüyorum gülüyor. yani diyorki " ya bunun şarj dinamosuyla ne ilgisi var" veya " bunun pirizdirek bilyasıyla ne ilgsii var " falan filan.. hem sorunu tespit edemediği gibi bir diğer motorcunun kararına da gülüyor. Sani bey onun için ford motorcusumudur. 2001 ghia yı tanırmı bilirmi? yoksa rastgele motorcuya götürmem bundan sonra, önüne gelen motorcu ?
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şöyle anlatayım, Osman usta, oturduğu yerden, Şırnak'taki bir aracın problemini dahi nokta atışı ile söyleyebiliyor. Tabiiki, insandır, şaşırdığı, şaşıracağı şeyler olacaktır. Ancak tecrübesi ile bu durum çok azdır.

Kendisi Otokoç'tan yetişme bir ustadır. Yanında Fatih usta da var, o da yine Otokoç'tan yetişmedir. Gidenler çok memnun. Ben de götürürdüm Ford'um varken, şimdiki naylonumu da götürüyorum bir çok defa.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sizdeki arabının aynısından Osman da var, yani anlar sanırım :D araba ile 1-2 saat yalnız kalsın, onun bir Ferrari olduğuna ikna bile debilir :seytan:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

sizdeki arabının aynısından Osman da var, yani anlar sanırım :D araba ile 1-2 saat yalnız kalsın, onun bir Ferrari olduğuna ikna bile debilir :seytan:

bu güzeldi :))))

Şöyle anlatayım, Osman usta, oturduğu yerden, Şırnak'taki bir aracın problemini dahi nokta atışı ile söyleyebiliyor. Tabiiki, insandır, şaşırdığı, şaşıracağı şeyler olacaktır. Ancak tecrübesi ile bu durum çok azdır.

Kendisi Otokoç'tan yetişme bir ustadır. Yanında Fatih usta da var, o da yine Otokoç'tan yetişmedir. Gidenler çok memnun. Ben de götürürdüm Ford'um varken, şimdiki naylonumu da götürüyorum bir çok defa.

Sani bey , osman usta nın tel ve adres bilgisini verebilirmisiniz? götürcem bakalım , ne olacak???

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Serdar Canyurt

Aracım fiesta 2001 2 hafta evvele kadar aracım marşa ilk bastığım anda çalışıyordu. Daha sonra marş basma süresi uzamaya başladı 1 saniye 2 saniye bazen 3 saniyeye çıktığı da oldu. 2 gün evvel lpg bittikten sonra otomatik olarak benzine geçti aracım daha sonra hafifi bir silkeleme yaptı ve stop etti. Araca tekrar marş bastığımda araç benzinde çalışmıyordu lpg ye alarak zor zahmet çalıştırmayı başardım. Araç hiç bir şekilde benzinde çalışmıyordu. aracımdan bir hırlama sesi meydana geldi bu olaydan sonra. Sanayiye götürdüm ve benzin pompamı değiştirdiler. Şimdi aracım normal çalışıyor fakat yien marş basımı uzun sürüyor. Sorum şu eski arızamın başlangıcıda bu şekildeydi yine aynı şeylerin olma olasılığı varmı yani tekrar benzin pompam bozulurmu. 200 tl ye değiştirdiler sanki biraz kazık yedim gibime geldi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...